Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je multiboot met een Windows 98-setup wilt dan zul je Windows 98 als eerste moeten installeren op de 'primary DOS partition' van je schijf, die tevens geactiveerd (bootable) moet zijn. Dat komt doordat Windows 98 nog helemaal geen rekening houdt met fenomeen multiboot, zoals bijv. XP dat wel doet. Je kunt dan ook prima XP (of een ander OS) 'over 98 heen' installeren. Er zal dan vanzelf een melding komen dat er al een OS aanwezig is en dat je de keuze hebt tussen diverse multiboot setups.
Maar Windows 98 zelf moet je echt als eerste installeren, tenzij je gebruik maakt van een programma als Partition Magic. Die bieden vaak wel de optie om Windows 98 te installeren terwijl er al een ander OS op je PC staat. Er wordt dan gewoon een extra partitie aangemaakt die de C-noemer krijgt en op die manier wordt 98 voor de gek gehouden. Maar dan moet je dus wel met Partition Magic werken, met alle gedonder (backups, veel verschuiven van data, rommelige schijflayout etc.etc.) van dien. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb geen 2 partities, maar 2 SCHIJVEN.
Op de eerste SCHIJF staat 1 ext3-partitie waar Linux op draait. Op de tweede SCHIJF staat nu ook 1 partitie die ik heb aangemaakt met fdisk, toen ik de pc via de Win98 bootdisk had gestart. Toen kreeg ik dit probleem. Maakt dat enig verschil?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben erachter gekomen wat het probleem was: ik had wel fdisk gebruikt om partities te creëren op de stations, maar ik had nog niet het simpele commando "format c:\" erna gebruikt om ruimte vrij te maken... LOL ![]()
|
![]() |
|
|