Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2005, 19:31
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb ongeveer 3 jaar geleden een discman gekocht, die nu kapot is gegaan. de cd draait niet meer. er zit uiteraard geen garantie meer op, maar ik wil hem wel laten maken als dat niet te duur wordt, want het is een superfijn ding.
maar waar kan ik hiervoor terecht? bij de winkel waar ik hem gekocht heb? het is het merk panasonic. en iemand die enig idee heeft of me dat veel gaat kosten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2005, 19:35
Verwijderd
nieuwe is goedkoper, dat zullen ze bij de winkel ook zeggen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 19:39
poetic_tragedy
dat ding kostte iets van 80 euro, vind ik nou niet bepaald goedkoop. een goedkopere discman gaat vrijwel direct kapot weet ik uit ervaring.
is t dan nog goedkoper om een nieuwe aan te schaffen?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 21:34
Verwijderd
ja, want reparatiekosten zijn in vergelijking met de nieuwprijs erg hoog

als ze er al aan beginnen om een 3 jaar oude discman repareren
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 22:02
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 28-09-2005 @ 20:39 :
dat ding kostte iets van 80 euro, vind ik nou niet bepaald goedkoop. een goedkopere discman gaat vrijwel direct kapot weet ik uit ervaring.
is t dan nog goedkoper om een nieuwe aan te schaffen?
Natuurlijk. 80 Euro is echt heel erg weinig.
Oud 28-09-2005, 22:05
Verwijderd
Je zou kunnen vragen of ze kunnen laten weten hoeveel het kost om het probleem op te lossen en hem als het je te duur wordt laten terugsturen.
Misschien is alleen de aandrijving stuk en dat kan je ook zelf proberen te maken.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 22:09
Gimme more beer
Alleen al het kijken naar het probleem als je geen garantie hebt kost je al een uur loon plus verzendkosten. Dat is dus minstens 35 euro.
Oud 28-09-2005, 22:10
Verwijderd
Reparatiekosten zijn vaak ontzettend hoog:

-2x opsturen (heen&weer)
-Minimaal 1 uur loon voor diegene die het maakt
-Een klein onderdeel wat al duur is (batterijklepjes bijvoorbeeld beginnen bij een euro of 15 )
-Administratiekosten
-Verpakkingskosten
-3 maanden garantie op de reparatie.

Koop gewoon een nieuwe
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 22:12
Gimme more beer
Je kunt ook niet verwachten van een discman van 80 euro dat hij meer dan 3 jaar meegaat.
Oud 28-09-2005, 22:27
little nemo
little nemo is offline
beter koop je gewoon een ipod mini ofzo
Oud 28-09-2005, 22:31
Verwijderd
Dat soort fijne electronica is zo massaal geproduceerd, er zit niets 'reparabels' aan.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 22:33
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-09-2005 @ 23:31 :
Dat soort fijne electronica is zo massaal geproduceerd, er zit niets 'reparabels' aan.
dat komt niet doordat het zo massaal geproduceerd wordt hoor, gewoon omdat ze niet willen dat je het kan repareren want dan koop je geen nieuwe ipod
Oud 28-09-2005, 22:35
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 28-09-2005 @ 23:33 :
dat komt niet doordat het zo massaal geproduceerd wordt hoor, gewoon omdat ze niet willen dat je het kan repareren want dan koop je geen nieuwe ipod
De televisie van mijn ouders is onlangs ook gerepareerd, terwijl dat een oud 4:3-ding is. Toch deed men er niet moeilijk over dat we geen breedbeeld-toestel terugkochten

Een discman is niet veel meer dan een prefab plastic behuizinkje, een printplaatje met electronica en een pick-up systeempje voor de CD. Als daaraan iets kapot gaat dan is dat niet te fixen, gewoonweg omdat die onderdelen niet los gemaakt/geleverd worden.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 22:53
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-09-2005 @ 23:35 :
De televisie van mijn ouders is onlangs ook gerepareerd, terwijl dat een oud 4:3-ding is. Toch deed men er niet moeilijk over dat we geen breedbeeld-toestel terugkochten

Een discman is niet veel meer dan een prefab plastic behuizinkje, een printplaatje met electronica en een pick-up systeempje voor de CD. Als daaraan iets kapot gaat dan is dat niet te fixen, gewoonweg omdat die onderdelen niet los gemaakt/geleverd worden.
Als het niet draait, kan er ook gewoon iets eenvoudigs stuk zijn (draadje los oid) als je dan overweegt om een nieuwe te kopen kan je toch wel even kijken
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 00:55
Verwijderd
Wie is 'je'? Als je denkt dat reparateurs 'voor niets' er 'even naar kijken' dan heb je het mis
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 05:01
poetic_tragedy
Citaat:
little nemo schreef op 28-09-2005 @ 23:27 :
beter koop je gewoon een ipod mini ofzo
oja tuurlijk ik heb nog wel een paar honderd euro tussen de kussens van mn bank liggen
en ten tweede, ik heb een mp3 spleler, maar ik vind t ondingen, ik heb liever een discman.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 05:29
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik had een discman van 100 euro gekregen voor mijn verjaardag (ook Panasonic). Hij ging na 14 maanden stuk Net een paar maanden nadat de garantie was afgelopen. Bij mij was het probleem dat het schijfje wel draaide, maar hij de CD's niet meer herkende.
De maakkosten zouden zodanig hoog liggen (boven de 100 euro dus), dat het geen zin had om dat ding op te sturen.
Superlullig, maar je doet er niets aan.

Daarna heb ik gewoon elke keer een discman van 30 euro gekocht. Dat ding deed het prima, en na 2 jaar ging ie toch stuk omdat ik em liet vallen

En nu heb ik eindelijk een Ipod

Maar als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe discman kopen, van een heel goedkoop merk. Stuk gaan ze namelijk toch wel, en dan maakt het wel uit of je 30 of 100 euro hebt betaald!
Oud 29-09-2005, 07:41
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 29-09-2005 @ 06:29 :
Ik had een discman van 100 euro gekregen voor mijn verjaardag (ook Panasonic). Hij ging na 14 maanden stuk Net een paar maanden nadat de garantie was afgelopen. Bij mij was het probleem dat het schijfje wel draaide, maar hij de CD's niet meer herkende.
De maakkosten zouden zodanig hoog liggen (boven de 100 euro dus), dat het geen zin had om dat ding op te sturen.
Superlullig, maar je doet er niets aan.

Daarna heb ik gewoon elke keer een discman van 30 euro gekocht. Dat ding deed het prima, en na 2 jaar ging ie toch stuk omdat ik em liet vallen

En nu heb ik eindelijk een Ipod

Maar als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe discman kopen, van een heel goedkoop merk. Stuk gaan ze namelijk toch wel, en dan maakt het wel uit of je 30 of 100 euro hebt betaald!
idd en je hebt dan weer garantie op zo'n ding, dus je doet er sowieso een jaar mee...
Oud 29-09-2005, 09:46
ganralph
ganralph is offline
de moraal van onderstaand verhaal: koop een nieuwe

ben ooit met een discman terug geweest naar de winkel (It's). er was iets afgebroken van het binnenwerk. de discman speelde nog gewoon, maar hij draaide ook gewoon door als je het klepje opende. (maar na een half jaar wil je niet dat je discman al wat uit elkaar begint te vallen) als ik het liet maken kostte het me ongeveer (omgerekend van guldens toen):

50 euro voor de onderdelen (er was een lullig (los!) pinnetje afgebroken, maar bij dat soort reparaties werd de halve discman vervangen)
plus ongeveer 40 euro arbeidskosten per uur (dank u Sony)

de reparatie van de discman van 180 gulden (een aanbieding van een 1e generatie apparaat), zou me dan meer dan 250,- gulden kunnen kosten.

en het bewuste euvel kon volgens de firma geen fabrieksfout zijn, dus mijn eigen schuld en geen recht op garantie. heb verder niet gezeurd, want het ding heeft het nog jaren gedaan.
Oud 29-09-2005, 10:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn discman was ook kapot gegaan na 11 maanden en 28 dagen ofzo Terug gegaan naar de Hema, daar hebben ze ernaar gekeken maar ze verkochten ze niet meer want het was een eenmalige aanbieding en hij was niet te repareren (hij herkende geen cd's meer) en toen kreeg ik al mijn geld terug! Vond ik echt wel een goede regeling want na een jaar is zo'n ding toch minder waard enzo. Van dat geld heb ik een nieuwe gekocht, van Philips bij de Kijkshop die ook mp3 afspeelt en die doet het nog steeds maar ik gebruik hem wel veel minder omdat ik ook een mp3 speler heb nu.
Reageren

Regels voor berichten