Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2005, 21:08
meisje833
meisje833 is offline
Hoe vrij laten jullie je vriend/vriendin?

Mijn vriend heeft erg behoefte aan z'n vrijheid. dus ik zie hem alleen in het weekend, het weekend is voor ons zeg maar.
Hij wil door de weeks liever elke avond naar vrienden.
Ik heb m'n drukke studie, dus het niet zo'n ramp.
Maar aan de ene kant vind ik het jammer, ik zou diep van binnen m'n vriend eigelijk elke dag wel willen zien.
We spreken elkaar wel elke dag op msn

Wat vinden jullie daarvan? laat ik hem genoeg vrij? of pik ik juist te veel, dat hij bepaald wanneer we elkaar zien zeg maar.

En hoe gaat het bij jullie relatie?

thx

Laatst gewijzigd op 27-09-2005 om 21:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2005, 21:12
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Ik en m'n ex lieten elkaar dus totaal niet vrij wat na 2 jaar dus ook einde relatie betekende, we claimden elkaar veel te veel en hadden op gegeven moment geen gespreksstof meer..
Denk dat het helemaal niet erg is als je vriend ook z'n eigen dingen heeft en jij ook!

Als ik ooit weer een relatie krijg maak ik in ieder geval niet weer de fout om dag en nacht bij elkaar te zijn
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 21:14
Inges
Inges is offline
Als jullie het allebei eens zijn met hoe het gaat, dan is het toch prima? Zodra de één het gevoel heeft dat hij of zij teveel geclaimd wordt, is er iets mis lijkt me.
Met mijn ex ging het altijd vanzelf, we spraken af wanneer we beiden tijd hadden, niet vast in het weekend of juist door de week. We spraken elkaar ook wel elke dag, maar dat gaf geen beklemmend gevoel, aan beide kanten niet.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 21:16
Verwijderd
Dat ligt echt aan de relatie en de personen. Als jullie het er allebei mee eens zijn hoe het gaat, is het prima. Voelt het toch niet helemaal zo, dan kun je altijd nog overleggen...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 21:18
Thee Muts
Thee Muts is offline
Mijn vriend en ik wonen samen, dus in principe zien we elkaar gewoon elke dag natuurlijk. Mijn vriend en ik hebben allebei ons eigen werk/studie en andere bezigheden, maar proberen daarnaast toch wel veel samen te zijn en samen dingen te doen. We hebben voor een groot deel ook dezelfde vriendengroep, dus als we daar iets leuks mee gaan doen, zijn we meestal ook wel samen.

Mijn vriend en ik hebben allebei altijd al gehad dat we graag samen zijn en samen tijd doorbrengen, al vraag ik dat nog net weer wat meer van hem dan andersom. Zeker nu we allebei onregelmatig werken en erg druk zijn, is het best even passen en meten en merk ik dat elke dag wel een moment voor ons samen nodig heb. En daar hebben we het samen ook over gehad en proberen rekening te houden met elkaars activiteiten en de tijd dat we elkaar kunnen en willen zien.

Of jij hem te vrij laat, vind ik een beetje moeilijk te beoordelen, ik kan niet in jullie relatie kijken natuurlijk. Maar het belangrijkste is dat jullie er gewoon over (bijven) praten en allebei duidelijk aangeven waar jullie behoefte aan hebben. Als je dat weet van elkaar, kun je daar rekening mee houden en een mooie middenweg tussen beiden vinden. Als jij nu dus vindt dat jullie elkaar te weinig zien, bespreek dit dan met hem en kijk hoe hij daarover denkt en wat er eventueel zou kunnen veranderen
Oud 27-09-2005, 21:34
Orpa
Orpa is offline
Met mijn ex had ik heel erg het probleem dat we het allebij te druk hadden. Hij een baan, studie, extra baantjes, klusjes tussendoor en dan nog vrijetijdsbesteding. Ik m'n school, paard, pianoles, zangles, mencursusen, vergaderingen enz enz enz. En WIJ zagen elkaar juist te weinig. Echt praten deden we ook nouwelijks meer, het was vaak heen en weer mailen, zodat je kan antwoorden als het je uitkomt... Dat werkt ook niet echt...

Ik denk dat als jij gelukkig bent met hoe het gaat, dat het dan goed is. Als jij zoiets hebt van: 'eigenlijk wil ik hem vaker zien' misschien moet je dan eens wijzigingen voorstellen, bijv op woensdag samen eten ofzo...
Oud 27-09-2005, 21:53
Optima
Optima is offline
ik heb niet echt iemand die je een vriend kan noemen. We zijn verliefd op elkaar, gek op elkaar, en hebben een leuke tijd met elkaar, maar het is niet zo van ' aankomend weekend wil ik bij jou zijn'. Ik hou niet van dat claimerige, en hij ook niet. We hebben gewoon een leuke tijd samen, en zien wel waar het eindigt.

misschien is het wel slecht dat ik geen echte verwachtingen meer heb, maar dat leidt ook tot minder teleurstellingen...en dat vind ik belangrijker.
Oud 27-09-2005, 22:03
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Eerst zag ik mijn vriend alleen maar paar keer in de week, maar nu zie ik hem zowat elke dag. Maar we hebben ook al meer dan 2 jaar en het bevalt me goed.
Oud 27-09-2005, 22:11
Dato_16
Dato_16 is offline
we hebben beide nog steeds ons eigen leven
Zagen elkaar eerst elke dag en was daar ook heel blij mee eigelijk.
Laatste tijd iets minder maar dat doen we ook bewust omdat het op lange termijn misschien niet verstandig is om elkaar elke dag te zien.
Wil niet het risico lopen dat we genoeg van elkaar krijgen.
Kan me nu niet voorstellen dat ik dat ooit krijg maar goed!
verder laten we elkaar heel vrij in het doen en laten.
maar er zijn natuurlijk wel grenzen en die weten we van elkaar gelukkig
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 07:03
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
best wel vrij.. we wonen ten eerste 2 uur uit elkaar dus zien elkaar alleen in het weekend. op zaterdagavond gaan wevaak naar feestjes en daar zijn we soms wel een uur of meer van elkaar weg, bezig met vrienden..
we zijn allebei gewoon niet jaloers en kunnen gewoon allebei ons eigen ding doen..
Oud 28-09-2005, 07:36
LoeLoe
LoeLoe is offline
Mijn vriendje woont ongeveer een kwartier van mij af. Hij werkt fulltime en ik zit met mijn studie/stage en bijbaantje. In het weekend zien we elkaar vrijwel altijd. Doordeweek ook minstens 1 keer, maar die tijd moeten we dan echt voor elkaar vrij plannen, of in ieder geval hij want ik heb heel veel vrije tijd.

Ik vind het fijn als ik hem niet alleen in het weekend zie omdat ik dan meer het gevoel heb dat ik zijn 'weekendvriendin' ben, en dat het allemaal verder niet veel voorstelt. Daar heb ik het ook met hem over gehad maar ik begrijp ook dat het voor hem erg moeilijk is om zomaar even langs te komen omdat hij meer bezigheden heeft dan mij alleen.

Dus ik geniet van de momenten dat ik hem wel zie, en probeer me zo min mogelijk af te vragen wanneer ik hem nu weer eindelijk zie.. Tis nu eventjes niet anders. Maar als ik het voor het zeggen had zou ik hem minstnes 3/4 keer in de week zien, al is het maar voor een uurtje.
Oud 28-09-2005, 08:03
Verwijderd
we hebben beide een andere studie, en ik werk er heel veel naast. Dus soms is het plannen, maar we hebben wel beide ons eigen ding, en dat is goed. Alleen op woensdagaaf delen we dezelfde hobbie, dus dat is een zeker ding, en voor de rest: we nemen het als het komt.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 08:30
Verwijderd
Ik heb het idee dat we elkaar best wel vrij laten.
We zien elkaar ieder weekend, maar als er eens iets tussenkomt, zoals een feest, of een voetbalwedstrijd, dan laat ik hem gewoon gaan. En andersom ook. Door de week zien we elkaar dinsdag en donderdag (en dan blijven we bij elkaar slapen), en dat werkt perfect. De andere dagen werken we allebei, en overdag blijft er genog tijd over voor vrienden etc etc.
Zo werk ik vrijdag avond, en dan heeft hij een avond met vrienden.

Denk dat als je elkaar dingen gaat verbieden, of overal bij wil zijn, dat het dan niet goed blijft gaan
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 08:56
Verwijderd
Ik zag tot de vakantie mijn vriend elke dag. Zaten bij elkaar op school, dus zagen elkaar altijd in de pauze en in het weekend waren we ook altijd bij elkaar. Nu zijn we op vakantie ook bijna elke dag bij elkaar geweest. Nu niet meer, hij studeert, ik zit nog op school. Op de dagen dat hij vrij heeft, zit ik tot 17.00 en 16.00 op school. Werkt niet echt. Af en toe zien we nu elkaar door de weeks wel eens op een avond, maar daar heb ik eigenlijk ook niet echt tijd voor. Hij wil mij het liefst altijd zien en is redelijk claimerig. Ik hou daar niet zo van, dus ik hou hem een beetje af. In het weekend zien we elkaar wel, maar als we een van twee of beiden iets anders heeft dus ook niet.
Dus, wat dat betreft laat ik hem wel redelijk vrij, maar hij mij niet zo.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 09:19
Verwijderd
Mh, ik vind het wel raar als 't vriendje zou zeggen: "Tja, Morgan, door de week wil ik je niet zien, alleen maar in het weekend." Aan de andere kant slaapt hij door de week bij mij, dus hij zou het ws. ook niet zeggen.
Ik laat hem zo vrij als hij maar zijn wel, natuurlijk. Als hij geen zin heeft om langs te komen, dan zal ik hem niet zo bepraten dat hij het toch doet. Hij doet hetzelfde, en zo blijven we altijd zin houden om elkaar te zien.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 11:03
Konijn
Konijn is offline
Ik had het met mn ex(en) wel, dat ik blij was met een 'weekend-relatie' en doordeweeks echt mn eigen dingen wilde doen enzo (en natuurlijk school had). En dan kon ik het ook nog niet hebben dat hij me élk weekend claimde, omdat ik ook mn vrienden alleen in het weekend kon zien.
Met mn huidige vriend had ik dat niet, vreselijk die korte weekendjes en dus ben ik nu doordeweeks bij hem en in het weekend thuis (omdat ik vrijdags en zaterdags moet werken daar). Hij is overdag wel aan het werk, maar dan heb ik mn (thuis)studie, en het is gewoon fijn om dan 's avonds en 's nachts bij elkaar te zijn..
Wat mij betreft heeft dat niks te maken met het niet vrij laten, ligt eraan wat je daar onder verstaat ook. Juist in het weekend gaat hij heel vaak naar concerten etc met vrienden, en dat maakt me echt helemaal niks uit.
En als hij doordeweeks iets wil gaan doen, nou ja dan moet hij dat doen . Dat is zijn keuze, daar laat ik hem vrij in.. Maar dat vind ik niet meer dan normaal.
Oud 28-09-2005, 11:14
Verwijderd
Daar heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht. We zien elkaar alleen in het weekend, maar we wonen ver uit elkaar dus het zou te veel gedoe zijn om elkaar vaker te zien. In de vakantie zien we elkaar ongeveer om de dag, gewoon omdat dat toevallig zo uitkomt, en dat vinden we dan allebei oke dus dat heeft ook niet echt te maken met dat de een de ander vrij laat.

In feite mag hij alles doen wat hij wel en mag ik alles doen wat ik wil, dus ik neem aan dat we elkaar wel vrij laten dan
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 14:10
Careless
Careless is offline
Ik zie mijn vriend meestal alleen in het weekend. Door de week moet hij doen wat hij wil (ok, binnen de grenzen van een relatie natuurlijk), dus hij kan gewoon met vrienden afspreken enzo. Kan hij in het weekend trouwens ook, alleen dan ben ik erbij. Kan ik niet mee zitten.
Ik ben niet zo streng. En hij is ook makkelijk. En we zijn blij met elkaar, dus dat is prima.
Oud 28-09-2005, 15:15
Verwijderd
Ik vind vrijheid heel belangrijk.....Je moet gewoon je eigen dingetjes kunnen doen.....Maar.....Je moet ook tijd vrij maken voor je relatie...
Dus bijv 1 keer doordeweeks afspreken.....En om het weekend naar elkaar toe ofzow....

Mja ik begrijp best dat je hem vaker wil zien enzow....
En dat moet je ook met hem besrpeken wat jij ervan vind...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 15:59
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Eigenlijk al sinds de 2,5 jaar dat we iets hebben; doordeweeks 1 avond afspreken en in het weekend (zaterdagavond & zondag). Dat gaat prima. We hebben allebei onze studie en onze hobby's (alleen stijldansen doen we samen). Als we uitgaan met een stel vrienden, laat ik haar gewoon vrij. Ze is wel 'bij' mij, maar praat met Jan en alleman, ook soms heel de avond met een jongen. In het begin had ik daar soms moeite mee, nu helemaal niet meer. Ik weet dat ze toch met me mee naar huis gaat en dat het puur voor het kletsen is.
Oud 28-09-2005, 16:11
Yerli
Yerli is offline
Lijkt me het beste dat je gewoon je eigen dingen hebt en je eigen leven (maar bij sommige krijg ik de indruk dat dat niet echt het geval is, zou ik niet kunnen..).
En dat je elkaar gewoon zien wanneer je wilt én kan.

Heb je niet het idee dat je er een beetje een routine in je relatie zit? Elkaar door de week zien is ook leuk. Ik zou het jammer vinden als alles zo vast zou staan.
Oud 28-09-2005, 16:41
meisje833
meisje833 is offline
Citaat:
Yerli schreef op 28-09-2005 @ 17:11 :
Lijkt me het beste dat je gewoon je eigen dingen hebt en je eigen leven (maar bij sommige krijg ik de indruk dat dat niet echt het geval is, zou ik niet kunnen..).
En dat je elkaar gewoon zien wanneer je wilt én kan.

Heb je niet het idee dat je er een beetje een routine in je relatie zit? Elkaar door de week zien is ook leuk. Ik zou het jammer vinden als alles zo vast zou staan.
Ja soms is het vervelend, maar mijn vriend wil gewoon veel vrijheid, hij vind z'n vrienden en z'n hobbies ook belangrijk.
het zit denk ik ook een beetje in z''n karakter, hij is ook graag alleen soms, en hij is erg op zichzelf.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 17:24
Mindfields
Mindfields is offline
We zijn het hele weekend bij elkaar en doordeweek ook een paar dagen: soms ga ik overdag wel (int weekend) naar een vriendin, als ik daar zin in heb. Of ik ga 's avonds met mijn vrienden wat drinken en dan zie ik hem later.
Verder zie ik hem, naast vrijdag/zaterdag/zondag, meestal nog één, soms twee andere dagen in de week. Dit komt dus neer op vier/vijf dagen. Vrij veel, maar ik zie hem dit halfjaar alleen 's avonds dan: hij loopt namelijk stage. We bellen elkaar ook vaak, smsen idem.
Ik zou hem best elke dag willen zien, maar ik heb daar gewoon geen tijd voor door school bijvoorbeeld. Er moeten ook andere dingen gedaan worden. Samenwonen lijkt me ideaal: 's ochtends en 's avonds lekker bij elkaar, en overdag je eigen dingetjes doen.
In de vakantie zagen we elkaar elke dag, maar ik ging overdag of 's avonds wel soms andere dingen doen.

Soms is het wel lastig, schoolwerk zit weleens in de weg, maar gelukkig leer ik vrij snel (doe gymnasium). Mijn vrienden zie ik echt nog vaak genoeg hoor.

Ik zou het heel gek vinden als mijn vriend mij zo weinig zou willen zien. We wonen vlakbij elkaar (40 minuten fietsen), hij heeft een auto en er is gewoon tijd aanwezig. Soms moet je wel een beetje proppen ja.
Oud 28-09-2005, 18:24
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Toch even reageren ondanks ik geen vriendin heb :
Ik wil graag een vriendin die me vrij laat. Door mijn studie en doordat ik voornamelijk in 2 steden leef is dat ook veel gemakkelijker. Dat je elkaar bijvoorbeeld door de week niet ziet en druk met je hobby's en werk/studie bezig bent en dat je dan veel met elkaar kunt doen in het weekend + bellen/MSN'en door de week. Of andersom natuurlijk. Lijkt me gewoon ideaal.
Oud 28-09-2005, 19:10
XQseMe2
XQseMe2 is offline
mijn ex zat mij altijd giga op me nek zowat, dus ik kreeg het spaansbenauwd van m omdat ik het gevoel kreeg dak geen lucht meer kreeg! hij was ook altijd om het minste geringste al jaloers en dat was ook niet leuk.
dus vrijheid is voor mij wel belangrijk jah.

in mijn huidige relatie is het ook altijd belangrijk geweest gelukkig.
alleen het mindere gelukkige gedeelte is dat sinds dat mijn vriend is vreemdgegaan ik nu hem nog wel ns met argus ogen aankijk als het aankomt op die vrijheid.
ik heb m weliswaar nog die 2e kans gegeven, maar kan er nix aan doen dat ik nog steeds achterdochtig kan worden op sommige momenten.
voor zover die vrijheid dus die ik hém geef / zou moeten geven, en daar baal ik behoorlijk van
ik wil namelijk niet de bezitterige vriendin zijn, of zo overkomen, en ik wil hem ook niet het gevoel geven dat ik hem continue in de gaten hou of nog leuker: hem opsluit of aan de stoel vastbindt ofzo
je vat het wel
Oud 28-09-2005, 19:14
I C U
I C U is offline
Tis nog wat vroeg om te zien hoe vrij we elkaar laten, maar de kans dat we elkaar teveel zijn, is redelijk klein. Aangezien hij doordweeks te druk is, wordt dat al niets. Dus zijn het voornamelijk de weekenden... Maar, like I said, het is nog te pril... We zien wel waar het eindigt, vrijheid is voor mij wel erg belangrijk, en mijn maatjes wil ik zeker niet verwaarlozen. Een eigen leven is errug belangrijk!
Oud 28-09-2005, 19:30
Experiment
Experiment is offline
Niets mis met een relatie op jonge leeftijd, maar ik vind het echt HEEL HEEL erg belangrijk dat je je eigen leven opbouwt, en niet op je 18e al de hele dag bij je vriend(in) zit. Naar mijn mening is het belangrijk dat je op jezelf leert zijn, je eigen leven inrichten, jezelf vermaken, voor jezelf zorgen, je eigen keuzes maken...

Ik vind het het dus ideaal dat ik mijn vriend alleen in het weekend zie (hij studeert 2 uur trein verderop). Ik kan alles doen: werken, school, hobby's vriendinnen. Ook in het weekend spreek ik vaak genoeg dingen zonder hem, of ik doe even iets voor me zelf. En ik ben al bijna 1 jaar hartstikke verliefd en het gaat super goed tussen ons

Dus als ik volgend jaar klaar ben met school, ga ik zeker nog niet samenwonen. En peins er ook niet over om in zijn stad te gaan studeren, alleen omdat hij er woont. Ik ga lekker studeren, kijken wat i allemaal leuk vindt, studentenverenigingen wat ik allemaal wil gaan doen.. voor mezelf koken... mijn eigen geld regelen.

Stel dat het uitgaat, weet ik in ieder geval dat ik genoeg heb om op terug te vallen. En ik hoef later ook niet bang te zijn dat ik door mijn relatie iets gemist heb (dan bedoel ik niet seks/het zgn 'rondsletten', maar meer de vrijheid om te doen wa je wil zonder voortdurend met iedereen rekening te houden)

Gelukkig is mijn vriend het hier helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 20:06
Qimm
Qimm is offline
Vrijheid blijheid, als hij wat leuk wil gaan doen zonder mij met kameraden dan is dat prima, als ik zonder hem wat leuks wil gaan doen is dat ook prima. 's nachts zijn we toch weer samen Nee ik ga geen dingen van hem eisen, het moet wel leuk blijven natuurlijk
Oud 28-09-2005, 20:37
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Qimm schreef op 28-09-2005 @ 21:06 :
Vrijheid blijheid, als hij wat leuk wil gaan doen zonder mij met kameraden dan is dat prima, als ik zonder hem wat leuks wil gaan doen is dat ook prima. 's nachts zijn we toch weer samen Nee ik ga geen dingen van hem eisen, het moet wel leuk blijven natuurlijk
Ik denk dat je in een relatie toch zeker wel wat dingen van elkaar mag 'eisen' alsin verwachtingen naar elkaar toe. Wat voor verwachtingen dat zijn verschilt dan natuurlijk weer per relatie, maar je gaat tenslotte niet voor niks een relatie met elkaar aan en dan zijn er toch wel bepaalde standaad dingen die je van elkaar mag verwachten vind ik. En waar je de ander aan mag houden en op mag wijzen.
Oud 28-09-2005, 20:50
Verwijderd
Ik ben arhg, echt heel jaloers. Maar met 75% van de dingen die ik voel doe ik niks, omdat ik ergens toch wel weet dat het onzin is en ik mijn vriend daar niet mee lastig wil vallen.

Daarom ben ik best bereid mijn vriend de vrijheid te geven die hij nodig heeft, hem krampachtig vast proberen te houden werkt alleen maar averechts.

Al zou ik me als hij me echt maar één keer in de week ofzo zou willen zien en altijd wel iets anders te doen heeft dan met mij afspreken me toch wel ernstig afvragen of hij wel hetzelfde voelt voor mij als ik voor hem.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 21:10
Verwijderd
Ik zie mijn vriend alleen in het weekend omdat het niet anders kan. Tsjaa dan laat ik hem door de weeks dus wel in zeker zin vrij, en hij mij.

Ik zou het eigenlijk wel erg vinden als mijn vriend mij niet door de weeks zou willen zien, al voelt dat mss niet zo voor jou. Ik denk als het voor jou een probleem wordt dat hij je alleen in het weekend wil zien, je dit eens bij hem moet aankaarten. Kan altijd over gesproken worden toch?!
Dus je laat hem echt wel genoeg vrij naar mijn idee. Alleen kwetst hij jou daar niet mee?

Van de andere kant je bent toch nog jong, en kan je hele leven nog bij elkaar op de bank gaan zitten...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 21:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend en ik wonen twee en half uur uit elkaar dus doordeweek zien we elkaar niet zo vaak. Om het weekend zijn we bij elkaar omdat hij in de andere weekenden moet werken. Ik vind het soms wel jammer dat ik hem zo weinig zie maar ik vind het ook wel lekker dat ik gewoon mijn leven kan leiden zonder echt heel veel rekening te hoeven houden met mijn relatie. Ik vind het belangrijk om naast mijn vriend ook nog een ander sociaal leven te hebben. Als ik avond aan avond met mijn vriend op de bank zit dan hebben we elkaar na verloop van tijd ook niets meer te vertellen dus ik vind het wel belangrijk dat ik ook nog met andere dingen bezig ben dan alleen met mijn relatie. Ik ben nog jong en heb nog een heel leven voor me, dan kan ik mijn hele leven lang nog samen op de bank hangen. Ik vind mezelf daar nu nog veel te jong voor en wil gewoon nog genieten van mijn leven en daarin heeft mijn relatie een plaatsje maar dat moet zeker niet al mijn tijd innemen. Doordeweek zit ik elke avond 1-2 uur op msn met hem en om de week zit ik of een weekend bij hem of hij een weekend bij mij en verder heb ik de tijd aan mezelf. Vind het wel lekker zo
Oud 28-09-2005, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 28-09-2005 @ 21:37 :
Ik denk dat je in een relatie toch zeker wel wat dingen van elkaar mag 'eisen' alsin verwachtingen naar elkaar toe. Wat voor verwachtingen dat zijn verschilt dan natuurlijk weer per relatie, maar je gaat tenslotte niet voor niks een relatie met elkaar aan en dan zijn er toch wel bepaalde standaad dingen die je van elkaar mag verwachten vind ik. En waar je de ander aan mag houden en op mag wijzen.
Er zit een verschil tussen mogen verwachten en eisen, denk ik. Ik wil hem natuurlijk regelmatig zien en samen dingen doen, anders was hij mijn vriend niet, maar ik kan en wil dat beslist niet afdwingen. Ik zou het erg vervelend vinden als hij elke dag hier alleen maar kwam om te slapen, als we geen enkele dag/avond in de week een paar uur samen iets konden doen. Maar stel dat de situatie zo was, dan denk ik nog dat ik er liever een punt achter zet dan dat ik dat afdwing (natuurlijk eerst goede gesprekken e.d., dat spreekt voor zich).
Ik word zelf heel kriegelig als iemand me tot iets probeert te dwingen of me op de een of andere manier chanteert, en dus wil ik dat ook absoluut niet iemand anders aandoen.
(En daarom heb ik er dus een die mij even vaak wil zien als ik hem ).
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 22:50
Stefanie
Stefanie is offline
We zijn elkaar dagelijks. Vaak gaat hij doordeweeks en in het weekend een avond naar zijn vrienden. Meestal gaat hij alleen, maar soms gaan we samen. Heel af en toe gaan we met zijn vrienden of mijn vriendinnen uit.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 08:14
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
we zien elkaar vrijwel elke dag
maar als toevallig een vriend van hem, of vriendin van mij belt/smst of whatever om af te spreken is dit totaal geen probleem.
ook niet als we eigenlijk de dag samen zouden doorbrengen (nog geen duidelijk afspraak/uitje ofzo)

hij heeft een heleboel vrienden die in het leger zitten, dus die zijn ook alleen maar in het weekend thuis, dus hij is altijd erg blij als ie naar de voetbal kan( kan die lekker klooten met zn maatjes haha!)

en nu ik in rotterdam op school zit, ga ik regelmatig ff in een tussenuur iets drinken op stadhuisplein, vind ie alleen maar leuk dat ik nieuwe vrienden maak

ook als we gaan stappen gaan we wel samen weg,maar zien we elkaar maar ff
we gaan samen weg, komen samen thuis, maar in de tussentijd hebben we gewoon eigen vrienden

dus we laten elkaar erg vrij, zolang we maar beetje van elkaar weten waar we uithangen!
Oud 29-09-2005, 09:26
snoopy
snoopy is offline
Ik vind het verschil zitten in het wel kunnen en niet doen of het niet kunnen en niet doen. Eh... snappie? Ik bedoel: als jullie er allebei geen tijd voor hebben, vind ik 'alleen' het weekend niet zo weinig. Maar als hij je vaker zou kunnen zien, maar hij wil niet... tsja... het KAN, maar ik zou me er niet lekker bij voelen.

Hoe het hier zit: ik zie mijn vriend (bijna) elke dag, we zijn naar samenwonen aan het toewerken, volgens mij... Soms geeft een van ons aan een dagje rust nodig te hebben, dit is dan geen probleem. Een tijdje geleden wilde hij een hele week rust, en dat vond ik toch wel erg vervelend: dat hij er vrijwillig voor koos me een week niet te zien. Dat is ook wat ik bedoelde met het beginstukje: ik kan heus wel een week zonder hem (hij is ooit 5 weken met vakantie geweest), maar ik zou er nooit voor kiezen (naja... met vakantie wel, natuurlijk).
Oud 29-09-2005, 13:15
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
snoopy schreef op 29-09-2005 @ 10:26 :
Ik vind het verschil zitten in het wel kunnen en niet doen of het niet kunnen en niet doen. Eh... snappie? Ik bedoel: als jullie er allebei geen tijd voor hebben, vind ik 'alleen' het weekend niet zo weinig. Maar als hij je vaker zou kunnen zien, maar hij wil niet... tsja... het KAN, maar ik zou me er niet lekker bij voelen.

Tsjaa ik begrijp het wel hoor. Mijn vriend heeft ook lang niet elke dag college en straks als ik studeer, ik vast ook niet. Toch zien we elkaar nooit doordeweeks. Ja, het is 1,5 uur reizen maar opzich zou hij best een middag naar mij toe kunnen komen.

Wij hebben allebei alleen heeel erg tijd voor onszelf nodig, ik vind het heerlijk om in mn eentje een boek te lezen, of even tv te kijken. En verder al mijn andere activiteiten (school, werk, hobby's, schoolkrant etc) prop ik nu allemaal doordeweeks, ik zou denk ik een beetje gestresst worden als hij dan ook nog eens kwam Ik wil zoveel mogelijk blijven doen, zolang mijn relatie er niet onder lijdt. Daarom ben ik bijv. wel gestopt met werken op zaterdag.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 13:36
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
Mijn vriend heeft erg behoefte aan z'n vrijheid. dus ik zie hem alleen in het weekend, het weekend is voor ons zeg maar.
Hahahaha... En dan vindt jij dat je vriend veel behoefte heeft aan vrijheid? Dat is toch vrij normaal? Het is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van je situatie... Maar als je jong bent, studeert, waarom moet je dan in godsnaam elke dag bij elkaar gaan zitten... Maar ja, dat is mijn mening.

Ik ben zelf 26 en zit nog op school, als ik een relatie heb zien we elkaar in het weekend en dan nog niet eens elk weekend. Gewoon relax, als je lang bij elkaar bent en het gaat goed en ik ben klaar met school kun je altijd nog..
Oud 29-09-2005, 18:38
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 28-09-2005 @ 20:37 :
Die dingen zijn vanzelfsprekend, ik hoef hem daar niet aan te herinneren, die gaan gewoon vanzelf zo
Oud 29-09-2005, 18:46
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 28-09-2005 @ 17:41 :
Ja soms is het vervelend, maar mijn vriend wil gewoon veel vrijheid, hij vind z'n vrienden en z'n hobbies ook belangrijk.
het zit denk ik ook een beetje in z''n karakter, hij is ook graag alleen soms, en hij is erg op zichzelf.
Maar vind jij dat je te veel pikt, dat hij bepaald wanneer jullie elkaar zien? Zou je dat willen veranderen?
Oud 29-09-2005, 18:54
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Qimm schreef op 29-09-2005 @ 19:38 :
Die dingen zijn vanzelfsprekend, ik hoef hem daar niet aan te herinneren, die gaan gewoon vanzelf zo
In goede relaties gaat dat gelukkig inderdaad zo Vaak zijn het niet eens verwachtingen die echt naar elkaar uitgesproken zijn maar waar je je gewoon als vanzelfsprekend aan houdt.

Maarja, soms kun je dan tegen dingen aanlopen waarvan de verwachtingen niet helemaal gelijk blijken te zijn en dan is dat iets waar je over kunt praten en afspraken over kunt maken met elkaar.
Oud 29-09-2005, 20:25
Poeperd
Poeperd is offline
Te vrij.
Oud 29-09-2005, 21:41
langejongen
langejongen is offline
Ik ben absoluut geen voorstander van elke dag of een paar dagen per week bij elkaar zijn. Ik heb m'n eigen hobby's, bezigheden, studie enz enz. en zij ook. Zorg maar dat je jezelf vermaakt. En tuurlijk is TE vrij laten ook niet goed en uiteraard wil je elkaar ook wel regelmatig zien, maar je kan daarin doorslaan.
Oud 30-09-2005, 14:44
Verwijderd
ik zie m'n vriend vaak om de dag, of en paar dagen achter elkaar en dan een tijdje niet. in het weekend zie ik hem wel bijna altijd. we laten elkaar heel vrij, hij doet zeg maar gewoon alles wat hij wil, en ik ook hmm.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 09:42
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Morgan schreef op 28-09-2005 @ 10:19 :
Ik laat hem zo vrij als hij maar zijn wil, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 11:37
elledc
elledc is offline
Of course dat we elkaar voldoende vrijheid geven, je kan elkaar niks verbieden vind ik, maar wij zien elkaar zo graag dat we elkaar elke dag willen zien. Ik kan me niet inbeelden elkaar enkel in het weekend te zien, het lijkt me logisch dat als je echt van elkaar houdt en je samnwoont dat je elkaar elke dag ziet.
Af en toe afspreken met andere mensen en de ander zijn ding laten doen met vrienden hoort er natuurlijk bij, anders wordt het maar saai en klef.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 11:57
U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik vind dat jouw vriend ook doordeweeks wel eens tijd voor jou zou kunnen maken. Hij zou je ook eens mee kunnen nemen naar je vrienden?

Ik laat mijn vriend vrij in wat hij wil doen, maar ik verwacht wel van hem dat hij ook tijd voor mij vrij maakt. Dat lijkt me ook niets meer dan normaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten