Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2005, 08:01
Joey22
Joey22 is offline
Ik ben al een groot aantal maand zeer goed bevriend met een meisje. (ik 16, zij 15). Van meer dan vriendschap is er nooit gesproken of gedacht, van beide kanten. Ze lijkt erg op mij, en omgekeerd ook.(van karakter dus) Daarom zijn we in de eerste plaats ook zulke goede vrienden...
Zij is erg populair bij jongens, erg mooi meisje dan ook, en heeft er wel wekelijks een nieuwe bij die iets met haar wil. Maar zij is, net als ik, zeer kritisch over zulke dingen, zulke dingen moeten niet te rap gaan, anders wordt je toch maar gebruikt in de meeste gevallen. Ik denk dat dit eerlijk gezegd een van de redenen was dat ik voor haar ben beginnen vallen.
Ik zie haar niet zoveel, ze is nogal druk bezet (ik ook bovendien), ze woont 17 km hier vandaan ( 30-45 min fietsen afhankelijk van de wind) en we gaan naar een verschillende school, zelfde stad, en haar ouders zijn nogal heel streng als het op jongens aankomt(ik zie haar wel eens een paar minuten na school, maar ze mag niet te lang blijven omdat haar ouders anders misdenken, zo streng dus).
Nu, we zijn heel goede vrienden dus ik heb daar met haar over gepraat. Ze gaf toe dat ze wel een beetje voor me (begon?) te voelen, maar meer iets voor een andere jongen. Die andere zit in haar school, die ziet ze dus veel, en fietst regelmatig een heel eind met haar mee, alleen weet die niet dat zij iets voor hem voelt.
Ik heb ervaring genoeg om te weten dat als je meer gevoelens hebt voor iemand dat je meer ziet, ik gewoon pech heb. En dat weet zij ook. Zij wil ook gewoon vrienden proberen te blijven, maar mij lukt dat echt niet. We praten regelmatig op msn en smsen vaak, maar meestal heeft ze niet veel geld op haar gsm of is het erg druk op haar msn, ze is wel erg populair...
Alleen weet ik nu niet meer wat te doen. Dat beginnen voelen is een maand geleden begonnen, en nu, gewoon door haar weinig te zien en naar haar te verlangen, is het veel erger geworden dan dat.
En ik weet dat de kans klein is dat het iets zal worden.
Dus wat kan ik doen. Als ik contact met haar blijf hebben, zal het misschien erger worden, valse hoop... Maar als ik geen contact meer zal hebben, verlies ik een heel goede vriendin en ik weet bovendien van mezelf dat ik het niet vol zou kunnen houden, het gevoel zou waarschijnlijk ook nog erger worden. En zij probeert me dan nog zo te steunen, ze zegt dat ik eens goed kwaad op haar moet proberen te worden, dat dat zal helpen. Maar weten dat ze zo met me inzit, maakt me nog meer gevoelens voor haar hebben.
Ik weet geen uitweg meer hier... Is er een plaatselijke therapeut met ervaring hier toevallig? Ik heb al veel met meiden meegemaakt maar zoiets niet...

Laatst gewijzigd op 30-09-2005 om 08:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2005, 09:02
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Joey22 schreef op 30-09-2005 @ 09:01 :
Is er een plaatselijke therapeut met ervaring hier toevallig?
wat denk je zelf, op s.com ?
Oud 30-09-2005, 09:40
Yerli
Yerli is offline
Ik denk dat je gewoon even rustig aan met haar moet doen.

Uit je verhaal blijkt dat er bijna tot geen kans is dat jullie wat krijgen. Het is niet leuk, maar het beste lijkt mij om haar wat minder te gaan zien en minder contact met elkaar te hebben, voor een tijdje. Want als he zo blijft is de kans groter dat je alleen maar meer voor haar gaat voelen.
En als je verliefd op haar wordt, wordt jullie vrienschap ook anders, omdat jij haar anders zien dan zij jou.
Oud 30-09-2005, 10:48
Verwijderd
Contact verbreken natuurlijk, dat werkt altijd.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 11:10
WolterB
WolterB is offline
Je kan verschillende dingen doen.

Haar gewoon nog zien, accepteren dat het nooit wat wordt en de vriendschap intact houden, want jullie weten beiden van elkaar hoe het zit.

Haar blijven zien, niet accepteren dat het niets gaat worden en zo toch de vriendschap verliezen.

Het contact verbreken en een goede vriendschap verliezen.
Oud 30-09-2005, 12:04
Spiteful
Spiteful is offline
Citaat:
WolterB schreef op 30-09-2005 @ 12:10 :

Haar gewoon nog zien, accepteren dat het nooit wat wordt en de vriendschap intact houden, want jullie weten beiden van elkaar hoe het zit.
Idd, bite the bullet. Het gaat wel over. Hoe dikwijls ik mij al miserabel gevoeld heb omdat ik verliefd was op een meisje dat mij niet wou. En toch gaat het altijd over.
Oud 30-09-2005, 13:24
Skaven
Skaven is offline
beoordeel je eigen verlangens niet.
hoop in jouzelf is oneindig.
Oud 30-09-2005, 13:34
Joey22
Joey22 is offline
Jah, maar je kan hoop hebben maar ook valse hoop.
En ik geloof niet dat het de bedoeling is valse hoop te hebben hier...
Oud 30-09-2005, 14:43
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Joey22 schreef op 30-09-2005 @ 14:34 :
Jah, maar je kan hoop hebben maar ook valse hoop.
En ik geloof niet dat het de bedoeling is valse hoop te hebben hier...
Wie zegt dat het nooit wat gaat worden tussen jullie? Zij toch niet?
Oud 30-09-2005, 14:58
Skaven
Skaven is offline
hoop is nooit vals, dat maak je zelf "vals"
en het feit dat je andere laat vertellen hoeveel hoop jij erin moet hebben.
Oud 30-09-2005, 15:07
Joey22
Joey22 is offline
Ik heb haar gevraagd eerlijk te zijn, en ze zegt dat ze meer voelt voor iemand die ze veel ziet.
In de vakantie zag ik haar redelijk veel, maar nu heb ik haar 1x 10 minuten gezien in 5 weken. En die andere ziet haar elke dag (zit op haar school).
Als ik haar meer zou zien, zou het nog gaan. Maar, als ze gevoelens voor heeft voor iemand anders, kan je het toch niet omdraaien ofzo... Als het nu niets zou worden, misschien binnen een paar maanden, als er tegen dan niemand is die haar meer ziet
Kleine kans nogal...

Ik weet niet of ik nog hoop moet hebben. Als het er toch niet komt, is het een lange foltering van die hoop te hebben... Een verlangen naar iets, dat er toch niet komt.

Laatst gewijzigd op 30-09-2005 om 15:12.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 15:38
Experiment
Experiment is offline
Jij fietst snel he!!! 17 km in een half uur!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 16:14
Brasco
Brasco is offline
Dit is voor mij heel erg herkenbaar, en heb heel lang met hetzelfde probleem rondgelopen, en het is echt zwaar klote. Als ik je een advies mag geven;

Probeer in te schatten hoe belangrijk zij voor je is. Zijn er bepaalde dingen waar je alleen met haar over kan praten ? Hebben jullie bepaalde dingen meegemaakt die jullie ECHT een band hebben gegeven of is een oppervlakkige vriendschap uitgegroeid tot een grote verliefdheid van jou kant, en denk je door je verliefdheid dat jullie supergoede vrienden zijn? Het is begrijpelijk dat je op dit moment denkt dat je een enorm sterke en goede vrienschap hebt, maar dat komt ook omdat je verliefd op haar bent. Probeer eens heel nuchter naar jullie relatie te kijken of vraag aan een goede vriend die jullie beide kent hoe hij over jullie relatie denkt..

Ik heb ruim een jaar in dezelfde situatie gezeten en vaak op het punt gestaan om de relatie te verbreken omdat "gewone" vriendschap te moeilijk voor me was. Maar uiteindelijk zag ik in dat we iets bijzonders hadden en het gewoon altijd super hadden, zelfs als ze een vriendje had.. Ik ben er overheen gegroeid door ipv te kijken naar de dingen die je mist, te kijken naar wat je hebt. Maar nogmaals: zoiets kan alleen werken als je haar als vriend gaat zien, en accepteert dat je het daar mee moet doen. En dat kost ongetwijfeld tijd en verdriet. En dat is het alleen waard als het desbetreffende meisje het waard is, en oprecht om je geeft en ook moeite voor jou vriendschap wilt doen.

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 16:16
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Experiment schreef op 30-09-2005 @ 16:38 :
Jij fietst snel he!!! 17 km in een half uur!
snel, maar niet onmogelijk hoor
Oud 30-09-2005, 16:31
Joey22
Joey22 is offline
@Brasco: tnx, daar had ik wat aan, jij was dus de therapeut die ik zocht
Ze is het iig wel waard, ik kende haar al voor ik verliefd op haar werd, we zijn van karakter zowat helemaal hetzelfde, en ze is erg lief...

@Experiment: met wind achter rond het half uurtje, met tegen rond de 45 minuten inderdaad, is nog niet zooooo snel, 35 km/h met wind achter, kheb een goeie fiets en ben meer dan sportief
Oud 30-09-2005, 21:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
No matter wat je doet, het zal altijd fout gaan.. Of je gaat afstand van haar nemen, zij gaat dit niet leuk vinden en je vriendschap is (voor een tijdje) naar de klote.. of je wil met haar op blijven trekken op de manier waarop je dat nu doet, wordt daardoor nog verliefder en voelt je daardoor steeds ellendiger. Dus either way, you lose.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 11:18
Brasco
Brasco is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2005 @ 22:25 :
No matter wat je doet, het zal altijd fout gaan.. Of je gaat afstand van haar nemen, zij gaat dit niet leuk vinden en je vriendschap is (voor een tijdje) naar de klote.. of je wil met haar op blijven trekken op de manier waarop je dat nu doet, wordt daardoor nog verliefder en voelt je daardoor steeds ellendiger. Dus either way, you lose.
Echt niet.. Misschien in jou geval ja.. maar tis zeker niet altijd zo... Omdat jij misschien niet over je verliefdheid heen kan komen, en altijd maar meer wilt als vriendschap, hoeft dat zeker niet zo te zijn...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 12:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Reken er nou maar op dat het in 9 van de 10 gevallen zo gaat en dan heb ik het echt niet alleen over mezelf.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 12:39
Verwijderd
Mark heeft in deze gelijk.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 12:54
Hijo de Puta
Hijo de Puta is offline
Chill out! Wees gewoon haar vriend, en houd het daar ook bij, tis toch goed om een vriendin te hebben? Reken maar dat er daar ergens meer zijn die wel wat voor je voelen.

Boeie, ik heb zo ontzettend vaak gehad dat ik iemand liever te vriend wou hebben, en guess what? Met die personen ben ik nog steeds goed bevriend, we gaan vaak uit met elkaar, en ze zijn allemaal dolgelukkig met hun nieuwe partners.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 17:31
Joey22
Joey22 is offline
Mjah, dat zijn er genoeg andere, maar daar heb ik echt geen zin in...
Ik heb er sinds begin van de zomer 4 gehad, ik ben van die korte relatiekes meer dan beu...
Mark heeft idd gelijk. Net zoals dat topic dat een meisje veel jongens als vrienden heeft dat ik net gelezen heb, heeft zij dat ook. Ze is nieuw in haar school dit jaar, en de meiden daar zijn inderdaad nogal... tjah hoe noem je het. De jongens zijn echte jagers/hoerelopers, of hoe zeg je het ook. Gaan met een meisje, doen het ff in een wc en dumpen hen. Alleen is ze nogal naief, ze heeft het niet rap door. Ben je elke dag lekker bang dat er eentje iets gaat doen zonder dat ze het doorheeft.
Gisteren zat ze me doodleuk te vertellen dat ze vandaag, terwijl ze zei dat ze niet weg mocht, met 4 jongens op stap is geweest...
Elke keer, het voelt gewoon alsof ze vreemdgaat van me... Maar wat doe je eraan?
Oud 02-10-2005, 00:25
Brasco
Brasco is offline
Citaat:
Joey22 schreef op 01-10-2005 @ 18:31 :
Mjah, dat zijn er genoeg andere, maar daar heb ik echt geen zin in...
Ik heb er sinds begin van de zomer 4 gehad, ik ben van die korte relatiekes meer dan beu...
Mark heeft idd gelijk. Net zoals dat topic dat een meisje veel jongens als vrienden heeft dat ik net gelezen heb, heeft zij dat ook. Ze is nieuw in haar school dit jaar, en de meiden daar zijn inderdaad nogal... tjah hoe noem je het. De jongens zijn echte jagers/hoerelopers, of hoe zeg je het ook. Gaan met een meisje, doen het ff in een wc en dumpen hen. Alleen is ze nogal naief, ze heeft het niet rap door. Ben je elke dag lekker bang dat er eentje iets gaat doen zonder dat ze het doorheeft.
Gisteren zat ze me doodleuk te vertellen dat ze vandaag, terwijl ze zei dat ze niet weg mocht, met 4 jongens op stap is geweest...
Elke keer, het voelt gewoon alsof ze vreemdgaat van me... Maar wat doe je eraan?
Als mark idd gelijk heeft volgens jou, waarom stel je dan de vraag in de topic ? Bedoel bespaar jezelf dan de moeite en stop er meteen mee als je toch zeker weet dat het niet kan werken..
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 11:57
Dwarrelend Blad
Dwarrelend Blad is offline
Laat de vriendschap een beetje verwateren, maar houd wel regelmatig contact. Als jullie zo op elkaar lijken dan neem je over een een paar (2-4) maanden het initiatief (als zij dat niet voor die tijd gedaan had), dan weet je wat jij voor haar voelt en zij voor jou. Als het gevoel weggeebd is dan kun je weer gewoon vrienden zijn, en wie weet wat er groeit als jullie beide wat ouder en volwassener zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten