Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2005, 13:12
Graph
Graph is offline
Voor nederlands moet ik een opdracht maken met de stelling:
Brommerleeftijd moet worden opgetrokken tot 17 jaar

Graag wil ik jullie meningen weten zodat ik die in mijn opdracht kan verwerken ..

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2005, 13:21
Boogie
Boogie is offline
Graag. Er gebeuren veel ongelukken met brommers/scooters. Hoe ouder, hoe verantwoordelijker in de meeste gevallen, dus des te later je een brommer rijdt, des te minder ongelukken.
Oud 04-10-2005, 13:23
Verwijderd
De eerste jaren van een bestuurder is het gevaarlijkst. Wanneer iemand 16 is moet hij of zij zich ontwikkelen in het verkeer. Ook is in het begin alles nog nieuw en heel erg stoer, dat maakt niet uit of je nu 16 of 17 bent.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 13:24
Al Murphy
Al Murphy is offline
Als die krengen niet zo hard opgefokt zouden worden, en al die jonge bromfietsrijders zich wat meer aan de verkeersregels zouden houden, was er helemaal geen probleem. Dan konden 16-jarigen perfect veilig met een bromfiets gaan rijden.

De realiteit is anders. Veel brommers zijn opgefokte moordmachines, en te veel bromfietsrijders hebben absoluut de maturiteit niet om zich met die dingen in het verkeer te begeven.

Oplossing: -18 jarigen moeten beter tegen zichzelf beschermd worden. Ofwel door ze van hun brommers af te houden, en dus de brommerleeftijd (zoals voor wagens) op 18 te zetten.
Ofwel door overtredingen over heel de lijn strenger aan te pakken, bromfietsers nog strenger te controleren. Nultolerantie wat betreft het opfokken van die moordmachines, het niet dragen van je helm, met meerdere personen op zo'n ding zitten, zware verkeersovertredingen begaan. Overtreding = kenteken + rijbewijs inleveren

edit: Mijn voornaamste motivering is het verhogen van de verkeersveiligheid, en het aantal jonge slachtoffers van verkeersongevallen zo veel mogelijk terugbrengen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten