![]() |
|
Wanneer was je voor het eerst begonnen met cafeine drinken?
Toen ik veertien was een keer een kop koffie? Of zit cafeine ook in chocolade? Dan toen ik zes was of zo? ![]() Wat was de reden dat je begon met cafeine? Omdat dorst gelest dient te worden. Is het verslavend of drink je het alleen om wakker te blijven of heb je een ander reden ervoor? Omdat ik het lekker vind of omdat er niets anders voorhande is. wat drink je dan meestal? Dat hangt er vanaf waar nu precies cafeine in zit, dat weet ik niet precies ![]() Krijg je last van hoofd of buikpijn met overmate gebruik van cafeine? Ik zou het niet weten, ik drink niet overmatig cafeine. Hoelang drink je al cafeine? Zie eerste vraag ![]() Hoeveel geld besteed je aan cafeine? Niets ![]() Welke raad zou u geven aan iemand die wil stoppen met cafeine? Ehm... Succes ermee? Krijg je ook last van je hart? Nee Drinken je ouders ook cafeine? Mijn moeder, omdat ik elke avond koffie voor haar zet. En ´s ochtends zet ze het zelf en als ze het niet drinkt, krijgt ze hoofdpijn.
|
(Van Dale zegt
![]() 1 alkaloïde uit koffie, dat ook in thee, cacao en cola voorkomt Hmm, ik vind de definitie niet helemaal juist eigenlijk.. ![]() -Wanneer was je voor het eerst begonnen met cafeine drinken? Dat weet ik niet meer, we hadden eigenlijk nooit frisdrank in huis, maar het zal ong. rond mijn 8e zijn geweest, cola. -Wat was de reden dat je begon met cafeine? Tja, gewoon om te proberen. -Is het verslavend of drink je het alleen om wakker te blijven of heb je een ander reden ervoor? Ik drink tegenwoordig vrijwel niks dat cafeïne bevat -wat drink je dan meestal? als ik wel wat drink: cola, cappuccino -Krijg je last van hoofd of buikpijn met overmate gebruik van cafeine? Ik doe niet aan overmatig gebruik, dus nee. -Hoelang drink je al cafeine? een paar jaar (gezien het feit dat ik soms jaren geen cola dronk) -Hoeveel geld besteed je aan cafeine? 3 euro per maand -Welke raad zou u geven aan iemand die wil stoppen met cafeine? Doen! -Krijg je ook last van je hart? Nee -Drinken je ouders ook cafeine? nee |
![]() |
|
ik denk dat ik 10 ofzo was Wat was de reden dat je begon met cafeine? Ik begon prik lekker te vinden, dus begon ik met cola drinken Is het verslavend of drink je het alleen om wakker te blijven of heb je een ander reden ervoor? Soms gebruik ik wel eens energydrink op zaterdag omdat ik dan te weinig heb geslapen en dan nog ga sporten/ uit ga en ik zo niet in slaap val. Maar meestal omdat ik cola/energydrink gewoon lekker vind wat drink je dan meestal? cola/energydrink Krijg je last van hoofd of buikpijn met overmate gebruik van cafeine? Ik heb nooit overmatig gebruikt Hoelang drink je al cafeine? jaartje of 6 dus Hoeveel geld besteed je aan cafeine? M'n ouders kopen cola en af en toe koop ik zelf energydrink.. misschien 2 euro per maand ofzo.. Welke raad zou u geven aan iemand die wil stoppen met cafeine? Niet meer drinken (wat zijn dit voor vragen ![]() ![]() Krijg je ook last van je hart? Nee Drinken je ouders ook cafeine? ja, koffie |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Phreak schreef op 31-10-2005 @ 09:00 :
[B] Wanneer was je voor het eerst begonnen met cafeine drinken? euhm rond 16de met regelmaat -koffie- daarvoor cola enzo af en toe Wat was de reden dat je begon met cafeine? lekker Is het verslavend of drink je het alleen om wakker te blijven of heb je een ander reden ervoor? t is officieel niet verslavend er is alleen sprake van gewenning, ja ik krijg koppijn zonder koffie s ochtends wat drink je dan meestal? koffie Krijg je last van hoofd of buikpijn met overmate gebruik van cafeine? ja Hoelang drink je al cafeine? reken zelf uit Hoeveel geld besteed je aan cafeine? ? pak koffie per 2 weken ofzo Welke raad zou u geven aan iemand die wil stoppen met cafeine? onzin Krijg je ook last van je hart? ja bij overmatig gebruik wel ja Drinken je ouders ook cafeine? ja
|
Koffie: 16. Cola enzo geen idee. Wat was de reden dat je begon met cafeine? Omdat het gewoon heel makkelijk is als koffie drinkt, ben ik begonnen met koffie drinken toen ik met school in Italie was (omdat daar thee drinken erg raar is, en koffie eigenlijk standaard). Is het verslavend of drink je het alleen om wakker te blijven of heb je een ander reden ervoor? Andere reden; het is makkelijk als je koffie drinkt omdat er altijd situaties zijn waarin alleen koffie is bv. En omdat het gezellig is, bv op koffiebezoek gaan. wat drink je dan meestal? Gewone koffie of senseo, liefst cappuchino maar dat drink ik alleen in restaurants. Krijg je last van hoofd of buikpijn met overmate gebruik van cafeine? Nee, zoveel drink ik nooit. Hoelang drink je al cafeine? Zie de eerste vraag he. Hoeveel geld besteed je aan cafeine? Geen eigenlijk, drink geen cola en koffie ook amper. Misschien een pak in een paar maanden ofzo. Welke raad zou u geven aan iemand die wil stoppen met cafeine? Gewoon stoppen, zo verslavend is cafeine ook weer niet. Krijg je ook last van je hart? ?? nee? Drinken je ouders ook cafeine? Ja, beiden drinken veel koffie.
|
Toen ik een kleuter was. Koffie pas op mijn 15e regelmatig. Wat was de reden dat je begon met cafeine? Lekker. Is het verslavend of drink je het alleen om wakker te blijven of heb je een ander reden ervoor? Tegenwoordig kan ik niet zonder caffeine. Ja, om wakker te blijven. wat drink je dan meestal? Koffie Krijg je last van hoofd of buikpijn met overmate gebruik van cafeine? Daar let ik nooit op. Hoelang drink je al cafeine? Duh, vanaf mijn 15e regelmatig koffie. Cola al veel eerder. Hoeveel geld besteed je aan cafeine? Op school koop ik per dag wel een kopje koffie. En thuis. Ik zou niet weten hoeveel. Welke raad zou u geven aan iemand die wil stoppen met cafeine? Blijven drinken. Krijg je ook last van je hart? Neuh. Drinken je ouders ook cafeine? Mjep. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jaar of 6 ofzo ![]() Wat was de reden dat je begon met cafeine? Kindercola was ook lekker Is het verslavend of drink je het alleen om wakker te blijven of heb je een ander reden ervoor? Drinkt sneller weg dan andere zooi, wordt er niet dronken van. wat drink je dan meestal? Cola. Krijg je last van hoofd of buikpijn met overmate gebruik van cafeine? Nee. Hoelang drink je al cafeine? Jaar of 10. Hoeveel geld besteed je aan cafeine? Ik zo ongeveer 0. Ouders ietsje meer ![]() Welke raad zou u geven aan iemand die wil stoppen met cafeine? Begin met de-caf koffie ofzo......OF iets anders met dezelfde smaak als caffeine-houdend spul. Krijg je ook last van je hart? Nee. Drinken je ouders ook cafeine? Ja. |
![]() |
|
Verwijderd
|
jaar of 8 Wat was de reden dat je begon met cafeine? het zit in cola, dus lekker ![]() Is het verslavend of drink je het alleen om wakker te blijven of heb je een ander reden ervoor? nja cola en koffie zijn allebei verslavend, kofie om wakker te worden/blijven en cola omdat ik het lekker vind. wat drink je dan meestal? cola en koffie Krijg je last van hoofd of buikpijn met overmate gebruik van cafeine? nope Hoelang drink je al cafeine? 9 jaar Hoeveel geld besteed je aan cafeine? pff geen idee, denk halve liter cola en 2 bakken koffie per dag (senseo) dus reken zelf maar uit ![]() Welke raad zou u geven aan iemand die wil stoppen met cafeine? alles zonder cafeine nemen ![]() Krijg je ook last van je hart? nee Drinken je ouders ook cafeine? jep, ook verslaafd ![]() |
![]() |
|
![]() |
4 of 5 ofzo? Mijn moeder gaf me 'kinderkoffie' dus met een flinke scheut melk en suiker. Wat was de reden dat je begon met cafeine? Ik vond koffie lekker. Ik wist echt niet dat er cafeine in zat. Is het verslavend of drink je het alleen om wakker te blijven of heb je een ander reden ervoor? Ik drink caffeine-houdende dranken over het algemeen niet om de caffeine. Enkele keer 's ochtends koffie om wakker te worden. wat drink je dan meestal? Koffie. Krijg je last van hoofd of buikpijn met overmate gebruik van cafeine? Geen idee. Hoelang drink je al cafeine? 14 jaar. Hoeveel geld besteed je aan cafeine? Eh 2 euro per week aan koffie op school denk ik. Welke raad zou u geven aan iemand die wil stoppen met cafeine? Ga op tijd slapen of haal je energie ergens anders vandaan. Plan beter. Krijg je ook last van je hart? Nee. Drinken je ouders ook cafeine? Ja. |
![]() |
|
|