Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2005, 14:03
shushu
shushu is offline
even me frustatie van me af schrijven.....
heb zovee moeite gedaan om havo te kunnen gaan doen (hoge cijfers op vmbo gehaald toen een jaartje mbo, daar mezelf weer bewezen, en eindelijk aangenomen op havo voor volwassenen)

de eerste periode ging prima, begreep alles maakte netjes huiswerk alles...voelde me zelfs braaf bezig......

tot de uitslagen van de toetsweek binnenkwamen..heb e helemaal suf geleerd en mijn enige 2 uitblinkers zijn een 9.2 op wiskunde en een 6.4 op geschiedenis.....de rest is 5,6 5,8 en een 3,4 na een heerlijke blackout tijdens me eerste deel van me p.o.

misschien is het toch te hoog gegrepen ofzo, misschien moet ik wennen aan een nieuw systeem en alles....ik heb geen idee, maar hoop dat het volgende periode toch echt beter gaat want mijn doel is absoluut niet om te slagen met 6en......

zijn er meer mensen die zoiets hebben?? of meegemaakt?
dit is namelijk erg deprimerend
Advertentie
Oud 01-11-2005, 14:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb het zelf niet echt meegemaakt, maar ik zou proberen nu niet meteen al te wanhopig te worden. Het kan best zijn dat je nog moet wennen aan het systeem en zo, het is toch weer een nieuwe situatie. En voor wiskunde heb je wel een goed cijfer en verder heb je toch ook nog drie voldoendes? Probeer niet te snel negatief te worden, hoe lastig ook
Oud 01-11-2005, 14:11
shushu
shushu is offline
ja dat wel, maar om over die voldoendes nu naar huis te schrijven

ik ga wel gewoon door, veel van de mensen die alleen een vmbo diploma hebben en nu dezelfde opleiding doen hebben "slechte" cijfers......niet dat het dan goed voor mij is om slechte cijfers te halen maar toch....
Oud 01-11-2005, 14:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Je hebt maar 1 onvoldoende relaxed...
Oud 01-11-2005, 14:27
shushu
shushu is offline
ja maar heb een 6.4 op een andere toets van zelfde vak gehaald dus sta alsnog een 5,4 gemiddeld.....

misschien heb ik ook wel te hoge verwachtingen gelijk al de eerste periode van mezelf...heb een jaar niks gedaan, die mbo stelde niks voor. dus een jaar uit dat schoolsysteem zeg maar....

toch ben ik niet tevreden met die cijfers...maja....
Oud 01-11-2005, 14:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Dat komt waarschijnlijk omdat je op het VMBO niet van de 2de fase al wat voorlichting gekregen hebt. En tusen VMBO en Havo zit natuurlijk ook wel wat verschil. Als je al kijkt wat sommige voor hun Cito hadden, dan gaat die test echt nergens over. Sommige met VMBO advies halen alsnog VWO en andersom is ook het geval.
Oud 01-11-2005, 15:17
Verwijderd
ik had zoiets toen ik van vwo naar wo ging. Kan gebeuren, je moet gewoon wennen aan een nieuw systeem . Eventueel kun je aan je mentor tips vragen hoe je efficient kunt leren.
Oud 01-11-2005, 16:02
Nyawa
De cijfers van onze klas (oké, 't is vwo, maar principe is hetzelfde) van de eerste toetsweek toen we net in de vierde zaten waren ook dramatisch. Je moet gewoon nog een beetje wennen denk ik, en het is idd maar één onvoldoende, dat valt heel erg mee. Wacht eerst de volgende toetsweek af, waarschijnlijk gaat die veel beter.
Oud 01-11-2005, 16:06
Verwijderd
Mjin cijfers in de vierde waren over het algemeen ook niet zo denderend hoor. Voor sommige vakken haalde ik maar net een voldoende. En idd na de eerste toetsweek viel het van de hele klas tegen, trekt wel weer bij.
Oud 01-11-2005, 16:15
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
zo heel erg slecht is het ook alweer niet. Ik bedoel er zijn mensen die het erger hebben/ hadden. ( denk: aan blijvenz zitters. )
En ik had vorig jaar ook zulke cijfers, zonder uitblinkers
Oud 01-11-2005, 17:00
strawberryangel
strawberryangel is offline
het verschil tussen het vmbo/mbo en havo is echt heel erg groot, er wordt ook een andere manier van denken verwacht (dus niet alleen je kennis kunnen opsommen maar ook kunnen toepassen) en het lijkt me heel normaal dat je daar erg aan moet wennen. misschien waren je antwoorden te 'simpel' of niet 'diep' genoeg, want daar ben je nog niet aan gewend. oefen veel met oude toetsen zou ik zeggen en dan wen je er vanzelf aan!
Oud 01-11-2005, 18:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon doorgaan zou ik zeggen. Nog alle tijd om je onvoldoendes op te halen! Twee punten in de 5 zijn nog niet zo bijster erg, alleen die 3,4 wordt moeilijk. Maar niet te snel opgeven, en als ik het zo lees doe je er veel voor, nou ik zou zeggen: Blijf dat doen.

Ik heb het afgelopen jaar ook een beetje gehad. De HAVO ging fantastisch, nooit problemen gehad. Op de HEAO op een paar herkansingen ook probleemloos verlopen en in 4 jaar afgerond. Nu op de Uni doe ik er veel voor, maar in het afgelopen jaar heb ik ook een aantal onvoldoendes gehaald, ondanks dat ik er zo veel voor over heb. Dat vond ik echt frustrerend en ik dacht ook een aantal keer aan stoppen. Maar ik ben toch doorgegaan (op de HAVO en HEAO heb ik bijna geen tegenslagen gehad, dat was ik niet gewend, dat was het verschil met het eerste jaar op de Uni) en nu heb ik het weer helemaal naar mijn zin. En haal ik bepaalde dingen niet, nou ja dan doe ik er toch wat langer over dan 2 jaar (het is een tweejarige opleiding). So, don't worry!
Oud 01-11-2005, 19:16
shushu
shushu is offline
ik heb al eerder havo gedaan dus heb al wel voorlichting gehad over de tweede fase en profiel gekozen etc....
het toepassen enzo ging ook allemaal goed het was meer dat we vragen kregen die we niet verwacht hadden, allemaal nieuwe leraren, nieuwe dingen die zij belangrijk vinden etc...
en op mbo was de opleiding heel zelfstandig, net als wat we nu doen dus daar ligt het ook niet aan.

ik denk dat ik gewoon weer helemaal moet inkomen in dat hele schoolgedoe weer....een half jaar letterlijk geen fuck doen en dan weer elke dag heel veel doen is niet zomaar iets,.....

ach jah...ik denk dat het ook allemaal wel goed komt, is alleen beetje grote shock als je na een perfecte examenuitslage dit soort cijfers haalt.
Oud 01-11-2005, 19:34
dragonstorm
dragonstorm is offline
joh wat kanker je nou.
Een 9.4 voor wiskunde? ik zou dertig rondjes rennen en drie radslagen doen voor zo'n cijfer. En die 3,4 haal je nog wel op.
Oud 01-11-2005, 23:18
Verwijderd
Citaat:
dragonstorm schreef op 01-11-2005 @ 20:34 :
joh wat kanker je nou.
Een 9.4 voor wiskunde? ik zou dertig rondjes rennen en drie radslagen doen voor zo'n cijfer. En die 3,4 haal je nog wel op.
De cijfers zijn op zich idd niet zo slecht, maar het lijkt me wel vervelend om hard geleerd te hebben en dan alsnog een aantal cijfers onder de 6 te hebben. Dus wat dat betreft kan ik me de teleurstelling wel voorstellen. Zeker dat van die PO is natuurlijk erg jammer. Ik neem aan dat het om een presentatie ging.. probeer je presentatie vantevoren zo vaak te oefenen dat je de tekst kunt dromen. Dat je er niet echt meer bij na hoeft te denken. Dat heeft bij mij iig goed geholpen.
Oud 02-11-2005, 05:26
MTpower
MTpower is offline
Je bent waarschijnlijk gewend aan hoge cijfers op vmbo, Havo is nu eenmaal een stapje hoger
Daarbij zijn die cijfers nog niet echt om te janken, je hebt er altijd wel kuttoetsen tussen zitten, gaat in de toekomst vast beter, zolang je je maar niet te druk gaat maken.
Oud 02-11-2005, 09:13
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Het laagste wat je staat is een 5,4 gemiddeld. Waar maak je je druk om.
Je hebt nog een hele tijd tot de examens hoor
Oud 02-11-2005, 11:11
Miracle
Miracle is offline
Zoals je zegt, het komt wel goed. Het jaar is nog lang niet voorbij en je haalt vast nog wel een paar cijfers die je gemiddelde wat opkrikken. Succes en als je nog eens je hart wilt luchten kan dat hier ook: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1288721

Regels voor berichten