Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2005, 08:15
Gothic
Gothic is offline
A.s. woensdag zit ik op de 1e rij bij Lebbis

Hoe overleef ik dit? Hoe zouden jullie het aanpakken? Zouden meteen zijn aandacht zoeken, zodat je de hele avond de lul bent, of zou je netjes ja-knikken, om zijn grapjes lachen, en incognito komen in de hoop dat ie je met rust laat? Of ben je een echte vent en vind je het heerlijk om afgezeken te worden? Of neem je een paraplu mee, zodat de consumptie aan het einde van de avond niet van je gezicht afdruipt?

Laatst gewijzigd op 09-10-2005 om 08:20.
Advertentie
Oud 09-10-2005, 09:02
Qamra
Qamra is offline
Pakken ze niet gewoon de mensen die wanhopig proberen om géén aandacht te trekken, alleen maar omdat het dan leuker is om ze te pakken?
Oud 09-10-2005, 09:51
Wawl
Wawl is offline
Ik zou keihard afgezeken willen worden.
Oud 09-10-2005, 11:37
Verwijderd
Ik zou het geen enkel probleem vinden om afgezeken te worden door een caberetier. Het is cabaret, dus hij maakt maar een grapje.

En verder zou ik gewoon hetzelfde doen als wat ik zou doen als ik op de 8e rij zou zitten.
Oud 09-10-2005, 11:48
Uice
Uice is offline
Mensen die aandacht trekken in de hoop uitgepikt te worden

En verder zou ik gewoon hetzelfde doen als wat ik zou doen als ik op de 9e rij zou zitten.
Oud 09-10-2005, 12:18
Verwijderd
Hmm, deze topic stuur ik door naar lebbis
Oud 09-10-2005, 12:20
Verwijderd
Je moet je er vooral niet te druk om maken. Volgens mij is het zelfs best tof om op de eerste rij te zitten.

(niets zo stom als naar een cabaretvoorstelling gaan en op het balkon zitten...)
Oud 09-10-2005, 12:26
PV
PV is offline
-> Toneel & Cultuur
Oud 09-10-2005, 16:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik laat in dat soort gevallen eigenlijk wel met me sollen. Gewoon meestal normaal antwoord geven of lachen of ja knikken, zodat ze daardoor van die harde opmerkingen tegen je kunnen maken. Maar boeit toch eigenlijk niet, het is hun werk immers.

Ach ja, hoe je het ook aanpakt, 9 van de 10 keer nemen ze je toch in de zeik als ze tegen je beginnen.
Oud 09-10-2005, 16:55
Verwijderd
het maakt geen ruk uit, zolang je maar niet in zn ogen kijkt. want dan ben je de lul.

*ja, eigen ervaring*
Oud 09-10-2005, 19:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ben eens met een paar vrienden en vriendinnen (die hadden ons mannen meegesleept) naar Hester Macrander geweest (niet doen!!). Die stond erom bekend om mannen met stropdassen af te zeiken. Dus wat doen wij? Met stopdassen om op de 1e rij gaan zitten. Hebben we geweten.

Laatst gewijzigd op 09-10-2005 om 23:19.
Oud 09-10-2005, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-10-2005 @ 20:55 :
Ben eens met een paar vrienden en vriendinnen (die hadden ons mannen meegesleept) naar hester Macrander geweest (niet doen!!). Die stond erom bekend om mannen met stropdassen af te zeiken. Dus wat doen wij? Met stopdassen om op de 1e rij gaan zitten. Hebben we geweten.
Whahaha, ik doe een monoloog van haar bij mijn stemlessen op school. Ik ken het hele mens verder niet, hoef ik niet. De teksten die ik van haar ken, vind ik weinig bijzonder of interessant. Maar ach, voor stem is het een prima monoloog
Oud 10-10-2005, 07:32
WolterB
WolterB is offline
Gewoon doen als je normaal ook doet, niet opvallend op afwijkend reageren. Als hij je eruit pakt, dan is het jammer (of juist leuk) en moet je er het beste van proberen te maken.

Ik heb zelf één keer eerder vooraan in het midden gezeten, maar tijdens die avond, werden alleen alle mensen om mee heen eruitgepakt. Was tijdens een cabarestafette, dus waren 3 voorstellingen.

Ik ga aanstaande zaterdag voor Youp's oudejaarsconférence ook proberen op de eerste rij terecht te komen, ben benieuwd of het lukt
Oud 10-10-2005, 19:46
Akilina
Akilina is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-10-2005 @ 09:15 :
A.s. woensdag zit ik op de 1e rij bij Lebbis

Hoe overleef ik dit? Hoe zouden jullie het aanpakken? Zouden meteen zijn aandacht zoeken, zodat je de hele avond de lul bent, of zou je netjes ja-knikken, om zijn grapjes lachen, en incognito komen in de hoop dat ie je met rust laat? Of ben je een echte vent en vind je het heerlijk om afgezeken te worden? Of neem je een paraplu mee, zodat de consumptie aan het einde van de avond niet van je gezicht afdruipt?
Ik ben een paar jaar geleden eens naar een cabaretvoorstelling geweest van Raoul Heertjes en toen zat ik ook vooraan of op de tweede rij en toen maakte hij wel naar mij gericht een opmerking (ik weet niet eens meer wat precies), maar het was gelukkig niet een lullig iets, maar ik schrok er wel een beetje van.

Als iemand het niet erg vindt om er heel misschien uit gepikt te worden of dat de aandacht op je gevestigd wordt, dan zou ik wel lekker vooraan gaan zitten of kaartjes kopen voor één van de eerste rijen. Dat is wel heel leuk, kun je tenminste ook hun gezichtsuitdrukking zien.
Oud 11-10-2005, 08:56
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
Wawl schreef op 09-10-2005 @ 10:51 :
Ik zou keihard afgezeken willen worden.
Oud 11-10-2005, 11:19
0oFZo0
0oFZo0 is offline
niet te laten komen als je niet afgezeken wil worden.
Oud 02-11-2005, 11:21
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Niet onopvallend proberen zijn blik te ontwijken enzo, volgens mij pakken ze je dan juist. Vooral niet grappig proberen terug te doen als hij je pakt, behalve als het ECHT grappig is. Ik heb wel eens op de eerste rij bij Bert Visscher gezeten, maar die kan toch niet geweldig improviseren en afzeiken. Mijn vader op de stoel naast mij had wel een golfbal onder zijn stoel. Dat hoorde toen bij de voorstelling. Bij Arie en Sylvester gingen ze met zo'n camera op het publiek in het midden inzoomen in het kader van: we pakken dit keer niet de eerste rij. Het beeld werd geprojecteerd op een scherm op het toneel. Toen kwamen ze op een gegeven moment wel dichtbij en hadden ze de kerel die recht voor me zat.
Oud 02-11-2005, 15:28
Rooster
Rooster is offline
1e rij, carré, Bert Visscher, nee dan lourdes:
Mijn moeder kreeg een "spaanse"serenade van Bert

9e rij, Theater de schalm, Arie en Sylvester (welke show weet ik even niet meer): pap werd de vlo

1e rij, Schalm, Theo Maassen, try out nieuwe show:
ik mocht een onderwerp verzinnen en dan bedacht Theo er wel een grap over.

Ik zou juist blij zijn als ik werd uitgekozen!
Dat is toch prachtig?
Dat is zelfs nog beter dan alleen toekijken, ookal word je tot je sokken afgefikt!
Niet iedereen overkomt dat.
Oud 03-11-2005, 19:47
Miroir
Miroir is offline
Ik wil 14 of 15 dec bij lebbis en jansen zijn en idd op de 1e rij; geniale mensen, daar wil ik bij vooraan zitten
Oud 03-11-2005, 19:49
Freshh~
Freshh~ is offline
succes
Oud 03-11-2005, 23:56
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb slechts èèn keer vooraangezeten bij een voorstelling, en dat was dus net bij........ Hans Teeuwen.
Het was gelukkig niet al te erg. Het enige wat gebeurde was:

"Hee, heb jij sigaretten?"
"eh....nee."
"NOU GA ZE DAN HALEN!"

en toen wassie weer weg.Hij had volgens mij wel door dat ik nogal bang/verlegen was.
Oud 04-11-2005, 21:25
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 04-11-2005 @ 00:56 :
en toen wassie weer weg.Hij had volgens mij wel door dat ik nogal bang/verlegen was.
Dat maakt Teeuwen normaliter weinig uit denk ik.
Oud 04-11-2005, 23:20
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 04-11-2005 @ 22:25 :
Dat maakt Teeuwen normaliter weinig uit denk ik.
Nee, maar ik kan heel zielig kijken zodat zelfs de meest ongenadige cabaretier smelt en me met rust laat.
Het is een gave denk ik.
Oud 13-11-2005, 13:45
Miroir
Miroir is offline
Én ik heb kaartjes voor Lebbis en Jansen, 14 december, op de eerste rij
Oud 13-11-2005, 15:48
Martijn
Martijn is offline
Ach als je met vrienden bent is het wel leuk, met famillie lijkt het me een stuk minder aantrekkelijk :/

Maarja je kunt er weinig aan doen, je weet niet wie ze het liefst pakken
Advertentie
Oud 14-11-2005, 13:06
Verwijderd
Ik was pas bij Klaas van de Eerde (en dat was btw heel leuk ) met een paar vrienden en één daarvan kwam te laat en hij was de rest van de voorstelling het pispaaltje
Oud 15-11-2005, 11:13
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Miroir schreef op 13-11-2005 @ 14:45 :
Én ik heb kaartjes voor Lebbis en Jansen, 14 december, op de eerste rij
kga een dag (of 2?) eerder
Oud 16-11-2005, 00:11
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Rij 1 bij Arie en Sylvester. Ik wist dat ze altijd veel met publiek deden, zo ook deze keer. Bijna iedereen was de lul, wij ook. Ik moest mijn mening geven over iets, maar weet niet eens meer wat. Zo boeiend vond ik de show. Nee hoor, was opzich wel geinig.
Oud 16-11-2005, 18:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ja bij Arie & Sylvester hoef je inderdaad niet per se op de eerste rij te zitten om "de lul te zijn". Die pakken gewoon een camera en bekijken de hele zaal. Je bent dus nooit "veilig" bij hun.
Oud 16-11-2005, 18:18
Slowhand
Slowhand is offline
1e rij Youp van het Hek(De wereld draait door):
Ik was vergeten mijn 'goede schoenen' aan te trekken en had nog sportschoenen aan.
Omdat ik(volgens Youp) geen 'normale schoenen' kon betalen kreeg ik het geldbakje van de accordeonist(hoorde bij een bepaalde sketch) zat toch leuk iets van 70 Gulden in, met het advies om goede schoenen te gaan kopen.
In de pauze van die voorstelling had ik van schoenen gewisseld met een vriend die 2e rij zat, Youp kon hier wel om lachen.
Het hele eerste bedrijf werd ik ik flink in de zeik genomen. WAt wel grappig was is dat iedereen in de pauze op zoek ging naar die ene jongen met de sportschoenen. Nog nooit zoveel mensen gehad die mijn kant uitkeken

1e rij Hans Teeuwen(Dat dan weer wel):
Moest ik het het woord zeggen waarmee hij een nooit eerder uitgesproken zin ging maken.
Oud 17-11-2005, 16:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
Slowhand schreef op 16-11-2005 @ 19:18 :
1e rij Hans Teeuwen(Dat dan weer wel):
Moest ik het het woord zeggen waarmee hij een nooit eerder uitgesproken zin ging maken.
Welk woord?
Oud 17-11-2005, 19:25
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-11-2005 @ 17:56 :
Welk woord?
Ja inderdaad, zou ik ook willen weten.
Ben eens benieuwd wat voor zin hij dan brouwt als hij een ander woord dan "pier" hoort.
Oud 17-11-2005, 19:30
Slowhand
Slowhand is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-11-2005 @ 17:56 :
Welk woord?
Stropdas, dat was het eerste wat in me opkwam. Ik heb geen idee meer hoe de zin ging.
Oud 27-11-2005, 16:41
Dutch-Boost
Dutch-Boost is offline
ik was ook bij dat dan weer wel, maar iemand zei toen pier... serieus een gare zin...

kweet niet meer precies wat er invoorkwam maar : Zeemeermin, Wereldvrede, en nog iets
Oud 28-11-2005, 09:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dutch-Boost schreef op 27-11-2005 @ 17:41 :
ik was ook bij dat dan weer wel, maar iemand zei toen pier... serieus een gare zin...

kweet niet meer precies wat er invoorkwam maar : Zeemeermin, Wereldvrede, en nog iets
Dat was de zin die ook bij de registratie op CD te horen is. 'Hebben jullie zin om mee te gaan morgen naar die schitterende pier, alwaar wij onze hengeltjes uit zullen slaan in de hoop dat we dan een zeemeerminnetje zullen opvissen, die niet alleen heel erg mooi is en makkelijk in de omgang, maar ook een geweldige manier heeft om allerlei ziektes te genezen, zodat de wereld voortaan verder zal gaan zonder dat er ooit nog mensen ziek worden.'

Zoiets.
Oud 28-11-2005, 14:43
Anoniem
hehe

Afgelopen jaar ben ik met een vriendin naar The Reduced Shakespeare Company geweest, daar doen ze alle stukken van Shakespeare in 90 minuten. We zaten ergens op de 7e rij ofzo, en er moest toestemming gevraagd worden om Romeo met Julia te laten trouwen.
En wij waren The Virgins, de blonde en de rode, en we hoefden alleen maar te knikken om toestemming te geven
Oud 29-11-2005, 19:33
MTpower
MTpower is offline
Haha, laat ze maar komen met dat afzeiken, heb zelf ook een groot genoege bek
Lijkt me fantastisch... en dan vooral bij Bert Visscher ofzo

Bij een show van Youp van het Hek maakte iemand uit het publiek zo'n prachtige opmerking!

Y: Nou.. noem maar eens iets wat ik niet heb dan...
Man uit publiek: JE RIJBEWIJS!!!

die was hij dus net een week daarvoor kwijtgeraakt

Ik vond het prachtig, die gast was trouwens wel de rest van de avond de lul
Oud 30-11-2005, 12:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-11-2005 @ 20:33 :
Oh nee, je gaat toch geen grappen terug maken?
Oud 30-11-2005, 21:42
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-11-2005 @ 13:58 :
Oh nee, je gaat toch geen grappen terug maken?
Waarom niet?
Oud 01-12-2005, 14:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
MTpower schreef op 30-11-2005 @ 22:42 :
Waarom niet?
Er staat een caberetier die grappig is en een publiek dat lacht. Niet andersom. Als mensen uit het publiek leuk proberen te zijn, pakt dat meestal genant uit.
Oud 01-12-2005, 18:21
Slowhand
Slowhand is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-12-2005 @ 15:57 :
Er staat een caberetier die grappig is en een publiek dat lacht. Niet andersom. Als mensen uit het publiek leuk proberen te zijn, pakt dat meestal genant uit.
Gehoord ergens op TV over een slechte cabaretier:

Cabaretier tegen iemand uit publiek: Zo, en wat doe jij voor werk?
Iemand uit publiek: Ik ben cabaretier, en jij?

Geen idee over wie dit gaat, en of dit uberhaupt ooit eens voorgekomen, maar het is wel een leuke anekdote.
Oud 01-12-2005, 19:14
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Slowhand schreef op 01-12-2005 @ 19:21 :
Gehoord ergens op TV over een slechte cabaretier:

Cabaretier tegen iemand uit publiek: Zo, en wat doe jij voor werk?
Iemand uit publiek: Ik ben cabaretier, en jij?

Geen idee over wie dit gaat, en of dit uberhaupt ooit eens voorgekomen, maar het is wel een leuke anekdote.
Inderdaad
Als hij/zij het publiek bij zijn/haar show betrekt kan het gebeuren dat er een paar smart asses tussen zitten die óók gevatte opmerkingen kunnen maken die grappig zijn
Oud 09-12-2005, 18:52
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 16-11-2005 @ 01:11 :
Rij 1 bij Arie en Sylvester. Ik wist dat ze altijd veel met publiek deden, zo ook deze keer. Bijna iedereen was de lul, wij ook. Ik moest mijn mening geven over iets, maar weet niet eens meer wat. Zo boeiend vond ik de show. Nee hoor, was opzich wel geinig.
Volgend jaar ga ik naar Arie en Sylvester. En ik zit op de eerste rij.

Volgende week naar Eric van Sauers.
Oud 09-12-2005, 23:37
Slowhand
Slowhand is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 09-12-2005 @ 19:52 :
Volgend jaar ga ik naar Arie en Sylvester. En ik zit op de eerste rij.

Volgende week naar Eric van Sauers.
Succes..........(volgens mij valt Eric wel mee) Maar voor Arie en Sylvester heb je achteraf wel een een goede psychiater nodig......
Oud 14-12-2005, 14:01
mcflem
mcflem is offline
Ik zat laatst op de eerste rij maar er werd niemand uit het publiek gehaald.
Oud 14-12-2005, 14:16
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-12-2005 @ 15:57 :
Of geniaal, afhankelijk van de persoon met wie de cabaretier te maken heeft. Daarnaast, als het genant wordt voor de cabaretier dan is dat ook best grappig...
Oud 15-12-2005, 13:13
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-11-2005 @ 20:33 :
Lijkt me fantastisch... en dan vooral bij Bert Visscher ofzo

Bij een show van Youp van het Hek maakte iemand uit het publiek zo'n prachtige opmerking!

Y: Nou.. noem maar eens iets wat ik niet heb dan...
Man uit publiek: JE RIJBEWIJS!!!

die was hij dus net een week daarvoor kwijtgeraakt

Ik vond het prachtig, die gast was trouwens wel de rest van de avond de lul
dat werd elke avond gezet en elke avond werd die persoon vervolgens gepakt

ja ik ben er ook geweest, tv uitzending gezien + hier en daar een recensie
Oud 15-12-2005, 13:36
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
kalinho schreef op 15-12-2005 @ 14:13 :
dat werd elke avond gezet en elke avond werd die persoon vervolgens gepakt

ja ik ben er ook geweest, tv uitzending gezien + hier en daar een recensie
Toen ik er was, had hij zn rijbeweijs nog en riep iemand 'aambeien'. Ook geen goed plan, vooral als je vooran zit
Oud 15-12-2005, 15:36
Slowhand
Slowhand is offline
Citaat:
WolterB schreef op 15-12-2005 @ 14:36 :
Toen ik er was, had hij zn rijbeweijs nog en riep iemand 'aambeien'. Ook geen goed plan, vooral als je vooran zit
Op dit moment ben je wel stoer als je zegt: "Het vertrouwen van je vrouw!"
Oud 15-12-2005, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Slowhand schreef op 15-12-2005 @ 16:36 :
Op dit moment ben je wel stoer als je zegt: "Het vertrouwen van je vrouw!"
eh.. nee
Advertentie

Regels voor berichten