Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2005, 17:48
apie
apie is offline
hallo allemaal!

Ik zit nu in de derde van vmbo-t en wil graag de opleiding maatschappelijk werk doen. Voor die opleiding heb je hbo nodig.
Voor mij is dat geen probleem want ik wil graag na het vmbo mbo doen om daarna hbo te krijgen.
Een tijdje geleden ik te kijken voor die opleiding kwam ik op een site waarop stond dat je geen overgang kon maken van het mbo naar het hbo voor die opleiding! helaas ben ik die site adres vergeten en kan hem nu niet meer vinden...
dus nu is mijn vraag aan jullie of dit waar is?! want ik heb ook gekeken op andere sites maar daar staat er niks over! En ik wil het wel heel graag weten hoe het precies zit.

-x- Joy
Oud 23-09-2005, 18:55
angel_girl
angel_girl is offline
Het kan wel hoor

Je kan dan bv. spw niveau 4 doen (mbo) en doorstromen naar het 2e jaar van maatschappelijk werk en dienstverlening.

Dat doe ik nu zelf ook. Maar meestal moet je wel een voorbereidend traject volgen.

Je moet dan wel een mbo opleiding op niveau 4 doen.
Oud 24-09-2005, 09:24
zus en zo
zus en zo is offline
ik doe nu maatschappelijk werk en dienstverlening op het hbo in amsterdam, daar hebben ze zelfs een speciale mbo-route voor mensen die van het mbo komen.
Oud 26-09-2005, 12:31
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
angel_girl schreef op 23-09-2005 @ 19:55 :
Het kan wel hoor

Je kan dan bv. spw niveau 4 doen (mbo) en doorstromen naar het 2e jaar van maatschappelijk werk en dienstverlening.

Dat doe ik nu zelf ook. Maar meestal moet je wel een voorbereidend traject volgen.

Je moet dan wel een mbo opleiding op niveau 4 doen.
Hetzelfde in Grunn
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 16:11
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
apie schreef op 23-09-2005 @ 18:48 :
hallo allemaal!

Ik zit nu in de derde van vmbo-t en wil graag de opleiding maatschappelijk werk doen. Voor die opleiding heb je hbo nodig.
Voor mij is dat geen probleem want ik wil graag na het vmbo mbo doen om daarna hbo te krijgen.
Een tijdje geleden ik te kijken voor die opleiding kwam ik op een site waarop stond dat je geen overgang kon maken van het mbo naar het hbo voor die opleiding! helaas ben ik die site adres vergeten en kan hem nu niet meer vinden...
dus nu is mijn vraag aan jullie of dit waar is?! want ik heb ook gekeken op andere sites maar daar staat er niks over! En ik wil het wel heel graag weten hoe het precies zit.

-x- Joy
nee dat klopt niet.
er zijn genoeg mbo-instromers bij mijn opleiding
(Ik doe nu 2e jaar MWD in Amsterdam)
Oud 27-09-2005, 16:30
Verwijderd
Mijn moeder heeft Maatschappelijk werk en Dienstverlening gedaan aan het HBO met MBO als vooropleiding, dus het kan zeker wel Ik weet niet meer welke MBO opleiding ze heeft gedaan, wel ook in de richting van zorg, maar als je een MBO-opleiding doet die goed aansluit op MWD dan kun je waarschijnlijk inderdaad bij het tweede jaar instromen.

Als je dat soort dingen zeker wil weten, kun je dat het beste aan je decaan vragen of op de site van de HBO-instelling die jij wil bezoeken kijken of je daar een e-mail adres vindt, en dan een e-mail sturen
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 23:55
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 24-09-2005 @ 10:24 :
ik doe nu maatschappelijk werk en dienstverlening op het hbo in amsterdam, daar hebben ze zelfs een speciale mbo-route voor mensen die van het mbo komen.
ja precies.
tenminste, bij mij in de klas (en projectgroep) zitten meiden van de zogenaamde MBO-instroom. zij zijn afgelopen februari al aa het tweede jaar begonnen en doen nu dus het deel wat voor ons deel 1 is van het tweede jaar als deel 2. In februari beginnen zij al aan hun derde jaar.
Reageren

Regels voor berichten