Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2005, 13:19
Rohit
Rohit is offline
Dat je pc controleert, als je pc gecrashed is oid. Hoe kan ik die zelf opstarten?

Ik heb momenteel namelijk een heel irritant probleem, mijn pc start soms steeds opnieuw weer op, en dan krijg ik een foutrapport van windows dat een of andere driver het veroorzaakt. Eerst zou het Smart link zijn (mijn modem die ik niet gebruik), dus heb ik die verwijderd. Dan zou het dus een of andere driver zijn. Dan kreeg ik een foutmelding met daarop irql_not_equal_or_less, en bij het googlen zou oa ene logitec muis dit veroorzaken. Ik heb geen logitec muis, maar wel een logitec webcam, dus kheb die maar ook van de pc afgehaald). En toenet is dat kut ding weeer opnieuw gestart

Ik heb mijn pc met een online virusscanner gescand, en die vond een paar spyware cookies. Dus ik heb echt geen idee wat ik moet doen, daarom zocht ik dat blauwe schermpje, zodat misschien die wat fouten kon registeren en dan weer rechtzetten.

Heeft iemand anders een andere oplossing?

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2005, 13:27
dafelix
dafelix is offline
dat is een controle voor je schijf (schijfcontrole), die zal dit probleem niet oplossen dunkt me deze kun je trouwens via propeties, tools, disk check uitvoeren

Wat je moet doen is de blauwe schermen lezen, googlen wat de fout veroorzaakte en die drivers upgraden/downgraden (bij irq_not_less_or_equal), na reboot zijn de drivers pas opnieuw geladen, dus het kan zijn dat je alsnog zo'n fout krijgt

wat je kunt doen, is die error oproepen door met Sisoftware Sandra een volledige systeem-scan te doen, als hij dan niet crasht, heb je weinig kans dat hij anders wel crasht, mocht het programma wel een BSOD geven, kun je die error's oplossen/hier posten

*edit* dit kan btw ook geheugen probs betekenen, ff memtest uitvoeren *edit*
Oud 26-10-2005, 21:44
Rohit
Rohit is offline
khad het gecheckt dus via dat programmatje, en hij zei datk de c schijf moest defragmenteren. naja hadk dus gedaan, is ie toenet weeeer opgestart
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 22:30
dafelix
dafelix is offline
erm, ja, defragmenteren heeft geen fout-oplossende werking, zorgt er nur fur das deine hardeschijf sneller functioneerd

maar, je hebt dus blijkbaar daar niet een BSOD mee opgeroepen, toch heb je er eentje gehad (lijkt me?), lees die info die er in meegegeven word door, post hier eventueel de error message en gaan we proberen te fixxen
Oud 27-10-2005, 16:24
Rohit
Rohit is offline
Ja dat heb ik maar 1 keer gekregen. Nu gaat mijn pc steeds opstarten, en dan zegt windows datk van een ernstige fout hersteld ben, en het fouten rapport heeft het over een apparaat, maar ze weten niet precies wat ofzo

bedankt nog heh!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten