Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2005, 16:18
Nebel
Nebel is offline
Ik vind dit onderwerp een beetje op het kruispunt E&D - L&G liggen, dus als het verplaatst moet worden, vind ik het goed hoor!

Zo als misschien bekend moet ik aankomen. Ik ben alleen niet weg van vet, maar heb wel grote liefde voor spieren. Daarom doe ik in de sportschool krachttraining en soms ook thuis. Nou hoor ik alleen van iedereen dat je dan wel genoeg eiwitten moet nemen. Ik eet veel zuivel, vooral kwark, maar ik eet geen vlees. Neem ik wel genoeg eiwitten dan, want ik zie nog niet veel spieren en ik kom ook niet aan. Zou ik eiwitpreparaten moeten nemen, zoja, welke, of moet ik nog wat aan mijn voeding veranderen?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 16:24
Cookie
Cookie is offline
Weet ik niet volgens mij misje vooral ijzer als je geen vlees eet toch?
Misschien kan een dietiste je meer vertellen.
Oud 29-09-2005, 16:27
Bloem
Bloem is offline
Je hoeft geen vlees te eten, eieren, vleesvervangers en vis hebben natuurlijk ook eiwitten.

Als ik jou was, zou ik dit eens op de sportschool vragen. Zij zien je ook trainen neem ik aan, dus ze kunnen je misschien wat beter advies geven.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 16:38
Verwijderd
Als je wel elke keert een 'vervangend' product gebruikt bij het avondeten (vegaburger, ei, quorn, tofu, tempeh, noten, peulvruchten, kaas), zal dat niet echt verschil maken . Een grote hoeveelheid eiwitten kun je idd ook heel efficient uit zuivel halen. Of je eet grotere porties van de dingen die ik net noemde.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 18:15
Hulk
Hulk is offline
Per dag heb je als 'bodybuildster' zo'n 2 gram eiwit per kg vetvrije massa nodig. behalve uit kwark zit er ook veel eiwit in bijvoorbeeld kipfilet.
via internet kun je ook eiwitpoeder bestellen, waar je shakes mee kan maken (www.xxlnutrition.nl is goedkoop).

verder moet je is kijken op www.dutchbodybuilding.com,hebben ze ook een vrouwengedeelte.
Oud 30-09-2005, 02:13
MightyDuck
MightyDuck is offline
Whahaha Sassiefje toch, meen je dat nou? Wil je gewoon aankomen en kies je spieren omdat je dat liever hebt dan vet, of wil je een fitnessmodel worden?

PM mij of Sneeuwvlokje maar in het laatste geval want je mag eeeeeeeecht heel anders eten, om van trainen nog maar te zwijgen. Alle resultaat valt of staat met voeding, voeding beslaat imo zo'n 80 tot 90% van de sport. Wat extra proteine eten is niet echt toerijkend. Bovendien is continu trainen ook niet goed.

Natuurlijk "zie je nog geen spieren". Mits een strikt dieet en consequente training zal het wel wat jaren duren voor je als vrouw een gespierde (niet te verwarren met slank/strak) look hebt zonder anabolica. Om van de bodybuildster fysieken nog maar te zwijgen.

Goed trainen, goed eten, rusten. Daar gaat het om. Intussen kun je geduld oefenen of andere bezigheden hebben

Laatst gewijzigd op 30-09-2005 om 02:23.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 05:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 29-09-2005 @ 17:27 :
Je hoeft geen vlees te eten, eieren, vleesvervangers en vis hebben natuurlijk ook eiwitten.

Als ik jou was, zou ik dit eens op de sportschool vragen. Zij zien je ook trainen neem ik aan, dus ze kunnen je misschien wat beter advies geven.
vis is ook vlees
Oud 30-09-2005, 10:35
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-09-2005 @ 06:54 :
vis is ook vlees
*voelt een discussie opkomen*
Oud 30-09-2005, 12:27
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-09-2005 @ 06:54 :
vis is ook vlees
Niet mee eens Maar dan zou idd wel eens een hele discussie kunnen worden

[Edit] Wel mee eens dat je als je vis eet, geen 'echte' (gewoon geen, eigenlijk) vegetariër bent, maar daar had ze het ook niet over, ze zei dat ze geen vlees eet
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 16:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-09-2005 @ 13:27 :

[Edit] Wel mee eens dat je als je vis eet, geen 'echte' (gewoon geen, eigenlijk) vegetariër bent, maar daar had ze het ook niet over, ze zei dat ze geen vlees eet
volgens het woordenboek iig wel
Oud 30-09-2005, 16:11
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-09-2005 @ 13:27 :

ik ben idd geen vegetarier, ik eet wel vis, geen vlees. en dat doe ik vanwege een allergie.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 16:11
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 30-09-2005 @ 03:13 :
Whahaha Sassiefje toch, meen je dat nou? Wil je gewoon aankomen en kies je spieren omdat je dat liever hebt dan vet, of wil je een fitnessmodel worden?

PM mij of Sneeuwvlokje maar in het laatste geval want je mag eeeeeeeecht heel anders eten, om van trainen nog maar te zwijgen. Alle resultaat valt of staat met voeding, voeding beslaat imo zo'n 80 tot 90% van de sport. Wat extra proteine eten is niet echt toerijkend. Bovendien is continu trainen ook niet goed.

Natuurlijk "zie je nog geen spieren". Mits een strikt dieet en consequente training zal het wel wat jaren duren voor je als vrouw een gespierde (niet te verwarren met slank/strak) look hebt zonder anabolica. Om van de bodybuildster fysieken nog maar te zwijgen.

Goed trainen, goed eten, rusten. Daar gaat het om. Intussen kun je geduld oefenen of andere bezigheden hebben
dan krijg je zo een pm
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 20:20
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 30-09-2005 @ 17:11 :
ik ben idd geen vegetarier, ik eet wel vis, geen vlees. en dat doe ik vanwege een allergie.
Ik eet ook geen vlees, en wel vis. Van vlees krijg ik buikpijn, van vis niet
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten