Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2005, 14:30
Muchacha
Muchacha is offline
Hellow,

Ik vroeg me af: wat doen jullie als jullie beste vriend(in) vreemdgaat? (jijzelf bent niet bevriend met de bedrogen partner)
Laat je haar doen en ben je blij voor haar dat ze de nodige verzetjes heeft? Weiger je tegen haar te spreken zolang ze er niet mee stopt? Geef je haar de raad dat ze ermee mee moet ophouden of eis je dat ze het aan haar vriend verteld? Of ga je het zelf aan haar vriend vertellen?
(zelfde geldt ook voor de jongens en hun beste kameraad)

Ikzelf zou haar wel steunen maar er ook wel op wijzen dat ze niet eerlijk bezig en dat ze eens moet gaan nadenken over haar relatie en het eventueel uitmaken van die relatie. Ik zou in geen geval iets tegen haar vriend zeggen of eisen van haar dat ze ermee stopt.

En jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2005, 14:36
Verwijderd
Dat moet-ie toch lekker zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 14:38
Verwijderd
Ik zou haar wel laten merken dat ik vind dat ze dat niet zou moeten doen, maar ik zou het niet tegen haar vriend vertellen. Het is haar relatie, dus haar verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 14:41
Verwijderd
Mensen die vreemdgaan dalen sowieso in mijn achting, wie het ook is. Maar verder zou ik niets 'doen', tis mijn probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 14:50
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-10-2005 @ 15:38 :
Ik zou haar wel laten merken dat ik vind dat ze dat niet zou moeten doen, maar ik zou het niet tegen haar vriend vertellen. Het is haar relatie, dus haar verantwoordelijkheid.
Inderdaad, ik zou haar er verder ook niet op afrekenen ofzo. Haar beeld van het hebben van een relatie is dan blijkbaar anders dan die van mij, maar daar laat ik het dan ook bij. Wat zij wel of niet doet binnen haar relatie moet ze lekker zelf weten en ik geef haar er hoogstens mijn mening over.
Oud 18-10-2005, 15:01
Mindfields
Mindfields is offline
Mijn vriendinnen veroordeelden mij er wel om toen het voorkwam, maar zelf zou ik het niet doen, ookal kan ik 't goed vindt met de vriend van 1 van mijn vriendinnen. Het is hun keus, moeten ze lekker zelf weten.
Oud 18-10-2005, 15:09
Poeperd
Poeperd is offline
Ik zou het er niet mee eens zijn. En dat zou ik zeggen. Maar daar zou ik het bij laten. Hun relatie, hun probleem.
Oud 18-10-2005, 15:50
Optima
Optima is offline
Ik ben ooit die vriendin geweest, die dus vreemdging. En mijn ene vriendin kon er niet mee omgaan, omdat ze zelf bedrogen was (lees: haar vriendje van een week had met een ander meisje gekust). Een andere vriendin luisterde altijd, en had er totaal geen problemen mee. Ze ging me niet anders behandelen, ze kende me al zo lang, dat ze het feit dat ik niet monogaam was geen killer vond voor de vriendschap.
Oud 18-10-2005, 16:02
Verwijderd
Ik zou die vriend dan eerst ns langs zn oren wapperen en dan ns ff vragen waar de neuk hij mee bezig is. Maar hij zou toch wel n vriend blijven dan.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 16:34
WolterB
WolterB is offline
Hij/zij doet wat ze wil, zal wel mn mening erover geven tegenover die persoon en het vertellen weet ik niet, hangt mss van de relatie tussen mij en de vriend/vriendin af
Oud 18-10-2005, 16:40
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-10-2005 @ 15:36 :
Dat moet-ie toch lekker zelf weten.
Oud 18-10-2005, 16:48
Jolene
Jolene is offline
pff dat zou ik wel moeilijk vinden het vriendje van mn beste vriendin is ondertussen ook een goede vriend van mij.We gaan ook altijd samen uit +nog een vriend als onafscheidelijk groepje.Ik zou iig tegen haar zeggen dat ze het moet vertellen en als ze er nog mee bezig is heel snel stoppen.Een beetje gezellig tegen hun samen doen zal me dan wel erg moeijk afgaan.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 17:17
zeep007
zeep007 is offline
Ik zal mijn mening erover geven, maar niet opdringen. Dat moet hij/zij zelf maar lekker weten...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 17:37
Verwijderd
Ik zou haar duidelijk laten merken dat ik het echt niet netjes van hem/ haar vindt. Over de relatie laten nadenken. Zeggen dat ik het eigenlijk echt niet vind kunnen. Zeggen dat het beste eerlijk gedaan kan worden tegen elkaar (het vertellen)

Ik zou niks tegen de partner zeggen. Daar schiet ik toch niks mee op. Ik zou diegene ook niet direct laten vallen, maar wel echt duidelijk maken dat ik het eigenlijk niet vind kunnen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:01
Lorelei
Lorelei is offline
Ik zal er m'n mening overgeven maar ik ben niet in de positie om daar moeilijk over te doen.
Oud 18-10-2005, 18:13
Verwijderd
Ik zou zeggen dat ik het er niet mee eens ben, maar zal verder niets doen. Laten weten dat ze verkeerd bezig is moet genoeg zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:23
Henkje
Henkje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-10-2005 @ 15:38 :
Ik zou er wel op aandringen dat ze het zsm moet zeggen tegen haar vriend.
Oud 18-10-2005, 18:26
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Tja, hij/zij zou het zelf moeten weten hoor, ik zou me er echt niet mee gaan bemoeien. Kijk, als ik bevriend was met zijn/haar partner, dan was het anders geweest. Maar dat is niet het geval en dus vind ik dat het niet mijn zaak is.
Oud 18-10-2005, 18:41
Verwijderd
Bier drinken en vertellen dat hij helemaal in zijn recht staat.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
*dreamallica* schreef op 18-10-2005 @ 19:23 :
Ik zou er wel op aandringen dat ze het zsm moet zeggen tegen haar vriend.
Waarom? 't Is toch niet jouw probleem..
Oud 18-10-2005, 19:16
zoef de haas
zoef de haas is offline
vriendin van me heeft dat geflikt op de intro vreemdgegaan de hele rotzooi en als ik aan iemand we een hekel heb is het haar vriend. Toch vind ik het we laag van dr als je vreemdgaat ben dan in ieder geval mans om het toe te geven en dat is wat ik tegen d'r heb gezegd that's it en verder zoekt ze het op dat gebied maar zelf uit
Oud 18-10-2005, 19:21
I C U
I C U is offline
Tja. Lekker zelf weten, ik zou tegen hem/haar zeggen dat ik het een minder geslaagde actie vind, maar verder... Als hij/zij een keertje zoent met iemand, per ongeluk, ofzo, dan ga ik me daar zeker niet in mengen, maar bij stelselmatig vreemdgaan... Het blijft mijn zaak niet natuurlijk, maar toch. Lastig. Wie weet reageer ik wel totaal anders in zo'n situatie zelf.
Oud 18-10-2005, 21:07
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 18-10-2005 @ 19:55 :
Waarom? 't Is toch niet jouw probleem..
Op zich niet. Maar het is toch HEEL oneerlijk van haar om z'achterbaks te doen tegenover haar vriend (of zijn vriendin).
Als je vriendin iets zou stelen, zou je toch ook tegen haar zeggen dat het niet netjes is, ookal is dat helemaal jouw probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 21:30
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 18-10-2005 @ 22:07 :
Op zich niet. Maar het is toch HEEL oneerlijk van haar om z'achterbaks te doen tegenover haar vriend (of zijn vriendin).
Als je vriendin iets zou stelen, zou je toch ook tegen haar zeggen dat het niet netjes is, ookal is dat helemaal jouw probleem niet.
Oh tuurlijk. Mening geven is ok. Maar wat ze er verder mee doet, moet ze zelf weten.
Oud 18-10-2005, 21:56
Flowtje
Flowtje is offline
Ik zou haar laten merken dat ze fout bezig is, maar meer ook niet. Het is haar relatie, haar zaak en mijn mening erover geven vind ik genoeg.
Oud 18-10-2005, 22:13
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik zou hem laten merken dat ik er niet mee eens ben en niet vind kunnen, maar verder zoeken ze het zelf maar lekker uit.
Oud 18-10-2005, 22:52
Verwijderd
Ligt eraan welke vriendin, maar ik geloof dat ik ze meestal hun gang zou laten gaan. Misschien af en toe aankaarten hoe het voor de bedrogene moet zijn, maar verder niet zo veel. Het verandert natuurlijk als ik haar vriend ook goed ken...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 00:17
Metal
Metal is offline
Citaat:
Katje schreef op 18-10-2005 @ 15:41 :
Mensen die vreemdgaan dalen sowieso in mijn achting, wie het ook is. Maar verder zou ik niets 'doen', tis mijn probleem niet.
Oud 19-10-2005, 10:57
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ook bij mij dalen mensen die vreemdgaan in mijn achting. Ik zal hem er zeker op wijzen, en wanneer ik haar zelf persoonlijk zou kennen krijgt ze het ook gerust van mij te horen krijgen wanneer hij maanden later nog steeds weigerd eerlijk te zijn tegen zijn vriendin. Het is niet mijn probleem, maar ik vrees dat ik niet overweg kan met mensen die vreemdgaan, dus ik in zo'n geval ook niet (meer) met mijn beste vriend. Easy!
Oud 19-10-2005, 11:09
Verwijderd
Ik heb wel eens in die situatie gezeten en toen heb ik wel gezegd dat ik het erg dom vond. Daarna deed ze het overigens nog een paar keer.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 11:30
Iduna
Iduna is offline
Ik zou haar duidelijk maken dat ik niet achter haar sta. Maar aangezien ik niet bevriend ben met haar vriend, blijft het haar keuze/verantwoordelijkheid om het wel/niet te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 14:15
Verwijderd
Als ze erom vraagt dan zal ik mijn mening geven en voor de rest moet ze het lekker zelf uitzoeken.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 02:13
crook
crook is offline
mijn beste vriend of vriendin moet doen waar hij of zij zin in heeft, daar heb ik voor de rest niets mee te maken
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 18:31
Verwijderd
Hmmmz, lastig. Ik zat te denken: "Wat nou als ik de bedonderde partner was, zou ik dan willen dat iemand het me verteld, als mijn partner het niet zou doen?"
In dat geval zou ik zeggen van wel. Altijd lullig als meerdere mensen ervan af weten en jij vrolijk doorgaat...

Maar dan ligt het er ook nog aan of ik het vriendje goed ken...

Lastig lastig...

Ik zou haar er in ieder geval stevig op aanspreken, dat zeker. Maar ik denk dat het aan haar reactie ligt en of ik de partner zelf ken of ik er iets mee doe ja of nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten