Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2005, 19:01
zow
zow is offline
ik zat me eigenlijk iets af te vragen.
sinds een tijdje werk ik bij het kruidvat en ik heb daar gewoon een 3 uren contract. En voorzover ik weet was de afspraak dat ik op vrijdagavond en de zaterdag zou werken. Nu werd ik daarnet ineens gebeld dat ik vanavond moet werken én donderdag én vrijdag (geloof ik) én ook nog eens de zaterdag!
maar vanavond kon ik helemaal niet en donderdag al helemaal niet! Ik moet gewoon naar school en ik heb ook nog eens tentamenweek..

Maar ik zat me dus af te vragen, ze kunnen me toch weinig maken als ik zeg dat ik die dagen helemaal niet kan? ik bedoel, ik heb een 3urencontract en daar zit ik voor deze week al flink overheen dan.
Ik vind het alleen zo moeilijk om dat te moeten zeggen tegen m'n werkgever. Ben niet zo zeker van mezelf wat dat soort dingen betreft komt denk ik door m'n vorige werk. Maar goed, ze kunnen me daardoor toch niet ontslaan ofzo? ik hoop het iig niet argh...en ik haat het dat ik er zo onzeker over ben altijd!!!!!!!!!!!!
Oud 24-10-2005, 19:04
ekki
ekki is offline
Ik zou dit wel even aan de werkgever melden, ja. Even overleggen. Zeggen dat je het vervelend vindt dat het zo loopt.
Oud 24-10-2005, 19:08
zow
zow is offline
ja, maar ik ben juist zo bang dat ze zullen zeggen dat ik écht geen vrij kan hebben op die dagen. Want ze zei net al dat ze dan volgende week wel flink in de knoop komt! maar daar kan ik toch eigenlijk weinig aan doen?
Oud 24-10-2005, 19:12
Go
Go is offline
Citaat:
*z0w* schreef op 24-10-2005 @ 20:08 :
ja, maar ik ben juist zo bang dat ze zullen zeggen dat ik écht geen vrij kan hebben op die dagen. Want ze zei net al dat ze dan volgende week wel flink in de knoop komt! maar daar kan ik toch eigenlijk weinig aan doen?
Als je zegt dat je toetsen e.d. hebt, dan moeten ze dat toch wel begrijpen. Vanaf het begin af aan duidelijk zijn en zeggen dat je op deze dagen gewoon echt niet kunt werken.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 19:17
zow
zow is offline
Citaat:
gerwin schreef op 24-10-2005 @ 20:12 :
Als je zegt dat je toetsen e.d. hebt, dan moeten ze dat toch wel begrijpen. Vanaf het begin af aan duidelijk zijn en zeggen dat je op deze dagen gewoon echt niet kunt werken.
het is niet alleen vanwege m'n toetsen. maar gewoon vanwege m'n optreden.
maar 't punt is dat ik met school de afgelopen 2 weken weg ben geweest, dus toen ook al niet kon werken. en daarom vind ik het echt zo over komen van dat m'n werk me weinig kan schelen. tenminste, ik kan me zo voorstellen dat m'n werkgever zo denkt. zo dacht m'n vorige iig wel
maar dat is helemaal niet zo! maar probeer dat maar eens uit te leggen
Oud 24-10-2005, 19:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
in je contract zullen wel dagen staan dat je vast werkt zeg het haar en vertel tevens dat je best extra wil werken maar dat ze dat dan wel van te voren even moet overleggen en dat je nu dus echt niet kan.

grtz
ivo
Oud 24-10-2005, 19:23
zow
zow is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 24-10-2005 @ 20:18 :
in je contract zullen wel dagen staan dat je vast werkt zeg het haar en vertel tevens dat je best extra wil werken maar dat ze dat dan wel van te voren even moet overleggen en dat je nu dus echt niet kan.

grtz
ivo
hm, daar heb je een punt.

alleen is er dan 1 klein probleempje....mijn contract ligt nog ongetekend in het laatje met post zolang werk ik er nl nog niet.
Oud 24-10-2005, 19:33
Verwijderd
Citaat:
*z0w* schreef op 24-10-2005 @ 20:17 :
het is niet alleen vanwege m'n toetsen. maar gewoon vanwege m'n optreden.
maar 't punt is dat ik met school de afgelopen 2 weken weg ben geweest, dus toen ook al niet kon werken. en daarom vind ik het echt zo over komen van dat m'n werk me weinig kan schelen. tenminste, ik kan me zo voorstellen dat m'n werkgever zo denkt. zo dacht m'n vorige iig wel
maar dat is helemaal niet zo! maar probeer dat maar eens uit te leggen
Dan moet je werkgever maar geen scholieren aannemen, het is toch normaal dat je ook aan school moet denken? Als jij een 3 uren contract heb is het niet normaal dat je 3 dagen moet werken.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 19:34
Nona
Nona is offline
Zorg dan eerst dat dat contract in orde komt.

En ga eens met je werkgever in gesprek. Leg hem je situatie uit. Vertel dan niet alleen dat je niet kunt, maar ook waarom niet, dan begrijpen mensen vaak al heel wat meer. En je tentamens zijn belangrijk, dat weten die mensen ook wel. Laat hem dan ook meteen weten dat je weleens extra wilt werken, maar dan buiten de tentamenweek, dat is vaak ook plezierig om te horen.

Ik werk zo af en toe ook veel meer dan afgesproken. Laatst was een fulltimer ziek, toen heb ik 34 uur in een week gewerkt om dat te compenseren. Maar dat maakt wel dat als ik eens een weekend weg wil, dat makkelijk te regelen valt. Ik val immers ook voor anderen in. Zo worden je collega's snel wat makkelijker, bedoel ik.
Oud 24-10-2005, 20:24
Estar
Estar is offline
Citaat:
*z0w* schreef op 24-10-2005 @ 20:23 :
hm, daar heb je een punt.

alleen is er dan 1 klein probleempje....mijn contract ligt nog ongetekend in het laatje met post zolang werk ik er nl nog niet.
Dat maakt niet uit, je baas weet heus wel wat voor ontract jij krijgt / hebt.

Als jij meer wil werken dan 3 uur en het kan niet, kun jij ook gewoon fluiten naar die extra uren. Nu ben je gewoon extra nodig en doen ze een beroep op je, zeg je nee hebben hun pech, als je tenminste wel minstens 3 uur werkt.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 20:40
Orpa
Orpa is offline
Jij hebt een contract voor 3 uur... Dit houd in dat je niet minder dan 3 uur per week mag werken, en niet meer dan 3 HOEFT te werken...

Als ze je zomaar zonder te overleggen vertellen dat jij 20 uur (ik zeg maar wat) moet werken, dan kun je het weigeren...
Oud 24-10-2005, 22:13
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Gewoon zeggen dat het niet goed uitkomt met je tentamenweek. Als je een goede baas hebt, vind hij dat heus niet erg. En waarom zou je zoiets niet tegen je baas kunnen zeggen?
Oud 24-10-2005, 23:01
Balance
Balance is offline
Heel simpel: je gaat naar je werkgever toe en zegt 'ik kan niet op die dagen die u me extra heeft ingeroosterd'. En dan ben jij klaar en is het zijn/haar probleem.

Oh ja, zorg ook dat je een beter contract krijgt. Een 3 uren contract terwijl je de vrijdagavond en zaterdag werkt klopt natuurlijk niet. Of is dat eenmalig?
Oud 24-10-2005, 23:22
Jolt
Jolt is offline
Wat is het trouwens voor een raar contract, 3 uur.

Heb je niet gewoon een contract op oproep basis of 0 uren contract?

Had ik maar een 3 uur contract, ik werk gemiddeld 12 uur per dag .
Oud 24-10-2005, 23:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
Jolt schreef op 25-10-2005 @ 00:22 :
Wat is het trouwens voor een raar contract, 3 uur.

Heb je niet gewoon een contract op oproep basis of 0 uren contract?

Had ik maar een 3 uur contract, ik werk gemiddeld 12 uur per dag .
Als jij gemiddeld 12 uur per dag werkt, dan zou je het anders barslecht hebben met een contract van 3 uur per week.

En die 3 uur is júist om een 0-uren contract te vermijden.
Oud 25-10-2005, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Orpa schreef op 24-10-2005 @ 21:40 :
Jij hebt een contract voor 3 uur... Dit houd in dat je niet minder dan 3 uur per week mag werken, en niet meer dan 3 HOEFT te werken...
Hm. Het houdt in dat je baas je minimaal 3 uur in de week werk te bieden heeft, danwel dat hij je die 3 uur in de week moet uitbetalen als je minder gewerkt hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 07:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Gewoon duidelijk zeggen dat je, zolang het schoolweken zijn, echt alleen op vrijdag en zaterdag kan werken. En misschien wel een keer een avondje kan invallen als je het rustig hebt. Wees hier consequent in. Veel werkgevers gaan je nml op een gegeven moment je uit zichzelf inroosteren als jij steeds instemt.

Wat ik alleen niet snap: hebben ze 3 avonden koopavond daar ofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 11:19
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
wat denk je van de winkel vullen en spiegelen?

om 18uur ben je echt niet klaar hoor
Oud 25-10-2005, 11:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
~LiefEngeltje~ schreef op 25-10-2005 @ 12:19 :
wat denk je van de winkel vullen en spiegelen?

om 18uur ben je echt niet klaar hoor
Wat een onzin. Ik heb zelf in een filiaal van de kruidvat gewerkt en daar waren we om 18.00 echt wel klaar hoor. Wat doen die mensen de hele dag in de winkel dan? Behalve achter de kassa zitten.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 17:21
zow
zow is offline
ik heb juist een 3 uren contract omdat ik nog op school zit. tenminste, dat is hoe ze het mij uitlegden
en verder...ik ben vandaag langs geweest, voor de donderdagavond ben ik er gelukkig al afgehaald
alleen nu moet ik morgen weer terug, want m'n baas was er niet en ik móet nu volgende week zaterdag werken
maar dat kaaaaaan niet want dan moet ik optreden!!!!!!
alleen m'n baas is de slechtse niet, dus ik denk dat ook dat wel geregeld kan worden.
maar ik blijf het vreemd vinden dat ik van alleen een vrijdagavond en om de week op zaterdag nu ineens naar 3 a 4 dagen in de week ben gegaan
ik vind het op zich niet erg, beetje extra geld kan nooit kwaad
alleen zo raar dat me niet eens gevraagd hebben of ik op die dagen eigenlijk wel kon
maarja...ik geloof dat het nu wel redelijk is opgelost
althans...dat hoop ik
Oud 25-10-2005, 17:35
~LiefEngeltje~
tegenwoordig vullen ze oa op maandagavond hier om alles klaar te hebben voor het boekje wat op dinsdag in de actie gaat!

hier vullen ze gewoon hoor
Oud 25-10-2005, 17:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
~LiefEngeltje~ schreef op 25-10-2005 @ 18:35 :
tegenwoordig vullen ze oa op maandagavond hier om alles klaar te hebben voor het boekje wat op dinsdag in de actie gaat!

hier vullen ze gewoon hoor
Ja maandag is de enige uitzondering die ze bij ons maakten ja... Maar dat is logisch met de actie in het vooruitzicht... Sommige mensen worden gewoon boos als ze dinsdag het boekje nog niet eens binnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 17:53
~LiefEngeltje~
tja onze buurvrouw werkt ook bij kruidvat en die is nogal wat avonden werken dus zal het hier wel anders zijn ofzo
Oud 25-10-2005, 17:54
~LiefEngeltje~
het boekje komt trouwens hier ook pas op woensdag of donderdag

erg handig ja als het op dinsdag in gaat want op woensdag is er al veel op maar ja daar kan kruidvat niks aan doen, dat ligt aan de bezorgservice
Oud 25-10-2005, 18:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Zal dan wel aan de grootte van de plaats liggen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2005, 17:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-10-2005 @ 19:00 :
Zal dan wel aan de grootte van de plaats liggen...
Het ligt aan de grootte van het filiaal en het aantal werknemers.
Ik heb in een redelijk klein filiaal gewerkt en wij hadden op maandag en dinsdag (om de week: alleen met de actie) een vulavond en op donderdagavond koopavond.
Het filiaal is nu verhuisd en heel groot geworden. Nu zijn er 4x per week vulavonden (en dus ook niet meer om de week, maar gewoon elke week) en nog één koopavond.

@~LiefEngeltje~: bij ons ook een groot probleem, maar je kan altijd van te voren op internet kijken. Op zondag staat het krantje al online.
Oud 26-10-2005, 21:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-10-2005 @ 18:51 :
Het ligt aan de grootte van het filiaal en het aantal werknemers.
Ik heb in een redelijk klein filiaal gewerkt en wij hadden op maandag en dinsdag (om de week: alleen met de actie) een vulavond en op donderdagavond koopavond.
Het filiaal is nu verhuisd en heel groot geworden. Nu zijn er 4x per week vulavonden (en dus ook niet meer om de week, maar gewoon elke week) en nog één koopavond.

@~LiefEngeltje~: bij ons ook een groot probleem, maar je kan altijd van te voren op internet kijken. Op zondag staat het krantje al online.
Wij hadden voor een kruidvat ook een groot filiaal en wij hadden t niet zo druk. Komt denk ik doordat we in een kleine plaats wonen (9000 inwoners). Dus beide factoren zullen wel meespelen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 21:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 26-10-2005 @ 22:23 :
Wij hadden voor een kruidvat ook een groot filiaal en wij hadden t niet zo druk. Komt denk ik doordat we in een kleine plaats wonen (9000 inwoners). Dus beide factoren zullen wel meespelen
oh ja, dat zal idd ook schelen, want als je weinig inwoners hebt dan gaan de producten natuurlijk ook minder snel en heb je minder vracht en actie te verwerken.
Reageren

Regels voor berichten