Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2005, 21:13
Günther
Günther is offline
het is een lang verhaal maar dat zal ik jullie besparen, maar wegens contract technische redenen was het handiger dat ik mijn huur door betaalde (en van iemand terug zou krijgen) totdat een nieuw contract was afgesloten.
de hoe's en wat's laat ik achterwegen, maar het gebeurde al tijden zo (al toen ik het huis in kwam is het met de vorige bewoner ook zo gegaan, alles prima) maar nu heb ik al 3maanden huur betaald en niets gezien, heb al verscheidene mailtjes gestuurd (balansen e.d.) over hoeveel ik inmiddels nog terug krijg en dat ze ff snel moeten regelen dat ik niet meer betaal of iig geld terug krijg.
ik heb inmiddels alles al stopgezet maar de daadwerkelijke huur kan ik niet stopzetten omdat het een via een automatische incasso gaat, en dus niet aan mij om te beslissen of ik stop met betalen (wat ik ozin vind want ik woon er niet meer dan vind ik dat ik het stop moet kunnen zetten), het enige wat ik zou kunnen doen volgens de bank is wat formulieren (die ik binnenkort van de bank krijg) naar mijn oude huisbaas sturen om het zo op te lossen, hiermee sluit ik mijn oude huis geheel buiten en krijg ik waarschijnlijk wel mn geld en stopt alle shit...

nu komtet

wat áls mijn oude huisbaas dat niet tekent, ik denk wel dat hij het doet e.d. (is aardige dude enzo) maar ik wil vast weten hoe en waar ik sta (met mn eigen geld ) als hij besluit niet te tekenen...
iemand suggesties e.d. ? (voor meer details oid kun je pm-en) dit is namelijk gewoon kort en ook geen zin om alles op t forum te zetten zoals de meeste wel kunnen begrijpen

groet
Oud 04-10-2005, 21:32
Verwijderd
Je kan een automatische incasso gewoon stopzetten en volgens mij ook de laaste incasso terugvorderen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 21:47
Günther
Günther is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 04-10-2005 @ 22:32 :
Je kan een automatische incasso gewoon stopzetten en volgens mij ook de laaste incasso terugvorderen.
terugvorderen wel (na 30dagen idd), maar niet stopzetten, dat moet de begunstigde doen (adhv zo'n formulier die ik toe ga sturen)
Oud 04-10-2005, 22:44
ekki
ekki is offline
Als... wat heb je aan als? Kijk nou eerst maar of ie het doet en ga je daarna druk maken. Nu maak je je druk om iets dat nog helemaal niet is gebeurd.
Oud 05-10-2005, 22:56
Günther
Günther is offline
Citaat:
ekki schreef op 04-10-2005 @ 23:44 :
Als... wat heb je aan als? Kijk nou eerst maar of ie het doet en ga je daarna druk maken. Nu maak je je druk om iets dat nog helemaal niet is gebeurd.
nouja, ik kan het niet veroorloven om nog een maand te betalen dus ik wil iig iets weten wat te doen als ...
vind het zlf logisch klinken maar jij schijnbaar niet
Oud 06-10-2005, 10:15
ganralph
ganralph is offline
betaal jij je huur via automatische incasso of via periodieke overboeking?
laatste lijkt mij een stuk logischer

Laatst gewijzigd op 06-10-2005 om 10:19.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 20:32
Günther
Günther is offline
automatisch incasso (gwhy dunno)
Oud 07-10-2005, 10:43
ganralph
ganralph is offline
dan moet je idd contact opnemen met de begunstigde partij. het hoeft overigens niet met formuliertjes of zo. kan wel, maar je kunt de verhuurder ook gewoon vragen te stoppen met incasseren.

(toen ik mijn maandelijkse incasso van Greenpeace stopzette, was 1 mailtje genoeg)
Reageren

Regels voor berichten