Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2002, 20:46
Verwijderd
Wat is dat? Het staat ineens op mijn c: schijf.

Het si best groot. Kan ik het verwijderen?

Zonder risico
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2002, 20:48
LB06
LB06 is offline
Is zgn. 'virtueel geheugen'. Dit wordt door windows gebruikt als het vrije fysieke RAM niet meer toereikend genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 20:50
LB06
LB06 is offline
Je kunt dit volgens mij niet eens verwijderen, maar wel zorgen dat het niet té groot wordt of je kunt het op een schijf neerzetten met meer ruimte in eigenschappen deze computer>prestaties>virtueel geheugen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 10:01
Chimera
Chimera is offline
Geen maximum aan maken, gewoon windows lekker zelf laten doen. Als je een te krappe max instelt zegt 'ie *poof*
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Geen maximum aan maken, gewoon windows lekker zelf laten doen. Als je een te krappe max instelt zegt 'ie *poof*

Een minimum van een MB of 40 is niet verkeerd overigens. Dat werkt (m.i.) wat fijner. Zonder maximum, vanzelfsprekend.

Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 12:16
Jozzy
Jozzy is offline
ik heb 'm naar m'n andere partitie versleept omdat de C-schijf te vol werd hij is bij mij overigens 253MB groot (!!!!) terwijl ik 256MB (SD-)RAM heb, is dat niet wat onzinnig??
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 12:25
Verwijderd
Citaat:
ModuM schreef:
ik heb 'm naar m'n andere partitie versleept omdat de C-schijf te vol werd hij is bij mij overigens 253MB groot (!!!!) terwijl ik 256MB (SD-)RAM heb, is dat niet wat onzinnig??

Als Windows denkt van niet, dan niet heh. In dit geval is dat wel relatief veilig om te zeggen. Of je moet een geheugenlek hebben.

Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 12:31
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Als Windows denkt van niet, dan niet heh. In dit geval is dat wel relatief veilig om te zeggen. Of je moet een geheugenlek hebben.
kan ik me haast niet voorstellen, het is net twee maanden oud.... maar toch: zou je dat ergens kunnen zien dan?? tijdens het opstarten en in Deze Computer->Eigenschappen ziet hij gewoon 256 zitten...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 13:50
pietje63
pietje63 is offline
het beste is om een apparte harde partitie(niet hdd) te hebben die je helemaal voor je swap file hebt (en de min en max grootte dan 90% van de grootte van je hdd)

ik weet ook niet precies waarom dat, maar heb het een keer ergens gelezen
Oud 14-01-2002, 13:58
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
het beste is om een apparte harde schijf (niet hdd) te hebben die je helemaal voor je swap file hebt (en de min en max grootte dan 90% van de grootte van je hdd)

ik weet ook niet precies waarom dat, maar heb het een keer ergens gelezen

ja klopt. linux maakt trouwens automatisch zo'n soort partitie aan bij de installatie.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 14:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ModuM schreef:
ik heb 'm naar m'n andere partitie versleept omdat de C-schijf te vol werd
Je kunt die file wel verslepen, maar dat heeft dus helemaal geen zin. Verschijnt op de oude plek een nieuwe. Die instellingen moet je via "Virtual Memory" (Config->System) aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 15:09
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Je kunt die file wel verslepen, maar dat heeft dus helemaal geen zin. Verschijnt op de oude plek een nieuwe. Die instellingen moet je via "Virtual Memory" (Config->System) aanpassen.
*zucht* ik in de veronderstelling dat ik tactisch bezig was geweest, staat 'ie er nog gewoon.....
btw dat zal wel komen door de format laatst bedankt voor de tip iig, ga ik het nu ff aanpassen!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten