Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2005, 15:14
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Ik moet voor mijn SE Nederlands een betoog maken met als onderwerp iets van overgewicht, dikke kinderen etc. En ik zit nu al de hele dag na te denken maar ik kan totaaaal geen goed standpunt vinden, heeft een van jullie misschien een goed idee? Ik ben zo slecht in dit soort dingen en het is toch behoorlijk belangrijk vandaar...

Alvast dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2005, 15:38
Belgarath
Belgarath is offline
Vind je het belangrijk dat er veel aandacht aan wordt besteed door de media? Of vind je al die aandacht erg overdreven? Kunnen mensen er wat aan doen dat ze te dik zijn? Betrek er tv-programma's in als "de afvallers"
Oud 12-10-2005, 15:40
Verwijderd
Het is de schuld van de ouders dat kinderen overgewicht hebben.
Ouders moeten worden verplicht op het gewicht van hun kinderen te letten.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 16:18
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
En daar nog 3 argumenten bij bedenken,

Ik heb nu zoiets van; Ouders schuld van stijgend vetpercentage bij kinderen, iets in die richting en dan tot nu toe als argumenten:

* Gemakzucht door het maken van kant-en-klaar maaltijd of geld meegeven voor snoep op school
* Geen controle er over hebben doordat beide ouders werken

Dat 2e argument vind ik ook niet erg sterk, laat staan dat ik een 3e kan bedenken

*wordt wanhopig*
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 17:54
mjk
mjk is offline
Kan je niet beter iets doen wat er met kinderen met overgewicht moet gebeuren, bijvoorbeeld verplicht naar een bepaalde sportschool sturen. Of over het voorkomen ervan. Gesubsieerd gezond voedsel naar arme gezinnen bijvoorbeeld. De paradox is dat arme mensen juist vetter worden (en ongezond) omdat gezond eten te duur is. Of nog het invoeren van een vettax, op school of in het algemeen. Scholen aansporen gezonde producten goedkoop of sowieso aan te bieden.
Oud 12-10-2005, 18:09
Verwijderd
Er was laatst een programma op tv over dikmakers...

Je zou iets kunnen doen over dat het de taak van de overheid is om het overgewicht tegen te gaan (bv. dmv extra gymles op school, stimuleren sporten, extra subsudie voor sportverenigingen, les over eten (en bewegen) op school, verbod op bepaalde (manieren van) reclame , enz.).
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 18:12
Verwijderd
Citaat:
mjk schreef op 12-10-2005 @ 18:54 :
Scholen aansporen gezonde producten goedkoop of sowieso aan te bieden.
Vind ik ook een goede. Is ook wel redelijk 'in het nieuws' (wel meer over dit onderwerp, maar goed ).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten