![]() |
||
Citaat:
Hoe lang je er op kan en hoe lang het duurt hangt er nogal vanaf wat voor huidtype je hebt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je huidtype 2 hebt (blond haar, blauwe/groene ogen, blanke maar niet bleke huid die redelijk snel verbrandt en langzaam bruin wordt) is tien minuten goed om mee te beginnen, maximaal 2 x per week. Als je er eenmaal wat van ziet kun je overstappen op een kwartier; na verloop van tijd op 20 minuten. Als je huidtype 3 hebt (donkerblond of bruin haar, bruine/groenbruine ogen, blanke tot lichtgetinte huid die soms verbrandt en rustig bruin wordt) kun je er vijf minuten bij doen. Als je huidtype 4 hebt (bruin of zwart haar, bruine ogen, getinte huid die weinig verbrandt en snel bruin wordt) kan er nog vijf minuten bij. Als je huidtype 1 hebt (rood of lichtblond haar, blauwe/groene/kleurloze ogen, bleke huid die razendsnel verbrandt en vrijwel niet bruin wordt) moet je gewoon niet onder de zonnebank gaan. Je ziet er toch niets van en de kans op huidkanker is veel groter dan bij andere huidtypen. Er zijn ook huidtypes boven 4, dan ben je bruin tot zwart, maar dan zul je wel geen zonnebank nodig hebben ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb een bleke huid met bruin haar en bruin/donker groene ogen en verbrand niet of nauwelijks (niet in NL iig).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
als je er later zo uit wilt zien zou ik vooral 3x per week onder de zonnebank gaan liggen.
||
Citaat:
![]() De zonneband is volgens mij net zo slecht voor je huid als de echte zon, en hier geldt zoals met alles : niet overdrijven. Mijn zus ging toen ze jong was ook 2 maal per week onder de zonnebank en ze heeft nu nog altijd een perfecte huid. Wat bedoel je trouwens met die zonneallergie?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Zonnebank bescherming Balance | 15 | 15-04-2009 14:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
wit rondje boven billen door zonnebank.. i'mstronger | 12 | 09-03-2005 15:29 | |
Lichaam & Gezondheid |
zonnebank girly18 | 16 | 16-10-2004 20:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
na zonnebank Verwijderd | 9 | 16-02-2003 19:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
Zonnebank enkel voor vrouwen? Jeronimo | 2 | 10-04-2002 18:46 | |
Lichaam & Gezondheid |
Zonnebank Henkbeckham | 19 | 04-02-2002 13:22 |