Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2005, 04:06
volkapagal
volkapagal is offline
De laatste tijd heb ik veel jeuk in en rondom mijn vagina en mijn afscheiding is nogal korrelig en niet zo vochtig. Weet iemand wat het evt kan betekenen?
Oud 22-10-2005, 08:23
Verwijderd
Kan een schimmelinfectie of SOA zijn. Even mee langs de dokter.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 13:35
volkapagal
volkapagal is offline
SOA lijkt me beetje onlogisch aangezien ik maagd ben
Oud 22-10-2005, 13:38
Thee Muts
Thee Muts is offline
Dan is het dus waarschijnlijk een schimmelweginfectie. Even mee langs de huisarts, die kan je iets geven waardoor je er zo weer vanaf bent.

Of irritatie door inlegkruisjes en strakke broeken. Maar omdat je afscheiding ook verandert is, denk ik eerder aan een schimmelinfectie.
Oud 22-10-2005, 13:41
volkapagal
volkapagal is offline
Nou, dan zal het dat wel zijn.
Ik gebruik geen inlegkruisjes, maar draag bij het paardrijden en dansen en voltigeren welleens strakke broeken.
Maar hoe kom je dan aan zo'n schimmelinfectie???
Oud 22-10-2005, 13:55
Thee Muts
Thee Muts is offline
Een schimmelinfectie kan seksueel overgedragen worden door iemand die er op dat moment ook last van heeft. Maar dat betekend niet dat het per definitie een SOA, want het kan ook 'spontaan' opkomen bij bijvoorbeeld een lage weerstand, net als een schimmelinfectie in bijvoorbeeld je mond of voetschimmel.

Waarschijnlijk weet de huisarts aan jouw beschrijving al wat er aan de hand is en zal hij niet eens even willen kijken. Maar misschien ook wel, dat verschilt een beetje per huisarts. En dan schrijft hij een receptje voor waarmee je naar de apotheek kan. Tegen een vaginale schimmelinfectie kun je een tablettenkuur krijgen, een zalfje of een soort van eitje dat je in je vagina in moet brengen. Meestal vraagt de huisarts aan jouzelf wel wat je het prettigst vindt om te gebruiken.

Het is misschien niet het makkelijkste onderwerp om mee naar de huisarts te gaan, maar je bent zeker niet de enige en daarna weet je tenminste wel dat je er weer vanaf bent
Oud 22-10-2005, 14:02
volkapagal
volkapagal is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 22-10-2005 @ 14:55 :
Een schimmelinfectie kan seksueel overgedragen worden door iemand die er op dat moment ook last van heeft. Maar dat betekend niet dat het per definitie een SOA, want het kan ook 'spontaan' opkomen bij bijvoorbeeld een lage weerstand, net als een schimmelinfectie in bijvoorbeeld je mond of voetschimmel.
Maar ik ben maagd
Oud 22-10-2005, 14:06
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
volkapagal schreef op 22-10-2005 @ 15:02 :
Maar ik ben maagd
Ja, dat las ik net ook al... Maar als ik je een antwoord geef op een vraag (in dit geval hoe je aan een schimmelinfectie kunt komen), dan wil ik je daar graag een volledig antwoord op geven. Vandaar dat ik ook dat erbij zette, als mogelijke oorzaak van het oplopen van een schimmelinfectie in het algemeen. Voor jou geldt dus de tweede oorzaak die ik noemde.
Oud 22-10-2005, 16:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een schimmelinfectie kan je zo ongeveer overal door krijgen, je kan idd besmet worden door iemand anders en dat hoeft niet eens via huid op huid contact maar kan volgens mij ook via een handdoek ofzo. Je kan het ook krijgen door verminderde weerstand, bijvoorbeeld doordat je pas ziek geweest ben, antibiotica gebruikt heb of gewoon even wat minder weerstand hebt. Je kan het ook krijgen door het dragen van inlegkruisjes of strakke broeken, of door wassen met zeep of douchegel ofzo.
Oud 22-10-2005, 17:08
Bloem
Bloem is offline
Ik heb ooit ook eens een schimmelinfectie gehad, had idd korrelige afscheiding, veel meer dan normaal en het jeukte. Waardoor ik het gekregen heb weet ik niet, zal wel verminderde weerstand gehad hebben ofzo. Ben iig naar de huisarts gegaan, zij hoefde niet eens te kijken, uit mijn verhaal kon ze wel opmaken dat het een schimmelinfectie was. Heb een tablet gekregen die ik moest slikken, en zalf voor de buitenkant, en na 3 dagen had ik nergens meer last van
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:11
volkapagal
volkapagal is offline
Nou in mijn geval zou het wel door zeep zijn gekomen. Maar ik heb er nu al wat minder last van.
Oud 22-10-2005, 17:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
volkapagal schreef op 22-10-2005 @ 18:11 :
Nou in mijn geval zou het wel door zeep zijn gekomen. Maar ik heb er nu al wat minder last van.
Niet te lang mee rond blijven lopen hoor, als je er last van houdt. Het kan lijken alsof het vanzelf overgaat maar vaak sluimert het dan maar een beetje door en steekt het weer de kop op als je weerstand minder is. Hoe sneller je er bij bent hoe sneller je er ook vanaf bent. Ik heb er eens heel lang mee doorgelopen en ben toen echt een half jaar bezig geweest om er vanaf te komen. Je hebt dan ook veel zwaardere medicijnen nodig.
Oud 22-10-2005, 17:28
volkapagal
volkapagal is offline
OK, bedankt voor de tips het het info

Regels voor berichten