Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En je hebt verder helemaal gelijk hoor, het kan ook met allerlei kleine dingetjes te maken hebben. maar spreek je van grote psychische problemen, dan komen ze vaker echt voort uit traumatische ervaringen.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Mmmm, trauma, weet het niet. Ik ken iemand die familieleden heeft verloren, huisdieren dito, lange tijd geen vrienden gehad, (wat was er nog meer) gepest is, maar niet depressief is. Ik denk dat 'trauma' opgeheven kan worden door 'anti-trauma'. Meestal worden mensen in de pubertijd pas depressief, ook gek?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Verder ben ik het met Gothic eens.) tacidvc: niet gek, in de puberteit ga je nadenken over dingen, wordt je je meer bewust van dingen (dit is wetenschappelijk bewezen, voor jouw gemoedsrust ![]() Laatst gewijzigd op 27-06-2002 om 13:09. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als het nurture of een combinatie zou zijn, dan zou er een logische verklaring voor zijn dat het in de puberteit pas naar boven/naar voren komt. Kleine kinderen, tot een jaar of 4, spelen meer naast dan met elkaar, kortom ze hebben niet al te veel contact met anderen ed. In dat opzicht zijn ze dus weinig beinvloedbaar. Door ouders zijn ze dat weer heel erg, hier kan (let wel, kan dus het begin liggen van een depressie. In de jaren daarna gaan ze om met mensen buiten het gezin, spelen met mensen ipv ernaast (over het algemeen), op latere leeftijd (lees: puberleeftijd) krijgen vrienden meer invloed, de ouders worden minder belangrijk (als in de zin van 'hebben minder invloed'), kinderen maken zich los van hun ouders, onderzoeken hun eigen kunnen, worden zelfstandig, veranderen zowel van binnen als van buiten, enz. Dit zorgt vaak voor onzekerheid (nature), die negatief beinvloed (nurture) kan worden van buitenaf. Kinderen zijn dan ook oud genoeg om zelf dingen te ondernemen en kunnen er dus ook zelf voor kiezen hulp te zoeken ed.
Goed vaag lul verhaal, tis ook maar een heel klein stukje van wat er allemaal is, maar dit is maar ff snel wat ik zo'n beetje denk...'k zal es kijken of ik er de komende dagen nog verder over na kan denken en onder woorden kan brengen oid. |
![]() |
||
Citaat:
hoe verklaar je dan het feit dat er kinderen zijn die op zeer jonge leeftijd depressief zijn? waarbij de depressie natuurlijk vastgesteld is door een psycholoog ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() kom op zeg dat geblaat over dat psychologen iedereen zoveel mogelijk ziektes aanpraten, alleen maar om geld te verdienen... ![]() als iemand echt geld wil verdienen, wordt hij wel anesthesist of troubleshooter of belastingconsulent...
Laatst gewijzigd op 27-06-2002 om 19:27. |
![]() |
|
![]() |
Ho eens ff tacidvs heeft dus wel gelijk!!!!!!!! Een psijgoloog is altijd subjectief in zijn mening over zijn vakgebied, hij zal altijd vinden dat zijn werk zeer noodzakelijk is en waarschijnlijk zelfs vinden dat het uitbreiding behoeft naar minder enrstige gevallen, eigenbelang heet zoiets.
Een beetje goeie psygoloog vertaald dit niet naar zijn/haar mening over individuele personen mag ik hopen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat beweer ik niet, Lindansje, je staat er op mijn woorden verkeerd op te vatten. *baa* Als een van de betrokken partijen zijn de psychologen domweg niet objectief, evenmin als de patienten. *baa* Dat de eerstegenoemden nu gestudeerd hebben, doet er niets aan toe of af, je mag alleen, zoals the Comebackkid al zei, hopen dat ze zich een beetje eervol gedragen. *baa* |
![]() |
||
Citaat:
al heb je nog zo'n aanleg voor depressie, als je uit je leefomgeving geen negatieve impulsen (of beter gezegd, niet meer dan normaal, want 100% happy leven is vrijwel onmogelijk) ontvangt, dan zal die aanleg zich dus ook niet verder ontwikkelen tot een depressie. Grtz & More, K.G. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 |