Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2005, 11:54
KingOfGod
KingOfGod is offline
na al dat gedoe over verkrachting in de bijbel is het op zijn plaats enkele dingen te citeren die in dit geval het hindoeisme zegt over vrouwen...

vergeef me dat ik alleen engelse versie heb.

"The Brhadaranyaka Upanishad, for instance, condones rape:

Surely, a woman who has changed her clothes at the end of her menstrual period is the most auspicious of women. When she has changed her clothes at the end of her menstrual period, therefore, one should approach that splendid woman and invite her to have sex. Should she refuse to consent, he should bribe her. If she still refuses, he should beat her with a stick or with his fists and overpower her, saying: “I take away the splendor from you with my virility and splendor” (6.4.9,21)."

and:

"Note one section from the satapatha brahmana: “Then they draw out the penis of the horse and place it in the vagina of the chief queen, while she says, ‘May the vigorous virile male, the layer of seed, lay the seed’; this she says for sexual intercourse…” (13.5.2.1-10)."

verder staan hier nog wat leuke erotische verhalen van de hindoegoden

http://www.themodernreligion.com/com...eretics.html#7
Advertentie
Oud 14-10-2005, 11:57
T_ID
T_ID is offline
http://www.themodernreligion.com/index2.html

hahahaha

(dat de monotheistische godsdiensten stuk voor stuk in een seksfobie zijn vervallen betekent trouwens niet automatisch dat dat ook een goed uitgangspunt is)

Gezien de bron acht ik bovendien de kans zeer hoog dat dit fragment uit de context gerukt is, over andere religies en andere zaken zie ik ze als ik die site eens bekijk ook weinig waarheid op de tafel leggen.

Weer zo'n typisch slotje-na-tien-posts-topic.
Oud 14-10-2005, 11:58
KingOfGod
KingOfGod is offline
LORD SIVA SCREWS THE DEMON ADI TO DEATH
(Heer shiva neukt de demoon adi dood)

"Siva once teased Parvati about her dark skin, and Parvati resolved to perform tapas to obtain a golden skin. As she departed, she said to her son Viraka, 'My son, I am going to do tapas, but Siva is a great woman-chaser, and so I want you to guard the door constantly while I am gone, so that no other woman may come to Siva.' Meanwhile, Adi, the son of the demon Andhaka, learned that Parvati had gone to do tapas, and he resolved to conquer all the gods, for he remembered his father's death. Adi did tapas and won from Brahma the boon that he would only die when he had transformed himself twice. Then he came to Siva's door and saw Viraka there, and to delude him he changed himself into a serpent, forgetting the prediction about the manner of his death. Once inside, he took the form of Parvati in order to deceive Siva, and he placed teeth as sharp as thunderbolts inside her vagina, for he was determined to kill Siva. When Siva saw him he embraced him, thinking him to be Parvati, and Adi said, 'I went to do tapas in order to be dear to you and lovely, but I found no pleasure there and so I have returned to you.' When Siva heard this he was suspicious, for he knew that Parvati would not have returned without completing her vow, and he looked closely for signs by which to recognize her. When he saw that the illusory Parvati did not have the mark of the lotus on the left side of her body, as the true Parvati did, he recognized the magic form of the demon, and he placed a thunderbolt in his own phallus and wounded the demon with it, killing him. ..." -- Matsya Purana 155:1-34, 156:1-40, 157:1-24, 158:1-27; Padma Purana 5:41:1-118; Skanda Purana 1:2:27:58-84; 1:2:28:1-14; 1:2:29:1-81.
Oud 14-10-2005, 12:00
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-10-2005 @ 12:57 :
http://www.themodernreligion.com/index2.html

hahahaha

(dat de monotheistische godsdiensten stuk voor stuk in een seksfobie zijn vervallen betekent trouwens niet automatisch dat dat ook een goed uitgangspunt is
Het hindoeisme is niet monotheistisch. Wist je dat niet?
Oud 14-10-2005, 12:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 14-10-2005 @ 13:00 :
Het hindoeisme is niet monotheistisch. Wist je dat niet?
Dat weet ik al jaren, je interpreteerde wat ik schreef dan ook verkeerd. Het is namelijk zo dat de hindoeistische en Indiase cultuur nooit een afkeer van seks hebben ontwikkeld, en erotiek dus ook terug kan komen in geschriften.

Dat veel andere godsdiensten bang zijn voor alles dat onder kleren schuil gaat betekent niet dat ze het daarmee ook aan het moreel juiste eind hebben.

(hoewel dit praten tegen muren zal zijn gezien de reagerenden in dit topic tot zover )
Oud 14-10-2005, 12:05
KingOfGod
KingOfGod is offline
KRISHNA ZUIGT DE TIETEN VAN EEN DEMOON LEEGOM HAAR TE DODEN
HOW INFANT LORD KRSNA DESTROYED THE EVIL OGRESS PUTANA

"The ogress Putana, a devourer of children, was sent to kill the infant Krsna; she assumed a charming form and let him suck her breast, which she had smeared with a virulent poison. But Krsna, pressing her breast hard with his hands, angrily drank out her life's breaths with the milk and killed her, having cut off her breasts." -- Srimad Bhagavatam (Bhagavata Purana) 10:6:1-44; Agni Purana 12; Brahma Purana 184; Harivamsa 50:22; Padma Purana 6:245; Visnu Purana 5:5.
Oud 14-10-2005, 12:06
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-10-2005 @ 13:03 :
Dat weet ik al jaren, je interpreteerde wat ik schreef dan ook verkeerd. Het is namelijk zo dat de hindoeistische en Indiase cultuur nooit een afkeer van seks hebben ontwikkeld, en erotiek dus ook terug kan komen in geschriften.

Dat veel andere godsdiensten bang zijn voor alles dat onder kleren schuil gaat betekent niet dat ze het daarmee ook aan het moreel juiste eind hebben.

(hoewel dit praten tegen muren zal zijn gezien de reagerenden in dit topic tot zover )
ik heb ook geen afkeer dervan ik lach me er rot om maar het gaat eigenlijk om de verkrachtingsmoraal.
Oud 14-10-2005, 12:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 14-10-2005 @ 13:06 :
ik heb ook geen afkeer dervan ik lach me er rot om maar het gaat eigenlijk om de verkrachtingsmoraal.
Ach, zelfs als het waar zou zijn, wat ik betwijfel, dan moet een vrouw tenminste nog andere kleren aantrekken.

Dat is zelfas nog iets 'beter' dan legaal spontaan iemand van de straat trekken en verkrachten, zoals de bijbel ons graag ziet doen.

Afijn, niet zeiken op anderen totdat je eigen straatje schoon is, al helemaal als je geen zinnige bron hebt en zelf ook geen kennis van zaken.
Oud 14-10-2005, 12:19
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-10-2005 @ 13:10 :
Ach, zelfs als het waar zou zijn, wat ik betwijfel, dan moet een vrouw tenminste nog andere kleren aantrekken.

Dat is zelfas nog iets 'beter' dan legaal spontaan iemand van de straat trekken en verkrachten, zoals de bijbel ons graag ziet doen.

Afijn, niet zeiken op anderen totdat je eigen straatje schoon is, al helemaal als je geen zinnige bron hebt en zelf ook geen kennis van zaken.
o ik zeik niet hoor, dit was niet bedoeld als aanval op hindoeisme, maar even laten zien +discussie over verkrachting hierin nadat zoveel ongelovigen op mijn bijbel hebben gezeken...
vanwege verkrachtingswetten.
Oud 14-10-2005, 13:44
T_ID
T_ID is offline
Een uitermate zwak argument aangezien ik atheist ben, maar hey.
Oud 14-10-2005, 14:56
Verwijderd
Citaat:
KingOfGod schreef op 14-10-2005 @ 13:06 :
(...) maar het gaat eigenlijk om de verkrachtingsmoraal.
What about it?
Oud 14-10-2005, 15:38
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Jeetje. Toch me eens gaan verdiepen in Hindoeïsme
Oud 15-10-2005, 02:09
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-10-2005 @ 15:56 :
What about it?
Verkrachtingsmoraal is erg als de Hindu's het hebben, maar een genocidemoraal is prima als het in het OT staat. Snap je dat niet?
Oud 15-10-2005, 08:55
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
McCaine schreef op 15-10-2005 @ 03:09 :
Verkrachtingsmoraal is erg als de Hindu's het hebben, maar een genocidemoraal is prima als het in het OT staat. Snap je dat niet?
dat was niet echt wat ik wilde overbrengen
Oud 15-10-2005, 11:06
Verwijderd
Wat dan wel?
Oud 16-10-2005, 21:14
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-10-2005 @ 12:06 :
Wat dan wel?
duidelijk maken dat God zijn hand in veel heeft en de ongelovigen die elke excuus om de bijbel te verkrachten aangrijpen laten zien dat ze dan net zo goed ook andere geloven kunnen pakken.
Oud 16-10-2005, 21:34
cartman666
cartman666 is offline
die lui winden er geen doekjes om.
Overigens is er toch niet zoveel mis met de seksuele uitlatingen? De Goden hebben daar een eigen leven en bevechten de demonen, alles is extremer bij Goden, zo ook de seks. Dat ze erover schrijven is dan niet meer dan logisch.
(doet de bijbel in het oude testament tenslotte ook.)
Oud 16-10-2005, 21:49
Verwijderd
Citaat:
KingOfGod schreef op 16-10-2005 @ 22:14 :
duidelijk maken dat God zijn hand in veel heeft en de ongelovigen die elke excuus om de bijbel te verkrachten aangrijpen laten zien dat ze dan net zo goed ook andere geloven kunnen pakken.
Ah. Nouja, dat is niet op mij van toepassing. Ik maak geen onderscheid tussen geloven.
Oud 16-10-2005, 23:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 16-10-2005 @ 22:14 :
Dus je komt me een jaar of 8 nadat ik daar zelf mee begon me dat vertellen?

Moest daar nu een heel topic aan gewijd worden?

Is deze discussie wel zo slim om te voeren?

Immers, de bijbel beweerd rechtvaardig te zijn, in oudere geschriften kom ik dat niet tegen.
Krijgt de bijbel het dan niet links en rechts om de oren als bij beide dezelfde misstanden voorkomen omdat de bijbel zich daarbovenop nog valselijk als rechtvaardig doet voorkomen?
Oud 16-10-2005, 23:36
JCG
JCG is offline
waarom heb ik het gevoel dat die quotes zwaar uit hun verband worden gerukt?

Maar het is grappig om te lezen
Oud 17-10-2005, 17:49
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-10-2005 @ 00:14 :

Immers, de bijbel beweerd rechtvaardig te zijn, in oudere geschriften kom ik dat niet tegen.
Krijgt de bijbel het dan niet links en rechts om de oren als bij beide dezelfde misstanden voorkomen omdat de bijbel zich daarbovenop nog valselijk als rechtvaardig doet voorkomen?
het was evenmin mijn bedoeling om deze quotes en de bijbel als onrechtvaardig aan de kaak te stellen dat zijn ze namelijk allebei niet.
Oud 17-10-2005, 18:25
Raven
Raven is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-10-2005 @ 00:14 :

het is nog veel erger..

ze proberen al eeuwen andere geloofsovertuigingen/religies op allerlei manieren door het slijk te halen met leugens over zogenaamde vertaalde teksten. en ja daar heb ik bewijzen van, in hardcopy dus kan ik hier niet posten(tot ik een scanner bij de hand heb)

maar wie Andries Knevel laatst gezien heeft met zijn zogenaamde thema over hekserij weer hopenlijk ook genoeg
Oud 17-10-2005, 18:47
juno
juno is offline
Shit, die heb ik gemist. heb je een linkje?

De Bijbel is heel stellig als het om hekserij gaat: Thou shalt not suffer a witch to live.

In de oorspronkelijke versie werd hier gifmengster mee bedoeld, maar het is nogal rottig vertaald.

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 19:31.
Oud 17-10-2005, 19:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 17-10-2005 @ 18:49 :
het was evenmin mijn bedoeling om deze quotes en de bijbel als onrechtvaardig aan de kaak te stellen dat zijn ze namelijk allebei niet.
Aha, dus een vrouw die andere kleren gaat dragen aan het eind van haar menstruatie mag legaal verkracht worden?

Het blijft leuker worden met jouw opvattingen over rechtvaardigheid.
Oud 17-10-2005, 21:28
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Raven schreef op 17-10-2005 @ 19:25 :
het is nog veel erger..

ze proberen al eeuwen andere geloofsovertuigingen/religies op allerlei manieren door het slijk te halen met leugens over zogenaamde vertaalde teksten. en ja daar heb ik bewijzen van, in hardcopy dus kan ik hier niet posten(tot ik een scanner bij de hand heb)

maar wie Andries Knevel laatst gezien heeft met zijn zogenaamde thema over hekserij weer hopenlijk ook genoeg
hekserij is van satan dus een misdaad. ik ben er slachtoffer van. moet je nou werkelijk uitgerekend dat als voorbeeld geven van een zogenaamde misbejegende religie?
je faalt jammerlijk. ik ben hartstikke open voor zogenaamde andere religies. prachtig die verhalen over Krishna. prachtig die indianen profeties. maar hekserij, get real.
Advertentie
Oud 17-10-2005, 21:29
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-10-2005 @ 20:46 :
Aha, dus een vrouw die andere kleren gaat dragen aan het eind van haar menstruatie mag legaal verkracht worden?

Het blijft leuker worden met jouw opvattingen over rechtvaardigheid.
Rechtvaardigheid is niks anders dan dingen in harmonie brengen met Jezus Christus.
Oud 17-10-2005, 23:03
Raven
Raven is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 17-10-2005 @ 22:28 :
hekserij is van satan dus een misdaad. ik ben er slachtoffer van. moet je nou werkelijk uitgerekend dat als voorbeeld geven van een zogenaamde misbejegende religie?
je faalt jammerlijk. ik ben hartstikke open voor zogenaamde andere religies. prachtig die verhalen over Krishna. prachtig die indianen profeties. maar hekserij, get real.
jij bent er slachtoffer van ?
noem eens een heks die jou kwaad gedaan heeft dan ?

van satan ja tuurlijk als die werkelijk zou bestaan waarom zou ie mensen dan iets geven waardoor hij zelf geen macht meer over ze heeft ? (overigens precies de reden waarom het christendom .. lees: het vaticaan.. er bang voor is)

ik vraag me af of je ook maar iets weet over hekserij.. maar goed dat wordt een lang verhaal om hier uit te leggen.
is je wel eens opgevallen dat die zogenaamde satan is opgebouwd uit figuren alle religies die het christendom beconcureren ?

b.v. iemand hier die een god met een drietand kent ?
Oud 17-10-2005, 23:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 17-10-2005 @ 22:29 :
Rechtvaardigheid is niks anders dan dingen in harmonie brengen met Jezus Christus.
Dat synoniem voor iemand vermoorden/verkrachten had ik nog niet bedacht.
Oud 17-10-2005, 23:25
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Raven schreef op 18-10-2005 @ 00:03 :

b.v. iemand hier die een god met een drietand kent ?
jaa, neptunus!! meer spelletjes: welke god werd afgebeeld als sater. (pagina 56 van uw satanische bijbel )
Oud 17-10-2005, 23:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 18-10-2005 @ 00:25 :
jaa, neptunus!! meer spelletjes: welke god werd afgebeeld als sater. (pagina 56 van uw satanische bijbel )
Pan.

Van welke Germaanse god komt de kerstboom?

welk offtopic?
Oud 17-10-2005, 23:32
enzovoorts
enzovoorts is offline
ik voel mij trouwens vereerd om in een sig te mogen staan!

Merkel
Oud 17-10-2005, 23:33
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-10-2005 @ 00:27 :
Pan.

welk offtopic?
Eh, dat ging om het midwinterfeest toch? Ze vereerde het groen dat overleefde.
Ik ken alleen wodan en freya dus ik gok dan wodan.

(christelijk kerst heeft toch niets met de kerstboom te maken? dat is gewoon omdat het leuk is een boom te versieren)

welke satanische bijbel? die van lavey natuurlijk
Oud 18-10-2005, 16:29
Raven
Raven is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-10-2005 @ 00:27 :
Pan.

welk offtopic?
?? ik weet wel van welke germaanse god sinterklaas komt..

Wodan reed met een paard door de lucht ( lees over de daken ) en gaf met letters aanwijzingen aan de mensen

ow en die satanische bijbel heeft het ook mis.
pan is de god van de ongerepte natuur en het mannelijke
(en is ouder dan de grieken.. net als gaia )

Laatst gewijzigd op 18-10-2005 om 16:32.
Oud 18-10-2005, 17:34
Verwijderd
Open daarvoor maar een nieuw topic
Deze kan dan mooi dicht
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten