Nee, de studenten Vrije Grafiek zijn geen aan sterke drank en thinner verslaafde eenzame kunstenaars. Het atelier Vrije Grafiek trekt al verscheidene decennia gemotiveerde, gedreven jonge mensen aan met een open geest en een passie voor beeldende kunst. Grafiek wordt nog veel te vaak beschouwd als een oubollig, passé vak terwijl het überhaupt een fris, authentiek medium is in een wereld waar alles -en dus ook steeds vaker kunst- geregeld wordt door het wonder der technologie: computer. Dit betekent niet dat we de computer schuwen, integendeel, het is een handig hulpmiddel. Tekenen staat centraal, het vormt de basis, aangevuld door de verschillende technieken. Schrik niet als je nog nooit van linosnede of zeefdruk hebt gehoord en geen idee hebt hoe je ook alweer een ets in elkaar steekt. Je krijgt meer dan genoeg ruimte om naar hartelust te experimenteren, alles kan en alles mag! Aan de hand van gevarieerde en geïnspireerde opdrachten leer je je capaciteiten steeds beter kennen en uitbreiden tot je eigen, speciale beeldentaal. Via persoonlijke reflectie streven we naar een originele vormgeving. Tot het afwisselende programma behoren diverse gastcolleges, atelierbezoeken, workshops, de jaarlijkse legendarische werkweek in het Frans Masereel Centrum te Kasterlee, bezoek van exposities en musea in het buitenland en , euh, feestjes. Vrije Grafiek is een atelier met een ontspannen, plezierige , open sfeer voor hardwerkende, gepassioneerde zelfstandige jonge individuen die nog ge-loven in zichzelf en lak hebben aan eenheidsworst!
Dit vond ik er over... Beetje tekenen, beetje schilderen, beetje zeefdruk, etc.
Probleem is dat ik me niet meer kan inschrijven in de avondschool... =(