Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2005, 12:37
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Huidige PC:
AMD Athlon XP 2000+
768 MB DDR RAM
Geforce 4 Ti 4200 (64MB)
MSI K3 Ultra 2 Moederbord (KT333 Chipset geloof ik)

De rest is denk ik niet van belang. Nu wil ik deze week nog een kleine upgrade doen, zodat ik Rome Totalwar in een wat hogere resolutie kan gaan spelen tijdens een multiplayer battle met grote eenheden.

Ben van plan volgend jaar een grote upgrade te doen, (nieuwe moederbord, nieuwe cpu, eigenlijk alles nieuw), dus vandaar dat ik nu maar iets van 100 tot 150 euro wil besteden.

Wat kan ik het beste upgraden?
Ik zit er aan te denken om mn ouwe cpu te vervangen voor een nieuwe socket A cpu, kan mn moederbord dit aan? Of kan ik beter een nieuwe (budget) videokaart aanschaffen....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2005, 12:51
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik denk dat je met een nieuwe CPU relatief weinig opschiet. Zet er gewoon een 6600GT in.
Oud 25-09-2005, 13:02
Verwijderd
Je videokaart staat niet erg in verhouding tot de rest van je systeem, dus je kunt die het beste upgraden. Een 6600GT, zoals gimme more beer al zei.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 13:34
MaHo
MaHo is offline
Mee eens, die videokaart vervangen zal je de grootste performencewinst geven. Alleen.....die kaart kun je wegdoen als je alles over ene jaar gaat vervangen. weet je zeker dat je 150 euro over hebt voor iets betere graphics gedurende 1 jaar? Of ben je van plan om nog zwaardere spellen te gaan spelen?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 13:55
Gimme more beer
Volgend jaar is bij een upgrade de 6600 GT ook echt een verouderde kaart, dus ik ga er niet vanuit dat hij hem zou kopen met het oog op de toekomst. Als dat wel zo zou zijn, kan hij beter het geld in z'n zak houden en doorsparen voor een compleet nieuw systeem.
Oud 25-09-2005, 14:13
J-roenn
J-roenn is offline
socket A cpu's worden sowieso niet meer gefabriceerd, dit word dus of veel te duur kopen bij de weinige winkels die ze nog hebben ( prijzen zijn sinds het uit productie gaan aardig wat gestegen ) of 2de hands kijken.

ik zou sowieso gewoon w88 tot volgend jaar, want voor 100-150 euro heb je nu niet iets waar je met je volgende upgrade nog iets aan zult hebben ( hoogstens grotere schijf of ram geheugen maar dat was niej belangrijk zei je net )
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 15:27
Verwijderd
Als je nu een 6600GT koopt kun je volgend jaar weer een nieuwe kaart kopen. Overigens is een 6600GT evengoed zware overkill voor een 2000+. Je spellen zullen dan hooguit in hogere resoluties beter lopen met meer eyecandy aan maar je processor is duidelijk de beperkende factor. Een Ti4200 vind ik geen slechte keuze voor bij die CPU, in elk geval. Misschien kun je voor zes of zeven tientjes een tweedehands 9800 Pro kopen, dat scheelt wel flink wat met een 4200, maar een nieuwe kaart lijkt me nu zonde van het geld.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 15:45
Gimme more beer
Dat kan ook ja, maar veel mensen kopen niet graag tweedehands hardware. Ik noemde de 6600GT, omdat dat binnen dat budget waarschijnlijk het meeste verschil zou maken, maar een tweedehands Athlon XP 2800+ en een Radeon 9800 Pro zouden absoluut meer verschil maken
Oud 25-09-2005, 18:28
Verwijderd
Je blijft sowieso hangen in hetzelfde prestatiespectrum. Als je nu met een KT333 chipset werkt zul je nooit een schokkende toename merken. De XP heeft zeker nog wel wat ruimte, maar dan wel ondersteund door goede hardware - een XP3200+ met PC3200 in dual channel op een nForce2-Ultra400 levert zeker wel indrukwekkende prestaties als je het vergelijkt met een XP2000+ en single channel PC2100. Maar van een 2000+ naar een 2800+ bij gelijkblijvende chipset en geheugensnelheid zal nooit een zinnige investering zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 19:10
Gimme more beer
Ik denk dat dat wel meevalt. De prestaties van bijvoorbeeld de 2500+ liggen absoluut hoger dan die van een 2000+ op hetzelfde moederbord. Dat het nog steeds DDR/333 is, klopt, maar dat neemt niet weg dat een upgrade van je videokaart in dit geval de grootste prestatiewinst oplevert.

Ik vind losse onderdelen upgraden altijd een beetje zinloos, maar dat werd hier niet gevraagd.
Oud 26-09-2005, 11:41
Verwijderd
Ja, natuurlijk merk je het verschil tussen een 2500+ en een oude 2000+ met gelijkblijvende omgeving. Maar dat neemt niet weg dat het geen absoluut schokkende vooruitgang is, zoals bijv. wel wanneer je van een 2000+ naar een 64 3200+ gaat.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 14:41
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2005 @ 12:41 :
Ja, natuurlijk merk je het verschil tussen een 2500+ en een oude 2000+ met gelijkblijvende omgeving. Maar dat neemt niet weg dat het geen absoluut schokkende vooruitgang is, zoals bijv. wel wanneer je van een 2000+ naar een 64 3200+ gaat.
100 - 150 euro

Het is echt genoeg om Rome: Total War soepel te draaien. Al draaide hij bij mij ook soepel op een Athlon XP 2200+ met een Ti4200, maar goed...
Oud 26-09-2005, 15:52
Jolt
Jolt is offline
Nou op mijn Athlon Xp 2600 en een Radeon 9600Pro ging het voor geen meter.
Oud 26-09-2005, 17:44
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Bedankt voor de reacties!
Begin nu toch wel een beetje te twijfelen of het wel zo verstandig is om te upgraden. Misschien dat ik idd beter nog even kan wachten, en dan tegen die tijd 150 euro extra besteden bij de grote upgrade.

Rome draait op zich wel soepel, alleen niet tijdens een multiplayer battle met grote units en 4 spelers. Het gaat nog net wanneer ik de resolutie laag zet en zoveel mogelijk opties uit. Het ziet er dan alleen niet meer uit.....
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 17:47
Gimme more beer
150 euro extra? Zeg maar gerust 450 euro extra als je een serieuze, enigszins future-proof upgrade wilt doen.
Oud 26-09-2005, 19:03
MaHo
MaHo is offline
je begrijpt hem verkeerd Gimme More Beer
Hij bedoelt dat ie nu dus geen 150 euro uit gaat geven, maar dat geld BIJ zijn grote upgrade van over een jaar legt. Dus; 150 euro + het bedrag wat ei al van plan was te besteden.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:28
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
MaHo schreef op 26-09-2005 @ 20:03 :
Hij bedoelt dat ie nu dus geen 150 euro uit gaat geven, maar dat geld BIJ zijn grote upgrade van over een jaar legt. Dus; 150 euro + het bedrag wat ei al van plan was te besteden.
en de rente natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:31
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nu een nieuwe videokaart erin zetten lijkt me niet echt superhandig als je toch nog wilt upgraden. (kijk, als je nu je systeem nog even een paar jaar mee wilt laten gaan zou ik t wel doen, maar je bent duidelijk van plan om volgend jaar toch meer geld uit te geven).
Oud 26-09-2005, 19:51
Jolt
Jolt is offline
Ik geloof dat dat al duidelijk was
Oud 26-09-2005, 19:57
Gimme more beer
Citaat:
MaHo schreef op 26-09-2005 @ 20:03 :
Ik snap wat je bedoelt, maar dat is niet precies wat hij zei. Je kunt het op twee manieren interpreteren
Oud 27-09-2005, 10:32
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-09-2005 @ 20:57 :
Ik snap wat je bedoelt, maar dat is niet precies wat hij zei. Je kunt het op twee manieren interpreteren
yup, twee manieren. de goede en de foute.
Oud 27-09-2005, 10:39
Gimme more beer
Had ik jou wat gevraagd?
Oud 27-09-2005, 13:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-09-2005 @ 11:39 :
Had ik jou wat gevraagd?
nee. nu wel.

ff serieus, ik vond m vrij duidelijk met wat hij bedoelde.
Oud 27-09-2005, 15:50
Gimme more beer
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-09-2005 @ 14:17 :
nee. nu wel.

ff serieus, ik vond m vrij duidelijk met wat hij bedoelde.
Dat mag jij vinden, de formulering was allesbehalve duidelijk.
Oud 28-09-2005, 16:25
MaHo
MaHo is offline
Misschien kunnen jullie die discussie beter voeren op het Taalkundige deel van dit forum
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten