Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2005, 14:25
ecrivaine
ecrivaine is offline
Dit jaar zit er een nieuwe jongen in mijn klas, die (voor de 2e keer) is blijven zitten. De eerste dagen was hij me al opgevallen en een paar dagen geleden begon ik onder de les met hem te kletsen. Het was hartstikke gezellig en hij vroeg ook mijn emailadres. Ik vond hem eigenlijk al best wel leuk. 's Avonds op msn vroeg hij of we een keer iets konden gaan doen, dus ik was helemaal blij . Ik ga hem leren koken. Minpuntje is dat de rest van zn familie er dan ook bij is… heb ik niet zo slim aangepakt
Maar nou zit ik een beetje met het volgende: hij is eigenlijk wat je noemt een 'foute' jongen. Hij heeft heel veel problemen (gehad). Drugs en vooral psychische problemen; die heeft hij nu nog. Als ik de verhalen hoor (en die kloppen wel), is hij een half jaar opgenomen geweest in een psychiatrische inrichting, is hij vaak depressief, heeft hij 2 keer een zelfmoordpoging gedaan en hielden relaties nooit erg lang stand. Met meisjes schijnt hij opzich wel leuk te zijn, maar hij kan, naar wat ik gehoord heb, ook ongelofelijk kwetsen. Dat doet hij dan gewoon om te provoceren ofzo. Ook zou hij nooit echt het achterste van zn tong laten zien; hij is nooit echt open naar je. Ik weet niet of ik dat op langere termijn wel aankan..
Maar toch vind ik hem een hele leuke jongen . Hij heeft iig ook echt een leuke kant . Op dit moment ben ik nog niet echt superverliefd ofzo... maar ik vind hem wel heel leuk. Hij ziet mij blijkbaar ook wel zitten. Ik had eigenlijk zoiets van: ik ga er gewoon voor en als het niks wordt, is het geen ramp. Maar ik ken mezelf ook wel een beetje. Als ik eenmaal wat met hem heb, dan wil ik er ook wel voor gaan.
Mijn stemming wisselt steeds. Gisteravond heb ik zo leuk met hem op msn gekletst. Ik was helemaal blij. Maar vandaag sprak ik dus met een ex van hem (vriendin van mij). Ze waarschuwde me toch wel. Het kwam er eigenlijk op neer dat ik stevig in mijn schoenen moet staan, zodat ik me niet door hem laat kwetsen. En haar toekomstbeeld was ook niet erg hoopvol; volgens haar zou het hoe dan ook op een vervelende manier uit gaan .
Ik weet het echt niet. Ik vind hem leuk, dus ik vrees dat niets me laat tegen houden en ik heb iets van: let’s give it a try. Maar misschien kan ik beter mezelf in bescherming nemen en dit laten lopen?
Iemand advies?
Oud 17-09-2005, 14:30
Kali
Kali is offline
Ergens in je verhaal herken ik mezelf, doch de foute jongen bleek echtwel een foute jongen te zijn, dumpte me na paar dagen voor een ander, en jaar later was hij zogezegd verandert maar werd ik weer gedumpt, en nu vindt hij mij hypocriet enz , omdat ik het beu ben om voor hem te springen terwijl hij helft van de tijd niet opdaagt op een afspraak
maarja, niet iedereen is gelijk natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 14:31
Verwijderd
Citaat:
ecrivaine schreef op 17-09-2005 @ 15:25 :
volgens haar zou het hoe dan ook op een vervelende manier uit gaan .
Dat soort uitspraken ergeren me altijd; dat het bij haar zo gegaan is, zegt toch niet dat het bij jou ook zo gaat? Misschien is er wel een kans, aangezien zijn relaties nooit lang stand hielden, maar wie zegt dat dat niet ook aan die meiden lag? Ik denk dat je hem niet moet afkeuren op zijn psychische problemen. Natuurlijk is dat niet zomaar iets, maar waarschijnlijk is dat voor hem erger dan voor hem. Ik denk dat je er gewoon voor moet gaan, maar misschien je er niet helemaal aan geven zeg maar, zodat je je niet ál te veel gaat hechten. Ik weet alleen niet of je dat kan, 't zou mij waarschijnlijk niet lukken.
Succes
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 14:34
I C U
I C U is offline
Oei een lastige dit... Als ik jou was zou ik eerst maar es zien hoe die avond samen uitpakt. Zeker heel rustig aan doen, en hem een beetje leren kennen. Verder kan ik je maar weinig advies geven, want ik denk niet dat ik een jongen zou laten lopen ook al heeft hij psychische probs... Zeker niet als ik hem wel zie zitten. Wel zou ik gewoon goed uitkijken... Rustig aan doen dus.
Mocht het allemaal goed uitpakken en je uiteindelijk met hem krijgen, zorg dan idd dat je met je beide benen op de grond blijft en niet al zijn ellende overneemt. Wees er voor hem, maar zorg er ook voor dat je je eigen leventje op de rails houdt.
Oud 17-09-2005, 14:55
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Mala schreef op 17-09-2005 @ 15:31 :
Ik denk dat je hem niet moet afkeuren op zijn psychische problemen. Natuurlijk is dat niet zomaar iets, maar waarschijnlijk is dat voor hem erger dan voor hem.
Tja, maar als hij dit gaat 'afreageren' op mij, dan heb ik er wel wat mee te maken... Natuurlijk heeft hij er het meeste last van. Maar als ik straks helemaal gek op hem ben en hij mij kwetst... dan zit ik er natuurlijk ook mee
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 14:56
I C U
I C U is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 17-09-2005 @ 15:55 :
Tja, maar als hij dit gaat 'afreageren' op mij, dan heb ik er wel wat mee te maken... Natuurlijk heeft hij er het meeste last van. Maar als ik straks helemaal gek op hem ben en hij mij kwetst... dan zit ik er natuurlijk ook mee
En daarom moet je dus ook voorzichtig zijn...
Oud 17-09-2005, 15:02
ecrivaine
ecrivaine is offline
Bedankt iig voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 19:56
U*NiQ
U*NiQ is offline
Kijk uit wat je doet Ik heb twee jaar verkering gehad met een foute jongen. Heb er veel van geleerd, maar er twee keer zoveel verdriet door gehad..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 20:37
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Een jaar en een paar maanden heeft het bij mij geduurd...
Hij is ook een foute jongen, maarja, door een grote hoeveelheid meisjes, wordt dat juist aangetrokken door hun...
Ook last van..

Maarja, vandaag.. laatste woord met hem gesproken.. het is over, en komt nooit meer goed, heb hem proberen te helpen met dingen.. Maarja.. Wie niet luisteren wil.....

Succes meisje, en kijk uit he!
Oud 17-09-2005, 20:44
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 17-09-2005 @ 21:37 :
Hij is ook een foute jongen, maarja, door een grote hoeveelheid meisjes, wordt dat juist aangetrokken door hun...
Ehm nou, soms kan hij zo zwart over de wereld praten, zo negatief, dat ik helemaal koud word van binnen. Nee dat trekt me niet aan... Ik had het fijner gevonden als hij wat positiever naar de wereld keek; dat foute is dus in elk geval niet wat me in hem aantrekt ofzo .
Maarja, het volgende moment kan ie ook weer heel gezellig doen en lief.

maar bedankt
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 02:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ach, foute jongens he....

Serieus: zeg niet acuut: ik moet je niet. Maar pas heel goed op jezelf.

En je noemt allemaal heel negatieve dingen. En toch: leuke jongen.

Misschien snap ik je niet. Misschien snap je je zelf ook niet?
Misschien snapt die jongen ook niet wat ie doet. Maareh: pas beetje op jezelf!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 08:18
BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 17-09-2005 @ 15:25 :
[B]hij is een half jaar opgenomen geweest in een psychiatrische inrichting, is hij vaak depressief, heeft hij 2 keer een zelfmoordpoging gedaan en hielden relaties nooit erg lang stand. /B]
Wat is hiero 'de foute jongen' aan? Hij is depressief geweest, dan is het toch geen foute jongen? Dat lijkt mij namelijk een jongen met veel problemen...

Ergens issie ook wel een beetje fout... maar dit kan ik cker niet FOUT noemen...
Oud 19-09-2005, 15:26
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik zal iemand nooit afrekenen op psychische problemen e.d.!

Maar....

Citaat:
Met meisjes schijnt hij opzich wel leuk te zijn, maar hij kan, naar wat ik gehoord heb, ook ongelofelijk kwetsen. Dat doet hij dan gewoon om te provoceren ofzo. Ook zou hij nooit echt het achterste van zn tong laten zien; hij is nooit echt open naar je.
... noem ik toch wel fout. Alsjeblieft zeg!!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 19:27
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
En je noemt allemaal heel negatieve dingen. En toch: leuke jongen.
Tja, ik vind het ook lastig. Hij heeft gewoon een bepaalde aantrekkingskracht zegmaar... ik kon heel leuk met hem kletsen en er was een beetje geflirt over en weer. Het is ook niet dat ik hotel de botel verliefd ben, maar leuk vind ik hem zeker.

Citaat:
Wat is hiero 'de foute jongen' aan? Hij is depressief geweest, dan is het toch geen foute jongen? Dat lijkt mij namelijk een jongen met veel problemen...
Citaat:
Ik zal iemand nooit afrekenen op psychische problemen e.d.!
Maar die problemen kunnen zich wel heel duidelijk uiten in gedrag. Als hij zich kut voelt door een depressie, kan hij (naar wat ik hoorde) heel rot doen naar anderen, een vriendin bijvoorbeeld. En ik heb nu al de indruk dat hij behoorlijk in een eigen wereldje leeft waarin hij niemand toelaat. Hij is dus niet open en moeilijk 'bereikbaar'. Het is niet voor niets dat eerdere relaties altijd vervelend eindigden
Kijk, hij is gewoon een hele lieve bijzondere jongen. Maar die problemen kunnen het naast hemzelf ook een relatie moeilijk maken.

Hoe dan ook, ik geloof dat ik het toch maar ga proberen. Ik krijg hem toch niet uit mn kop en dan moet ik het zelf maar ervaren ofzo .
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 20:09
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Hij gaat je alles over masochisme leren
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 20:12
Verwijderd
Hij is aan de drugs geweest, is depressief geweest, heeft in een inrichting gezeten, is nooit echt eerlijk tegen je, liegt meisjes voor en heeft geprobeerd zelfmoord te plegen. Van zo'n exemplaar zou ik maar mooi wegblijven tenzij je ervan houdt in hopeloze en pijnlijke relaties verzeild te raken.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 20:30
Verwijderd
Ik ben het zowel met Hypert€xt als Nare Man eens... Hier is iets bijzonders aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 22:10
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Kijk, dat depressief zijn kan hij niks aan doen. Maar jij schrijft ook over dingen waar hij wel wat aan kan doen.

Ik zou heel erg oppassen!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 15:22
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-09-2005 @ 21:12 :
Hij is aan de drugs geweest, is depressief geweest, heeft in een inrichting gezeten, is nooit echt eerlijk tegen je, liegt meisjes voor en heeft geprobeerd zelfmoord te plegen. Van zo'n exemplaar zou ik maar mooi wegblijven tenzij je ervan houdt in hopeloze en pijnlijke relaties verzeild te raken.
Helemaal mee eens.

Psychische problemen is niet eens zo erg. Die hebben de meeste mensen wel.
Maar de rest van het verhaal: drugs, depressie (zeer lastig!), inrichting (hallo ), zelfmoord
Die jongen zit zo diep in zijn eigen shit dat hij daar eerst zelf maar eens moet uitkomen voordat hij aan een relatie begint!

Niet doen dus
Oud 20-09-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 20-09-2005 @ 16:22 :
Helemaal mee eens.

Psychische problemen is niet eens zo erg. Die hebben de meeste mensen wel.
Kijk, iedereen voelt zich wel eens kut, maar geestelijke problemen in de zin van een geestelijke stoornis komt echt niet bij 'de meeste mensen' voor
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 17:32
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-09-2005 @ 16:28 :
Kijk, iedereen voelt zich wel eens kut, maar geestelijke problemen in de zin van een geestelijke stoornis komt echt niet bij 'de meeste mensen' voor
Precies.
En ik ken iemand die uit een psychiatrische inrichting komt en die is echt heel eng
Oud 20-09-2005, 17:35
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
deat het bij je vriendin niet al te leuk is uit gegaan. Wil nog niet zeggen dat het jouw ovberkomt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten