Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2005, 13:18
merels
merels is offline
Drinken jullie graag thee?
Wat voor smaken of soorten?
Drink je alleen uit zakjes of ook losse theeblaadjes met een thee-ei?
Koop je weer nieuwe thee als het op is of heb je gewoon heel veel?
Wat zijn je favoriete smaken en wat drink je meestal?
Doe je er suiker en/of melk in of vindt je dat niet lekker?
Drink je sterke thee of juist niet?>

Ik drink graag thee, lekker veel. Ik heb vele smaken, van zogenaamde 'geluksthee' tot caramelthee, allebei blaadjes. Ik drink zo een pot weg, earl grey vind ik erg lekker, ongeacht het tijdstip. Verder drink ik graag japanse thee(L) met blaadjes dan of de zonnatura kruidenthee, die korreltjes.
Oh en wat choclot zei: winterthee is lekker en sowiezo de seizoenthee van pickwick.

Wat jij!

Laatst gewijzigd op 16-09-2005 om 13:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2005, 13:24
Verwijderd
Bij mijn psycholoog kreeg ik altijd een kop thee, en mocht ik dan kiezen tussen 10 verschillende smaken... dat was toch wel het hoogtepunt van al die gesprekken!

Ontopic: Ik drink best wel veel thee, maar we hebben meestal alleen "gewone" thee, of zoethout, maar daar hou ik niet van.... Ik vind bosbessen thee erg lekker!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 13:25
Roos
Roos is offline
Om mijn Britse achtergrond eer aan te doen, drink ik altijd earl grey (of prince of wales) met een sloot melk erin <3

Verder hou ik ook van lichte theesoorten (groene thee enzo), bijvoorbeeld de zomerthee van pickwick.

Aardbeienthee een caramelthee enzo vind ik niet zo lekker.
Oud 16-09-2005, 13:28
merels
merels is offline
Ohja earl grey met veel melk vind ik ook erg lekker, lady's thee nog lekkerder maar dat hebben we niet.
Verder houd ik ook niet echt van caramelthee maar ik wilde het gewoon proberen, het was veeel te sterk

Ik drink thee licht, als het te donker is vind ik het niet lekker.
Ik drink meestal met suiker, kruidenthee's niet.
Oud 16-09-2005, 13:29
Verwijderd
Ja, ik drink graag thee, allerlei smaken en soorten eigenlijk. Meestal rooibosthee of kruidenthee maar ook wel thee met vruchtensmaak of kaneelsmaak of lady gray. Ik heb een doosje met acht vakjes en in elk vakje zitten 1 of 2 soorten thee dus dat zijn er best veel en ik heb ook nog wat thee die niet in het doorsje hoort. Ik drink ook vaak een hele pot leeg. Ik doe nergens suiker in, behalve in de thee die mijn oma zet, maar in gewone thee of in lady gray doe ik wel vaak melk (en nee, geen koffieroom).

En nu dit topic er toch is: ik heb thee van celestial seasonings, het is een doosje met daarin vijf soorten kruiden/vruchten thee: bosbessen, limoen, pepermunt, kamille en 'sleepy time' (die gewoon naar sterrenmix smaakt). Ik heb het voor mijn verjaardag gekregen, en ik vind het lekker, vooral de bosbessen en limoen. Weet iemand waar dit te koop is (waarschijnlijk óf aldi, óf de natuurwinkel) en of je de smaken ook los van elkaar kunt kopen?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 13:31
Bloem
Bloem is offline
Hebben we dit topic niet pas nog gehad

Anyway, ik drink heel graag thee, het liefst rooibos van Anniques of sterrenmunt van Pickwick <3 Ik drink zo'n 2 liter per dag, soms nog meer. En zonder suiker.

Van chemische smaakjes als meloen ofzo hou ik niet.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 13:32
moisture
moisture is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-09-2005 @ 14:29 :
En nu dit topic er toch is: ik heb thee van celestial seasonings, het is een doosje met daarin vijf soorten kruiden/vruchten thee: bosbessen, limoen, pepermunt, kamille en 'sleepy time' (die gewoon naar sterrenmix smaakt). Ik heb het voor mijn verjaardag gekregen, en ik vind het lekker, vooral de bosbessen en limoen. Weet iemand waar dit te koop is (waarschijnlijk óf aldi, óf de natuurwinkel) en of je de smaken ook los van elkaar kunt kopen?
wij hebben vaak een ander combinatie doosje daarvan, en die halen we gewoon bij de natuurwinkel. ik geloof dat je daar ook altijd doosjes van 1 smaak kon halen, maar dat weet ik niet zeker
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 15:22
Iduna
Iduna is offline
Ik drink graag thee maar niet vaak.

Engelse melange van Pickwick met melk en suiker, lekker! En anders smaakjesthee: bosvruchten, aardbeien, maar ook rooibos.

Alles uit zakjes, want ik heb niet zo'n ei thuis. Als het op is, moet ik nieuwe kopen. Ik heb niet zo'n hele verzameling, want dat is overbodig.

Thee moet niet te sterk zijn, dus het zakje moet er wel op tijd uit (na max 3 minuten).
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 15:43
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
De laatste dagen af en toe een glaasje, vanillethee ruikt vet lekker (de smaak van thee vind ik niet boeiend)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 15:47
Verwijderd
Ik drink liters groene thee per dag
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 16:00
Verwijderd
voornamelijk rooibos en groene thee, en af en toe eens van die zoete meuk als perzik-peerthee, bosvruchten of cactusvrucht
ik heb een houten theedoosje met 122563 verschillende soorten.
en op mn werk drink ik zomerthee
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 16-09-2005 @ 16:47 :
Ik drink liters groene thee per dag

die heb ik vandaag gekocht dus ben benieuwd of het wat is
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 18:27
merels
merels is offline
Groene thee is iig wel erg gezond
Oud 16-09-2005, 18:40
freakje
freakje is offline
Ik drink liefst thee met een fruitsmaakje of muntthee, vooral de munt-kaneelmengeling van Lipton (?) vind ik erg lekker.

Liefst sterk en met 1 suikertje erin.
Oud 16-09-2005, 20:53
Maran
Maran is offline
ik drink niet vaak thee, als ik het drink neem ik appel-kaneel of kokos. Vooral kokos die is geniaal (L)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 21:02
Bloem
Bloem is offline
Waar haal je die munt-kaneel thee freakje? Jij woont in België he?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 00:05
bamiPoep
bamiPoep is offline
bubble tea is de shit swaaaaa ook al is het geen echte thee
Oud 17-09-2005, 08:19
wizkid
wizkid is offline
brandnetelthee, citroenthee (is mijn favoriet), mango thee, afternoon spirit, venkel thee. Ik doe er nooit suiker in, maar in citroen thee doe ik altijd honing.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 09:46
thunder110
thunder110 is offline
Ik drink ook liters groene thee en jasmijnthee op een dag.
Oud 17-09-2005, 11:59
freakje
freakje is offline
Citaat:
Bloem schreef op 16-09-2005 @ 22:02 :
Waar haal je die munt-kaneel thee freakje? Jij woont in België he?
Het is er inderdaad van Lipton, die verkopen ze hier (jaja, België) in elke supermarkt, zelfs in de kleinere hier in het dorp

Hij heet Morocco en het is een munt en kruidenmengeling. De hoofdkruiden zijn munt, kaneel en zoethout, daarnaast ook nog rozebottel en sinaasappelschil, maar je proeft vooral munt en kaneel. Het is een groot groen doosje met speciale piramidevormige theezakjes. En héél lekker natuurlijk
Oud 17-09-2005, 13:51
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jaa, ik drink af en toe ook thee. Ik ga altijd voor caramel, bosvruchten of perzik.
Oud 17-09-2005, 13:55
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
freakje schreef op 17-09-2005 @ 12:59 :
Het is er inderdaad van Lipton, die verkopen ze hier (jaja, België) in elke supermarkt, zelfs in de kleinere hier in het dorp

Hij heet Morocco en het is een munt en kruidenmengeling. De hoofdkruiden zijn munt, kaneel en zoethout, daarnaast ook nog rozebottel en sinaasappelschil, maar je proeft vooral munt en kaneel. Het is een groot groen doosje met speciale piramidevormige theezakjes. En héél lekker natuurlijk
Jammer, want ik woon niet echt in de buurt van Belgie Maar ik weet nu de omschrijving, dus zal eens kijken of ze hier ook zoiets verkopen, het klinkt erg lekker
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 14:59
Verwijderd
Drinken jullie graag thee?Jaaa !
Wat voor smaken of soorten?Alles, het liefste citroen <33
Drink je alleen uit zakjes of ook losse theeblaadjes met een thee-ei?Maakt me niet uit, thee is thee, al is een zakje wel lekker makkelijk
Koop je weer nieuwe thee als het op is of heb je gewoon heel veel? Er is altijd een voorraad van 10 doosjes..
Wat zijn je favoriete smaken en wat drink je meestal?Citroen, voor de rest eigenlijk ook alles. Behalve mintthee !
Doe je er suiker en/of melk in of vindt je dat niet lekker?Niets, alleen heel soms een beetje melk
Drink je sterke thee of juist niet?>Whatever
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 15:47
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik vind rooibos, brandnetel, sterrenthee & mint erg lekker! Sommige heb ik in zakjes en andere gewoon 'los'

Ik ben thee verslaafd, neem altijd s'avonds een hele pot thee naar m'n kamer en die drink ik ook altijd leeg
Oud 17-09-2005, 17:00
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
ik vind Citroen thee het lekkerst. zonder suiker en melk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2005, 18:05
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, ik drink nooit thee, niet lekker. Alleen ijsthee is heel lekker, maar voor de rest drink ik nix van thee.
Oud 17-09-2005, 18:22
Stepsje
Stepsje is offline
Ik vind vrij veel theesoorten wel lekker!
Het liefste kruidenthee en geen fruitsoorten
Rooibos vind ik wel lekker en kaneel ook

Verder vind ik Rabarber slagroom thee ook erg lekker, alleen die heb ik zelf nog niet gevonden. Mn broer heeft die wel vaak in huis.

Echt heel vaak drink ik geen thee, maar in de winter wel meer! Dus dat komt binnenkort wel weer en dan ook wel een pot tegelijk.

edit: Meestal drink is zonder suiker, behalve als de thee heel sterk is of in gewone thee
Oud 17-09-2005, 18:40
Bloem
Bloem is offline
Oh stepsje, die rabarber thee heb ik op internet wel eens zien staan, zal even proberen te herinneren welke site dat ook weer was
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 19:16
Mara
Mara is offline
Gewone en groene thee drink ik toch 't meest
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 19:19
Anijs
Anijs is offline
Drinken jullie graag thee?
Ik drink heel graag thee
Wat voor smaken of soorten?
Zoethout, mint, pepermunt, sterrenmix, kamille, groene thee, spicy rooibos, venkel en natuurlijk gewone.
Drink je alleen uit zakjes of ook losse theeblaadjes met een thee-ei?
Alleen zakjes
Koop je weer nieuwe thee als het op is of heb je gewoon heel veel?
Nieuwe thee als het bijna op is
Wat zijn je favoriete smaken en wat drink je meestal?
Mijn favoriete smaken zijn: Zoethout en spicy rooibos!
Doe je er suiker en/of melk in of vindt je dat niet lekker?
Suiker is ranzig erin, en melk alleen als ik 's morgens haast heb en de thee te heet is!
Drink je sterke thee of juist niet?
Als ik gewone thee drink wil ik niet al te sterk al drink ik zoethout thee, hoe sterker hoe lekkerder! Ligt dus aan het smaakje..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 19:36
KiMZz
KiMZz is offline
Ik drink 's ochtends bij het ontbijt een glas gewone thee met melk, zonder is wel te drinken maar met is lekkerder én ik heb meestal haast 's ochtends dus kan t dan sneller opdrinken, is wat kouder

Ik lust geen smaakjes, drink verder ook bijna geen thee.
Oud 18-09-2005, 09:44
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik drink de laatste tijd wel eens kaneelthee, best lekker.
Oud 18-09-2005, 09:46
snoopy
snoopy is offline
Ben gek op thee. Niet eens zozeer omdat ik het lekker vind, maar het heeft ook iets heel gezelligs, vind ik. Zeker als je op een gure najaarsmiddag thuiskomt en er een kop thee voor je gezet wordt.

Ik drink alleen thee uit zakjes, want ik gruwel van losse blaadjes. Meestal drink ik bosvruchtenthee van pickwick, maar ik lust ook andere smaakjes (kaneel, zoethout etc.) en gewone thee.

Hmm... k ga nu maar s een kopje thee zetten, denk ik
Oud 18-09-2005, 10:53
zus
zus is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 18-09-2005 @ 10:44 :
Ik drink de laatste tijd wel eens kaneelthee, best lekker.
En wij hebben ook thee met smaakje aardbeien met slagroom. Die is eigenlijk ook best lekker..
Oud 18-09-2005, 14:06
Verwijderd
groene thee met citroen smaak
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 15:29
Orpa
Orpa is offline
Ik drink redelijk wat thee, vooral ook omdat ik als k bij de paarden ben kan kiezen tussen thee en koffie en k koffie niet om te drinken vind... Voordat ik daar kwam (3 jaar geleden) lustte ik geen thee, nu vind ik het heerlijk...

Ik heb franse caramel thee die ik heerlijk vind en waarvan iedere keer nieuwe doosjes gehaald dan wel opgestuurd moeten worden...

Voor de rest lust ik eigenlijk alles wel, behalve thee die naar groene vruchten moet smaken, die vind ik ranzig...

En overal redelijk wat suiker in, tsja, je bent een zoetekouw of je bent het niet...
Oud 18-09-2005, 15:54
Neith
Neith is offline
Ik ben geen thee fan. Drink eigenlijk als ik kan kiezen het liefste gewoon normale, ik hou al helemaal niet van smaakjes.
Gaat wel suiker in zonder vind ik het nog minder.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 16:15
heleen1
heleen1 is offline
groene thee, jaaaa heerlijk, haha, en af en toe rooibos. Klopt het trouwens dat in rooibos geen theïne zit en in de rest wel? Ik las dat ergens, maar wat is er dan eigenlijk zo gezond aan groene thee? (dact dus dat dat was omdat er geen theine in zou zitten?)
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 16:41
PV
PV is offline
Ik drink niet graag thee, vies warm water met een flauw smaakje eraan, nee dankje
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 16:57
Pierreke
Pierreke is offline
Ik drink best wel veel thee omdat ik geen koffie lust! Ik list eigenlijk alleen maar gewone thee! Die met een smaakje vind ik echt vies. Meestal met 2 scheppen suiker, en soms met een scheut melk erbij.. (wat dan weer t nodige commentaar oplevert )
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 17:00
WolterB
WolterB is offline
Ik drink vrij veel thee, vind opzich alle smaken okee, maar sinds ik het merk 'Celestial Seasonings' ontdenkt heb, is dat toch zeker mijn favoriet. Veel verschillende smaken, allemaal kruidentheeën, dus je hoeft niet het zakje uit de theepot te halen om te sterkte thee te voorkomen
Oud 18-09-2005, 17:37
dark princess
dark princess is offline
Ook ik drink wel eens thee, thuis drink ik niet vaak thee, behalve als ik er echt zin in heb ofzo, maar uit gemak drink ik meestal gewoon water. Ik drink geen koffie, dus als ik ergens ben (stage, een of ander gesprek ofiets) dan drink ik wel thee. Ik vind het alleen wel een nadeel dat ik dan zo vaak moet plassen

Groene thee vind ik niet zo heel erg lekker, behalve als er flink wat suiker in zit, maar ik mag maar een hele kleine hoeveelheid suiker per dag. Wel drink ik vaker citroenthee, met een beetje honing. Ik denk dat bosbessen mijn favo is, al is het alleen maar om de geur, ook die drink ik graag met iets zoets erin. Heb laatst ontdekt dat ik wel tegen rietsuiker kan, dus kan ik dat erin doen, dat maakt de thee en stuk lekkerder .

Ik doe nooit melk in de thee, ben allergisch voor melk, maar anders zou ik het ook niet doen. Ik doe wel vaak wat koud water in de thee , anders moet ik zo lang wachten tot ik het kan drinken (heb een keer mijn mond nogal erg verbrand door hete thee...trauma ) en dan is de thee wat minder sterk. Ohja, ik houd dus meer van de slappere thee .
Oud 18-09-2005, 18:50
PositiveTension
PositiveTension is offline
Hmmmmm thee. Turkse thee, zoethout, appel, kaneel, banaan, alle smaken.

Zonder melk of suiker, daar wordt het zo smakeloos van. Ik drink elke dag minstens drie koppen thee.

Goed voor studeren, meditatie, als het koud is, als het warm is, altijd theetijd.
Oud 20-09-2005, 09:33
Rj11
Rj11 is offline
rooibos thee met caramel(L)
Oud 20-09-2005, 16:21
Kali
Kali is offline
Losse darjeeling thee met suiker en citroen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 22:13
Tsu
Tsu is offline
Uhm normaal drink ik bijna alle thee wel, Rooibos, Earl Grey en Honingthee zijn wel mijn favorieten
Oud 29-09-2005, 17:41
Aurora
Aurora is offline
Ik hou heel erg van thee. Heb ook erg veel smaakjes hier . Ik doe niet aan van die onhandige 'losse' thee, is ook veel te duur volgens mij. Khou erg van aarbeien/slagroom thee van de Aldi (smaakt lekkerder dan het klinkt, geloof me) en honing thee, en van die foute pickwick-smaakjes zoals meloen en bosvruchten. Khou niet van Earl Grey, trouwens. Oh, en geen suiker voor mij.
Oud 29-09-2005, 18:09
Yerli
Yerli is offline
Ik hou van doosjes met heel veel verschillende soorten thee, heb eigenlijk niet echt mijn favoriet. Ik drink op dit moment Rooibos thee.
Oud 30-09-2005, 06:49
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-09-2005 @ 14:29 :

ik koop het altijd in de tuinen (wou de tuin van eindhoven zeggen, maar dat klopt natuurlijk niet als je niet in eindhoven woont )

verder drink ik heel graag thee, meestal groene thee met citroen, soms earl green, kamille of jasmijn thee. als ik gewone thee drink dan wel ceylon en met flink veel melk erin, en ohja eigenlijk is lapsang souchong (schrijf je dat zo?) ook lekker.
Oud 30-09-2005, 12:32
-(L)-
Citaat:
*Juliah* schreef op 16-09-2005 @ 16:22 :
Ik drink graag thee maar niet vaak.

Welke thee maakt me niet veel uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten