Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2005, 11:48
Experiment
Experiment is offline
Hallo,

In oktober ga ik een weekendje naar Londen en voor ik een ticket ga boeken, wil ik eigenlijk eerst even weten hoeveel het kost om van luchthavens naar Londen zelf te komen. Door de zoekfunctie kwamik er al achter dat vanaf Stansted een open retour 24.50 pond (!) kost. Weet iemand hoe dat zit vanuit Luton en Gatwick?

Alvast bedankt
Advertentie
Oud 28-08-2005, 11:51
Kali
Kali is offline
mmmm
ik dacht dat metro vanuit heathrow vertrok en op zich niet zo duur was..
maar waarom vliegtuig? boot/trein?
Oud 28-08-2005, 11:56
Experiment
Experiment is offline
Boot / trein duurt te lang, want we moeten op vrijdag weg en op zondag weer terug

En metro vanuit heathrow is niet zo duur, maar vliegen op Heathrow des te meer

Laatst gewijzigd op 28-08-2005 om 19:03.
Oud 28-08-2005, 12:47
Kali
Kali is offline
eurostar? 4uurtjes, vliegen en trein duurt waarschijnlijk even lang hoor...
Oud 28-08-2005, 12:51
Joenes
Joenes is offline
Vanuit Luton is een enkeltje 12 pond. Maar als je met Easyjet vliegt en je boekt je treinkaartje meteen met je vlucht mee, krijg je korting.
Oud 28-08-2005, 14:31
Breg
Breg is offline
gatwick is iets goedkoper dan stansted volgens mij, maar dat weet ik niet zeker omdat ik altijd op dezelfde dag heen en terug vloog en dan kan je een goedkope dagretour kopen.
Oud 28-08-2005, 14:35
Experiment
Experiment is offline
Bedankt voor de info

Joenes, kun je meer informatie daarover gewoon op de easyjet site vinden?

Kali, is bij de eurostar prijs de reis van je opstapplaats tot Brussel bij de prijs inbegrepen? Anders is het alsnog superduur...
Oud 28-08-2005, 15:31
Ieke
Ieke is offline
---> Europa
Oud 28-08-2005, 17:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Experiment schreef op 28-08-2005 @ 15:35 :
Bedankt voor de info

Joenes, kun je meer informatie daarover gewoon op de easyjet site vinden?

Kali, is bij de eurostar prijs de reis van je opstapplaats tot Brussel bij de prijs inbegrepen? Anders is het alsnog superduur...
Bij de Eurostar zitten kaartjes van elk station in Belgie tot Brussel. Je moet dus wel nog even een kaartje kopen van je woonplaats naar Essen (als je bij Roosendaal de grens overgaat) of van je woonplaats tot Vise (als je bij Vise de grens overgaat).
Oud 28-08-2005, 19:01
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-08-2005 @ 18:11 :
Bij de Eurostar zitten kaartjes van elk station in Belgie tot Brussel. Je moet dus wel nog even een kaartje kopen van je woonplaats naar Essen (als je bij Roosendaal de grens overgaat) of van je woonplaats tot Vise (als je bij Vise de grens overgaat).

Mmm in dat geval is vliegen toch een stuk goedkoper, want Arnhem-Roosendaal zal ook wel weer 30 euro extra zijn. Maar toch bedankt

Weet iemand nog de treinprijzen vanaf Gatwick?
Oud 28-08-2005, 19:04
Breg
Breg is offline
Citaat:
Experiment schreef op 28-08-2005 @ 20:01 :
Mmm in dat geval is vliegen toch een stuk goedkoper, want Arnhem-Roosendaal zal ook wel weer 30 euro extra zijn. Maar toch bedankt

Weet iemand nog de treinprijzen vanaf Gatwick?
die staan (stonden in ieder geval) op de site van Gatwick Airport
Oud 28-08-2005, 20:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Arnhem - Roosendaal is (enkele reis, vol tarief, 2e klas) 17.70 daar komt dan nog wel Roosendaal - Essen bij, dat is zo'n 2 a 3 euro schat ik.

Arnhem - Eijsden is 21.10 (ook enkele reis, vol tarief, 2e klas) daar komt dan nog Eijsden - Vise bij, ook zo'n 2 a 3 euro schat ik.

Dan is het met het vliegtuig misschien toch wel goedkoper maar zo heb je iig een idee van de treinprijzen als je toch met de Eurostar wilt
Oud 29-08-2005, 00:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Als je via de NS een Eurostar ticket boekt zit daar ook meteen een ticket bij vanaf elk station in NL naar Brussel-Zuid.
Onder de 26 en met Kortingskaart ben je dan 99,- kwijt voor een retourtje. Je bent 5 uur onderweg en komt in het centrum van Londen aan. Harstikke makkelijk
Oud 29-08-2005, 08:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 29-08-2005 @ 01:02 :
Als je via de NS een Eurostar ticket boekt zit daar ook meteen een ticket bij vanaf elk station in NL naar Brussel-Zuid.
Onder de 26 en met Kortingskaart ben je dan 99,- kwijt voor een retourtje. Je bent 5 uur onderweg en komt in het centrum van Londen aan. Harstikke makkelijk
Bij mij zaten er kaartjes vanuit Belgie bij hoor, niet vanaf Nederland dus dat verschilt dan blijkbaar ook per boeking / reisbureau / touroperator.
Oud 29-08-2005, 09:52
Experiment
Experiment is offline
Mmm bedankt voor de info

Eurostar is een goed alternatief als de prijs vanaf Arnhem is inbegrepen, dat moet ik nog maar eens even uitzoeken dan.

Op de site van de NS staat alleen: 'U kunt op elk station in Nederland opstappen', maar of dat ook inbegrepen is in de prijs
Oud 29-08-2005, 10:15
Experiment
Experiment is offline
Ooh, als ik naar 'online tickets boeken' ga en dan alles invul en aanvullende informatie ga, staat er:

U kunt met dit ticket reizen vanaf elk station in Nederland.

Dit zal ik ook eens overwegen dan. Het duurt wel 5,5 uur.... maar vliegen is ook: een uur met de trein, inchecktijd etc, vliegen zelf, met de trein naar Londen zelf... dus goed ik ga erover nadenken
Oud 29-08-2005, 19:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Experiment schreef op 29-08-2005 @ 11:15 :
Ooh, als ik naar 'online tickets boeken' ga en dan alles invul en aanvullende informatie ga, staat er:

U kunt met dit ticket reizen vanaf elk station in Nederland.

Dit zal ik ook eens overwegen dan. Het duurt wel 5,5 uur.... maar vliegen is ook: een uur met de trein, inchecktijd etc, vliegen zelf, met de trein naar Londen zelf... dus goed ik ga erover nadenken
Met de trein is mij erg goed bevallen. Ik vond het wel relaxed

Vergeet niet dat je bij de Eurstar ook een uur inchecktijd enzo hebt he, dat is dus hetzelfde als bij het vliegtuig.
Oud 29-08-2005, 22:59
Kali
Kali is offline
Volgens mij is eurostar maar half uur inchecktijd ipv de 2u bij een vliegtuig
Oud 30-08-2005, 07:58
Experiment
Experiment is offline
Op de site staat idd 24 minuten inchecktijd. En in de treinplanning zit er toch voldoende tijd tussen aankomst in Brussel en vertrek Eurostar
Oud 30-08-2005, 08:07
Verwijderd
Bij sommige vliegtuigmaatschappijen heb je tegenwoordig ook amper meer inchecktijd omdat je dan via internet in kunt checken (als je dan geen ruimbagage hebt kun je daarna zo doorlopen, volgens mij).
Oud 30-08-2005, 10:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Experiment schreef op 30-08-2005 @ 08:58 :
Op de site staat idd 24 minuten inchecktijd. En in de treinplanning zit er toch voldoende tijd tussen aankomst in Brussel en vertrek Eurostar
Oow okee, volgens mij stond er bij ons in de reispapieren een uur. Bedenk wel dat als je met de Benelux-trein naar Brussel reist dat je zeker tijd moet incalculeren voor vertraging want dat ding is haast altijd te laat (en soms ook echt veel te laat).
Oud 30-08-2005, 17:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nog even wat info: Mijn moeder is afgelopen mei met mijn broertje naar Londen geweest en heeft toen geboekt via D-reizen en kreeg toen ook kaartjes erbij vanaf elk station in Nederland. Toen ik met mijn moeder en broertje ging hadden we kaartjes vanaf elk station in Belgie en dat was via internet geboekt. Mijn moeder was die keer met die Nederlandse kaartjes zelfs minder geld kwijt dan die keer met die kaartjes vanuit Belgie dus let goed op waar je boekt en vergelijk
Oud 06-09-2005, 10:13
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
vliegen is toch beter/sneller/goedkoper hoor. easyjet retourtje 80/90 euro.
je bent in een klein half uurtje in london, en dan nog een half uurtje ofzo treinen.
Oud 21-09-2005, 08:36
Verwijderd
Ja, als je op Heathrow aankomt gaat het nog wel. Maar Luton en Stansted liggen ver, ver buiten Londen, en dan betaal je nog flink wat extra voor die trein lijkt mij zo.
Oud 22-09-2005, 19:02
Breg
Breg is offline
Citaat:
Diana's~Acolyte schreef op 06-09-2005 @ 11:13 :
vliegen is toch beter/sneller/goedkoper hoor. easyjet retourtje 80/90 euro.
je bent in een klein half uurtje in london, en dan nog een half uurtje ofzo treinen.
als je geluk hebt zelfs maar 45 euro.
Oud 25-09-2005, 08:09
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Sylph schreef op 21-09-2005 @ 09:36 :
Ja, als je op Heathrow aankomt gaat het nog wel. Maar Luton en Stansted liggen ver, ver buiten Londen, en dan betaal je nog flink wat extra voor die trein lijkt mij zo.
Luton is inderdaad een uurtje met de trein, erg afgelegen. Kost je ook nog eens enkele tientallen ponden voor een retourtje.
Oud 27-09-2005, 15:44
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Kali schreef op 28-08-2005 @ 13:47 :
eurostar? 4uurtjes, vliegen en trein duurt waarschijnlijk even lang hoor...
Vliegen duurt echt geen 4 uur, sowieso korte vlucht en via de kleinere vliegvelden met een low-budget maatschappij ben je snel klaar.
Oud 29-09-2005, 12:43
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Breg schreef op 22-09-2005 @ 20:02 :
als je geluk hebt zelfs maar 45 euro.
Ik vlieg 1 a 2 x per jaar met ryanair van eindhoven airport naar Stansted en heb nog nooit meer dan 20 euro voor een retour betaald (excl. vluchthavenbelasing, dat wel) Je bent dan met de Stansted express binnen drie kwartier in het centrum en dat kost je iets van 15 pond geloof ik? Je bent dan in totaal +- 100 euro kwijt voor een retour, valt nogal mee vind ik.
Oud 29-09-2005, 13:22
Experiment
Experiment is offline
Even een update: ik ga uiteindelijk vliegen met Easyjet naar London Luton, van donderdagavond tot zondagochtend voor 60 euro incl. luchthavenblasting en boekingskosten.

Eurostar is een heel goed alternatief: 99.- vanaf een station in Nederland tot in Londen centrum. Aangezien je voor een retourtje Luton tot Londen 20 pond o.i.d. betaalt... en dan nog met de trein naar het vliegveld.

Toch is het vliegen geworden omdat ik gebracht wordt anar Schiphol en in Luton opgehaald door de mensen die ik daar op zoek en omdat ik laat boekte was de de Eurostar inmiddels 119,-.

In februari ga ik nog een keer en dan wel met Eurostar want het is wel goedkoper (vliegen is ongeveer 50 ticket, 30 trein, 30 trein londen)+ beter voor het milieu en mijn vriendje vindt het spannend om door de tunnel te gaan
Oud 05-10-2005, 21:44
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Experiment schreef op 28-08-2005 @ 12:48 :
Hallo,

In oktober ga ik een weekendje naar Londen en voor ik een ticket ga boeken, wil ik eigenlijk eerst even weten hoeveel het kost om van luchthavens naar Londen zelf te komen. Door de zoekfunctie kwamik er al achter dat vanaf Stansted een open retour 24.50 pond (!) kost. Weet iemand hoe dat zit vanuit Luton en Gatwick?

Alvast bedankt
Je wilt dus met bus/trein/metro van luchthavens naar London centrum? Als ik t goed begrijp ikzelf vlieg vaker naar Stansted, vanuit daar kan je de National Express (bus, vreemd genoeg) nemen naar London Centre (stuk of zes stopplaatsen, bv. Marble Arch en Baker Street) voor 15 pond, retour. Die vertrekken ieder half uur. De busreis duurt wel zo'n anderhalf uur, als je de trein neemt (wat bij mijn weten zo'n 25 pond kost) ben je binnen een uur in t centrum. Maar ik neem zelf altijd de bus, dus de trein weet ik niet precies.

Nog een tip: als t je lukt, beperk je bagage, schoudertassen (bv. zo'n Eastpack formaat) kan je meenemen als handbagage, dat kan je veel tijd schelen bij de reclaim

Oh damn zie nu pas dat je toch vanuit Luton gaat Hoe dan ook, veel plezier in Londen, ik ga weer over een paar weken, t is echt een toffe stad Waar verblijf je ergens?

Toch nog even: ik weet niet of t ook mogelijk is vanuit jouw dichtstbijzijnde vliegveld, maar met Ryanair heb je een vlucht (webfare), retour 20 euro incl. belasting. Vervoer regelen naar vliegveld, op Stansted die busreis kopen en met 35 euro zit je in Londen (als je geluk hebt )
Oud 06-10-2005, 13:50
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
A loved one schreef op 05-10-2005 @ 22:44 :

Oh damn zie nu pas dat je toch vanuit Luton gaat Hoe dan ook, veel plezier in Londen, ik ga weer over een paar weken, t is echt een toffe stad Waar verblijf je ergens?

Ik zit bij een vriendin die au pair is in Beaconsfield, een dorp in Greater London. Ik moet helaas heeel veel spullen voor haar meenemen dus het gaat niet lukken om alleen handbagage mee te nemen! Maargoed ik vertrek vanavond (misschien wel met vertraging, want er is vandaag een Tweede Wereldoorlog bom op Schiphol gevonden )
Oud 19-10-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
A loved one schreef op 05-10-2005 @ 22:44 :

Toch nog even: ik weet niet of t ook mogelijk is vanuit jouw dichtstbijzijnde vliegveld, maar met Ryanair heb je een vlucht (webfare), retour 20 euro incl. belasting. Vervoer regelen naar vliegveld, op Stansted die busreis kopen en met 35 euro zit je in Londen (als je geluk hebt )
Wow, da's wel erg goedkoop .. Hoe kom je aan die 20euro incl. belasting?
Oud 27-10-2005, 12:03
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 19-10-2005 @ 17:37 :
Wow, da's wel erg goedkoop .. Hoe kom je aan die 20euro incl. belasting?
Heenreis 1 cent, terugreis 1 cent
Advertentie

Regels voor berichten