Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() en goodbye lenin. Golden brown is een fantastisch nummer, maar erg omstreden, omdat het de soundtrack van charles mansons gruweldaden was.
||
Citaat:
Die heb ik niet gezien.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() My heart will go on ![]() Ik vind amelie, 21 grams, broken flowers.... |
![]() |
||
Citaat:
|
Hangt een beetje van mijn stemming af, maar er bestaan erg veel mooi soundtracks. De muziek en de score bij een film zijn - gelukkig - vaak iets waar erg veel aandacht aan besteed.
Qua muziekdingen die bij films horen: -> Almost Famous (Hier meer info) -> Romeo and Juliet (Hier meer info) Qua filmscores, vind ik vooral Angelo Badalamenti en Jon Brion twee genieën. Hun hoogtepunten: -> Punch-drunk love -> Magnolia -> Eternal Sunshine of a Spotless Mind (in iets mindere mate ook nog geniaal) -> Mulholland Dr. -> The Straight Story En dan nog de prachtigste filmmuziekjes die ik me spontaan voor de geest kan halen. Niettemin: dit zijn downloadtips ! The Straight Story - Lauren's Walking (Badalamenti) Le fabuleux destin d'Amélie Poulin - Comptine d'un autre été : L'après-midi (Yann Tierssen) The Piano - The Heart Asks Pleasure First (Michael Nyman)
||
Citaat:
mijne is: Blade Runner ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() brian tyler - children of dune steekt er toch wel met kop en schouders boven uit, plus het feit dat de heer Tyler alles in 2 weken gecomponeerd heeft. Heel die yann tiersen en clint mansell hype is een beetje nonsens, want beiden hebben per soundtrack die ze schrijven misschien 1 of 2 goede themas. Die dan tot in den treure terugkomen. Overigens vind ik de ost van Danny the Dog ook erg aardig (door Massive Attack).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() evenals de pulp fiction soundtrack.\m/
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van? [Deel 11] Donny must die | 500 | 01-04-2005 18:27 |