Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2005, 18:13
Thirsa
Thirsa is offline
Ik heb twee konijnen en ik dacht dus dat het twee vrouwtjes waren maar nu blijkt het een mannetje en vrouwtje te zijn. Ze kunnen echt niet meer bij elkaar en daarom ben ik op zoek naar een nieuw hok, heeft iemand er toevallig eentje die ik tegen een niet al te hoge prijs over kan nemen?

Ik hoor het graag
Advertentie
Oud 21-09-2005, 19:35
ecrivaine
ecrivaine is offline
Hoi,
Ja, wij hebben nog een konijnenhok staan... Maar hij is niet echt nieuw meer zegmaar. Ik moet eens kijken of het er nog een beetje fatsoenlijk uitziet, maar volgens mij is hij nog prima.
Ik zal het binnenkort even thuis overleggen (want dat zou betekenen dat wij definitief geen nieuw konijn meer krijgen ).
Ik laat het nog wel weten.
Oud 21-09-2005, 21:25
Thirsa
Thirsa is offline
oke, ik hoor het graag van je
Oud 23-09-2005, 14:09
ecrivaine
ecrivaine is offline
Ah, slecht nieuws. Mn moeder had het hok net beloofd aan de buurvrouw .
Succes nog met zoeken.
Oud 23-09-2005, 20:49
Tomoyo
Tomoyo is offline
Ik heb er nog 2 op zolder staan waar mijn konijn niet meer in past en 1 oud buitenhok... wat voor hok heb je nodig? (binnen/buiten, hoe groot)
Oud 23-09-2005, 21:31
Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Tomoyo schreef op 23-09-2005 @ 21:49 :
Ik heb er nog 2 op zolder staan waar mijn konijn niet meer in past en 1 oud buitenhok... wat voor hok heb je nodig? (binnen/buiten, hoe groot)
Ik ben op zoek naar een binnenhok en het liefst niet al te klein, ik heb nu een hok van 90 bij 50 geloof ik en zoiets wil ik graag nog hebben, ik weet niet hoe groot het hok van jou is?
Oud 23-09-2005, 21:31
Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 23-09-2005 @ 15:09 :
Ah, slecht nieuws. Mn moeder had het hok net beloofd aan de buurvrouw .
Succes nog met zoeken.
Oke, bedankt voor je moeite iig
Oud 24-09-2005, 00:38
Bloem
Bloem is offline
Kun je dan niet beter het mannetje laten castreren? Kost volgens mij net zoveel als een nieuw hok, en dan heb je tenminste 2 blije konijnen die gewoon met elkaar kunnen spelen
Oud 25-09-2005, 14:57
Tomoyo
Tomoyo is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-09-2005 @ 01:38 :
Kun je dan niet beter het mannetje laten castreren? Kost volgens mij net zoveel als een nieuw hok, en dan heb je tenminste 2 blije konijnen die gewoon met elkaar kunnen spelen
Dat is idd wel het handigst Ik denk dat mijn hok toch te klein is, aangezien mijn hangoorkonijn er niet in past (en die is niet eens zo groot)
Oud 25-09-2005, 18:38
Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Ik heb ergens gelezen dat dat ongeveer 60 euro kost en op marktplaats staan hokken van 10 euro, dus dat is toch best een verschil En ik was bij een kinderboerderij geweest om te informeren en die vrouw zei dat een castratie nog geen garantie is dat ze dan weer normaal bij elkaar kunnen zitten.
Oud 25-09-2005, 18:39
Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Tomoyo schreef op 25-09-2005 @ 15:57 :
Dat is idd wel het handigst Ik denk dat mijn hok toch te klein is, aangezien mijn hangoorkonijn er niet in past (en die is niet eens zo groot)
Kan je me misschien afmetingen vertellen van het hok?
Oud 25-09-2005, 18:55
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb misschien ook nog wel een hok bij mijn ouders op zolder staan Moet ik even nakijken,
Het is een groene plastic bak, met een doorzichtig plastic bak er boven op, en dan een tralies aan de bovenkant.
Afmetingen weet ik niet precies, niet erg groot in ieder geval. Mijn dwergkonijn paste er prima in. Nu heb ik een groot uitgevallen dwerg (waarschijnlijk dus geen dwerg ) en daar heb ik een groter hok voor gekocht.
Ik woon vlakbij Rotterdam, mocht je interesse hebben
Oud 25-09-2005, 19:02
Just_Mii_Wennii
Just_Mii_Wennii is offline
Citaat:
Oud 25-09-2005, 19:11
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Thirsa schreef op 25-09-2005 @ 19:38 :
Ik heb ergens gelezen dat dat ongeveer 60 euro kost en op marktplaats staan hokken van 10 euro, dus dat is toch best een verschil En ik was bij een kinderboerderij geweest om te informeren en die vrouw zei dat een castratie nog geen garantie is dat ze dan weer normaal bij elkaar kunnen zitten.
Als je aan zo'n goedkoop hok kan komen is dat financieel wel fijner ja, maar ga je ze dan de rest van hun leven in een klein binnenhokje laten zitten Ze moeten dan toch ook een paar uur per dag loslopen, wil je ze dan ook uit elkaar houden

Niet vervelend bedoelt, maar ik zat gewoon even te denken, en nijnen hun hele leven op een halve (of als je een 'reusachtig' binnenhok hebt, een hele) vierkante meter houden is ronduit zielig...
Oud 26-09-2005, 18:02
Bloem
Bloem is offline
Mocht je je nijnen toch liever apart in een kooi houden, de Lidl heeft er nu een in de aanbieding, ik heb hem ook voor mijn (dwerg)nijn en hij bevalt goed Is een meter lang, en een halve breed, dacht ik.
Oud 26-09-2005, 19:23
Tomoyo
Tomoyo is offline
Citaat:
Thirsa schreef op 25-09-2005 @ 19:39 :
Kan je me misschien afmetingen vertellen van het hok?
Zo'n hok waar x-spekkie-x het over had... plastic met tralies aan de bovenkant en ongeveer 1 bij 50.
Oud 27-09-2005, 06:35
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb het hok niet meer. Sorry.
Mijn ouders hebben het weggegooid, want het stond thuis in de weg

Wat Bloem zei over het konijnenhok bij de Lidl: Hier is de link.

Afmetingen: 99x51x31.5 cm
Inclusief: watertankje, voederbak en speelhuisje en een kilo zaagsel en een kilo stro

Prijs: 30 euro

Hoe bedoel je goedkoop?!! Als je nog een kooi nodig hebt zou ik echt voor deze gaan!

Want, ik heb deze kooi:

Afmetingen: 90x52x43,5
Prijs: 82.50 euro!!
Bovendien zit daar geen voederbakje en drinkfles bij!

En deze grote kooi is echt ideaal voor mijn konijn. Heeft ie tenminste een beetje de ruimte

Je koopt trouwens nog niet eens een klein hok (70x45) voor die prijs van 30 euro. Kortom: doen!

Laatst gewijzigd op 27-09-2005 om 06:40.
Oud 27-09-2005, 07:49
Thirsa
Thirsa is offline
Ik heb inmiddels al een andere kooi gekocht, ik zie net pas jullie reacties over de kooi bij lidl. bedankt voor de reacties allemaal Deze kan wel dicht denk ik.
Advertentie

Regels voor berichten