Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2005, 16:03
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Hallo,
wij hebben sinds woensdag een nieuwe kitten van 6 weken oud. Ik vraag me af of je nog op bepaalde dingen moet letten. Zoals bijv dat krabben en bijten. moet ik dat maar allemaal maar toe laten? hij klimt via mijn rug op mijn hoofd en via mijn benen op de bank doet nogal zeer...

iemand tips
Oud 07-10-2005, 16:10
Bloem
Bloem is offline
Nee niet goed vinden, je moet eigenlijk denken, alles wat je van een volwassen kat niet zou willen, moet je nu ook niet goed vinden, want wat hij nu aanleert is heel moeilijk af te leren als 'ie volwassen is. Krabben aan een krabpaal dus, niet aan je bank of je benen, enz

6 Weken is wel heel jong trouwens..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 16:11
wizkid
wizkid is offline
Hmm, katten zijn op die leeftijd erg speels. Bij al onze katten is dat vanzelf overgegaan. Ze sprongen met hun scherpe nageltjes op mijn rug om bij het eten te komen, gelukkig doen ze het nu niet meer. Ik heb er eigenlijk niets aan gedaan en nu zijn het schatten.
Je moet wel opletten met hoe je het ze zou gaan afleren, want als je ze een tik geeft oid heb je ook de kans dat ze helemaal niet meer bij je willen komen.

En idd zoals bloem zegt een krabpaal kopen zodat ze daar iig al aan krabben ipv de bank of zo.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 16:36
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Nee als hij het doet pak ik hem in het nekvel. We hebben al wel een andere kat nog dus we hebben een krabpaal. Gebruikt ze ook wel maar mijn rug is kennelijk beter
Oud 07-10-2005, 16:42
Bloem
Bloem is offline
Wat je ook kunt doen, als ze iets doet wat niet mag, haar even nat spuiten met een plantenspuit. Dan koppelt ze nl. wel haar gedrag aan iets niet leuks, maar heeft ze niet in de gaten dat het van jou afkomt, en zal ze naar jou dus ook niet angstig worden ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 16:58
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Op zich gedraagt ze zich heel goed behalve dat krabben eigenlijk. Ze maakt niets kapot enz ze gaat keurig op de kattebak

maar goeie tip thanxx
Oud 07-10-2005, 18:34
AngelLena
AngelLena is offline
en als ie zich nou niets aantrekt van plantenspuit ( ik ken serieus een kat die er voor gaat zitten) kan je ook iets naar em toe gooien (wel zorgen dat je NIET raakt) maar dan mag ie niet zien dat het van jou komt. Goed stem verheffen wil nog wel eens werken ook.
Oud 07-10-2005, 18:50
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
das ook een goeie dank je
Oud 07-10-2005, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 07-10-2005 @ 17:42 :
Wat je ook kunt doen, als ze iets doet wat niet mag, haar even nat spuiten met een plantenspuit. Dan koppelt ze nl. wel haar gedrag aan iets niet leuks, maar heeft ze niet in de gaten dat het van jou afkomt, en zal ze naar jou dus ook niet angstig worden ofzo
Doen wij nu ook en werkt tot nu toe prima!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 15:14
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
plantenspuit werkt goed!!!!!! ik ben em nu alleen de hele tijd kwijt hij loopt door t huis maar hij is nog zo klein
Oud 11-10-2005, 19:52
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Omg dat dier is nu de hele tijd kletsnat. Sinds een paar dagen probeert hij melk te drinken bij de honden Ik straf haar er maar voor met de plantenspuit maar ze doet t de hele tijd weer. Weet iemand wat ik hieraan kan doen want het wordt nu wel heel vervelend voor die arme honden
Reageren

Regels voor berichten