Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2005, 16:11
Verwijderd
Ik heb voor school een opdracht met mijn studieteam en ik moet de vraag beantwoorden waarom roeien een typisch oudhollandse sport is...

Heeft iemand hier een argument voor? Post het hier asjeblieft!

Dus:

Waarom is roeien een typisch oudhollandse sport?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2005, 16:30
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik roei zelf en ik denk dat het een oerhollandse sport is omdat veel roeiverenigingen (en dan vooral studentenroeiverenigingen) al meer dan honderd jaar oud zijn. Het is dé studentensport bij uitstek en het typische studentenleven dat wij kennen in bepaalde studentensteden in Nederland zie je eigenlijk nergens anders terug. Zelfs Engeland valt in dat opzicht nog wel mee. Daarnaast zijn wij een waterland en de sport past prima in dat plaatje.
Oud 26-09-2005, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-09-2005 @ 17:30 :
Ik roei zelf en ik denk dat het een oerhollandse sport is omdat veel roeiverenigingen (en dan vooral studentenroeiverenigingen) al meer dan honderd jaar oud zijn. Het is dé studentensport bij uitstek en het typische studentenleven dat wij kennen in bepaalde studentensteden in Nederland zie je eigenlijk nergens anders terug. Zelfs Engeland valt in dat opzicht nog wel mee. Daarnaast zijn wij een waterland en de sport past prima in dat plaatje.
Oke bedankt, die 2 had ik eigenlijk ook al een beetje in gedachten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten