Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2005, 10:52
Laen
Laen is offline
Ik wil het liefst na de Pabo de opleiding "Docent Muziek" volgen. Maar nog 4 jaar voltijd studeren lijkt me niks en daarom lijkt deeltijd mij een prima optie. Maar... is dit mogelijk?
Oud 13-10-2005, 11:59
Verwijderd
Conservatorium in deeltijd bij Saxion Hogeschool Enschede

Voor mensen die een muziekstudie op vakniveau ambiëren, maar niet in staat of bereid zijn aan de reguliere conservatoriumopleiding deel te nemen, biedt het Conservatorium, onderdeel van de Saxion Hogeschool Enschede, mogelijkheden.

http://www.saxion.nl/over_saxion/per...ten/0000000506

Google doet wonderen (conservatorium deeltijd, en dan zoeken klikken)
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 12:52
Verwijderd
dat berichtje van jou krummeltje zegt echter ook weinig Kijk je op de site van dat conservatorium, dan zie je dat het niet kan tenzij je veel geld hebt.. Dan kan je een contractstudie volgen, maar dat ik denk ik niet wat de ts bedoeld. Dit geldt volgens mij voor alle conservatoria. Wel zijn deeltijdopleidingen mogelijk als je al een conservatoriumdiploma voor je instrument hebt.. daar heb je dus ook niks aan. Maar als je 't zeker wilt weten zou ik ff op de websites van alle conservatoria kijken.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 13:04
Laen
Laen is offline
Citaat:
citroen schreef op 13-10-2005 @ 13:52 :
dat berichtje van jou krummeltje zegt echter ook weinig Kijk je op de site van dat conservatorium, dan zie je dat het niet kan tenzij je veel geld hebt.. Dan kan je een contractstudie volgen, maar dat ik denk ik niet wat de ts bedoeld. Dit geldt volgens mij voor alle conservatoria. Wel zijn deeltijdopleidingen mogelijk als je al een conservatoriumdiploma voor je instrument hebt.. daar heb je dus ook niks aan. Maar als je 't zeker wilt weten zou ik ff op de websites van alle conservatoria kijken.
precies..
op die websites heb ik gekeken, maar erg veel werd me niet duidelijk, alleen dat je de opleiding alleen deeltijd kunt doen als je al een opleiding mbt muziek hebt gedaan.
Ik heb ook al gemaild, maar wilde het ook via hier proberen.
Oud 13-10-2005, 13:04
Laen
Laen is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-10-2005 @ 12:59 :
Conservatorium in deeltijd bij Saxion Hogeschool Enschede

Voor mensen die een muziekstudie op vakniveau ambiëren, maar niet in staat of bereid zijn aan de reguliere conservatoriumopleiding deel te nemen, biedt het Conservatorium, onderdeel van de Saxion Hogeschool Enschede, mogelijkheden.

http://www.saxion.nl/over_saxion/per...ten/0000000506

Google doet wonderen (conservatorium deeltijd, en dan zoeken klikken)
Ik heb zelf heus ook al wel gegoogled, ben niet dom.
Maar wat mij daar duidelijk uit werd, was dat die opleidingen alleen deeltijd (of via contractstudie) kunnen als je al een afgestudeerd musicus bent.
Dus niet voor na de Pabo, maar bijv. voor na de opleiding zang aan het conservatorium.
Oud 13-10-2005, 14:25
MieX
MieX is offline
Een studiegenoot van me doet conservatorium (piano) naast zn voltijdstudie en dat gaat op een paar dagen per jaar na heel goed naast elkaar
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Laen schreef op 13-10-2005 @ 14:04 :
Ik heb zelf heus ook al wel gegoogled, ben niet dom.
Maar wat mij daar duidelijk uit werd, was dat die opleidingen alleen deeltijd (of via contractstudie) kunnen als je al een afgestudeerd musicus bent.
Dus niet voor na de Pabo, maar bijv. voor na de opleiding zang aan het conservatorium.
Ik zeg ook niet dat je dom bent!

Maar er stonden nog wel meer sites bij, ik heb gewoon de eerste aangeklikt die er redelijk bruikbaar uitzag...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 15:05
kroot
kroot is offline
Op mijn school, het koninklijk conservatorium in Den Haag, heb je een zij-instroom. Zie voor meer informatie www.koncon.nl Dan klik je in de linkerkolom, vrij onderaan op zij-instroom.
Schoolmuziek is iig een erg leuke studie. Als je vragen hebt, stel ze maar
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 08:21
Verwijderd
ik denk wel dat het er heel erg aan ligt wat je wil gaan doen. Muziek is eigenlijk geen studie die je er zomaar even bij kan doen. Puur practisch al: 4 uur per dag aan je instrument is toch wel het minste wat je moet doen om je op hoog professioneel niveau te handhaven. Vaak zijn docenten er ook niet erg happig op om iemand te krijgen die het voor erbij wil gaan doen.

Maar goed dat even daargelaten.

Je kunt altijd met een conservatorium gaan babbelen over wat voor jou het beste is. Bij een contractstudie is het zo dat je betaald voor een van te voren afgesproken hoeveelheid en soorten lessen. Daar krijg je dan een certificaat van ( afhankelijk ofje tentamen in die vakken mag doen ) maar een diploma krijg je er niet voor. Dit gaat dan in de regel om bij- of voor- of nascholingscursussen.

Deeltijd studie is vaak ook wel mogelijk, maar zoals eerder aangegeven: iig in amsterdam zijn ze er niet happig op.

Maar kijk maar eens op www.ahk.nl
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 14:46
Multilot
Multilot is offline
Op onze pabo wordt momenteel een programma ontwikkeld dat ervoor moet gaan zorgen dat studenten die afgestudeerd zijn op de pabo schoolmuziek kunnen gaan volgen op de pabo. Als je dit diploma haalt, heb je alleen een diploma voor de basisschool en dus niet voor voortgezet onderwijs.
Hoe het verder vormgegeven wordt weet ik ook nog niet, maar het klinkt tot nu toe goed, dus ik ga die ontwikkelingen bijhouden.
Oud 16-10-2005, 15:20
Verwijderd
Je hoeft toch niet aan het conservatorium gestudeerd te hebben om een beetje fatsoenlijk muziekles te kunnen geven op een basisschool?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 19:25
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
perseus schreef op 16-10-2005 @ 16:20 :
Je hoeft toch niet aan het conservatorium gestudeerd te hebben om een beetje fatsoenlijk muziekles te kunnen geven op een basisschool?
Voor een middelbare hoef je geen titel te hebben als muziekdocent.
Oud 17-10-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
als je niet uit je nek wil kletsen is het handig als je meer dan een beetje basale kennis hebt....
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 17-10-2005 @ 19:46 :
als je niet uit je nek wil kletsen is het handig als je meer dan een beetje basale kennis hebt....
Ja, uiteraard, maar om les te geven aan basisschoolleerlingen is fatsoenlijk spelen en een boekje over muziekgeschiedenis lezen toch wel genoeg?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:18
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 17-10-2005 @ 19:59 :
Ja, uiteraard, maar om les te geven aan basisschoolleerlingen is fatsoenlijk spelen en een boekje over muziekgeschiedenis lezen toch wel genoeg?
ehm, in wezen wel, maar je zal ook moeten uitleggen waarom bepaalde termen en dingen zijn zoals ze zijn, en met welk doel ze zo zijn. En dat staat niet in de geschiedenis boekjes, maar in de theorie boekjes, en geloof me dat is geen easy zooi.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:48
Miracle
Miracle is offline
Als leraar moet je elke vraag van je leerlingen kunnen beantwoorden. Hoe ingewikkeld en moeilijk ook. Dat is zo ongeveer het uitgangspunt van lerarenopleidingen.
En dat is veel meer dan een gemiddelde leerling zal vragen, maar ja.

Sinds ik het HBO zit snap ik ook waarom dat zo is. Mijn microbiologieleraar snapt de stof zelf ook niet meer als hij een hoorcollege aan het geven is. Dat is zo irritant, want het is niet echt hoopgevend/motiverend dat je leraar het niet helemaal weet en jij het wél moet leren.
Oud 18-10-2005, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 17-10-2005 @ 20:48 :
Als leraar moet je elke vraag van je leerlingen kunnen beantwoorden. Hoe ingewikkeld en moeilijk ook. Dat is zo ongeveer het uitgangspunt van lerarenopleidingen.
En dat is veel meer dan een gemiddelde leerling zal vragen, maar ja.

Sinds ik het HBO zit snap ik ook waarom dat zo is. Mijn microbiologieleraar snapt de stof zelf ook niet meer als hij een hoorcollege aan het geven is. Dat is zo irritant, want het is niet echt hoopgevend/motiverend dat je leraar het niet helemaal weet en jij het wél moet leren.
ja, maar het is nuttig om meer te weten, omdat je dan zelf ook referenties kan maken. En je moet het uit kunnen leggen. Alleen weten is niet genoeg.

Slechte docenten zitten op elke school type. helaas.......
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 09:49
Laen
Laen is offline
Precies
Ik wil me gewoon goed voorbereiden en je hebt ook veel meer kans op een baan (als muziekdocent) als je er voor gestudeerd hebt. En misschien wil ik wel niet alleen op 't basisonderwijs muziekles geven maar ook op het voortgezet onderwijs/beroepsonderwijs.
Maar alles wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat je, als je conservatorium deeltijd wil doen, afgestudeerd vakmusicus moet zijn.
Maar goed, bedankt alvast voor jullie reacties.
Ik blijf gewoon verder zoeken/informeren
Oud 18-10-2005, 13:16
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 18-10-2005 @ 09:58 :
ja, maar het is nuttig om meer te weten, omdat je dan zelf ook referenties kan maken. En je moet het uit kunnen leggen. Alleen weten is niet genoeg.
Dat zeg ik toch?
Citaat:
Slechte docenten zitten op elke school type. helaas.......
Hij is geen slechte docent hoor. Ik denk gewoon dat hij teveel weet om alles te kunnen onthouden. Een precieze verklaring heb ik niet, maar ik neem het hem niet kwalijk iig.
Oud 18-10-2005, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Laen schreef op 18-10-2005 @ 10:49 :

Maar alles wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat je, als je conservatorium deeltijd wil doen, afgestudeerd vakmusicus moet zijn.
Maar goed, bedankt alvast voor jullie reacties.
Ik blijf gewoon verder zoeken/informeren
dat zijn de nascholingscursussen. Anders zou ik het er als 2e studie naast doen, hoewel dat met de hoeveelheid lesuren vreselijk tegen schijnt te vallen, hoor ik van de schoolmuziek afdeling.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 15:30
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Hmmm, veel theorie heb ik niet gehad op de basisschool. Voor een middelbare school moet je toch echt een diploma hebben omdat er ook een aardige theoretische basis moet zijn.
Reageren

Regels voor berichten