Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De snelheid waarmee dingen gebeuren is redelijk constant als je naar de hele markt kijkt. De snelheidsverschillen zitten in de verschillende componenten. Zo is er tegenwoordig weinig spannends te beleven op hardeschijvenvlak (we zijn al toe aan de achtste generatie 7200 rpm schijven), terwijl een jaar of zes geleden 7200 rpm echt een gigantische noviteit was. Tegenwoordig draait het weer meer om groffe CPU-power, natuurlijk sinds de introductie van de AMD64 vooral. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En dat was al in het tijdperk dat ik zelf al 'bij' was met de marktontwikkelingen: ik heb ook nog gewerkt op een IBM XT zonder grafische kaart, in de tijd dat mijn vader nog de 'baas' over de PC was ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 23:58. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is altijd weer een verschrikking mensen te moeten helpen die nog zo'n oud lor hebben staan waar Windows 98 op staat. Of erger; Windows ME. Niet dat ik er de skills niet voor heb, natuurlijk, maar het werkt gewoon zo onmundig klote. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Pioniers in de IT waren academici die niet direct winstbejag hadden bij hun research en uitvindingen. Zo was bijna alle software open source vroeger, alhoewel die term pas na de term 'free software' werd vastgelegd. Hedendaags neemt open source software (waarvan het grootste deel ook vrije software) een belangrijke plaats in het dagelijks computergebruik, zij het niet dat meer dan tweederde van alle websites Apache als webserver gebruikt, en zo zijn voorbeelden zeer divers. Ook het internet is na de proef door het amerikaanse leger (ARPAnet) succesvol als netwerk uitgegroeid voor internationaal universiteiten. Zij hadden ook geen winstbejag, maar legden wel de basis voor het huidige internet. En deze trend zal zich alleen maar voortzetten; ideële motieven zullen steeds vaker boven economische motieven worden geplaatst, de opkomst van de vrije software-beweging is enorm en zal naar mijn verwachting toenemen. Zeker als in de toekomst de kosten voor levensonderhoud nihil zullen worden zal dat wel eens een heuse omslag kunnen betekenen. Maar dat is meer filosofisch gebied. ![]()
Laatst gewijzigd op 19-09-2005 om 11:01. |
![]() |
||
Citaat:
ook vind ik dat de vooruitgang van de computers langzamer ging als eerst. ik weet wel dat van de 600 mhz processor naar de 2.5 ghz processor 1 jaar tussenzat ofzo. en sinsdien 4 jaar verder ofzo zitten we nog maximaal op de wat is het 3.6 ghz ofzo. en ik hoop dat blu-ray lang uit blijft. is eigenlijk nergens voor nodig. als je er spellen op gaat zetten gaan ze 2 keer duurder worden (kijk maar naar playstation 3 of xbox 360 1 van de twee) omdat ze die helemaal vol moeten krijgen. en tegenwoordig lukt de spellenmakers niet eens om een dvd vol te krijgen. het zou ook niet nuttig zijn om er films op te zetten want mooier dan mooi kan toch niet. misschien zou je er een paar films op kunnen zetten maar die wordt dan gelijk weer een stuk duurder en als je dat ene schijfje verliest ben je gelijk een paar films kwijt. dat is ook niks. nou ik zie het allemaal wel gebeuren
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Vergelijk een Pentium-4 Willamette (256K) op 2.0 GHz (de snelste in die serie) maar eens met een AMD Athlon 64 3000+ (512K) op diezelfde 2.0 GHz. Dat is echt een prestatieverdrievoudiging, terwijl de kloksnelheid gelijk is. |
![]() |
||
Citaat:
Een FX-59 slikt al 80 watt, een 7800GTX al 100 wat, daarna nog de HDD's, DVD branders, e.d erbij, heb je nooit genoeg met 230 watt, daarbij komt nog eens de pieken, e.d Dus beetje bullshit. Wel is het dat als je een gamer bent dat een console goedkoper is dan een domme pc met 800 bottlenecks waarbij je altijd moet upgraden, daarnaast is het weer dat een fatsoenlijke RPG of RTS weer niet speelbaar is op een console, FPS al helemaal niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Markt kun je ook definiëren als samenspel van vraag en aanbod. Zonder Open Source en Free Software geen internet, althans hoe het internet nu is vormgegeven. Zelfs Windows bestaat uit open source software (zoals onderdelen van de TCP/IP stack die uit BSD zijn ontleend). Feit is dat de computerwereld (waarbij ik voor het gemak computermarkt zeg), zwaar beïnvloed is door Open Source en Free Software. Mensen die software ontwikkelen met ideële motieven in plaats van commerciële. De gewone consument die windows gebruikt, gebruikt automatisch open source software. Dus het lijkt me erg moeilijk om open source uit te sluiten. Bovendien, open source betekent niet dat er geen commercie achter zit. MySQL is vrij commercieel, evenals Red Hat Linux. Dat zijn bedrijven die hun open source product verkopen (met support).
|
Verwijderd
|
Dit is al een tijdje bekend, ze noemen het ook wel de Wet van Moore. Moore voorspelde de exponentiële voortuigang van de computertechnologie in 1965, dus echt radicaal nieuw is je idee niet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Moore's_Law |
![]() |
||
Citaat:
Voor Hardware is dat veel moeilijker omdat Hardware maken simpelweg geld kost -- het zijn stoffelijke waren. Dat zal ook wel zo blijven totdat iets fabriceren vrijwel gratis wordt -- iets wat kan gaan komen met printers die een met de computer gedesigned voorwerp simpelweg kunnen 'uitprinten' net zoals er nu al printers voor weefsel zijn. Dat zou wel een interessante ontwikkeling zijn. Maar: hardware wordt natuurlijk wel gemaakt om aan de wensen van de software te voldoen. Er wordt een specificatie gemaakt zoals OpenGL, welke geïmplementeerd zal worden in hardware. Als je de 'computerwereld' of -markt in zijn totaal neemt, zie je veel mensen en projecten die uit niet-commerciële motieven innovaties doen. Daaronder vallen open source projecten, maar ook mensen die op fora anderen helpen of zonder eigenbelang diensten verrichten, zoals het Open Usability project.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Pci-Express 2 komt er wel aan ![]() meerdere cores is trouwens een leuke vooruitgang ![]()
Laatst gewijzigd op 24-09-2005 om 16:57. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|