Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2005, 12:29
GrizzlyKeyboard
GrizzlyKeyboard is offline
Ik wil jullie mening...
Oud 10-10-2005, 12:39
Verwijderd
Ik vind het onzin en het is slecht voor je cholesterol. Daarbij leer je er niet van hoe 'normaal eten' moet als je eenmaal op je streefgewicht zit. De reden dat je er van afvalt is niet zozeer het gebrek aan koolhydraten, maar meer dat het ervoor zorgt dat het moeilijk wordt om even wat te snacken waardoor je in het algemeen minder gaat eten en dus minder calorieën binnenkrijgt. Minder eten kan ook op een evenwichtige manier.
Als je toch een koolhydraatbeperkt dieet wil doen, doe dan south beach ipv atkins. Dat is een stuk gezonder; minder verzadigde vetten, meer voedingsvezels, meer vitaminen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 17:51
Miracle
Miracle is offline
Zaterdag kwam er een klant: "verkopen jullie ook koolhydraatvrije kauwgom".
Vervolgens wilde ze ook nog een koolhydraatvrije saus om het vlees wat op smaak te brengen.
Oud 10-10-2005, 18:02
Bloem
Bloem is offline
Was pas op tv, dat uit onderzoek was gebleken dat het niet door het uitsluiten van khdr was dat mensen afvielen, maar dat ze doordat ze meer eiwit binnenkregen, minder hongergevoel hadden en daarom vanzelf minder kcal binnen kregen. Het lag niet aan het vet, daar kregen mensen juist meer trek van.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 18:04
Mara
Mara is offline
Gebruik de zoekfunctie, is al 's eerder een (uitgebreid) topic over geweest waar je mijn mening ook kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 13:58
Hulk
Hulk is offline
Klopt wat bloem zegt; ook al eet je geen koolhydraten, als je meer calorieën inneemt dan je verbrandt kom je aan...

Dit dieet is eigenlijk alleen geschikt voor koolhydraatgevoelige mensen, die een sterke stijging van de insulinespiegel tot gevolg hebben na het eten van koolhyraten en daarom meer koolhydraten opslaan als vet.
De paar kilo's die je in het begin snel verliest zijn voornamelijk vocht en spieren. Van vet kun je op een gezonde manier eigenlijk maar 1 kilo per week verliezen. Bewegen is daarbij ook heel belangrijk omdat dat je metabolisme (aantal calorieen dat je op een dag verbruikt) niet veranderd.

Als je namelijk meerdere dagen/weken achter elkaar minder eet dan je verbruikt zal je lichaam erop reageren alsof je in een soort hongersnood zit en je metabolisme vertragen. Hierdoor kom je snel op een plateau te zitten, en als je klaar bent met je dieet, en weer op je 'verbruik' gaat zitten qua calorieen kom je weer snel aan (het jojo effect).

Ik heb onlangs een boek gelezen over vetverbranding en daarin raden ze aan 3 dagen achter elkaar 500kcal onder je verbruik te zitten en daarna 1 dag óp je verbruik zodat je metabolisme hetzelfde blijft.

Dat boek kun je trouwens hier kopen, ik denk dat als je de regels daarin opvolgt dat het niet mis kan gaan.
Oud 11-10-2005, 16:42
Blackgeni
Blackgeni is offline
Als je het lang doet is het uiteindelijk ook giftig voor je lijf. Je gaat er niet dood aan maar het is niet goed.
Oud 11-10-2005, 17:48
Martine1986
Martine1986 is offline
je adem kan er schijnbaar van naar aceton gaan ruiken, jak
Oud 11-10-2005, 18:04
Verwijderd
Mening.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 10-10-2005 @ 13:39 :
Ik vind het onzin (...)
Dat was alles wat ik nodig had om instemmend te knikken

Elk dieët dat uitgaat van de opvatting dat je op een gezonde manier kunt afvallen door een of meerdere voedingsbestanddelen in hun geheel weg te laten vind ik gevaarlijk en onzinnig.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 19:34
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-10-2005 @ 19:29 :
Dat was alles wat ik nodig had om instemmend te knikken

Elk dieët dat uitgaat van de opvatting dat je op een gezonde manier kunt afvallen door een of meerdere voedingsbestanddelen in hun geheel weg te laten vind ik gevaarlijk en onzinnig.
Vooral gevaarlijk idd.

Mensen hebben bij dit dieet vaak niet eens door dat ze meer spieren verbranden door het ontbreken aan energy.
Wat uiteindelijknog veel slechter is.
Oud 11-10-2005, 20:54
Meadow
Meadow is offline
Wtf is het atkins diteet?
Oud 11-10-2005, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 11-10-2005 @ 21:54 :
Wtf is het atkins diteet?
geen of vrijwel geen koolhydraten (dus geen graanproducten, aardappels, groente, fruit, en alles waar suiker in zit); zo veel eiwitten en vetten als je maar wil
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 21:21
YPrue
YPrue is offline
Laatst was er nog een reportage op tv over het Atkins-dieet. De uitvinder van dat dieet, die ook naar dat dieet leefde, was uiteindelijk zelf gestorven aan het dichtslibben van zijn aders.

Mijn mening: het kan gewoon niet goed zijn om heel veel eiwit en vetten binnen te krijgen en bijna niks aan koolhydraten. Dan ben je best eenzijdig bezig.
Oud 11-10-2005, 21:36
Meadow
Meadow is offline
Yuck, dat klinkt best ongezond. En ik heb geen tv, bewust, dus ik zie geen documantaires .
Oud 11-10-2005, 21:59
Hulk
Hulk is offline
Offtopic: Waarom heb je geen tv (bewust)
en waarom put je plezier (aka ) uit het missen van documentaires?

Laatst gewijzigd op 11-10-2005 om 22:07.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 23:09
Dude!
Dude! is offline
Citaat:
YPrue schreef op 11-10-2005 @ 22:21 :
Laatst was er nog een reportage op tv over het Atkins-dieet. De uitvinder van dat dieet, die ook naar dat dieet leefde, was uiteindelijk zelf gestorven aan het dichtslibben van zijn aders.
.
Idd, wil je afvallen moet je gewoon gezond eten, en jaja, sporten
Oud 11-10-2005, 23:13
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Daster schreef op 11-10-2005 @ 22:59 :
Offtopic: Waarom heb je geen tv (bewust)
en waarom put je plezier (aka ) uit het missen van documentaires?
Omdat er belangrijker dingen in het leven zijn dan tekenfilmpjes en soaps. En als er zo'n onding in huis staat ben je toch geniegd ernaar te kijken ipv lekker te gaan lezen. Het was dus in eerste instantie zelfbescherming van rotzooi. En inmiddels is het een handelsmerk geworden . I'm ignorance, ik hbe geen krant, en geen tv, ik luister nooit radio . Zie het maar als een vorm van extreem autonome menigsvorming .
Oud 11-10-2005, 23:15
Verwijderd
Geen televisie, geen radio én geen krant? Autonome meningsvorming is tot daaraan toe, maar je moet je toch ergens op baseren...?

En uit pure nieuwsgierigheid: hoor je 'rampen' (9/11; aanslagen in London, moorden op TvG/PF) ook veel later?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Oh, wat ik begrepen heb is dat hij overleed doordat hij uitgleed en ongelukkig ten val kwam op de stoep voor zijn huis. Hij leed wel aan overgewicht, maar dat was niet de oorzaak van zijn overlijden.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 01:00
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-10-2005 @ 01:05 :
Hij leed wel aan overgewicht.
Das al één reden om dat dieet te wantrouwen..
Oud 12-10-2005, 07:06
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Meadow schreef op 12-10-2005 @ 00:13 :
Omdat er belangrijker dingen in het leven zijn dan tekenfilmpjes en soaps. En als er zo'n onding in huis staat ben je toch geniegd ernaar te kijken ipv lekker te gaan lezen. Het was dus in eerste instantie zelfbescherming van rotzooi. En inmiddels is het een handelsmerk geworden . I'm ignorance, ik hbe geen krant, en geen tv, ik luister nooit radio . Zie het maar als een vorm van extreem autonome menigsvorming .
hm, ik kijk ook nooit tekenfilms en soaps.

maar ik heb liever dat je je nooit meer op dit forum en internet vertoont, want je mening zou er wel is door aangetast kunnen worden .
Oud 12-10-2005, 09:37
J3s
J3s is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 12-10-2005 @ 02:00 :
Das al één reden om dat dieet te wantrouwen..
Argument klopt niet Verder heb ik niks toe te voegen, behalve dat het ongezond is
Oud 12-10-2005, 10:17
pyres
pyres is offline
Citaat:
GrizzlyKeyboard schreef op 10-10-2005 @ 13:29 :
Ik wil jullie mening...
wat een bericht ook
Oud 12-10-2005, 11:18
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-10-2005 @ 00:15 :
Geen televisie, geen radio én geen krant? Autonome meningsvorming is tot daaraan toe, maar je moet je toch ergens op baseren...?

En uit pure nieuwsgierigheid: hoor je 'rampen' (9/11; aanslagen in London, moorden op TvG/PF) ook veel later?
Nee hoor, ik hoor alles vrijwel meteen. Mijn vriend studeerd journalistiek, en mijn vader is rechter, zij willen dus allebij wel heel graag alles goed bijhouden. Maar ik kijk af ent oe ook wle op nu.nl ofzo, en op school hoor ik natuurlijk ook een hele hoop.

En nee, ik vind hte niet erg om beinvloed te worden, das de grap van t imago wat ik 'gebouwd' heb. Ik vertrouw mezelf niet met zo'n ding in huis. Ben ik duf, kruip ik erachter... En dan heb ik daarna hoofdpijn. Dus beter niet . Als ik me niet meer afhankelijk kan stellen van mensen die het nieuws voor me bijhouden, zal ik ws wel aan de krant gaan.
Oud 12-10-2005, 11:19
da leentjuh
da leentjuh is offline
Al die dieten zijn onzin. Als je meer calorieen verbrandt dan je binnenkrijgt val je af, en andersom kom je aan, it's as simple as that. Hoef je niet een of ander moeilijk dieet voor te volgen.
Bovendien heb je voldoende koolhydraten nodig, je hersenen functioneren daar namelijk op.
Oud 12-10-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 12-10-2005 @ 12:18 :
Nee hoor, ik hoor alles vrijwel meteen. Mijn vriend studeerd journalistiek, en mijn vader is rechter, zij willen dus allebij wel heel graag alles goed bijhouden. Maar ik kijk af ent oe ook wle op nu.nl ofzo, en op school hoor ik natuurlijk ook een hele hoop.
Als je veel kranten leest gaat je taalbeheersing wel omhoog
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 11:50
Meadow
Meadow is offline
I'm perfectly aware . Ik lees ongelofelijk veel (romans). Alleen geen kranten, en dat helpt ook niet, dus zullen die kranten er niet zo veel aan toe voegen denk ik. Ik lees sowiso over spelfouten heen, of ze nou van ij zijn of van een ander. Typfouten zijn een ander verhaal, die maak ik op t moment ongelofelijk veel omdat ik griep heb en dus iet echt helder ben.
Oud 12-10-2005, 12:18
voyager
voyager is offline
even niet over gezond of niet

Dit dieet lijkt me eigenlijk immens moeilijk om te volgen. Ik hou niet zo van vettige dingen eten, een keer op een weg wel natuurlijk, maar enkel vet, JAKKES!
Stel je voor: ontbijten met worstjes, middagmalen met een hamburger, snacken met nog een andere soort worst Daarnaast vind ik vettig eten ook altijd zo zwaar liggen op de maag, ik ga al gauw, na het eten van iets vettigs bv. frieten, het een paar uur erachter nog eten (eigenlijk eet ik wel niet graag frieten, kroketten daarintegen, lekker!)

Mijn gevaar ligt niet in te veel vettige dingen eten, maar in te veel suikerrijke zaken
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 12:31
Verwijderd
een broodje hamburger of een bord friet mag ook al niet bij Atkins
Het komt er inderdaad op neer dat je in het begin eigenlijk alleen vlees en ei mag gebruiken. Dat mag natuurlijk ook wel mager vlees zijn, het hóeft niet vet te zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 12:32
love-THE-world
love-THE-world is offline
ik snap niet hoe je kunt afvallen daardoor
Oud 12-10-2005, 13:46
Hulk
Hulk is offline
lees het topic dan eens door

Oud 12-10-2005, 16:32
Anno2007
Anno2007 is offline
het lijkt me een verschrikkelijk ongezond dieet. erg eenzijdig, en je most volgens mij ook een boel vitaminen enzow die wel heel belangrijk vor je zijn! ook heel veel vette dingen eten zou ik niet lekker vinden, bij mij valt het meestal (vooral friet ) verkeerd. Ook lust ik geen ei.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 17:04
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Op rtl4 had je een dossier daarover en het geheim van het dieet is dat in vet eten veel eiwitten zitten waardoor je snel volzit, dus die mensen mochten eten hoeveel ze wilden, maar ze aten niet veel door die eiwitten en daardoor vielen ze af.
Oud 12-10-2005, 20:10
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 12-10-2005 @ 13:32 :
ik snap niet hoe je kunt afvallen daardoor
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 12-10-2005 @ 18:04 :
Op rtl4 had je een dossier daarover en het geheim van het dieet is dat in vet eten veel eiwitten zitten waardoor je snel volzit, dus die mensen mochten eten hoeveel ze wilden, maar ze aten niet veel door die eiwitten en daardoor vielen ze af.
Nadat de ontdekker van het Atkins dieet is overleden aan een hartaanval, stopte het merendeel van de Atkins-dieeters..
Oud 14-10-2005, 15:51
George
George is offline
Citaat:
Citaat:
nare man schreef op 12-10-2005 @ 01:05 :
Oh, wat ik begrepen heb is dat hij overleed doordat hij uitgleed en ongelukkig ten val kwam op de stoep voor zijn huis. Hij leed wel aan overgewicht, maar dat was niet de oorzaak van zijn overlijden.
Blabla, maakt niet uit of het waar is, wat wél waar is, is dat je aders inderdaad dicht kunnen slibben van zoveel vet. Als je zoveel vet eet verhoogt je cholestrol natuurlijk ook, bij een verhoogd cholestrol is de kans dat je aders dichtslibben groot. Gevolg: bloedpropvorming, aderverkalking, blabla, al met al niet zo gezond.
Bovendien ben ik van mening dat een mens sowieso niet gezond kan blijven als hij zo'n tijd zonder koolhydraten en dus zonder energie zit, het lijkt me ook dat je veel bouwstoffen (vitaminen ed) mist die je normaal wel eet maar die niet in ei en vlees zitten, wat weer zorgt voor nóg minder energie en slap gevoel, bladibla, bovendien lijkt het me verschrikkelijk zoveel vet te moeten eten, ik word sowieso al misselijk van vlees (ik eet het dan ook helemaal niet ) en als ik twee dagen alleen vis en ei zou eten zou ik de rest van de week met m'n hoofd boven de wc hangen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten