Advertentie | |
|
![]() |
|
Uiteraard
![]() Vorig jaar (of was het het jaar daarvoor) werd de eerste belangrijke wedstrijd ook gewonnen door een niet-Vlaming, die zo uit het niets kwam opgedoken... Stiekem hoop ik uiteraard dat het een spannend seizoen wordt!
|
Nadat Nys zaterdag won in het Nederlandse Harderwijk en Wellens in Dottenijs, was het uitkijken naar een rechtstreeks duel tussen de twee tenoren in Zonhoven (Belgie). Maar spannend werd het niet. Drie rondjes kon Wellens gelijke tred houden met Nys, maar daarna drong de wereldkampioen zijn wil op.
Nys won met driekwart minuut voorsprong op Wellens. Voor de derde plaats kon Albert een groepje achtervolgers met onder andere Erwin Vervecken op afstand houden.
||
Citaat:
![]()
|
Albert reed vorig jaar ook al behoorlijk goed. Verder zijn ook Bart Arnouds (Bel, Rabo) en Lars Boom (Ned, Rabo) (als hij tenminste weer in het veld gaat rijden, want op de weg rijdt hij ook niet slecht) jonge jongens om in de gaten te houden.
|
eerste confrontatie nijs-wellens in neerpelt
1. Bart Wellens (Bel) 1h01'01" 2. Richard Groenendaal (Ned) 3. Wim Jacobs (Bel) 4. Sven Nijs (Bel) 5. Niels Albert (Bel) 6. Petr Dlask (Tsj) 7. David Willemsens (Bel) 8. Radomir Simunek (Tsj) 9. Erwin Vervecken (Bel) 10. Sven Vanthourenhout (Bel) naja, nijs had gewoon een slechte dag en reed ook nog tegen een boom aan. als ze beiden in topvorm zijn kan het nog wel een mooie strijd worden dit seizoen. goeie prestatie van onze richard trouwens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar het was idd wel een mooi parcour en leuke beginseizoenwedstrijd...
||
Citaat:
Maar goed, ik heb er weer zin in! Een heerlijke sport om naar te kijken. Ik hoop op veel zware omstandigheden (modder regen kou enz.), dat levert mooie beelden op, en wat meer kansen voor Groenendaal. Verder vrees ik dat het ook dit jaar weer voornamelijk een Vlaams feestje gaat worden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
[veldrijden] Sven Nys blijft de lakens uitdelen Tofke_H | 41 | 30-01-2006 18:09 | |
Vrije tijd |
[veldrijden] Nys sluit perfect seizoen af met overwinning Tofke_H | 2 | 21-02-2005 20:20 | |
Vrije tijd |
[Centraal Topic] WK VELDRIJDEN MONOPOLI B@RTOLI | 43 | 02-02-2003 19:34 | |
Vrije tijd |
BK - NK veldrijden, dit weekend. Tofke_H | 12 | 12-01-2003 21:36 | |
Vrije tijd |
weekendje veldrijden (vooral superprestige) Tofke_H | 4 | 02-12-2002 13:36 | |
Vrije tijd |
Nieuw reglement voor wereldbeker veldrijden Tofke_H | 7 | 23-11-2002 14:44 |