Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2005, 16:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
wat voor rare trekjes heeft jouw brutus/fluffy/nemo etc.?

mijn konijn denkt dat hij een roofdier is hij eet buurvrouwen en bijt en gromt etc.
heel irritant

mijn kat daarentegen is super lief maar heeft wat hondse trekjes zoals de sloot in duiken en zich daarna naast je uitschudden, en hij is bang voor mijn fatboy! hij probeert zich hieroverheen te zetten, dan gaat hij erop liggen om vervolgens 20 seconden later mijn kamer uit te stuiven omdat het zo'n akelig geluid geeft. ik moet het ook niet wagen om die fatboy als zitmeubel te gebruiken als hij in de kamer is want dan verstopt hij zich....

verder is mijn kip dol op katten en bang voor duiven en kraaien!

ik ben record rare dieren houder!

wat voor rare dieren heb jij???????????

kiss, fizzle-fluffy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2005, 18:38
Cookie
Cookie is offline
Sja, volgens mij vallen de rare trekjes wel mee hier. (onder de dieren dan)
Heb wel een paard met vage humor *schrikken terwijl er niet wat te schrikken valt*.
Verder schiet me niet zo 1,2,3 wat te binnen.

Leuke bende bij jou daar trouwens...flizzel fluffy oid
Oud 24-07-2005, 21:43
MarijkeB
MarijkeB is offline
ik heb een kat die koppeltjeduikt als je haar wilt aaien en een kat met suikerziekte die niet eet totdat hij zijn prik heeft gehad. Nog een kat die denkt dat ze hond is en graag apporteert en dat was het.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 21:52
MTpower
MTpower is offline
Als je tegen mijn hond "turk" zegt dan gaat ie blaffen...
Mijn schildpad houdt zich altijd dood.
Verder heb ik geen dieren meer
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 23:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
MTpower schreef op 24-07-2005 @ 22:52 :
Mijn schildpad houdt zich altijd dood.
weet je zeker dat-ie zich echt alleen dood HOUDT en niet dood IS?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 00:35
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 25-07-2005 @ 00:11 :
weet je zeker dat-ie zich echt alleen dood HOUDT en niet dood IS?
Geloof dat ie nog wel leeft... denk ik
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 10:19
Lajo
Lajo is offline
Mijn vriend had een goudvis, die dacht dat hij een walvis was.
Hij sprong steeds een groot gedeelte zn kom uit, en dan kwam ie op het kastje terecht.
Oud 25-07-2005, 10:24
Verwijderd
Eén van onze katten bijt in blote benen en praat tegen vogels (niet zo raar, maar ja). De ander koppeltje duikt als ze gekamd of geaaid wordt.

Als ze iets niet lekker vinden ruiken oid (we zijn er nog steeds niet precies achter hoe het nou zit, maar ik verdenk van die handzeep ervan), dan gaan ze in benen en handen bijten. En bij geluiden die ze vervelend vinden komen ze in je lip bijten.

Verder zijn ze heel lief. 't is ook niet zo dat ze vaak bijten oid.
't gebeurd zelfs vrij weinig.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 11:28
Anki
Anki is offline
Wij hebben een kat die opgegroeid is met honden, die denkt dus ook dat hij half hond is ofzo...Houdt niet van op schoot zitten, wil heel graag geaaid worden zoals je een hond aait,( beetje ruw en speels dus) Onze honden vinden het allemaal maar best
Ik heb een vogel die werkelijk ALLES na doet behalve praten.
Onze oven heeft een heleboel geluiden, en telkens hoor ik de de 'oven' ik loop naar de oven, zet hem uit, maar piept gewoon door, is dus mijn vogel ..
Als er iemand langs loopt hoor je eerst een heel gesprek en als je zegt, hoe is het met James? dan begint hij heel hard alle melodietjes te fluiten die hij kent
Oud 26-07-2005, 10:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
MTpower schreef op 25-07-2005 @ 01:35 :
Geloof dat ie nog wel leeft... denk ik
hihi ik hoop het voor je
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 22:57
Silverwolf
Silverwolf is offline
Ik heb een opvouwbare kat (lees: je kunt hem in elke mogelijke houding opvouwen of neerleggen en hij vindt alles prima) die denkt dat hij een hond is, en een van de honden denkt dat hij een kat is. Krijg je leuke taferelen van; een Maine Coon die achter een Franse Bulldog aanjaagt, om halverwege tot de conclusie te komen dat het andersom ook kan, en dan rollen ze samen over de grond en schieten elk weer één kant uit om vervolgens weer sneak-attacks op elkaar te gaan uitvoeren

Ook heb ik een schildpad met ster-allures, die eet alleen vérse groenten, en alles wat ooit maar tomaat of ijsbergsla heeft aangeraakt laat ze liggen tot het wegloopt om het zo te zeggen.

Verder zijn een aantal van mijn slangen een beetje raar. Degene die er om bekend staan op de bodem te leven klimmen door hun hele bak en degene die volgens de boekjes klimslangen zouden zijn vertoeven liever op de bodem (ben ik blij dat ik terraria van 2m heb ) Verder hebben sommigen echt een voorkeur voor een bepaalde kleur voedsel, en laten ze de rest lopen.

Oja, er zit hier ook zo'n attack-konijn van m'n broertje, die jaagt zelfs de katten uit de tuin!
Oud 27-07-2005, 09:55
Orpa
Orpa is offline
Ik heb n scitsofrene kat (geeeeeeen idee hoe je t schrijft). Overdag rent ze heel hard weg als ze alleen al iemand aan hoort komen en wil ze vooral geen aandacht en 's avonds klimt ze op schoot en krijg je d'r met geen mogelijkheid weg...

We hebben een kat die denkt dattie n hond is, hij likt, hij bijt, hij is waaks en hij kwijlt.

M'n veulen denkt regelmatig dat ze n formule1 auto is, dwz, heeeeeel hard de bak door te crossen...
Oud 01-08-2005, 22:30
DarknessRose
DarknessRose is offline
Citaat:
Orpa schreef op 27-07-2005 @ 10:55 :
Ik heb n scitsofrene kat
een scizofrenische...

Citaat:
Orpa schreef op 27-07-2005 @ 10:55 :(geeeeeeen idee hoe je t schrijft)
goh, heb ik niet gelezen...
Foei, DarknessRose! Sorry, kon het niet laten om te reaggeren...
Oud 01-08-2005, 22:38
Verwijderd
Citaat:
DarknessRose schreef op 01-08-2005 @ 23:30 :
een scizofrenische...

goh, heb ik niet gelezen...
Foei, DarknessRose! Sorry, kon het niet laten om te reaggeren...
Godver, anders verbeter je geen mensen als je geen idee hebt van hoe je het schrijft.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 01:25
Verwijderd
Ja, inderdaad.

Een schizofrene kat...

Mijn kater hijgt altijd als hij het warm heeft. ^_^
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 04:38
Ijsklontje.
Ijsklontje. is offline
euhm, onze kat luistert echt altijd naar zijn naam.
als ik beneden zit, en ik roep "gijs, eten' dan komt hij gewoon de trap afrennen.
Als ik om 00:00 sochtends hetzelfde roep, naar buiten, zie je hem opeens ook aan komen rennen

best vreemd maar wel grappig.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 09:33
Verwijderd
Bij mijn ex hadden ze een kat die, als je blokfluit ging spelen, de fluit ging aanvallen. Zelfde kat kan zich uuuuuuuuren vermaken met een druppelende kraan.

En een andere kat die vaak in de tuin ging jagen op bijvoorbeeld vogels. Dan ging ze helemaal door het gras sluipen, maar drie meter van de vogel werd de spanning haar teveel en sprong ze recht in de lucht en riep iets van "rriiirriiiriii". Vogel weg natuurlijk.

En wat ik zoveel katten wel vaker heb zien doen: "geesten zien". Zomaar een stuk lucht aanvallen, of blazen tegen een lege plek, of gewoon minutenlang totaal gefocused naar één plek zitten te kijken.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 14:47
Coléoptère
Coléoptère is offline
Ik heb geen rare dieren, maar op vakantie was er een tekkel met een meervoudige persoonlijkheidsstoornis.
Meestal dacht dat ie een kat was, en dan keek ie als een kat, liep ie als een kat, zat als een kat en speelde als een kat, niet door ergens op de bijten, maar door ernaar te slaan.
Soms was het net een politieagent een andere keer net een koe.
En heel af en toe, dan was het een hond.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 16:39
duifeltje
duifeltje is offline
Wij hebben een herder die denkt dat 'ie een schoothondje is

Verder heben we een gek konijn, ze gaat nooit normaal liggen maar gooit zich altijd met een boogje op de grond.
En de cavia gebruikt het konijn altijd als bed (zou ik ook doen )
Oud 02-08-2005, 20:14
Junipertje
Junipertje is offline
Ik heb een hond die is verliefd geweest op een konijn, t konijn was wel even groot, de hond is een dwergteckel. Hij probeerte t konijn te dekken. Nu issie verliefd op een poes uit de buurt, probeert i die te dekken en die poes vind het goed.
Liefs,
Juniper
Oud 03-08-2005, 08:57
Bloem
Bloem is offline
Ik heb gisteren heel erg gelachen om mijn konijn van 9 weken oud. Hij (of zij, daar zijn we nog niet helemaal uit ) loopt los in mijn kamer, en kan inmiddels ook op bed springen. Daar lag ik een filmpje in te kijken, en ineens ploft 'ie bovenop mijn buik, rent/springt een rondje op mijn bed, gebruikt mijn armen om op mijn kussens te komen en springt weer midden bovenop me. Het is echt zo schattig, van die jonge-honden-sprongen maakt 'ie
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 08:59
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 02-08-2005 @ 17:39 :

Verder heben we een gek konijn, ze gaat nooit normaal liggen maar gooit zich altijd met een boogje op de grond.
Hehe, dat doet 'ie ook ja, springt half in de lucht om zich op zn zij te laten vallen. Of hij springt met 4 pootjes tegelijk, draait in de lucht 360 graden en komt vervolgens weer heel stoer neer, met een blik van 'zag je hoe goed ik dat kan'.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 12:50
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-08-2005 @ 09:59 :
Hehe, dat doet 'ie ook ja, springt half in de lucht om zich op zn zij te laten vallen. Of hij springt met 4 pootjes tegelijk, draait in de lucht 360 graden en komt vervolgens weer heel stoer neer, met een blik van 'zag je hoe goed ik dat kan'.
Oud 10-08-2005, 19:13
Stepsje
Stepsje is offline
Mn zus heeft een kat die op commando gaat zitten of liggen (als ze op je schoot zit of gekamd wordt) En verder ligt ze het liefste ergens in je nek om je kin kopjes te geven en je oor uit te likken. Soms springt ze letterlijk van je schoot in je nek en ja ook met nagels

Zelf hebben we (nog) geen huisdieren.
Oud 10-08-2005, 20:31
Muchacha
Muchacha is offline
Onze kat doet als ie binnen wilt, het volgende:
(dus met zijn pootje over de ruit aaien)

Andere kat gaat helemaal ondersteboven op je schoot liggen (dus haar kont hoger dan haar kop). Nog een andere kat is van het minste bang. Hij ziet er ongelooflijk stoer uit (groot en gespierd) maar duikt ineen als je je grote teen beweegt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2005, 09:04
Verwijderd
3 kippen die kattenbrok eten en melk drinken
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 21:50
11568
11568 is offline
Mijn hond kickt op ijzeren fietspaaltjes, prikkeldraad & deurmatjes
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 22:06
Verwijderd
Onze kippen zijn gewoon idioot, met name de oudste. Hij denkt dat het nuttig is om onder de buizen van de ren door te kruipen (die dingen zitten zo'n 7 cm van de grond, als ze flink graven). Zit ze er half onder, blijft ze steken. Idioot beest.

De haan kraait gewoon heel achterlijk, klinkt nergens naar

't Hontie is ook gek. Die valt bijna van de trap als je bovenkomt, zo hard kwispelt hij (we wonen dus boven). Hij vindt het leuk om onder de banken te kruipen, maar die banken zijn hooguit 12 cm boven de grond. Het is dan wel een klein hondje, maar het past toch echt niet. Ligt hij plat op de grond, zijn poten aan alle kanten wijd uitgespreid, onder de bank te hijgen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 20:39
akumabito
akumabito is offline
Hmmm, een lijstje huisdieren met psychologische stoornissen die we de afgelopen jaren gehad hebben:

Een kannibalistische hamster, vrat haar eigen jongen op, en is toen zelf doodgegaan..

Een suicidale goudvis die zelf uit de kom sprong, twee keer stonden we er bij en konden we 'm weer terug gooien, de derde keer vonden we 'm pas weer toen we terugkwamen van een weekendje weg...

Een landschildpad die is weggelopen, nooit meer teruggevonden..

Een kat die altijd maar op je hoofd wil zitten.. diezelfde kat is eens van 4 hoog naar beneden gevallen, en had helemaal niks..

Een kat die ninja-aanvallen op je hoofd pleegt als je langs de boekenkast/koelkast/open trap loopt..

Een kat die aan steile-wand racen doet, en elke avond om dezelfde tijd tegen de muren op rent..

Een cavia, kruizing tussen een gladharige en een ruwharig type. Resultaat: z'n kop ziet er net zo uit als z'n kont, allebei pluizig, gladharig in het midden..
Oud 12-08-2005, 20:40
akumabito
akumabito is offline
Sorry, offtopic..

Citaat:
Morgan schreef op 11-08-2005 @ 23:06 :
* Hoezo geen idealen, ik wil een heleboel mensen verbeteren * // * red een paard, berijd een cowboy * // * Tegen de verengelsing *
Tegen de verengelsing? Moet je "cowboy" dan niet vertalen naar koeienjongen?
Oud 13-08-2005, 15:29
Elmoo
Elmoo is offline
Ik heb sinds kort een klein fretje, Wiebeltje. Ze neemt steeds een brokje voer mee naar haar slaapplaats en gaat het daar op zitten knabbelen, vervolgens loopt ze weer naar haar bak om het volgende brokje te vervoeren.. en zo gaat dat dan een poosje door

En als ze net wakker is, zo komt ze ook aan haar naam, staat ze vreselijk te wiebelen op haar pootjes (ze lijkt dan wel dronken, gehehe).
Oud 14-08-2005, 09:35
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 12-08-2005 @ 21:39 :

Een kat die aan steile-wand racen doet, en elke avond om dezelfde tijd tegen de muren op rent..
geweldig
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 00:14
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
per piacere schreef op 14-08-2005 @ 10:35 :
geweldig
Helemaal niet. Daarmee zijn al heel wat fotolijstjes gesneuveld namelijk..

En een keer een hele boekenplank omlaag gevallen..
En een keer een kandelaatr met brandende kaarsen omgestoten..
En overal krassen op het behang..
En...

Nou jah, you get the picture..
Oud 15-08-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 15-08-2005 @ 01:14 :
Helemaal niet. Daarmee zijn al heel wat fotolijstjes gesneuveld namelijk..

En een keer een hele boekenplank omlaag gevallen..
En een keer een kandelaatr met brandende kaarsen omgestoten..
En overal krassen op het behang..
En...

Nou jah, you get the picture..

gelukkig hebben wij geen katten in huis
onze gekste kat die houdt van koeien, maar dat was het dan ook wel
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 15-08-2005 @ 21:37 :
gelukkig hebben wij geen katten in huis
onze gekste kat die houdt van koeien, maar dat was het dan ook wel
Bij ons mogen ze ook niet in huis, alleen maar in de schuur. Die van ons houden trouwens van schapen Gaan ze kopjes geven enzo
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 23:48
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 12-08-2005 @ 21:40 :
Sorry, offtopic..

Tegen de verengelsing? Moet je "cowboy" dan niet vertalen naar koeienjongen?
Offtopic: Het spijt me zeer, maar cowboy is al jaar en dag een Nederlands woord Het gaat mij meer om Engelse woorden voor zaken waar wij al een Nederlands woord voor hebben. Van die mensen die 'job' gaan gebruiken in advertenties, bijvoorbeeld, of 'sale' in plaats van 'uitverkoop'.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 09:51
Verwijderd
Update: één van onze katten drinkt uit zo'n knaagdierdrinkfles. (Ze drinkt regelmatig uit de kraan, maar als we gaan verhuizen mag ze niet meer in de keuken en heeft ze dus geen kraan meer om uit te drinken, dus hebben we geprobeerd of ze uit zo'n fles wilde drinken en dat doet ze dus.)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 18:32
Poeperd
Poeperd is offline
Mijn konijn gebruikt zn etensbakje als toilet. Dus we hebben maar een nieuwe voor em gekocht, waar ie alleen uit éét.

Hij geeft kusjes op comando.

Hij legt zn bovenlip op de tralies en kwijlt zn hele kin dan onder waardoor hij zn hele keel en kin smerig zijn.

Hij maakt muziek door met stro over de tralies op en neer te gaan.

Als hij op zn toilet zit, zit hij met zn achterpoten in zn bakje en met zn voorpoten op de rand.

De rest van mn dieren zijn wel enigszins normaal
Oud 23-08-2005, 19:09
nevyn
nevyn is offline
mijn konijn valt katten aan en wint nog ook. die beesten renne weg zodra ze een flits op ze af zien komen
Oud 23-08-2005, 19:32
Al Murphy
Al Murphy is offline
Mijn vogeltje deed soms wel grappig; opzich was het best een rustige kameraad, en vaak vloog hij gewoon los door het huis. Of dat kon hij tenminste, maar hij bleef dan gewoon urenlang op zijn kooi of op de tafel zitten.

Maar zo gauw als hij ergens iets hoorde met een ritme erin, (muziek, wasmachine, voetstappen, ...) begon hij als een gek over de tafel/kooi te wandelen, en tok-tok-tok met zijn snavel ritmisch mee te kloppen. Hilarisch vogeltje

En als er bezoek was, ging hij altijd mee aan tafel of in de zetel zitten, en begon hij gezellig met ons mee te kwetteren. Aandachtsgeil diertje
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 12:16
AngelLena
AngelLena is offline
1 van de katten van m'n zus waar ik momenteel op pas is nogal knuffelig, ligt het liefst de hele dag op schoot, geeft kopjes bij het leven en wil geaaid wordentot je er ziek van wordt. Op zich geen punt, maar als je even onderuit gezakt op de bank hangt, dan komt die kat dus weer, gaat ie op je buik liggen of in je nek, kopjes geven en geaaid worden, maar dan wordt de andere kat jaloers en die wil dan ook, dus dan lig je met 2 katten te ouwehoeren, en dan wordt de hond jaloers en die gaat dan op je benen liggen.Leuk, 3 beesten op je schoot die aandacht willen als je maar 2 handen hebt. Het komt dus regelmatig voor dat 1 van de beesten wat gaat douwen en daardoor een ander van de bank af flikkert.
Oud 15-09-2005, 12:41
Punkygirl
Punkygirl is offline
Kat: Mickey. Zier eruit als een koe. Hij is helemaal gek van mij en zodra hij me buiten hoort dan gaat hij als een gek staan miauwen. Dit houdt hij dan ook vol totdat ik binnen ben. Als ik een kamer in het huis binnenga, en hem niet naar binnen laat krijg je hetzelfde. Gemiauw totdat hij naar binnen mag.

Kat: Tommy. Tja deze is ook erg gestoord. Hij apporteerd balletjes sinds deze zomer. Hij geeft altijd gemiauw als antwoord als je iets zegt. Dus bijv. "heeeey tommy" Miaaaaaaauuuuuww
Hij springt de deurklink open van deuren. Als je zn naam noemt terwijl je in een kamer bent, gaat hij de deur openspringen om bij je te komen.

Hond: Tessa. Beest eet alles... kaas, tomaat, meloen, ijs, chips, komkommer, sladruiven, aardbeien, banaan, koekjes...

Bok: rent altijd weg als je eraan komt lopen. En dan echt van die huppel-sprongetjes.
Oud 15-09-2005, 21:56
Orpa
Orpa is offline
En oh ja, de kat van een vriendin van me vangt schaduwen...

Dan wiebel je met je vingers en dan probeert ze niet je vingers te vangen maar de schaduw ervan... Geweldig beest...
Oud 15-09-2005, 22:28
Dato_16
Dato_16 is offline
Onze hond loopt achteruit over het parket.
En hij durft niet door de schuifpui maar als je de schuifpui dicht doet en daarna gelijk weer open loopt ie er zo door heen.
Echt te wazig dat beest!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 10:24
Wickey
Wickey is offline
Ons konijn maakt de katten bang maar is zelf bang van de cavia

Raar beest
Oud 17-09-2005, 16:19
Verwijderd
Ik heb twee woestijnratjes en pas geleden deden ze wel heel lomp
1 woestijnratje zat op het molentje(er bovenop en geen idee hoe hij daar kwam).. en toen sprong de andere erin en ging er toen in lopen Ma naar een paar keer over de kop te zijn geweest liet hij los
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 17:48
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Mijn konijn is gek op kartonnen dozen mollen. Ik geef hem niet zo vaak karton maar af en toe dan vervoeren we hem in een kartonnen doos en dan daarna is de doos kapot...
Reageren

Regels voor berichten