Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2002, 19:22
Dminor
Dminor is offline
Sommige mensen geloven heilig in de prins op het witte paard of de prinses met de mooie ogen. De 'ware'. Maar hoe kan het dan dat mensen op meer dan één persoon verliefd kunnen zijn? Kan dat überhaupt? Hierover de vragen:

1.
Kan iemand van meerdere mensen tegelijk te houden (in de zin van verliefd zijn)?

2.
Is het eerbiedig tegenover hen?

3.
Wat moet je in zo'n geval doen?

4.
Bestaat de ware of zijn er meerdere waren?
Oud 15-06-2002, 19:40
Verwijderd
1.
Kan iemand van meerdere mensen tegelijk te houden (in de zin van verliefd zijn)?

Jah, ik heb het ooit es voor elkaar gekregen! Hoewel ik later toch wel voor een verder ging zeg maar, ik vond ze allebei heel erg leuk maar heb toch voor de ene gekozen (niet dat die mij wel wou, maar het gaat om het principe)

2.

Niet als zij ook verliefd op jou zijn

3.

kiezen of een harem nemen

4.

[b]Ik denk dat er meerdere mensen zijn met wie jij oud zou kunnen worden, meerdere mensen die bij je passen. De kunst is alleen er een van te vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef:
1.
Hmm, ik denk dat je júist bij dit soort dingen de begrippen 'houden van' en 'verliefd zijn op' heel goed uit elkaar moet houden. Je kunt best van twee personen tegelijk houden, seksueel aangetrokken worden tot beide personen, maar ik denk niet dat je écht verliefd kunt zijn op twee personen op de ergste manier (de ergste manier is de mate van verliefdheid die echt oncontroleerbaar is, overgeven, slapeloosheid, lusteloos, noem maar op - het soort verliefdheid wat gelukkig overgaat na de eerste zoen).

Citaat:
2.
Waarom zou het dat niet zijn? Gevoel is iets wat zich niet laat sturen en ook niet laat verklaren. Je hoeft je nooit te verontschuldigen voor gevoelens.

Citaat:
3.
Één van de twee kiezen.

Citaat:
b]4. Bestaat de ware of zijn er meerdere waren? [/B]
Er zijn meerdere.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 20:21
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
dat heeft mijn beste vriend nu aan de hand!!
hij is verliefd op zn vriendinnetje en op mij, en ja, wij zijn ook alle2 verliefd op hem
nuja, hij weet niet goed wat ie nu eigelijk moet doen, want ze hebben al heel lang wat met elkaar (bijna een jaar denk ik) en mij ent ie nu zo ongeveer 2 maanden, logisch dat ie haar niet meteen laat vallen dus!! (wat ik eigelijk ook helemaal niet wil!! ik zou egt schuldgevoelen tegenover haar hebben!!mja, ik laat de beslissing aan hem over, hoewel die hem zeer zwaar valt!!)
ach ja, we zulle wel zien hoe het loopt, ik laat het op tijd weten als we wat hebben

kuzzje,
xELSx(die afw8...)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 20:28
CurLyGuRLy
CurLyGuRLy is offline
Citaat:
***DKNY'ke*** schreef:
dat heeft mijn beste vriend nu aan de hand!!
hij is verliefd op zn vriendinnetje en op mij, en ja, wij zijn ook alle2 verliefd op hem
nuja, hij weet niet goed wat ie nu eigelijk moet doen, want ze hebben al heel lang wat met elkaar (bijna een jaar denk ik) en mij ent ie nu zo ongeveer 2 maanden, logisch dat ie haar niet meteen laat vallen dus!! (wat ik eigelijk ook helemaal niet wil!! ik zou egt schuldgevoelen tegenover haar hebben!!mja, ik laat de beslissing aan hem over, hoewel die hem zeer zwaar valt!!)
ach ja, we zulle wel zien hoe het loopt, ik laat het op tijd weten als we wat hebben

kuzzje,
xELSx(die afw8...)

wat vind zij vriendinnetje ervan dan??
ik begrijp dat dat best moeilijk is enzo.. en ik zou me er ook best lullig om voelen als ik een relatie die zo lang duurde kapot zou gaan..

ik denk dat je er beter eerst achter zou kunnen komen of hij echt verliefd op je is..
Oud 17-06-2002, 15:13
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
Dminor schreef:

NEE, dat zou je jezelf alleen maar wijs maken.. oftewel je houd niet ECHT van een van hen.. als je echt op iemand verliefd ben ben je er zo gek op dat een ander niet zo'n zelfde plaats kan in nemen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 15:50
owlbeer
owlbeer is offline
Ik heb dit toevallig van het weekend meegemaakt. Ik werd verliefd op een meisje dat een vriend had maar ondanks dat werd ze ook verliefd op mij. Ut was vreselijk moeilijk en ze weet ook niet wat ze moet doen maar ze houdt wel van haar vriend (geloof ik). Ondanks dat zei ze dat ze het uit zou maken. En dan??????????????????????????????
Oud 17-06-2002, 15:52
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
Alkahol!K schreef:

NEE, dat zou je jezelf alleen maar wijs maken.. oftewel je houd niet ECHT van een van hen.. als je echt op iemand verliefd ben ben je er zo gek op dat een ander niet zo'n zelfde plaats kan in nemen.
Tanx als het waar is wat je zegt zou ik een hele goede kans maken!!!
Oud 17-06-2002, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef:
Sommige mensen geloven heilig in de prins op het witte paard of de prinses met de mooie ogen. De 'ware'. Maar hoe kan het dan dat mensen op meer dan één persoon verliefd kunnen zijn? Kan dat überhaupt? Hierover de vragen:

1.

2.

3.

4.
1. het is zeker mogelijk om op meerdere mensen tegelijk verliefd te zijn. We zijn niet door een of andere genetische code aan een bepaald persoon gebonden. Dat het niet mag is door de maatschappij bepaald.
2. Ik vind dat als je op 2 personen verliefd bent je ze gewoon allebei op een afstandje moet houden (ik ga ervan uit dat je met geen van twee een relatie hebt.) Want als je met de een iets begint terwijl je de ander toch ook wel erg leuk vindt, vind ik dit zeker oneerbiedig.
3. zie vraag 2
4. er zijn meerdere mensen die de ware kunnen zijn. als je je hele leven zit te wachten op "de ware" dan zal je keer op keer teleurgesteld worden omdat niemand aan jouw ideaalbeeld voldoet. (wie zichzelf spaart wordt al snel een postzegel. loesje)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 20:24
zeep007
zeep007 is offline
Ik zou zelf niet verliefd kunnen zijn op meerdere mensen omdat bij mij echte verliefdheid inhoudt dat ik mezelf, bij wijze van, aan die persoon zou kunnen geven en dat ik bereid ben alles te doen voor degene en dat zou ik niet bij meerdere mensen kunnen.
Er zou wel weer bij mij wel voor meerdere mensen interesse gewekt kunnen worden.

Het zou niet van respect getuigen als je met een van b.v. de twee een relatie hebt. Hou het dan op afstand.

Ik weet niet wat ik zou doen in zo'n geval, waarschijnlijk mij door mn gevoel laten leiden.

Ja, er bestaan meerdere "waren". Ik zeg alleen niet dat de ware voor mij een ideaalbeeld is want misschien zou ik niet eens verliefd kunnen worden op een ideaalbeeld. Het is allemaal een gevoel. Als dat gevoel wederzijds is en eeuwig blijkt te zijn is dat
dan de "ware" voor mij?
Ik denk het wel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 20:35
Gargoyle
Gargoyle is offline
1.
-Echt houden van, lijkt me moeilijk. Verliefd zijn kan wel.

2.
-Tja, dat ligt eraan hoe je het bekijkt en wat je ermee doet. Als je met een van beide een relatie hebt is het niet echt eerbiedig tegenover je vriend(in), maar ik voel me altijd (enkele uitzonderingen daar gelaten) wel vereerd wanneer ik hoor dat iemand op mij verliefd is, dus op die manier is het wel enigzins eerbiedig.

3.
-Voor een van beide kiezen. In het geval dat je met een al een relatie hebt moet je, zolang je nog van hem/haar houdt, daar bij blijven en de ander proberen te vergeten (in ieder geval je gevoelens voor hem/haar). Anders moet je maar afwachten wat het wordt denk ik.

4.
-De Ware is naar mijn idee degene bij wie jij op dat moment het idee hebt van 'hee, dit is echt de ware voor mij'. Dit hoeft niet tot einde van dagen te duren. Tegen de tijd dat je je niet meer zo voelt is hij/zij gewoon de ware niet meer. (dat wil overigens niet zeggen dat je er geen leuke tijd meer mee kunt hebben. Je kunt ook houden van iemand van wie je niet denkt dat het 'de ware' is)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten