Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2005, 16:35
Rupie
Rupie is offline

Afgelopen zomer ben ik in mexico en hele leuke meid tegen gekomen :-) Maarja na de 6 weken daar kwam ik weer terug in nederland en zit zij nog in mexico. In december ga ik weer heen. Vinden het allebei erg moeilijk zo.

Iemand hetzelde meegemaakt? of advies?

Thnx

Ruben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2005, 16:37
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Lief stelletje!

Nee sorry geen ervaring mee, maar het lijkt me klote om een liefde niet naast de deur te hebben.
Oud 04-10-2005, 17:34
I C U
I C U is offline
Een vriendin van me heeft toen ze van de zomer in NL was haar vriend leren kennen, ze hebben elkaar hooguit een week gezien, het was meteen raak, en toen moest ze weer terug naar Egypte. Tja. Voorlopig gaat het goed, ze bellen eens per week en sms-en elke dag (hij heeft geen internet) en volgens mij gaat het goed. Ook zij zien elkaar in december pas weer. Succes! Het is moeilijk, maar waarschijnlijk is het het wachten waard! Tenminste, dat hoop ik dan maar
Oud 04-10-2005, 18:04
KiMZz
KiMZz is offline
Een vriendin van mij heeft op Kreta een Engelse jongen leren kennen.. Weliswaar wat dichterbij huis maar zij gaan eens per maand naar elkaar toe..
Maar dat kan natuurlijk niet naar Egypte of Mexico..
Sterkte ermee!
Oud 04-10-2005, 18:07
Muchacha
Muchacha is offline
Een vriend van me (kennis) van in de 30, eind 30 al zelf, heeft in Paraguay het meisje (van 20) van zijn leven ontmoet. Hij ging er om de paar maanden heen en zij is één maal hier op bezoek geweest. Nu zijn ze getrouwd en woont zij hier
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 18:12
cagie
cagie is offline
Ik heb het zelf (gelukkig) nog nooit meegemaakt. Maar mijn broer had een vriendin in Finland. Ze leerde elkaar kennen in Oostenrijk. Ze werkte daar allebei in de wintermaanden in hetzelfde restaurant. Na de winter is mijn broer voor 3 weken in Nederland geweest om daarna bij haar in te trekken in Finland. Na een half jaar realiseerde hij zich dat hij zonder opleiding in finland niet veel zou bereiken en is hij terug gekomen naar Nederland. Ze vonden het allebei ontzettend moeilijk en spraken elkaar in ieder geval elke dag over msn en zagen elkaar 1x in de 3/4 maanden. Uiteindelijk heeft zij het uitgemaakt omdat ze niet met de afstand kon omgaan en het iedere keer afscheid nemen te moeilijk vond.
In ieder geval veel succes!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 18:30
alfalfa
alfalfa is offline
zelf geen ervaring mee..een vriendin van me heeft een jongen uit parijs leren kennen, die komt nu in de kerstvakantie hier.

toch is het denk ik niet te vergelijken, zij waren echt vakantieliefdes, en het wordt toch niets.

jullie zijn een erg leuk stel, ik hoop dat er nog iets inzit!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 19:08
Frondish
Frondish is offline
Yop, hier 1 ... ik heb dit jaar mijn vriendin in Spanje leren kennen, en ze komt uit Polen. Ik heb haar helaas heel laat ontmoet, maar dat hield ons er niet van tegen elkaar beter te leren kennen.. en nu hebben we contact via een chat programma, en webcam, we smsen blabala alles kan tegenwoordig. Maar ik ben zelf hard aan het sparen om een reis naar Polen te kunnen betalen, en dan mag ik bij haar in huis. We sturen elkaar ook foto's op per post enzo, en een kaart.. ik heb haar een ketting gestuurd met een half hartje, en de andere helft heb ik dan.. en we hebben daarin elkaars voorletter
Maar ik wens je veel sterkte, en zeker niet opgeven om de afstand
Oud 04-10-2005, 19:35
Joey22
Joey22 is offline
Je kan het langs 2 kanten bekijken: spijtig dat je haar niet meer ziet, maar langs de andere kant, je zal naar haar verlangen en daardoor zal je tijd daar ook veel leuker moeten zijn in december
Zorg wel dat je contact hebt, sms/internet ofzo, anders raakt het wat verzoedeld...
Oud 04-10-2005, 19:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hele lieve foto Verder niets aan de andere reacties toe te voegen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 20:17
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
het valt me op dat dit soort topics hier heel anders beantwoord worden als er niet zo'n schattige foto in de beginpost staat.
Oud 04-10-2005, 20:48
mysecret
mysecret is offline
je hoord welleens verhalen natuurlijk dat mensen die verweg wonen van elkaar met elkaar uiteindelijk trouwens.. maar mexico.. ik bedoel dat is ECHT ECHT ver.. 10 uur vliegen en het kost onwijs veel geld om daar heen te gaan of te bellen.. sorry maar ik zie hier weinig toekomst in
Oud 04-10-2005, 20:54
WolterB
WolterB is offline
Nee, lijkt me ook heel lastig, te grote afstand om elkaar regelmatig te zien en ik denk dat ik zo'n afstand niet zou aankunnen.
Binnen Nederland, net over de Duitse grens is nog wel te doen
Oud 04-10-2005, 21:23
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Een vriend van mijn vriend heeft hetzelfde, alleen dan heeft hij haar op een Grieks eiland ontmoet. Ze gaan het wel proberen, al is het nu officieel nog niks. Wel lastig en duur, maar als je het wachten ervoor over hebt en elkaar maar vaak genoeg spreekt...hoewel je hem of haar natuurlijk op een gegeven moment gewoon wil zien! Nouja, sterkte, ik zou het denk ik niet kunnen, ik vind het al heel wat dat onze weekendrelatie goed gaat.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 21:31
evanescence
evanescence is offline
vraag of ze hier kan komen wonen?
Oud 04-10-2005, 21:55
Frondish
Frondish is offline
ja, dat kan natuurlijk ook.. ik weet niet hoe oud ze is maar als ze nog moet studeren denk ik dat ze in nederland beter af zal zijn als in mexico...
Oud 05-10-2005, 10:26
santje17
santje17 is offline
leuk zien jullie eruit samen!

Mijn "schoonzus" had een man uit Canada leren kennen, en nu woont ze daar en zijn ze getrouwd. En de andere schoonzus had iemand uit nieuw-zeeland leren kennen, in Thailand geloof ik, en die waren ook verloofd, maar nu niet meer..maar het kan goed gaan! Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 16:03
babylove
babylove is offline
Citaat:
mysecret schreef op 04-10-2005 @ 21:48 :
je hoord welleens verhalen natuurlijk dat mensen die verweg wonen van elkaar met elkaar uiteindelijk trouwens.. maar mexico.. ik bedoel dat is ECHT ECHT ver.. 10 uur vliegen en het kost onwijs veel geld om daar heen te gaan of te bellen.. sorry maar ik zie hier weinig toekomst in
Todat het jezelf een keer overkomt
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 16:34
Experiment
Experiment is offline
Een vriendin van mij heeft iets met een jongen uit Milaan. Maargoed daar vlieg je met easyjet oid voor 50 euro heen in twee uurtjes. Zij zien elkaar een keer of zes per jaar voorlopig (ze hebben nu anderhalf jaar iets)

Maarja Mexico lijkt mij niet te doen eerlijk gezegd... ik kan iets geen relatie noemen als je elkaar praktisch nooit ziet.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 16:57
Yolcu
Yolcu is offline
Mijn vriend woont in Turkije. We hebben elkaar leren kennen toen ik daar werkte en woonde. Dat is iets waar ik heel erg blij mee ben, want doordat ik daar woonde hadden we alle tijd om elkaar goed te leren kennen en om samen echt iets op te bouwen. Na 2,5 maand relatie ben ik teruggegaan naar Nederland. De eerste weken waren heel erg zwaar. We gingen van een relatie waarin we elkaar iedere dag zagen naar een relatie waarin we elkaar iedere dag belden. Wij vonden het het moeilijkst om met die verandering om te gaan.

Tot vorige week hebben we iedere dag gebeld, maar we kwamen tot de conclusie dat we dat moeten afbouwen, anders worden de rekeningen echt te hoog. Dus nu bellen we om de dag. Ik ben ruim 1 maand thuis en het gaat met ups en downs. Soms vind ik het echt ontzettend moeilijk en mis ik hem enorm, maar op andere dagen gaat alles gewoon z'n gangetje. Het is de bedoeling dat ik iedere 6 tot 8 weken die kant op vlieg en in de zomer ben ik er sowieso weer heel de zomer. Naast het bellen spreken we elkaar ook ongeveer 3 keer per week op msn met webcam, dat is echt wel een aanrader. Als ik hem op de cam zie, dan lijkt het net even alsof hij heeel dicht bij me is. Al is het gemis daarna wel weer groter.. maar ja dat hou je toch.

Mexico.. ja dat is wel even wat anders. Het enige wat ik kan zeggen is: het maakt niet uit hoe groot de afstand is, als de liefde groot genoeg is en beide partners ermee om kunnen gaan, dan is het best vol te houden. Maar leuk is anders natuurlijk. Sterkte ermee!
Oud 05-10-2005, 20:34
Sangria
Sangria is offline
Mijn vriend woont ook in het buitenland.. zo´n 750km verderop. Als je een beetje tijdig boekt, kan je nog wel voor een leuk bedrag een ticket kopen, maar de spontaniteit vliegt er niet echt vanaf

We hebben nu ruim een half jaar, waarvan de eerste 3 maanden in dezelfde stad, vervolgens een maandje in mijn mini studiootje en nu zien we elkaar eigenlijk 1x per 6weken, maarja, laatst miste ik um zo dat ik een week na het afscheid alweer een ticket had geboekt.. wel vrij prijzig met ons studentensalaris..
Maarja het is de moeite heeeeeeeel erg waard en na ons afstuderen in mei komt hij hier voorlopig wonen *cant wait*
Oud 05-10-2005, 20:43
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ken iemand uit het Noorwegen, ze komt misschien naar Nederland toe binnenkort, haar vriendin opzoeken die geloof ik in Enschede studeert en dan komt ze langs mij voor een dag of misschien iets langer.

Tja, probeer het contact levend te houden is het enige wat ik kan zeggen.
Oud 05-10-2005, 20:44
Smobbo
Smobbo is offline
Gelukkig geen ervaring mee, lijkt me erg lastig om zo lang te wachten !

Offtopic: Is dat een shirtje van WE?
Oud 06-10-2005, 00:08
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mijn vriendje woont in Engeland, en dat is natuurlijk een heel stuk dichterbij dan mexico, maar het lijkt nog steeds een hele afstand.
Ik zie hem ongeveer om de 2 maanden. Laatste keer was augustus en de volgende keer is 18 november. En in december komtie naar Nederland.
De afstand is idd vervelend, want je wilt bij elkaar zijn en elkaar vasthouden enzo, maar door dagelijks contact te houden via MSN met webcam, en door elkaar lieve cadeautjes te sturen, word de pijn toch wel iets verzacht.
Ik denk dat als je allebei verliefd bent en allebei bereid bent om ervoor te vechten en op elkaar te wachten, dat het dan uiteindelijk wel goedkomt.

Sterkte ermee jongen.
Oud 06-10-2005, 04:32
Verwijderd
Mijn vriend is tijdelijk aan de andere kant van het land, het land Canada, als je eens wist hoe groot canada was.... tering.
56 uur rijden, en je kunt 11 uur rijden voor je door 1 provincie bent.... lekker ver, en tickets zijnook niet goedkoop. Zie hem 4 maand niet, maar we hebben al 2.5 jaar wat dus dat gaat wel goed denk ik... Gewoon doorzetten. Als is de afstand Mexico-Nl wel erg groot... voor zo'n korte verkering denk ik niet dat dat je gaat lukken.

Je weet maar nooit trouwens, mijn buurman, canadees, leerde een meisje kennen over het internet, ongeveer 20 jaar jonger dan hem uit de fillipijnen. Istie op vakantie geweest, terug gekomen, hotel de botel, weer terug gegaan, z'n zoon bij z'n ex laten zitten en van de aardbodem verdwenen.

Ze hebben hem uiteindelijk weer gevonden, hij is gelukkig getrouwd, alles kwijt (huis, geld....) en woont in de fillipijnen.. tsjah
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2005, 14:09
Verwijderd
Citaat:

Ze hebben hem uiteindelijk weer gevonden, hij is gelukkig getrouwd, alles kwijt (huis, geld....) en woont in de fillipijnen.. tsjah
Liefde overwint alles he
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 15:27
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 04-10-2005 @ 21:17 :
het valt me op dat dit soort topics hier heel anders beantwoord worden als er niet zo'n schattige foto in de beginpost staat.
Klopt ja, maar zo is t leven geloof ik
Oud 06-10-2005, 21:33
mysecret
mysecret is offline
Citaat:
babylove schreef op 05-10-2005 @ 17:03 :
Todat het jezelf een keer overkomt
haha nee ik ben hier veel te nuchter voor.. natuurlijk kan je een liefde op afstand hebben, maar dan heb ik het over engeland duitsland etc.. mexico is echt ver
Oud 06-10-2005, 22:49
Verwijderd
Vriendin van mij uit Amerika heeft 'r vriend dus ook in Nederland zitten. Ze kende ons en hem via het internet, heeft hem voor het eerst gezien toen ze bij ons op bezoek kwam, en sindsdien zijn ze een stel. Dat is al zo'n drie jaar zo, denk ik, en ondertussen zijn ze verloofd en gaat hij naar Amerika verhuizen. Had het een beter idee gevonden als zij hierheen kwam, daar heb ik tenminste nog wat aan
Aan de andere kant weet ik niet of zij nu wel een goed voorbeeld zijn voor een goede relatie...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 19:15
elledc
elledc is offline
zij is wel wat ouder dan jij, niet?
niet dat dit enig belang heeft hoor

het enige wat je kan doen is hopen dat ze naar jou toekomt en in Nederland wil verblijven. een lange afstandsrelatie lijkt me op lange termijn niet haalbaar, hoewel het altijd mogelijk is, mar wel lastig kan ik me inbeelden
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 19:22
Fleur
Fleur is offline
hmm ik leef met je mee

had nooit gedacht dat ik ooit aan zoiets zou beginnen, maar nu heb ik iemand in Turkije ontmoet

ga er waarschijnlijk eind november weer heen, ben benieuwd

is gelukkig niet zo superver

mexico lijkt me helemaal een ramp
maar ik geloof er nu toch wel in dat het kan

jullie zien er heel erg lief uit samen trouwens

veel succes!
Oud 14-10-2005, 20:22
Iduna
Iduna is offline
Ik wil niet pessimistisch zijn, maar ik denk dat dat niet heel veel kans van slagen heeft. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar hoeveel procent zou dat ongeveer zijn?)
Je bent nog jong, op vakantie is iedereen leuker dan thuis, er hangt een heel andere relaxte sfeer om je heen.

Wie emigreert uiteindelijk naar welk land? Aanpassen in een ander land kan heel moeilijk zijn, de taal leren, de mensen leren kennen, wel/niet geaccepteerd worden, heimwee krijgen.

Maar het is verstandig om het even aan te kijken.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 13:14
attrib
attrib is offline
sorry to say, maar het is moeilijk om vol te houden ook al wil je er zó voor gaan. die afstand is toch echt vervelend dat er een keer één van jullie er vervolgens genoeg van krijgt. tenzij er oplossingen komen dat ze (of jij) lange perioden hier/daar is. zo kun je er ook een beetje achter komen dat ze ook de echte liefde is...
ik heb een vriendin gehad uit Israel. en nouja is toch zo voorbij gegaan.
Oud 15-10-2005, 13:52
Qamra
Qamra is offline
Mijn neef heeft er een in Thailand. Doet hij ook alleen maar om te neuken en zij om een beter leven in het Westen op te bouwen. Zij spreekt geen engels en hij geen thais, dus ze zullen het vast niet om de diepgaande gesprekken doen.

Maareuh, lijkt me duur.. Zo'n relatie aan de andere kant van de wereld.
Reageren

Regels voor berichten