Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2007, 13:21
tjs
tjs is offline
Mensen wie mij kan helpen ben ik eeuwig dankbaar..:
ik heb net een nieuwe computer gekocht, helemaal blij ermee deed het perfect.. tot dat we nieuw internet kregen ( we hadden xs4all 6 mb nu chello 3 mb ) nu heb ik hetvolgende probleem: als ik de pc bijna niet gebruik gewoon alleen msn en internet gebeurt er meestal niks, valt internet maar heel soms 20 seconden uit, maar zodra ik intensief gebruik zoals een online spel of een download programma valt internet elke paar minuten ongeveer 30 seconden uit en meld msn af, kan ik geen sites bezoeken enzovoorts het valt gewoon uit.. en na die 30 seconden (soms wat langer) doet ie het weer ene paar minuten en dan valt het weer uit.. we hebben nieuw internet en een nieuwe router.. wie kan mij helpen ? alvast bedankt !
Oud 27-02-2007, 15:12
vtxm
vtxm is offline
Citaat:
tjs schreef op 27-02-2007 @ 14:21 :
Mensen wie mij kan helpen ben ik eeuwig dankbaar..:
ik heb net een nieuwe computer gekocht, helemaal blij ermee deed het perfect.. tot dat we nieuw internet kregen ( we hadden xs4all 6 mb nu chello 3 mb ) nu heb ik hetvolgende probleem: als ik de pc bijna niet gebruik gewoon alleen msn en internet gebeurt er meestal niks, valt internet maar heel soms 20 seconden uit, maar zodra ik intensief gebruik zoals een online spel of een download programma valt internet elke paar minuten ongeveer 30 seconden uit en meld msn af, kan ik geen sites bezoeken enzovoorts het valt gewoon uit.. en na die 30 seconden (soms wat langer) doet ie het weer ene paar minuten en dan valt het weer uit.. we hebben nieuw internet en een nieuwe router.. wie kan mij helpen ? alvast bedankt !
Duidelijk wéér iemand die een probleem met spyware heeft.
Download Hitman Pro 2 gratis van www.hitmanpro.com en installeer deze.
Laat hem vervolgens checken op spyware, je hoeft zodra je het programma hebt gestart alleen maar op de start knop te drukken.

De rest gaat automatisch, er zijn bij Hitman Pro 2 ongeveer 5 a 6 programmatjes die allemaal automatisch - letterlijk zonder een klik op de muisknop - de hele harde schijf checken.

Als dat niet helpt stuur me ff een pm.
Oud 27-02-2007, 18:18
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Wat een onzin, t hoeft helemaal geen spyware te zijn. Kan aan van alles en nog wat liggen. Het is iig wel slim om eerst effe je computer schoon te maken. Als dat niet helpt, dan heb je dat iig uitgesloten
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 20:04
Elite!
Elite! is offline
Citaat:
vtxm schreef op 27-02-2007 @ 16:12 :
Duidelijk wéér iemand die een probleem met spyware heeft.
Download Hitman Pro 2 gratis van www.hitmanpro.com en installeer deze.
Laat hem vervolgens checken op spyware, je hoeft zodra je het programma hebt gestart alleen maar op de start knop te drukken.

De rest gaat automatisch, er zijn bij Hitman Pro 2 ongeveer 5 a 6 programmatjes die allemaal automatisch - letterlijk zonder een klik op de muisknop - de hele harde schijf checken.

Als dat niet helpt stuur me ff een pm.
Al is Hitman Pro 2 niet egt top vind ik gebruik dan liever Microsoft Defender das tenminste goed en niet een programma bestaande uit meerdere programmas waarvan sommige niet goed werken
Oud 27-02-2007, 20:16
freyk
freyk is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 27-02-2007 @ 19:18 :
Wat een onzin.
*knip *
Ik ga met dre mee.
Oud 27-02-2007, 21:04
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
freyk schreef op 27-02-2007 @ 21:16 :
Ik ga met dre mee.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 08:28
Verwijderd
Heb je dezelfde router of heb je een andere?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 12:56
tjs
tjs is offline
dezelfde router als ? en ik heb net onze laptop hier gezet precies zelfde probleem, daarna een oude computer van vroeger en weer als ik alleen internet valt het bijna nooit uit,, maar zodra ik internet intensief gebruik meteen elke paar minuten uitval..

ik heb al hele boel geprobeert.. dus wie kan helpen echt bedankt
Oud 02-03-2007, 21:03
Al Murphy
Al Murphy is offline
Bel maar eens even naar de helpdesk. Lijnprobleem. Zal waarschijnlijk een technieker voor gestuurd moeten worden.
Oud 03-03-2007, 10:41
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Elite! schreef op 27-02-2007 @ 21:04 :
Al is Hitman Pro 2 niet egt top vind ik gebruik dan liever Microsoft Defender das tenminste goed en niet een programma bestaande uit meerdere programmas waarvan sommige niet goed werken
Offtopic: HitMan Pro is op zich niet slecht hoor, het bestaat uit de meest vertrouwde programma's voor beveiliging. Vroeger moest je elk van die programma's afzonderlijk uitvoeren en dan kreeg je je systeem wel draaiend; HitMan Pro neemt je gewoon het werk uit de handen door die andere programma's voor jou te laten draaien (en er zit wel een simpele heuristische scan in Hitman pro zelf, hoor). Dat sommige programma's niet gemaakt geweest zijn door personen die 100% tegen spyware zijn, is waar; maar dat maakt hun programma niet geheel onbruikbaar hoor (ik heb het hier over Ad-Aware die enkele jaren geleden van de ene versie op de andere sommige spyware niet meer herkenden omdat ze afspraken gemaakt hadden met de maker van die spyware).

Op zich is dit voor mij een winnende combinatie:
Ad-Aware, Spybot S&D, SpywareBlaster. Die zitten alledrie in Hitman Pro, samen met nog wat anderen.

Daarenboven bestaan er nog andere tooltjes, die heel wat meer technische kennis vereisen en dus niet (direct) bruikbaar zijn voor gewone stervelingen (=mensen die niets afweten van de interne werking van Windows, en dan meerbepaald op welke plaatsen spyware en dergelijke het systeem kunnen aanvallen). Ik heb het hier over programma's als HiJackThis en de tools van SysInternals (die nu blijkbaar in het Microsoft-imperium opgenomen zijn).

Van de spyware-detectie van MS heb ik genoeg slechte berichten gehoord dat er te veel false positives weergegeven worden en dat de detectie op basis van bepaalde bestandsnamen gebeurt in plaats van op de inhoud van die bestanden. Die false-positives maken het natuurlijk even bruikbaar als HiJackThis: er komt slechts een overzicht van mogelijkheden van spyware, maar heel wat van die items kunnen ook perfect bonafide zijn. En zoals ik al zei: HiJackThis vind ik niet aan te raden om te gebruiken als je weinig kennis van Windows hebt, zoals de meeste mensen in feite.

Voor het probleem dat in dit topic besproken is, lijkt het me niet dat spyware de oorzaak is: spywaremakers zijn meestal niet zo stom om je internet af te snijden (want dan gaat de gebruiker zijn pc laten nakijken en dan vliegt de spyware er natuurlijk direct af), en zonder internet is spyware trouwens niets.

Het lijkt me eerder een netwerkprobleem: dus misschien helpt het de drivers opnieuw te installeren, of de router/modem eens te resetten door hem eens 10 seconden zonder stroom te zetten.
Oud 22-03-2007, 18:59
tjs
tjs is offline
nee sorry werkt allemaal niet, maar het ligt zekerweten aan de router of aan het modem..de rest is uitgesloten
Oud 22-03-2007, 19:10
dadaman116
dadaman116 is offline
welk besturing system heb je?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 19:25
Verwijderd
Citaat:
dadaman116 schreef op 22-03-2007 @ 20:10 :
welk besturing system heb je?
Net een nieuwe pc..hmm ik gok op win 3.11...

@TS,
IS de lijn van je internet een ADSL verbinding via je analoge lijn (telefoon) of via ISDN?
Of via de kabel (weet niet hoe chello daar mee omgaat)
Ik weet dat bij analoge lijnen de splitter wel eens het probleem kan veroorzaken, ofwel een splitter te veel (van de oude aansluiting) of een aantal draden niet goed aangesloten.

Je kan dit zelf controleren.. of zoals al eerder gezegd de helpdesk bellen. die zijn vast vriendelijk genoeg om je daarmee te helpen ;-)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 19:44
dadaman116
dadaman116 is offline
zot pak dan xp of teminste win 98
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 08:03
phoxetis
phoxetis is offline
't is geinfesteerd met newbies hier geloof ik
Oud 23-03-2007, 16:21
Verwijderd
Ik zou even je bekabeling doornemen, isra punt checken. Weet niet wat voor modem je hebt maar iig check even dat tussen het modem en het isra punt de line niet langer dan 1.5m is (incl splitter etc.).
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 18:16
Verwijderd
Oke, newbies in het topic: goed advies geven of ophoepelen.
Persoonlijke boodschappen:
@ Elite!
Het is "echt" en niet "egt". Spelfouten zijn niet cool.
@ dadaman116
Apt-get install brain! Leer sarcasme herkennen!

@TS:
tjs, heb je hitmanpro al geinstalleerd en gebruikt, zoals in een van de eerste posts was aangegeven?
Hoe weet je zeker dat het aan je modem/router ligt? Heb je al eens geprobeerd om chello te bellen? Waarschijnlijk raden zij je aan om je modem/router te resetten, dus het is handig om dat van te voren te doen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 12:21
Verwijderd
Modem reset lost in veel gevallen het probleem niet op, het maakt het alleen maar lastiger omdat je dan opnieuw dingen in moet stellen. Je kan wel gewoon een reboot geven dmv power of power on.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Luitzen schreef op 24-03-2007 @ 13:21 :
Modem reset lost in veel gevallen het probleem niet op, het maakt het alleen maar lastiger omdat je dan opnieuw dingen in moet stellen. Je kan wel gewoon een reboot geven dmv power of power on.
Denk dat dat hier ook bedoeld wordt.

@TS, al iets verder gekomen of nog steeds traag?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Luitzen schreef op 24-03-2007 @ 13:21 :
Modem reset lost in veel gevallen het probleem niet op, het maakt het alleen maar lastiger omdat je dan opnieuw dingen in moet stellen. Je kan wel gewoon een reboot geven dmv power off power on.
Klopt, maar aangezien dit de standaard remedie van chello is, is het wel handig om te proberen,
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Piloff schreef op 24-03-2007 @ 21:49 :
Klopt, maar aangezien dit de standaard remedie van chello is, is het wel handig om te proberen,
Dan zijn ze bij de helpdesk van chello ook niet echt lekker bezig, krijgen ze de hele tijd klanten die een reset is aangeraden die gaan terugbellen dat ze niet meer weten hoe ze het nu opnieuw moeten gaan instellen.

Maar och, ik heb gehoord dat chello tegenwoordig stukken verbeterd is ten opzichte van een aantal jaren geleden.
Toen ik bij chello zat had ik echt om de week problemen, nu bij xs4all nog noooit problemen gehad.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 12:16
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
tjs schreef op 22-03-2007 @ 19:59 :
nee sorry werkt allemaal niet, maar het ligt zekerweten aan de router of aan het modem..de rest is uitgesloten
In dat geval is de oplossing heel simpel: andere modem eraan hangen en probleem is opgelost.

Maar geloof me: zolang je de helpdesk niet gebeld hebt om je hele lijn uit te meten of na te kijken ga ik er toch van uit dat het probleem NIET bij je modem/router ligt. En luister ook maar naar wat Luitzen zegt. Ik denk dat hij en ik vanuit dezelfde hoek horen waaien.
Oud 25-03-2007, 13:07
LB06
LB06 is offline
Je moet ff naar http://192.168.100.1 gaan en dan je signaalwaardes van het modem controleren. Het zou kunnen dat die niet in orde zijn.

Zie ook: http://www.chelloo.com/index.php?opt...d=47&Itemid=28
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 15:04
Verwijderd
Vraagje aan topicstarter: welk modem heb je?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 08:22
tjs
tjs is offline
hey allemaal, sorry dat ik zo lang niet antwoordde was op vakansz, maar ik zal vanmiddag even posten welk modem soort ik heb weet het even niet uit me hoofd, ik heb inderdaad hitman pro gedaan werkte niet, maar ik ben niet de enige in huis die met dit probleem kampt, alle 5 computers hebben hetzelfde..

heb de helpdesk gister gebeld, upc, en zij zeiden dat voor zover zij konden zien er helemaal geen probleem was..

ik ben echt radeloos

oja als iemand me echt verder kan/wil helpen,
voeg me dan even toe op msn : jerry_wassenaar@hotmail.com
als je wil .. praat stukken makkelijker dan hele tijd posten
Oud 29-03-2007, 19:23
LB06
LB06 is offline
Citaat:
LB06 schreef op 25-03-2007 @ 14:07 :
Je moet ff naar http://192.168.100.1 gaan en dan je signaalwaardes van het modem controleren. Het zou kunnen dat die niet in orde zijn.

Zie ook: http://www.chelloo.com/index.php?opt...d=47&Itemid=28
Heb je dit al geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 22:39
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 29-03-2007 @ 20:23 :
Heb je dit al geprobeerd?
Weet jij wel welk modem hij heeft dan?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 22:44
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Luitzen schreef op 29-03-2007 @ 23:39 :
Weet jij wel welk modem hij heeft dan?
Nee, maar de kans is heel groot dat hij een Motorola Surfboard of een Arris Touchstone heeft.

edit: of een Thomson. Allen hebben afaik de status/config interface op dat adres draaien.

Laatst gewijzigd op 30-03-2007 om 06:47.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 22:48
Verwijderd
Wie gaat er dan ook van XS4ALL naar Chello .. ai ai ai.

Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 13:52
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 29-03-2007 @ 23:48 :
Wie gaat er dan ook van XS4ALL naar Chello .. ai ai ai.

Iemand die geen zin heeft om veel geld te betalen voor weinig mbits en ook geen behoefte heeft aan een top helpdesk.

Daar komt bij dat chello de laatste tijd zijn zaakjes aardig op orde heeft.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 14:56
tjs
tjs is offline
we hebben een sitecom (broadband) en inderdaad overgestapt naar chello omdat xs4all duur was ofzo, vind het zelf ook jammer.
iemand ideeën what2do now ?
Oud 03-04-2007, 15:03
vtxm
vtxm is offline
Citaat:
tjs schreef op 03-04-2007 @ 15:56 :
we hebben een sitecom (broadband) en inderdaad overgestapt naar chello omdat xs4all duur was ofzo, vind het zelf ook jammer.
ik zou het maar eens bij het pcmagazine Tips&Trucs vragen
op www.tipsentrucs.nl/forum kan je je vraag stellen
Oud 03-04-2007, 15:18
M@rco
M@rco is offline
Al geprobeerd zonder router (dus 1 PC gewoon direct aan het modem hangen)? Als het dan nog steeds kut werkt dan is je modem gewoon gaar.
Oud 03-04-2007, 17:40
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Euh, ja... Zoals gezegd: hoogstwaarschijnlijk een lijn probleem. Maar daar kan je zelf niks aan doen. Daarvoor moet je lijn tegoei nagekeken worden. En dat hebben ze blijkbaar niet gedaan, als ze alleen maar zeggen dat ze het probleem niet zien. Idd, op het moment dat je belde was er misschien helemaal geen high load op je lijn. Dan is er idd geen probleem, en dan valt hij niet eruit.

In de tijd dat ik zelf nog op zo'n helpdesk werkte, losten we dat meestal op door een stukje hardware te vernieuwen, of door de connectie op een andere poort (ik ben de juiste naam ervan even kwijt) te pluggen.
Oud 04-04-2007, 21:08
tjs
tjs is offline
he murphy kan je me wat meer details enzo vertellen ? dan ga ik daarmee de helpdesk maar eens bellen !
Oud 04-04-2007, 21:10
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
M@rco schreef op 03-04-2007 @ 16:18 :
Al geprobeerd zonder router (dus 1 PC gewoon direct aan het modem hangen)? Als het dan nog steeds kut werkt dan is je modem gewoon gaar.
Oud 04-04-2007, 21:55
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
tjs schreef op 04-04-2007 @ 22:08 :
he murphy kan je me wat meer details enzo vertellen ? dan ga ik daarmee de helpdesk maar eens bellen !
Ik heb eigenlijk maar weinig details, want het is ondertussen meer dan drie jaar geleden dat ik dat werk gedaan heb. En het komt blijkbaar niet zo gemakkelijk terug op in mijn geheugen (c: + ik ga er wel degelijk van uit dat je een ADSL-lijn hebt bij Chello, en geen kabel. Ik werkte toen trouwens voor Belgacom. België dus.

Dat specifieke lijnprobleem waarover ik het had kwam niet zo vaak voor. Maar af en toe hadden we mensen aan de lijn met een probleem dat me heel hard aan dat van jou doet denken. Nieuwe klanten, meestal ging alles goed, maar af en toe onverklaarbare disconnecties. Degenen die ik me herinner heb ik vaak aan de lijn gehad. Alles geprobeerd, niks hielp, en ik zag vanop afstand weinig abnormaals zien, behalve die disconnecties. In sommige gevallen meerdere keren een technieker gestuurd, die ook niet onmiddellijk iets kon vinden, blijkbaar omdat het probleem zich enkel voordeed als de lijn 'onder druk' stond, en blijkbaar niet op het moment dat hij in de centrale of bij de klant thuis was.

Totdat zo'n technieker eens een stukje hardware had vervangen. (Ik dacht dat het om een 'kaart' in de DSLAM ging, een stukje hardware waarop in de centrale op een paar km van je huis een paar ADSL-aansluitingen per kaart/poort fysiek zijn ingeplugd.) Daarna werkte alles weer perfect. Nadien hebben we heel wat meer mensen op die manier kunnen helpen, maar dan hebben we bij onze nota's naar de techniekers ter plaatse ook telkens duidelijk erbij moeten vermelden "die en die technieker heeft datzelfde probleem toen zo en zo opgelost". En dan werkte het idd weer.

TIP Als de helpdesk zelf je niet onmiddellijk kan helpen, omdat ze het probleem (of de oorzaak ervan) niet kunnen detecteren is dat waarschijnlijk niet uit onwil. Probeer dan ofwel een technieker los te peuteren en op het moment dat hij je ding aan het controleren/testen is je lijn volop te belasten door een half uurtje zwaar te gaan downloaden. Afspraak maken (via de helpdesk) met een second-line-operator kan ook nuttig zijn, omdat die vaak veel meer ervaring hebben met moeilijkere problemen dan de mensen die je eerst aan de telefoon krijgt.

toevoeging uitleg: Customers connect to the DSLAM through ADSL modems or DSL routers, which are connected to the PSTN network via typical unshielded twisted pair telephone lines. Each DSLAM has multiple aggregation cards, and each such card can have multiple ports to which the customers lines are connected. Typically a single DSLAM aggregation card has 24 ports, but this number can vary with each manufacturer. The most common DSLAMs are housed in a telco-grade chassis...

Laatst gewijzigd op 04-04-2007 om 22:04.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 22:52
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 04-04-2007 @ 22:55 :
ik ga er wel degelijk van uit dat je een ADSL-lijn hebt bij Chello, en geen kabel.
Laat chello nou net uitsluitend kabelinternet aanbieden.

Laatst gewijzigd op 04-04-2007 om 22:55.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 23:02
Al Murphy
Al Murphy is offline
Oeps, dan is "chello breedband internet - kabel en adsl, games, films en TV" (dat stond bovenaan bij google) misschien al verouderd?
Oud 04-05-2007, 10:51
tjs
tjs is offline
heb een nieuwe router gekocht, en mn kabels vervangen, valt nog steeds uit maar stukken minder.. het is en blijft raar..

iedereen bedankt voor jullie hulp tijd en aandacht !
Reageren

Regels voor berichten