Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2005, 15:41
Cai
Cai is offline
Ik heb een Amerikaanse balans waar ik de liquide middelen niet op kan vinden en die er volgens mij toch wel op moet staan.

Consolidated Balance sheet
Assets Bezittingen
Current Huidige
Accounts receivable Debiteuren
Inventories Voorraad goederen
Prepaid expenses Vooruitbetaalde bedragen
Fixed ????
Other assets Overige bezittingen

Met wegstrepen zou ik dus op Fixed assets uit komen dat dat de liquide middelen zijn, maar ik weet het niet zeker en ik kan het via vertaal programma's ook niet echt duidelijk achterhalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2005, 16:00
Wawl
Wawl is offline
Wat een vreemde balans.

In ieder geval kan ik je zeggen dat fixed assets geen liquide middelen zijn, althans niet in de vorm die jij bedoelt. Fixed assets zijn namelijk onverplaatsbare bezittingingen zoals terreinen, gebouwen, planten en het eventuele machinepark van een onderneming. Het vreemde is dus dat dit ook gewoon 'assests' zijn op jouw balans evenals dat het 'other assets' zouden kunnen zijn.

Overigens zijn 'currents' meestal bezittingen op de balans die een economische levensduur van korter dan één jaar hebben. Verder vertaal jij 'inventories' met 'voorraad goederen' maar dit is niet altijd correct. Inventaris is meestal de inboedel van een pand van een onderneming; eigenlijk is dit het geheel van de aanwezige voorwerpen en goederen. Hoe liquide middelen wel worden vertaald op een balans van een Amerikaanse onderneming weet ik ook niet precies, maar in het voorbeeld dat jij hier heeft is het niet terug te vinden.
Oud 20-02-2005, 16:33
Cai
Cai is offline
Ok, dus inventories is waarschijnlijk de inventaris. Bedankt voor je kijk op de zaak.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 16:47
Wawl
Wawl is offline
Heb je de liquide activa al gevonden? Of had je niet de gehele geconsolideerde balans gepost?
Oud 20-02-2005, 17:11
Cai
Cai is offline
linkje naar de balans http://80.61.54.54/doc3.pdf
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 19:49
Cai
Cai is offline
Kheb het nog steeds niet gevonden.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 13:49
Wawl
Wawl is offline
Als je goed kijkt dan zie je dat aan de passiva-zijde van de balans een post staat genaamd 'bank indebtedness'. Dit zijn de voornaamste liquide middelen van dit bedrijf, maar omdat ze negatief zijn worden ze aan de creditkant geplaatst. Eventuele andere liquide middelen zouden onder de post 'other assets' kunnen vallen. Ik neem daarbij aan dat je nog wel een toelichting uit dit jaarverslag kunt halen waarbij deze post nader wordt gespecificeerd.
Oud 21-02-2005, 16:55
Cai
Cai is offline
Kheb zojuist een mail gehad van m'n docent met dezelfde mededeling. Hartstikke bedankt iig.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 21:57
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Cai schreef op 21-02-2005 @ 17:55 :
Kheb zojuist een mail gehad van m'n docent met dezelfde mededeling. Hartstikke bedankt iig.
Hoeveel punten heb ik hiermee verdiend?
Oud 22-02-2005, 22:05
Friedman
Friedman is offline
Citaat:
Wawl schreef op 20-02-2005 @ 17:00 :
Overigens zijn 'currents' meestal bezittingen op de balans die een economische levensduur van korter dan één jaar hebben. Verder vertaal jij 'inventories' met 'voorraad goederen' maar dit is niet altijd correct. Inventaris is meestal de inboedel van een pand van een onderneming; eigenlijk is dit het geheel van de aanwezige voorwerpen en goederen. Hoe liquide middelen wel worden vertaald op een balans van een Amerikaanse onderneming weet ik ook niet precies, maar in het voorbeeld dat jij hier heeft is het niet terug te vinden.
Inventories is wel de voorraad. De inventaris wordt opgenomen onder de fixed assets, zeker in deze balans.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:01
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Friedman schreef op 22-02-2005 @ 23:05 :
Inventories is wel de voorraad. De inventaris wordt opgenomen onder de fixed assets, zeker in deze balans.
Ok.
Oud 20-09-2005, 18:38
rafael_vd_vaart
rafael_vd_vaart is offline
Innobus case. Leuk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten