Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2005, 17:16
voyager
voyager is offline
Als dit bij 'het grote zwangerschapvoedingtopic' hoort, verplaats dan maar!

Naar aanleiding van een discussie met een vriendin

Hebben jullie borstvoeding gehad, of de fles?
Wat wil je je kinderen geven? (aangenomen dat je kinderen wilt hebben)
Wat is je mening in het algemeen over borstvoeding?

topicstarter begint:
ik heb de fles gekregen, maar zal heel waarschijnlijk borstvoeding geven.

Ik denk dat borstvoeding natuurlijker is, dat de relatie tussen moeder en kind veel sterker is, het nadeel is natuurlijk (blijkt uit onderzoeken) dat het kind ondertussen zijn eigen antilichaampjes niet aanmaakt, en de fles is natuurlijk ook gemakkelijker te combineren met werk/studies
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 17:18
Mara
Mara is offline
Borstvoeding gehad, zou ik ook geven.

Het is algemeen bekend dat borstvoeding toch het beste voor een kind is en aangezien je als moeder je kind de best mogelijke start mee wilt geven
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 18:06
Anno2007
Anno2007 is offline
ik heb zelf borstvoeding gehad, zelf zou ik dat ook doen bij mijn kinderen, gewoon omdat het veel natuurlijker is
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 18:15
Verwijderd
Ik heb borstvoeding gehad, omdat het algemeen bekend is dat dat het beste is voor een kind (wat MeelFriek ook al zegt), omdat ik 'aanleg voor allergieën' heb en omdat ik de fles niet wilde.

Zelf wil ik, als het even gaat, ook het liefst borstvoeding geven, omdat het het beste is en omdat ook mijn kind een 'allergische aanleg' zal hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 19:14
nietzijweer
nietzijweer is offline
fles gehad, lag in het ziekenhuis dus het kon eigenlijk niet anders.
Maar wel met moedermelk. (mijn moeders melk, daar ga ik tenminste vanuit)
Maar de band tussen mijn moeder en mij is wel erg goed, beter dan met mijn broertje en zusje die wel borstvoeding hebben gehad.

Zelf wil ik wel borstvoeding geven, maar je kunt de omstandigheden nooit voorspellen. Mijn moeder wilde het ook maar ik moest in het ziekenhuis blijven.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 19:17
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
voyager schreef op 12-10-2005 @ 18:16 :

Ik denk dat borstvoeding natuurlijker is, dat de relatie tussen moeder en kind veel sterker is, het nadeel is natuurlijk (blijkt uit onderzoeken) dat het kind ondertussen zijn eigen antilichaampjes niet aanmaakt, en de fles is natuurlijk ook gemakkelijker te combineren met werk/studies
Borstvoeding is juist goed, omdát het kind nog geen antilichaampjes maakt. Het immuunsysteem van een pasgeboren baby moet nog op gang komen, dus is het nodig dat de baby in de tussentijd antilichaampjes van de moeder krijgt. Het is een tijdelijke, passieve immunisatie, totdat het immuunsysteem van het kind is ontwikkeld en het zelf goed kan reageren op ziektekiemen.

Ontopic: ik heb borstvoeding gehad, en ik wil het ook aan mijn kinderen geven.
Oud 12-10-2005, 20:02
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-10-2005 @ 18:18 :

Het is algemeen bekend dat borstvoeding toch het beste voor een kind is en aangezien je als moeder je kind de best mogelijke start mee wilt geven
Het is ook beter voor de moeder.. Verminderd de kans op mammacarcinoom.
Oud 12-10-2005, 20:14
mrsjones
mrsjones is offline
Ik heb zelf ook borstvoeding geven, en zou dit ook aan mijn kinderen geven.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 21:24
Estar
Estar is offline
Ik heb borstvoeding gehad en wil later ook borstvoeding geven aan mijn kind, omdat dit goed is voor weerstand etc. maar ik had gelezen dat borstvoeding lichter verteerbaar is dan flesmelk, dus ik wil misschien voor het slapen gaan flesmelk( als het kan vermengt) geven.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Kwieltje schreef op 12-10-2005 @ 19:06 :
ik heb zelf borstvoeding gehad, zelf zou ik dat ook doen bij mijn kinderen, gewoon omdat het veel natuurlijker is
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 23:35
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Estar schreef op 12-10-2005 @ 22:24 :
maar ik had gelezen dat borstvoeding lichter verteerbaar is dan flesmelk, dus ik wil misschien voor het slapen gaan flesmelk( als het kan vermengt) geven.
Euh, hoe wil je dat doen

Ik heb borstvoeding gehad en wil zelf ook borstvoeding geven, omdat dat beter is voor moeder en kind.
Oud 12-10-2005, 23:38
Verwijderd
Ik heb ook borstvoeding gehad, en hoop dat ik het ook kan geven aan mijn kinderen.
Mijn beste vriendin heeft twee kinderen, heeft ze allebei borstvoeding gegeven en verteld altijd dat ze het geven van borstvoeding nóg intiemer vond dan seks met haar man. En dat is echt iets wat je van veel moeders hoort.
Ben alleen ook best wat schrikkerig door die andere verhalen: tepelkloven, bloedende tepels enz enz...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 06:33
Estar
Estar is offline
Citaat:
Neiu schreef op 13-10-2005 @ 00:35 :
Euh, hoe wil je dat doen

Ik heb borstvoeding gehad en wil zelf ook borstvoeding geven, omdat dat beter is voor moeder en kind.
Gewoon in een flesje, in de mond van baby, baby drinkt flesje leeg en gaat daarna lekker slapen... tenminste zo stel ik het me voor.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 07:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Borstvoeding is in meerdere opzichten beter. Mijn docent psychologie had het er laatst nog over maar ik heb blijkbaar niet erg goed geluisterd want ik weet het niet meer

Als ik kan zal ik ook borstvoeding gaan geven. Ik heb dat zelf ook gehad.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 08:14
Tińo
Tińo is offline
Citaat:
Estar schreef op 13-10-2005 @ 07:33 :
Gewoon in een flesje, in de mond van baby, baby drinkt flesje leeg en gaat daarna lekker slapen... tenminste zo stel ik het me voor.
of en hoe jij je eigen melk in die fles krijgt.

Borstvoeding geven kan ik niet, een flesje kan ik wel opwarmen en geven.
Oud 13-10-2005, 09:02
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik heb borstvoeding gekregen en ik wil ook zeker borstvoeding gaan geven.

En waarom? Om heeeel veel redenen, zie:

101 redenen om borstvoeding te geven
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Tińo schreef op 13-10-2005 @ 09:14 :
of en hoe jij je eigen melk in die fles krijgt.

Borstvoeding geven kan ik niet, een flesje kan ik wel opwarmen en geven.
Je kunt koeienmelk in een fles krijgen, mensenmelk dus ook . Nooit van afkolven gehoord? Klein apparaatje dat je op de tepel plaatst en dat de melk eruit zuigt en opvangt . Doen veel vrouwen die veel werken met hun melk, als hun borsten 'vol' zitten afkolven, flesjes in de koelkast, eind van de dag flesjes mee naar huis, en de volgende dag kan het kinderdagverblijf of de oppas het kind echte moedermelk uit een flesje geven.

Ik heb borstvoeding gekregen, ben niet van plan kinderen te krijgen, maar mocht dat toch gebeuren dan krijgen ze wel borstvoeding.

Wat ik me wel afvraag: weten jullie hoe láng je borstvoeding hebt gekregen? Het schijnt het best voor het kind te zijn om dat 6 tot 12 maanden te doen, maar de gemiddelde Nederlandse vrouw gaat er maar 3 maanden mee door.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 12:28
shanker
shanker is offline
ik heb zelf borstvoeding gehad en wil dat ook aan mijn kinderen geven ( als dat kan natuurlijk).
Mijn schoonzusje heeft net een kindje gekregen maar ze had zelf geen melk, dus het kindje moest wel aan de fles. Het nadeel is dat als baby's eenmaal aan de fles zijn, ze niet meer aan de borst willen (fles is zoveel makkelijker voor het kindje). Voordeel daarvan is weer dat ook pappa het kindje kan voeden (vooral s'nachts handig natuurlijk!)
Oud 13-10-2005, 13:26
Lynn
Lynn is offline
Ik heb borstvoeding gekregen en hoop dat ik later zelf ook borstvoeding aan mijn kinderen kan geven. Mocht dat allemaal kunnen en goed gaan, dan zou ik mijn kinderen tot ongeveer 4-6 maanden volledige borstvoeding geven (is ook aanbevolen om daar tot deze leeftijd mee door te gaan) en daarna borstvoeding combineren met fruithapje/groentjehapje etc. Uiteindelijk steeds meer vast voedsel gaan geven en borstvoeding afbouwen/opvolgmelk geven.

Laat die kids maar komen!
Oud 13-10-2005, 16:24
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb zelf de borst gehad geloof ik, maar ik weet niet of ik dit later zelf ook zou doen. Ik denk het wel, mits mogelijk natuurlijk. Maar dat zie ik dan allemaal wel weer hoor. Een fles heeft naar mijn mening ook veel voordelen, maargoed de borst schijnt een stuk gezonder te zijn voor het kindje. Maar och tegen de tijd dat ik kinderen heb, zal ook daar wel weer vooruitgang in zijn gemaakt.

Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 16:26.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 16:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zelf de fles gehad. Was veel te vroeg geboren, lag in het ziekenhuis en het ging allemaal niet zo lekker en ik wou ook niet drinken aan de borst maar na veel gedoe wel uit de fles en daar ben ik ook groot mee geworden

Wil zelf wel graag borstvoeding geven, al lijkt het me leuk voor mijn vriend of voor anderen dat ze ook eens de fles kunnen geven maar dan kan je natuurlijk altijd nog afkolven maar ik dacht dat kinderen die bijvoorbeeld borstvoeding krijgen moeilijk uit een fles kunnen drinken en andersom dus of dat echt goed werkt betwijfel ik.
Oud 13-10-2005, 16:58
Verwijderd
Ik heb een tijdje borstvoeding gehad, maar kon daar niet genoeg voedingsstoffen uithalen en moest toen aan speciaal flessenspul, met extra voedingstoffen. Ik zou mijn kind proberen borstvoeding te geven, omdat ik heb begrepen dat de kans op allergien dan afneemt. Ik zou dat zo lang mogelijk vol willen houden, mogelijk met afkolven (ik denk dat dat wel zou moeten na een tijdje). Maar hoe 't echt zal lopen, geen idee. Misschien krijg ik zelf wel geen kinderen en adopteer ik enkel een kindje.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 19:25
Verwijderd
ik heb zelf ook borstvoeding gekregen. Moest voor zover ik begreep na een paar maanden wel over op de fles omdat m'n moeder geen melk meer had (ze bleek later in verwachting te zijn van m'n broertje van 13 maanden jonger).
Wil zelf later als het mogelijk is ook borstvoeding geven om al de hierboven al genoemde redenen. Dus gewoon omdat het beter is.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 04:42
Verwijderd
ik heb belachelijk lang borstvoeding gehad, iets van anderhalf jaar ofzo. en ik ben bijna nooit ziek geweest in mijn leven. een verband? wie weet..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 07:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
red5 schreef op 14-10-2005 @ 05:42 :
ik heb belachelijk lang borstvoeding gehad, iets van anderhalf jaar ofzo. en ik ben bijna nooit ziek geweest in mijn leven. een verband? wie weet..
Maar als je lang borstvoeding krijgt, schijn je weer makkelijker last van overgewicht te krijgen op latere leeftijd
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 08:51
Cookie
Cookie is offline
Citaat:

ze zeggen ook dat je met borstvoeding een kleinere kans hebt op alergieen
Oud 15-10-2005, 00:08
Skilly
Skilly is offline
Ik heb geen borstvoeding gehad Snap ook niet waarom want ik was gewoon thuis. Weet niet wat me moeder toen dacht ofzo.

Maar ik zal mijn kinderen wel borstvoeding geven. Wat moeten baby's met koeienmelk?
Oud 15-10-2005, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 15-10-2005 @ 01:08 :
Ik heb geen borstvoeding gehad Snap ook niet waarom want ik was gewoon thuis. Weet niet wat me moeder toen dacht ofzo.

Maar ik zal mijn kinderen wel borstvoeding geven. Wat moeten baby's met koeienmelk?
Sommige moeders vinden het niet prettig borstvoeding te geven, doet pijn en kan erg onhandig zijn. Je kan nu ook tijdens je zwangerschap er voor zorgen dat je geen melk gaat produceren, en dat je dus geen last hebt van pijnlijke of lekkende borsten. Misschien dat ze je daarom geen borstvoeding gaf.

Drinken baby's eigenlijk wel koemelk? Ik dacht dat ze speciale babymelk kregen, zo'n poeder waar je water bij moet doen. En dat dat geen koemelk was.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 15-10-2005 @ 01:08 :
een andere vriendin van me heeft ook geen borstvoeding kunnen geven. De zusters in het ziekenhuis gaven haar kind de fles, en toen ze daar achter kwam was het al te laat en wilde het kind niet meer aan de borst...

sommige vrouwen kunnen het gewoon ook niet.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 12:59
kellytje
kellytje is offline
De fles en dat zal ik later wsl ook geven aan mijn kind.
Oud 15-10-2005, 15:28
$tarlight
$tarlight is offline
Ben met de fles grootgebracht, omdat ik niet aan de borst wilde. Heb nooit geen problemen gehad met allergieen e.d. en ben ook praktisch nooit ziek.

Ik weet niet goed wat ik later ga doen, als ik het nu zou moeten zeggen zou ik toch voor flesvoeding gaan. Mezelf als voorbeeld nemende denk ik dat daar ook genoeg goede stoffen inzitten. Maar je weet het natuurlijk nooit, als ik ooit zwanger raak zou ik zo weer van mening kunnen veranderen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 13-10-2005 @ 10:47 :
Je kunt koeienmelk in een fles krijgen, mensenmelk dus ook . Nooit van afkolven gehoord? Klein apparaatje dat je op de tepel plaatst en dat de melk eruit zuigt en opvangt . Doen veel vrouwen die veel werken met hun melk, als hun borsten 'vol' zitten afkolven, flesjes in de koelkast, eind van de dag flesjes mee naar huis, en de volgende dag kan het kinderdagverblijf of de oppas het kind echte moedermelk uit een flesje geven.

Ik heb borstvoeding gekregen, ben niet van plan kinderen te krijgen, maar mocht dat toch gebeuren dan krijgen ze wel borstvoeding.

Wat ik me wel afvraag: weten jullie hoe láng je borstvoeding hebt gekregen? Het schijnt het best voor het kind te zijn om dat 6 tot 12 maanden te doen, maar de gemiddelde Nederlandse vrouw gaat er maar 3 maanden mee door.
Ik geloof drie maand, en toen wilde ik zelf niet meer... Maar goed, ik denk dat ik ook maar begin met borstvoeding.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 18:27
Cookie
Cookie is offline
Kwil denk ik ook wel borstvoeding geven, het heeft wel iets moois vind ik
(dan moet je niet nadenken bij onstekingen, niet willen drinken enz enz borsten die op knappen staan)

Regels voor berichten