Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die met MER 'rijk' worden, maar dat komt dan niet door hun studie, maar gewoon door het feit dat ze toevallig op een goede plek zijn terechtgekomen. De meeste ondernemers die een eigen idee te gelde hebben gemaakt en echt financieel binnen zijn gelopen, hebben helemaal geen of een irrelevante opleiding. Ze waren gewoon op het juiste moment met het juiste idee op de juiste plaats. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wilde iets met economie gaan doen en eigenlijk vond ik psychologie ook wel interessant. Zo ben ik gekomen tot het kiezen van een opleiding tot docent economie voor het voortgezet onderwijs. Ook heb ik er voor gekozen, om dit duaal te doen (werken/leren). En de opleiding bevalt me. Misschien moet je eens kijken of leraar iets voor jou is? Ik kan het je iig aanraden. Overigens als je verder met economie wilt raad ik je aan om M&O te kiezen ipv informatica of biologie of ckv of muziek. Dat is zeker het handigst. Economie ookwel Algemene economie gaat over de economie ik combinatie met de maatschappij en bekijkt het vooral op landelijk/internationaal niveau. M&O gaat over Bedrijfseconomie, het geeft je veel inzicht hoe het in een bedrijf geregeld is. Bedrijfseconomie is een combinatie tussen economie en bedrijfskunde. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
sowieso komen een hoop mensen helemaal niet in een functie terecht waar ze voor geleerd hebben, en is een functie in loondienst alleen echt een manier om rijk van te worden als je directeur in loondienst bent (iets bij philips bijvoorbeeld). Een gemiddelde officemanager of kantoorklerk verdient niet slecht, maar ook geen bakken met geld. een functie in loondienst is vrij risicoloos, en daar is de beloning ook naar. een ondernemer neemt veel meer risico en zal vaker of eerder op zn bek gaan, maar kan uiteindelijk meer verdienen, als hij(zij) zn zaken echt goed op orde heeft. ('makkelijk rijk worden' bestaat sowieso niet, tenzij je een loterij wint of zo.)
||
![]() |
Citaat:
![]() Ga inderdaad iets in de richting van bedrijfseconomie doen. Als je echt goed wilt gaan boeren en je de kwaliteiten hebt, ga je een eigen bedrijf beginnen. En ja dat kan ook zonder business and retail management, mijn biologische vader heeft dat nml ook gedaan met alleen een hbo opleiding BE. En ja, zijn bedrijf loopt goed. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het ging om het feit dat het niet alleen aan toeval ligt dat sommige met MER 'rijk' worden, omdat ze toevallig op de goede plaats terecht zijn gekomen. Factoren als: doorzettingsvermogen, de wil om uit te blinken, het kunnen benutten van je sterke punten en je zwakke punten corrigeren, het doeltreffend benutten van je analytisch, creatieve en praktische intelligentie, flexibiliteit (aanpassen aan de rol die zij moeten vervullen), het durfen nemen van 'verstandige' risico's, enz spelen ook een rol. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vond dat je iets moest toevoegen aan het "toevallig op de goede plek terecht komen". ![]() Ik doelde op iets dat niet met de opleiding zelf te maken had, maar ik zei wat over het feit hoeveel succes je hebt na je opleiding in een bedrijf. Deze factoren zijn naast de toevalsfactor van belang voor het slagen binnen een bedrijf. En zeggen iets over je (toekomstige) salaris. Laatst gewijzigd op 13-11-2005 om 21:44. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Of je staat in de quote en je dochter wordt ontvoerd, je vrouw is niet zo erg, maar je dochter..... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
je kunt ook een beroepskeuzetest doen
klik dit is een vrij goede, en gratis. Je droombaan hoeft er niet bij te zitten, maar dan kun je wel vast ideeen opdoen
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wil je in internationaal perspectief veel verdienen, dan kun je beter international business administration gaan doen (WO-variant uiteraard). Of gewoon zelf een onderneming beginnen, want echt rijk word je nergens in loondienst, zoals ik al vaker heb betoogd, tenzij je ergens in een bestuurskamer terechtkomt in een vette fauteuil. Maar daarvoor is je opleiding weer behoorlijk irrelevant. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
alleen het veel reizen niet echt, maar toch aardig wat... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||