![]() |
||
Citaat:
Sterkte
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heel veel sterkte. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Niet dat ik je gevoel niet snap... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van figuren zoals jij word ik onpasselijk, en dat meen ik echt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik zeg gewoon wat ik denk en ook wat ik dacht in de situatie die ik ken (van mijn oma). Maar goed heb het wel weggehaald als je er zo over heen valt..
Laatst gewijzigd op 04-08-2005 om 19:27. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Volgens mij heb je het toch niet helemaal door hoe het precies allemaal werkt, maar ik heb nu ook geen zin je dat uit te leggen. Dat je wil zeggen dat het veel voorkomt is wat anders. Maar ten eerste doe je dat dan niet op de juiste manier en ten 2e denk je ook niet echt na over hoe dat aankomt. OT: Er is nu nog niet heel veel over te zeggen. Dat kan je pas echt doen als je weet welke soort kanker het is. Dus als er een andere bron is weten wat die is. Er zijn meerdere soorten kanker die je vaak vind door uitzaaiingen op het bot en verder natuurlijk ook andere soorten zoals Kalher. Hoe dan ook, uitgezaaide kanker, ook al komt het van de long, de borst of iets anders betekent altijd dat het niet curabel (= te genezen) is. Enige wat je dan kan doen is palliative zorg, wat wil zeggen de kwaliteit van leven zo goed mogelijk krijgen en als het kan wat rekken. Maar het hoe en wat hangt af van welk soort kanker het is. Omdat ze 79 is zullen ze vrijwel zeker geen chemo geven. (de grens ligt op 70, waarbij ook wel gekeken wordt naar biologische leeftijd). Botmetastasen zijn te bestralen, maar heeft ook wel beperkingen. Wat ze kunnen doen hangt echt af van welke kanker het is en hoe die er precies uit ziet (Als een borstkanker bijvoorbeeld afhankelijk is van groeihormonen kunnen ze daar wat aan doen. Maar er is ook borstkanker die die groeihormonen niet meer nodig heeft) Ik vind het eerlijk gezegt niet positief klinken. Het is zwaar, maar echt genezen kan ze zeer waarscheinlijk niet. Het is dus afwachten wat de mogelijkheden zijn, maar het is waarscheinlijk aflopent. Beste wat je kan doen is genieten van haar en ook leuke dingen doen. Maar vooral er ook wel over praten. Het is voor iedereen zwaar en het helpt wel om er duidelijk over te zijn. In ieder geval heel erg veel sterkte.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() het is natuurlijk vreselijk dat je oma botkanker heeft, maar damn, wat een egoistische uitspraak!! ik denk dat je oma of moeder een iets 'toffere' tijd tegemoet gaan dan jij hoor je lijkt me sowieso een vervelend persoon maar dit slaat echt alles ![]() maar goed, dit is al gezegd
Laatst gewijzigd op 05-08-2005 om 11:22. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een buurvrouw is vorig jaar overleden aan kanker. En een kennis schijnt nu maagkanker. En nog wat van die kankergevallen in de buurt. Waarom moet ik iets uitleggen aan een kind dat kanker heeft? Die dingen gebeuren. Zoals ik zei had dieet, leefomgeving etc. er erg veel mee te maken. Dat tonen de studies ook gewoon aan. Kanker is veelal te voorkomen. Of beter gezegd de kans dat je het krijgt is enorm klein te maken. Als iemand rookt en krijgt longkanker...tsja dat heeft die persoon dan toch aan zich zelf te danken? Tsja als iemand kanker heeft... dan is dat eigenlijk vaak wel deels eigen schuld, maar kan ook gewoon door andere dingen gebeuren (door maatschappij) of genetische aanleg of gewoon door ouderdom.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zoals ik aan gaf. Moeten we een fanatieke roker medelijden geven omdat die zoveel gerookt heeft en nu longkanker heeft? Misschien sowieso wel, maar als die zo heeft geleefd is dat toch aan zich zelf te wijten. De risico's zijn duidelijk en men doet nu nog steeds lacherig over de etiketten op de pakjes sigaretten. De schuld ligt nu eenmaal vaak bij de persoon, maar kan ook bij de maatschappij liggen en regering (die dingen niet afraad enzo). En een ander deel is genetisch en daar kan je weinig aan helpen als dat gewoon in de familie zit. Onderzoekers hadden berekent dat iets van 60% van kanker voorkomen kan worden. Ik denk dat dit percentage wel ligt rond 95%. En jammer genoeg leven we nu zelfs in een maatschappij waar in ons water hormonen zitten (door de pil), restanten van cocaine en pyscho-middelen (prozac oid). Naarmate ik ook ouder word zie ik ook steeds meer kanker. 10 jaar geleden kende ik kanker alleen van iets op school. En nu hoor je regelmatig dat die en die kanker hebben gekregen enzo. En wat zien we... veel mensen roken, er word steeds vetter gegeten en steeds meer kilo's vlees en veel troep met kunstmatige dingen erin. Vergeet niet: meer mobiele apparaten met frequenties die door de lucht zweven (wat geconcentreert gewoon iets kan verbranden) etc. Kanker komt altijd voor... ja dat kan best... maar ga eens na hoevaak het vroeger voor kwam. En bij welke groep. Vroeger zat het meer bij de ouderen (ouderdom). En nu steeds jonger lijkt het.
||
Citaat:
waarom? toen zij 40 jaar geleden begon met roken, was nog niet bekend dat het zo schadelijk was, dat was pas 20 jaar later, en ja dan zijn je longen al behoorlijk verneukt. ik ken 6 mensen die zijn overleden aan kanker, waarvan er 4 enorme health freaks waren (vegetariers, één zelfs veganist, veel sporten) en zelfs geen een rookte, maar die toch overleden zijn aan longkanker, lymfeklierkanker en darmkanker. dus dat 95% het aan zichzelf te danken heeft lijkt me onzin. mijn moeder heeft ook kanker (huidkanker), waar ze niets aan kan doen (heeft niets te maken met het roken, een genetische afwijking, ook een behoorlijke kans dat ik het ook krijg). Zoiezo zijn er zat kids die doodgaan aan leukemie (ook kanker) en no way dat die al roken, er zijn zoveel vormen van kanker en ook zonder te roken kun je doodgaan aan longkanker hoor...ook jonge mensen.. ik spreek uit (helaas!) ervaring.
||
Citaat:
![]()
|||||
![]() |
Citaat:
In de jaren 50 was dat al bekend. Door epidemiologische studies van wetenschapper Richard Doll. Ook bleek het later ook al aangetoont te zijn door een nazi-arts. In de eerste jaren werd het alleen niet geloofd. En de industrie zei dat het niet klopte etc. Het is wel zo dat rond die tijd weinig snel te ronde gaat zoals nu natuurlijk. Echter als je het weet waarom sommige dan doorgaan begrijp ik niet. Medelijden mag je best hebben. Echter ik hoop alleen dat de mens gewoon naar zich zelf kritisch gaat kijken, want er zijn gewoon zoveel dingen die negatief invloed hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Leukemie werd volgens mij best vaak in verband gebracht met hoogspanningsmasten enzo. Maar daar heb je tegenstrijdige onderzoeken in zoals met alles. Net zoals dat ze er niet uit zijn of mobiele telefoons kanker veroorzaken enzo. Kanker is zeker een grijs gebied wat betreft kennis.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() mijn vriend trouwens ook! ![]() ik miste je zaterdag trouwens in de Cul ![]()
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Die gaf geloof wel de minst aantal hormonen af... geloof ik. Citaat:
||
Citaat:
![]() ik maak me meer zorgen over de hormonen in diervoeder etc. (een vd redenen dat ik geen vlees.melk/ei etc eet) maar das wat anders.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|