Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||||||||||
Citaat:
wat leuk, een kinderclubje dus. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
iig, de directie is wel aansprakelijk voor verloren goederen en zeker wel voor letsel enzo, regeltjes of niet. maarja, het is toch niet een plaats waar je wil zijn dus boeiend.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sommige cafe's hebben ook de regel dat na 23.00 alleen nog 20+ wordt innen gelaten. Of vrowuen 16 en mannen 18. Op zich kan ik de regels trouwens wel begijpen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik wil alleen weten of dit soort eisen gesteld mogen worden...
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
die selectie op leeftijd mag, hoewel ik mn twijfels heb bij die bovengrens. die ondergrens zal wel vanwege het schenken van alcohol zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder ben ik nogal goed van vertrouwen dus als ik m'n jas toch (al dan niet verplicht) afgeef bij een bewaakte garderobe (in een onbewaakte hang ik m niet op tenzij ik er zeker van ben dat het risico dat er iets gebeurd nihil is) dan ga ik er vanuit dat alles goed komt en er niets gebeurd. Mocht dat toch gebeuren dan heb ik pech het word immers van te voren aangegeven.
||
Citaat:
Ik zie alleen maar dat er onderscheid wordt gemaakt op niet relevante kenmerken met als doel om er commerciële voordelen mee te behalen (meer vrouwen => meer mannen => meer bezopen idioten). Waarom komt de situatie zoals in de Vodafone reclame over als iets volslagen belachelijks (oké, het is reclame), terwijl dit soort dingen eigenlijk dagelijkse realiteit is waar niemand (naar mijn gevoel) echt bij stil staat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is inderdaad toegestaan om te zeggen dat mannen buiten moeten blijven om een 'Ladies Night' succesvol te maken, en het is toegestaan om minderjarigen te weigeren om een 'volwassen' lounge-avond te laten slagen. Maar zeggen dat negers buiten moeten blijven omdat die zo lelijk kleuren bij het meubilair wordt nog erger gevonden. Waarom? Tsja. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En laten we wel zijn dat je een tas meeneemt om iets in te stoppen, dan maakt het verder niet uit wat de prijs daarvan is. |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast is het nogal logisch dat het weldegelijk uitmaakt wat de prijs ervan is, je kunt het kwijtraken!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als er bijvoorbeeld staat dat jassen op eigen risico in de garderobe worden gehangen, dan betekent dat dat indien die jas zoek raakt, de eigenaar van die discotheek niet aansprakelijk is (uit onrechtmatige daad of wanprestatie) als die jas zoekraakt of beschadigt, bijvoorbeeld door een fout van een personeelslid. Normaal gesproken zou de werkgever aansprakelijk zijn voor zulke fouten van zijn personeel, maar door een dergelijke schulduitsluitingsclausule gebeurt dat nu niet. |
![]() |
|
Maar in hoeverre is het feit dat je verplicht wordt je jas af te geven bij de garderobe daarop van invloed? Helemaal niet? Want mijn gok was juist dat het er op deze manier stond omdat ze aansprakelijk gesteld konden worden voor het verdwijnen van de jas (door de verplichting), maar niet aansprakelijk gesteld wilden kunnen worden voor de "items" die niet direct gerelateerd waren aan de afgegeven jas.
|
Verwijderd
|
Het is wel verdedigbaar dat door het afgeven van de jas bij de garderobe een overeenkomst van bewaargeving tot stand komt. En als dat niet zo is, dan kun je nog wel volhouden dat de verplichting goed op de jas te letten onderdeel is van de verplichtingen van de discotheek, op basis van de (onbenoemde en stilzwijgende) overeenkomst die tussen discotheek en gasten totstand komt op het moment dat ze geld betalen voor de garderobe en de discotheek binnengaan. Maar dat is allemaal theoretisch.
In dit geval is het gewoon opgenomen omdat HMH zeker wil zijn dat ze claims ten aanzien van verloren of beschadigde jassen of goederen meteen van de hand kunnen wijzen met een beroep op hun algemene voorwaarden. Dat houdt in rechte stand. Het feit dat je door hen verplicht wordt om je jas af te geven aan het begin van de discotheek maakt dat niet anders. Het is immers jouw beslissing om naar de HMH te gaan. Ben je het niet eens met de voorwaarden waarop je je jas afgeeft, dan moet je die tent niet binnengaan. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|