Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2005, 18:46
Nebel
Nebel is offline
Omdat ik al een jaar ondergewicht heb en veel te weinig AT (dat doe doe ik nu wel ruim voldoende) is mijn menstruatie gestopt. In april ben ik nog een keertje ongesteld geworden, maar dat was maar heel even en heel weinig. Nu ben ik net denk ik weer ongesteld geworden.. maar het is nu nog veel minder. De kleinste tampon voel ik de hele tijd zitten (pijnlijk) en die raakt ook echt lang niet vol. Is dit nou wel een menstruatie? "Vroeger" was ik altijd heel heftig en lang ongesteld.
Ik heb trouwens wel heel honger/buikkrampen/pijn in mn rug/duizeling (het ongesteldheidsgedoe).
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 07:28
Verwijderd
misschien is het nu heel weinig omdat het weer op gang moet komen . Als je niet de pil gebruikt, zou ik niet weten waardoor je anders bloed+slijmverlies zou kunnen hebben (nouja, baarmoederpoliepen, maar daar ben je te jong voor).
Als je de pil wel gebruikt, kan het ook een doorbraakbloedinkje zijn, maar dan nog is het een teken dat je baarmoeder in elk geval weer íets aan het doen is
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 16:02
Nebel
Nebel is offline
Ik gebruik de pil niet, maar ik vind het toch wel erg vreemd dat het zo heel heel weinig is. Ik ontdekte het ook per toeval, en het is nu al zo goed als over .
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 16:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 07-10-2005 @ 17:02 :
Ik gebruik de pil niet, maar ik vind het toch wel erg vreemd dat het zo heel heel weinig is. Ik ontdekte het ook per toeval, en het is nu al zo goed als over .
gezond blijven eten, komt het vanzelf weer goed... Je lichaam is gewoon nog steeds ontregeld. Bij mij ging het op dezelfde manier. Bij mij sloeg het een half jaar ongeveer steeds een maand over en toen werd het redelijk regelmatig en weer normale hoeveelheid. Je kunt niet verwachten van je lichaam dat het van de ene op de andere dag weer normaal en goed is, het is ook een lang proces geweest toen het ermee ophield, dat ging ook niet van de ene op de andere dag. Het kost tijd.

Maar het feit dat er iig wat bloed is, ervanuitgaande dat het begin vd menstruatie is, betekent dat je langzaam weer gezonder wordt.
Oud 07-10-2005, 16:14
Vitamintje
Vitamintje is offline
Hey,

Ik heb hetzelfde (gehad) ik ben in december of zo weer ongesteld geworden. In het begin was het nog heel weinig, nu ik nog wat meer weeg is het wat meer maar ik ben welnog onregelmatig ongesteld. Ik denk dat dat komt omdat je het kunt vergelijken met de eerste 2 jaar van je menstruatie, daarin ben je ook vaak onregelmatig ongesteld. Ik zou als ik jou was eerlijk voor jezelf nagaan of je niet nog wat te weinig weegt en dus nog wat moet aankomen. En als dat niet zo is gewoon afwachten dan wordt het nog wel meer denk ik. En verder: volhouden met eten he, doe ik ook en ik voel me zo veel beter (geestelijk en lichamelijk)!

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 16:18
ilonatje
ilonatje is offline
idd goed blijven eten dan komt het vanzelf wel weer goed... ken iemand die dat dus niet deed en nou kan ze dus geen kinderen meer krijgen zei heeft er erge spijt van figuur is niet alles

maar ik snap het wel hoe meisjes denken haha zelf ook ong gehad..
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 11:38
Verwijderd
Wij kregen eens les van een meisje met een eetstoornis. Deze was nu onder controle en ze at weer ''normaal'' (nog wel wat weinig).
Je lichaam wordt pas weer ongesteld als dit helemaal aangesterkt is, en dat kan dus lang duren. Menstruatie is op vruchtbaarheid gericht, maar wanneer je eigen lijf niet gezond is, dan kan er ook geen kindje in groeien toch.
Dus zoals gezegd, gezond blijven eten, waarschijnlijk komt alles dan vanzelf weer op gang (al kan dat lang duren).

Dat meisje die ons die voorlichtingsles gaf was volgens mij al een jaar dat die eetstoornis onder controle was, maar nog steeds niet ongesteld. Daar maakte ze zich toch wel weer zorgen over (omdat je ook wel een swat hoort over onvruchtbaarheid), maar dan beland je in een negatieve spiraal, want door de stress die je daarvan weer krijgt word je dan niet meer ongesteld (alsdus haar).

Dus ook niet etveel zorgen over maken!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 18:24
Nebel
Nebel is offline
Oke dank jullie wel. Ik weeg nog steeds te weinig dus t kan ook nog niet helemaal goed zijn. Tis trouwens nu helemaal gestopt maargoed. Mijn borsten groeien ook weer wat en dat is geloof ik ook een goed teken, toch?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 20:37
Romance
Romance is offline
Je wordt pas weer echt ongesteld op het moment dat je op je echte goede gewicht zat.
Toen ik ongeveer weer een jaar wat meer at en heeeeeeeeel veel was aangkomen kreeg ik ook zo'n halve ongesteldheid.Ik was heel bij, dacht nu hoef ik niet meer aan te komen, want had nog een kilo of twee ondergewicht.
Ik stabiliseerde en werd de volgende maand niet meer ongesteld.Paniek.het ziekenhuis raadde me aan toch weer verder te gaan met aankomen tot het gezonde gewicht dat ze voor me hadden berekend (een gewicht waarik nooooooooooit naartoe wilde omdat ik bang was dan veel te dik te zijn) en ja hoor, na ongeveer twee maanden op het gezonde gewicht te hebben gezeten werd ik ongesteld.en echt, 5 dagen lang.

maarja, de strijd is moeilijk dat begrijp ik wel.Het gaat nu niet zo goed met mij, maar ik kan toch zeggen hou vol, je voelt je veelbeter als je op een goed gewicht zit, weet ik uit ervaring

Regels voor berichten