Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Download Hitman Pro 2 gratis van www.hitmanpro.com en installeer deze. Laat hem vervolgens checken op spyware, je hoeft zodra je het programma hebt gestart alleen maar op de start knop te drukken. De rest gaat automatisch, er zijn bij Hitman Pro 2 ongeveer 5 a 6 programmatjes die allemaal automatisch - letterlijk zonder een klik op de muisknop - de hele harde schijf checken. Als dat niet helpt stuur me ff een pm.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Op zich is dit voor mij een winnende combinatie: Ad-Aware, Spybot S&D, SpywareBlaster. Die zitten alledrie in Hitman Pro, samen met nog wat anderen. Daarenboven bestaan er nog andere tooltjes, die heel wat meer technische kennis vereisen en dus niet (direct) bruikbaar zijn voor gewone stervelingen (=mensen die niets afweten van de interne werking van Windows, en dan meerbepaald op welke plaatsen spyware en dergelijke het systeem kunnen aanvallen). Ik heb het hier over programma's als HiJackThis en de tools van SysInternals (die nu blijkbaar in het Microsoft-imperium opgenomen zijn). Van de spyware-detectie van MS heb ik genoeg slechte berichten gehoord dat er te veel false positives weergegeven worden en dat de detectie op basis van bepaalde bestandsnamen gebeurt in plaats van op de inhoud van die bestanden. Die false-positives maken het natuurlijk even bruikbaar als HiJackThis: er komt slechts een overzicht van mogelijkheden van spyware, maar heel wat van die items kunnen ook perfect bonafide zijn. En zoals ik al zei: HiJackThis vind ik niet aan te raden om te gebruiken als je weinig kennis van Windows hebt, zoals de meeste mensen in feite. Voor het probleem dat in dit topic besproken is, lijkt het me niet dat spyware de oorzaak is: spywaremakers zijn meestal niet zo stom om je internet af te snijden (want dan gaat de gebruiker zijn pc laten nakijken en dan vliegt de spyware er natuurlijk direct af), en zonder internet is spyware trouwens niets. Het lijkt me eerder een netwerkprobleem: dus misschien helpt het de drivers opnieuw te installeren, of de router/modem eens te resetten door hem eens 10 seconden zonder stroom te zetten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
@TS, IS de lijn van je internet een ADSL verbinding via je analoge lijn (telefoon) of via ISDN? Of via de kabel (weet niet hoe chello daar mee omgaat) Ik weet dat bij analoge lijnen de splitter wel eens het probleem kan veroorzaken, ofwel een splitter te veel (van de oude aansluiting) of een aantal draden niet goed aangesloten. Je kan dit zelf controleren.. of zoals al eerder gezegd de helpdesk bellen. die zijn vast vriendelijk genoeg om je daarmee te helpen ;-) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@TS, al iets verder gekomen of nog steeds traag? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar och, ik heb gehoord dat chello tegenwoordig stukken verbeterd is ten opzichte van een aantal jaren geleden. Toen ik bij chello zat had ik echt om de week problemen, nu bij xs4all nog noooit problemen gehad. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar geloof me: zolang je de helpdesk niet gebeld hebt om je hele lijn uit te meten of na te kijken ga ik er toch van uit dat het probleem NIET bij je modem/router ligt. En luister ook maar naar wat Luitzen zegt. Ik denk dat hij en ik vanuit dezelfde hoek horen waaien.
|
![]() |
Je moet ff naar http://192.168.100.1 gaan en dan je signaalwaardes van het modem controleren. Het zou kunnen dat die niet in orde zijn.
Zie ook: http://www.chelloo.com/index.php?opt...d=47&Itemid=28 |
![]() |
|
![]() |
![]() heb de helpdesk gister gebeld, upc, en zij zeiden dat voor zover zij konden zien er helemaal geen probleem was.. ik ben echt radeloos ![]() oja als iemand me echt verder kan/wil helpen, voeg me dan even toe op msn : jerry_wassenaar@hotmail.com als je wil .. praat stukken makkelijker dan hele tijd posten ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
edit: of een Thomson. Allen hebben afaik de status/config interface op dat adres draaien. Laatst gewijzigd op 30-03-2007 om 06:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar komt bij dat chello de laatste tijd zijn zaakjes aardig op orde heeft. |
![]() |
||
Citaat:
op www.tipsentrucs.nl/forum kan je je vraag stellen
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat specifieke lijnprobleem waarover ik het had kwam niet zo vaak voor. Maar af en toe hadden we mensen aan de lijn met een probleem dat me heel hard aan dat van jou doet denken. Nieuwe klanten, meestal ging alles goed, maar af en toe onverklaarbare disconnecties. Degenen die ik me herinner heb ik vaak aan de lijn gehad. Alles geprobeerd, niks hielp, en ik zag vanop afstand weinig abnormaals zien, behalve die disconnecties. In sommige gevallen meerdere keren een technieker gestuurd, die ook niet onmiddellijk iets kon vinden, blijkbaar omdat het probleem zich enkel voordeed als de lijn 'onder druk' stond, en blijkbaar niet op het moment dat hij in de centrale of bij de klant thuis was. Totdat zo'n technieker eens een stukje hardware had vervangen. (Ik dacht dat het om een 'kaart' in de DSLAM ging, een stukje hardware waarop in de centrale op een paar km van je huis een paar ADSL-aansluitingen per kaart/poort fysiek zijn ingeplugd.) Daarna werkte alles weer perfect. Nadien hebben we heel wat meer mensen op die manier kunnen helpen, maar dan hebben we bij onze nota's naar de techniekers ter plaatse ook telkens duidelijk erbij moeten vermelden "die en die technieker heeft datzelfde probleem toen zo en zo opgelost". En dan werkte het idd weer. TIP Als de helpdesk zelf je niet onmiddellijk kan helpen, omdat ze het probleem (of de oorzaak ervan) niet kunnen detecteren is dat waarschijnlijk niet uit onwil. Probeer dan ofwel een technieker los te peuteren en op het moment dat hij je ding aan het controleren/testen is je lijn volop te belasten door een half uurtje zwaar te gaan downloaden. Afspraak maken (via de helpdesk) met een second-line-operator kan ook nuttig zijn, omdat die vaak veel meer ervaring hebben met moeilijkere problemen dan de mensen die je eerst aan de telefoon krijgt. toevoeging uitleg: Customers connect to the DSLAM through ADSL modems or DSL routers, which are connected to the PSTN network via typical unshielded twisted pair telephone lines. Each DSLAM has multiple aggregation cards, and each such card can have multiple ports to which the customers lines are connected. Typically a single DSLAM aggregation card has 24 ports, but this number can vary with each manufacturer. The most common DSLAMs are housed in a telco-grade chassis...
Laatst gewijzigd op 04-04-2007 om 22:04. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 04-04-2007 om 22:55. |
![]() |
|
|