Advertentie | |
|
![]() |
|
Niet hier zoveel, wel op www.theologyweb.com.
Ik heb vooral geleerd beter op te letten als weer iets simpelweg voor waar wordt aangenomen omdat het ons zo geleerd is. Dat wil ik dan meteen toetsen aan de feiten, en andermans opvattingen. Denk aan waarden/normen die erin gepompt zijn (bij mij): "Mensen die roken zijn slecht/dom." "Vrijheid blijheid." "Als je eraan toe bent mag je seks hebben." "Homoseksuelen zijn net als heteroseksuelen maar dan vallen ze op hetzelfde geslacht. Is normaal/niet slecht/gezond." "Bont mag je niet dragen." "Mensen die drugs gebruiken zijn junks." Enz. Ik heb ook gezien dat ik me in alles en iedereen kan verplaatsen. En dat je een tekst met een open/aannemende insteek kunt lezen of met een sceptische/al van te voren tegen insteek.
||
Citaat:
Ik kan niet openstaan voor alles tegelijk, maar ik kan een open insteek kiezen bij elke willekeurige tekst, en als ik dus een stuk Koran lezen kan ik het als waar aannemen/geloven, maar als ik de Bijbel lees ook. Ik kan geloven wat ik tegenkom en ik kan het van me afstoten. Maar ik laat me niet meer bij alles meteen leiden door de eerste indruk die ik krijg/interpretatie. Het kan heel leerzaam zijn om b.v een tekst geschreven door een Christen te lezen, als iemand die openstaat voor het Christendom. Ik kan zo iedereen voor de gek houden. Ik loop tot op zekere hoogte (ik wil anderen niet echt bedriegen en mezelf verloochenen) als moslima tussen de moslims, als Christen tussen de Christenen, enz. (behalve de JG's heb ik nog niet veel meer bestudeerd)
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
[QUOTE]BrunetJuh schreef op 10-12-2005 @ 00:12 :
Nee, niet echt. ik blijf nog steeds bij mijn eigen mening. [/QUOTE mee eens ![]()
||
Citaat:
|
niet echt veel geleerd, ik leer meer op www.christenforum.nl
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Samenvoegen fora, of: De Toekomst van dit forum Schrödinger | 348 | 13-10-2016 14:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
Douchen Verwijderd | 161 | 23-08-2012 15:02 | |
De Kantine |
Hoe vul je je tijd buiten het forum? Missy | 27 | 25-06-2009 07:27 | |
Psychologie |
Het Puberteit en dip/depressie/levensmoeheid topic justanothern00b | 51 | 10-02-2005 15:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
moslims zweedsmeisje | 136 | 14-05-2002 16:17 | |
Psychologie |
Eetstoornis in GTST Anne | 28 | 04-03-2002 08:58 |