Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2005, 23:40
mvds
mvds is offline
Ik heb sinds kort een nieuwe pc maar ondervind problemen. Met spellen opstarten springt het scherm opeens op zwart en zegt ie dat ie geen signaal meer krijgt. Je kunt dan niks meer doen behalve resetten. Als je daarna het spel laadt dan doet ie het ineens wel. Het is een orgineel spel dus geen kopie ofzo (nfs underground). Ook loopt de pc zo nu en dan vast, ook als je de pc helemaal niet intensief gebruikt. Bij de winkel zeiden ze dat het kon liggen aan het wel of niet hebben van geaarde stopcontacten, die heb ik intussen dus dat moet geen probleem zijn.

Processor is AMD athlon 64 3000+
Heb om 2x 512 mb gevraagd maar pc zegt dat er 960 mb op zit
Over videokaart of voeding enzo weet ik niks, ben ook benieuwd hoe je daar achterkomt.(ben nieuw in het pc wereldje )

Als je meer info nodig hebt vraag het maar, maar als iemand het probleem herkent en met een oplossing kan komen zou je mij erg helpen

Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 23:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2005, 23:57
M@rco
M@rco is offline
Het lijkt wel alsof je onboard video hebt (1024 - 960 = 64, er is dan 64MB gereserveerd voor de geïntegreerde videochip).

Informatie over je hardware kun je eenvoudig zien met Everest Home Edition (hier te downloaden). Kijk daar maar eens wat voor videokaart je hebt

Als je overigens écht onboard video hebt dan ben je wel behoorlijk opgelicht (als je tenminste bij de aanschaf specifiek hebt aangegeven dat je met je nieuwe systeem spellen wilt spelen), want dat is echt niet gemaakt om mee te gamen.

Dat verhaal over die geaarde stopcontacten lijkt me trouwens de grootst mogelijke onzin. Vastlopers betekenen 9 van de 10 keer een hardwareprobleem.
Oud 14-10-2005, 00:00
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik denk dat je die computerwinkel inderdaad maar eens moet gaan mijden
Oud 14-10-2005, 07:05
Jolt
Jolt is offline
Bij mij is niks geaard. En er is nog nooit wat gebeurt, dus dat is onzin, zwart beeld bij het opstarten of bij een game opstarten kan:

- Hitte zijn
- Onstabiel door middel van overlock (te weinig voltage, te warm, e.d)
- foute timings op het geheugen

En ga zo maar eventjes door.
Oud 14-10-2005, 08:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-10-2005 @ 08:05 :
Bij mij is niks geaard. En er is nog nooit wat gebeurt, dus dat is onzin
Ja als het zélfs bij Jolt niet gebeurt...

@TS
Zwart scherm, dan denk ik snel aan oververhitting van CPU (processor), GPU (videokaart) of je voeding (hoeveel vermogen heeft deze?).

Even aangenomen dat je niet hebt overclocked.
Oud 14-10-2005, 16:04
mvds
mvds is offline
Ik heb Everest er nu op staan en heb meteen de cpu temperatuur in de gaten gehouden. Hij blijft op 36 °C hangen. En de pc is trouwens niet overgeclocked. Meestal als ik ga gamen moet ik hem uit de stand-by stand halen, dus daarvan zal ie niet te heet worden lijkt me. Bij die winkel zeiden ze ook dat het kon liggen aan die geheugen strips, maar er hebben er al 3 verschillende ingezeten maar jammer genoeg geen verandering. Wel dat ie veel minder vaak vastliep.
Over die videokaart: Het is een VIA/S3 UniChrome Pro Integrated. Heb expres niet meteen een betere gewild omdat ik in eerste instantie niet wilde gamen maar videobewerking wilde doen. (Bij nader inzien zal ik toch maar een keer een betere kopen, gamen is wel leuk)
Ik weet trouwens niet precies bij welke tab ik moet kijken voor m'n voeding, als iemand zegt waar het staat dan zet ik het wel hier neer.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 19:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
En jij dacht NFS Underground met een onboard videochipje te gaan spelen?

Bovendien, onboard video vertraagt ook je geheugen enorm. Dus ook videobewerken en ander desktop gebruik lijdt daar enorm onder. Onboard video is alleen voor ubergoedkope bugdet computers die een videokaart van 20 euro niet kunnen veroorloven. (lees: next-time-do-some-research )

Draai prime95 torture-test eens, en memtest86. Met beide programma's controleer je of je systeem stabiel is.
Oud 14-10-2005, 22:35
mvds
mvds is offline
Hmm, als dat echt zo is dan zal ik een andere videokaart moeten kopen. Levert dat nog problemen op als er een integrated chip in zit of kun je die gewoon eruit halen?
Ik zoek trouwens niet al die testen te doen, ben nu bezig met prime95 maar achteraf wil ik de systeemkast terugbrengen naar de winkel om te eisen dat ze alles gewoon normaal afleveren, zit nog 2,5 jaar garantie op dus moet wel lukken
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 08:11
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
die kan je in je bios uitzetten
Oud 15-10-2005, 11:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Terug naar de winkel lijkt me niet onverstandig nee. Ik ga te vaak uit van zelfbouw.
Reageren

Regels voor berichten