Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2005, 15:15
freakje
freakje is offline
Naar aanleiding van mijn vele (mis)baksels van de laatste tijd, vroeg ik me af wat jullie laatste bakexperiment was.

Het mijne was een appeltaart met deksel, gevuld met appelmoes, stukjes appel en rozijnen. Met de deegrest heb ik ook nog een kleine appeltaart gemaakt, met suikerkorreltjes en van die gelei erop.
Oud 15-09-2005, 15:24
Stepsje
Stepsje is offline
Dat was brownies.
Gewoon zo'n kant en klaar pak waar je alleen boter en water aan toe hoeft te voegen.
Was niet zo'n heel groot succes. Hij was niet in stukjes te snijden. (iets te droog geworden denk ik) Maar op zich smaakte hij wel goed.

En verder hartige hamtaart, telt dat ook?
Die was wel goed gelukt. (met ham, brocolli, roomkaas en nog wel meer)
Oud 15-09-2005, 15:25
Verwijderd
een bessentaart... had een taartbodem gemaakt van biscuitdeeg en daar bosbessen opgelegd en vanillevla overheen geschonken, en dat nog even terug in de oven gedaan om op te warmen. Uiteraard vielen een hoop bessen van de taart af bij het aansnijden en liep de vla er nog harder af, maar het was toch best lekker

ohja, als hartige taart ook telt ehm maar dat was heel simpel. Kant en klaar deeg voor hartige taart, zakje provencaalse voorgesneden groenten, eieren, laagje kaas eroverheen, sesamzaad erop. Was niet lekker, want er zat winterpeen in en dat past er helemaal niet bij.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 16:18
freakje
freakje is offline
Oké dan, als hartige taart ook telt. Ik heb overlaatst zelf quichedeeg gemaakt, maar ik had het ten eerste niet lang genoeg laten voorbakken en niet lang genoeg laten afbakken. Met als gevolg dat het nog redelijk wit was, gelukkig viel de smaak wel goed mee
Oud 15-09-2005, 16:38
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-09-2005 @ 16:25 :
een bessentaart... had een taartbodem gemaakt van biscuitdeeg en daar bosbessen opgelegd en vanillevla overheen geschonken, en dat nog even terug in de oven gedaan om op te warmen. Uiteraard vielen een hoop bessen van de taart af bij het aansnijden en liep de vla er nog harder af, maar het was toch best lekker

ohja, als hartige taart ook telt ehm maar dat was heel simpel. Kant en klaar deeg voor hartige taart, zakje provencaalse voorgesneden groenten, eieren, laagje kaas eroverheen, sesamzaad erop. Was niet lekker, want er zat winterpeen in en dat past er helemaal niet bij.
even totaal oftopic: van dat kant en klaar deeg voor hartige taart, waar koop je dat? Ik heb dat namelijk echt lang gezocht in de supermarkt laatst en toen ik ernaar vroeg in de beweerde die mevrouw dat het niet bestond

ontopic: mijn laatste baksel kan ik me eigenlijk niet eens herinneren vind het eigenlijk heel leuk om te bakken, maar het mislukt echt al-tijd bij mij dus heb ik het maar opgegeven
Oud 15-09-2005, 16:40
Verwijderd
Offtopic: ik heb het gewoon bij albert heijn gekocht, het is van koopmans en zal vast dus ook bij andere supermarkten te koop zijn... het ligt in de vriezers bij het bladerdeeg... en het bladerdeeg ligt in de meeste supermarkten in dezelfde vrieskast als kroketten enzo
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 16:41
Bloem
Bloem is offline
Martine gewoon bij het bladerdeeg heb je ook van die plakjes hartige taart deeg, en anders bij de bakmixen een zakje mix voor quiche ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 16:59
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-09-2005 @ 17:40 :
Offtopic: ik heb het gewoon bij albert heijn gekocht, het is van koopmans en zal vast dus ook bij andere supermarkten te koop zijn... het ligt in de vriezers bij het bladerdeeg... en het bladerdeeg ligt in de meeste supermarkten in dezelfde vrieskast als kroketten enzo

ja dat leek mij dus ook, dat het gewoon bij het bevroren bladerdeeg lag, maar ze hadden het blijkbaar gewoon niet (was ook ah trouwens) en dus zij die mevrouw maar dat het niet bestond denkik

en nu zal ik niet meer het hele topic volspammen
Oud 15-09-2005, 23:42
Jolt
Jolt is offline
Ik heb vandaag weer 4 kg brood moeten maken, ging beter dan de 1e keer en de broodjes hadden tenmiste een mooie vorm.

En brownies gebakken, zoek alleen nog een recept voor witte brownies, staat leuker bij chocolade bavarios of mousse.
Oud 16-09-2005, 13:17
Roos
Roos is offline
Een quiche met italiaanse groenten, tonijn, allerlei kruiden en kaas. Was super sweety <3

Ik hou echt van quiches maken, het is eigenlijk heel makkelijk, maar ziet er wel impressive uit
Oud 16-09-2005, 19:31
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-09-2005 @ 00:42 :

En brownies gebakken, zoek alleen nog een recept voor witte brownies, staat leuker bij chocolade bavarios of mousse.
hehe, dat zijn dan toch geen brownies meer, eerder whiteys

hehe sorry, flauw
Oud 17-09-2005, 08:21
wizkid
wizkid is offline
Chocolade koekjes maar ze waren best wel mislukt. Ik was bezig met de deeg maar die was nog te dun en toen heb ik er wat te veel bloem bij gedaan en toen werd het heel dik en veel het uit elkaar. Ik had er ook te veel magarine ingedaan want ze waren heel erg vetting. Je kon ze na het bakken wel eten, maar op internet zagen ze er toch anders uit
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 10:54
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 16-09-2005 @ 20:31 :
hehe, dat zijn dan toch geen brownies meer, eerder whiteys

hehe sorry, flauw
Eigenlijk wel, vandaag maar eens proberen op het werk, we hadden een recept.

En dan daarboven een mooie vruchtenbavarios, en dan snijden in mooie puntjes, dan zie je een stuk mooie witte brownie erin.
Oud 17-09-2005, 12:04
freakje
freakje is offline
Citaat:
Jolt schreef op 17-09-2005 @ 11:54 :
En dan daarboven een mooie vruchtenbavarios, en dan snijden in mooie puntjes, dan zie je een stuk mooie witte brownie erin.
Klinkt alvast erg lekker ...

Misschien dan een vraagje aan Jolt (je zal wel iets kennen van bakken e.d.), wanneer weet je dat een deeg genoeg gekneed is? Want ik heb altijd het gevoel dat het deeg niet genoeg gekneed is en ik denk ook dat daardoor mijn taartbodems vaak te dik uitvallen, of ligt dat enkel aan het te weinig uitrollen? Het gaat hier om een gistdeeg trouwens...
Oud 17-09-2005, 16:42
Verwijderd
Applecrisp. Zooo lekker!
Geen gewone appeltaart, geen appelkruimel.
Laagje suikergemengdmetkaneel op de bodem, daarover appels in schijfjes, daarover een mengsel van suiker, volkoreneel, havermout, zout en boter. En dan in de oven.
Zoooooooo lekker
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 20:51
Roosje
Roosje is offline
@ Mala: Toevallig, dat aten wij vanavond nog.
Oud 18-09-2005, 00:41
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
freakje schreef op 17-09-2005 @ 13:04 :
Klinkt alvast erg lekker ...

Misschien dan een vraagje aan Jolt (je zal wel iets kennen van bakken e.d.), wanneer weet je dat een deeg genoeg gekneed is? Want ik heb altijd het gevoel dat het deeg niet genoeg gekneed is en ik denk ook dat daardoor mijn taartbodems vaak te dik uitvallen, of ligt dat enkel aan het te weinig uitrollen? Het gaat hier om een gistdeeg trouwens...
Ligt eraan wat voor deeg, de meeste beslag soorten, cake en brownie, e.d moeten zo kort mogelijk gekneed, gemixt worden (anders komen er gluten vrij, etc) bij brood is het weer anders, dan zie je aan de structuur, als je hem kunt uitrekken totdat je erdoorheen kan kijken en hij scheurt niet is hij goed.

Bij gist deeg moet hij natuurlijk ook rijzen maar dat mag ook weer niet te snel en bij een te hoge temperatuur bij 40ºC is het game over voor de gist.
Oud 18-09-2005, 01:01
Nona
Nona is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-09-2005 @ 16:25 :
*knip*
Oeh, ik zou de vla vervangen door pudding en dan wil ik dat ook weleens proberen. ^^
Oud 19-09-2005, 00:13
Jolt
Jolt is offline
Hoe leuk is het trouwens om zelf bladerdeeg te maken
Reageren

Regels voor berichten