Advertentie | |
|
![]() |
|
Philips maakt goedkope en degelijke LCD monitoren. En ok, ik werk bij Philips, en Philips is me absoluut niet heilig. Maar wat ik gezien heb, is goed.
En flatsreen is BTW iets anders dan LCD, om verwarring te voorkomen. Maar waarom zou je een LCD willen? Ze zijn nog altijd duurder dan een flatscreen (CRT) monitor, en ze benaderen de kleur en het contrast ook nog niet. Een CRT is wat kleurwarmte en kleurechtheid, als zowel heldereheid en contrast nog steeds beter. En beter voor je ogen maakt niet uit. De CRT's van tegenwoordig zijn zo goed, dat je d'r echt geen hoofdpijn meer door krijgt. Jij hebt nu een oude, en dat is zo'n flikkerscherm (60 hz ofzo dus), en hij piept waarschijnlijk ook. (Een hoge resonantie). Ik zou gewoon (als je daar geld voor hebt, ik neem aan van wel, aangezien je een LCD wilt) een 19" flatscreen monitor kopen. Ze draaien makkelijk op 1600*1200 op 100 hz, dat is geen probleem. Alle monitoren zijn tegenwoordig flatscreen, dus geen afwijkingen meer. Philips gebruikt RealFlat, dat is een Shadowmask dotmatrix rasterscherm, Sony gebruikt Flatsquare Trinitron, dat is eigenlijk een Diamondtron UltraFlat luxaflex scherm... ![]() Ik raad je aan, om ipv. van bijv. een een 15" LCD monitor, een 19" CRT te kopen.
||
![]() |
Citaat:
![]() Op het moment draai ik op 800x600 75Hz, zo'n piepding dus... Hmm, ik denk dat het of een 17" of 19" CRT wordt nu, eens kijken... en mjah, een beetje geld heb ik wel, maar het zou zonder zijn om het onnodig uit te geven ![]() Ik schat het in tussen de 600 en 800 gulden (reken zelf maar om in euro ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Bijna alle monitoren zijn flatscreen maar vraag c.q. let wel op de aanduidingen.
Dr worden nog een hoop nieuwe monitoren ZONDER flatscreen verkocht.(ook veel 19") ook raad ik je aan een beetje naar het merk te kijken. Likom bijvoorbeeld is een slecht merk en zo zijn dr meer van dat soort namen. wat Cryptic Winterstorm als zegt Philips is goed en heeft een goede verhouding. Daimondtron/trinitron zijn meestal een behoorlijk stuk duurder terwijl ze dat niet echt waard zijn. En als je toch naar lcd gaat Philips is daar ook de beste in de reden is simpel ze maken het zelf 90% van de lcd beeldbuizen wordt door Philips gemaakt. Groeten Edwin
|
Overigens maakt LG de beeldbuizen voor Philips, dus Philips is eigenlijk LG. (Voor monitoren, voo TV's maakt Panasonic de beeldbuizen voor Philips).
Inderdaad is de prijs/kwaliteits verhouding van Philips heel goed. [Dit bericht is aangepast door Cryptic Winterstorm (06-01-2002).]
||
![]() |
Citaat:
tenminste de lcd divisie van LG Groeten Edwin
|
Waar ik vind dat je vooral op moet letten, is de resolutie die je maximaal kan halen met een bruikbare refreshrate. Ik heb m'n 17" graag op 1280x1024, en m'n huidige monitor trekt dat op 85hz. Dat is prima te doen.
Maar de leenmonitor die ik nu van Iiyama heb, haalt maar 75hz op die resolutie. En dat is dus weer niet om aan te zien. Dan ben ik verplicht om 1024x768 te gebruiken. Bedenk dus van te voren goed welke resolutie je wilt gebruiken, en met welke refreshrate. 85hz wordt volgens mij aangeraden als minimale refreshrate om prettig te kunnen zien. (Ik zie boven 85 hz het verschil ook niet meer). Succes ermee. |
![]() |
|
![]() |
Op mijn werk gebruik ik 1024x768 16bit op 85Hz, is inderdaad fijn om mee te werken (Nec Multisync 19" flat)
![]() Ik ben nog aan het twijfelen tussen 17" en 19". Qua prijs maakt het niet zoveel uit en een 19" is fijner, maar aan de andere kant heb ik niet zoveel ruimte op mijn bureau ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Advies] Nieuwe Monitor Verwijderd | 41 | 01-09-2006 23:09 |