Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2005, 13:49
Verwijderd
Ben jij een echte Sinterklaasliefhebber en begin je half augustus alvast met je gedichten? Ben jij nachtenlang aan het knutselen voor dé perfecte surprise? Of vind je alleen de pepernoten lekker en de kadootjes wel leuk en interesseert het je verder geen ruk?

Spui hier jouw gedachtes over onze fijne man met zijn beste tabberd an!

Advertentie
Oud 12-11-2005, 13:51
Sjoerd
Sjoerd is offline
vroeger vond ik het geweldig nu zijn de kadootje leuk en 5 december kadootjes enzo en het snoep is lekker amen.
Oud 12-11-2005, 13:51
Verwijderd
ik vreet elk jaar zoveel pepernoten zodat ik ze de rest van het jaar niet meer hoef
Oud 12-11-2005, 13:55
Verwijderd
Sinterklaas is stom, want dan heb je extra veel kinderen op straat, hebberig kijkend naar vitrines en schijnheilig kijkend of hun ouders in de buurt zijn - en als dat het geval is roepend van "OH TJONGE DIE TELEFOON MET SMS, MMS, WAP, BLUETOOTH, FOTOCAMERA EN NOG EEN HOOP ANDERE OVERBODIGE FUNCTIES IS WEL GAAF ZEG, IK HOOP DAT SINTERKLAAS ME DIE GEEFT!".

Maar ik heb dit jaar wél als eerste de jaarlijkse discussie over de negroďde zwarte pieten gelanceerd op ons spannende subforum genaamd 'Sinterklaas'. Dit maakt het wel een beetje goed. Niet te veel, natuurlijk. Onderschat nooit een kudde enthousiaste kinderen die kans zien op gratis snoep. En doe dat vooral niet als je 1,65 bent.
Oud 12-11-2005, 13:59
Verwijderd
Oja, vorig jaar werd ik, toen ik nietsvermoedend over straat liep, bekogeld met pepernoten door een stel slecht geschminkte zwarte pieten. Ik hoop dat het dit jaar wéér gebeurt, dan kan ik doen alsof ik er door getraumatiseerd ben en WAO'er worden.
Oud 12-11-2005, 14:02
Broeder
Broeder is offline
Als ik jou was zou ik eens met een goede vriendin gaan praten.
Oud 12-11-2005, 14:03
Verwijderd
Ik luister LVO sinterklaars. En ik moet zeggen sinterklaas is kut.
Oud 12-11-2005, 14:04
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Sinterklaas is tof, ik hou van surprises+gedichten en pepernoten, heb vandaag ook trouw tv gekeken naar de intocht op tv nostalgie!
Beetje jammer dat die kutkinderen van tegenwoordig walgelijk verwend worden en een playstation in hun schoen krijgen.

Maar daar kan die man natuurlijk ook niks aan doen
Oud 12-11-2005, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Broeder schreef op 12-11-2005 @ 15:02 :
Als ik jou was zou ik eens met een goede vriendin gaan praten.
Al mijn vrienden hebben vogelgriep, dat had ik toch al gezegd.
Oud 12-11-2005, 14:18
Verwijderd
ik HAAT sinterklaas want al die teringkinderen janken dan overal en ik haat jankende kindjes en ik ben jaloers dat ik niks krijg
Oud 12-11-2005, 14:19
Verwijderd
Ik vond het vroeger wel erg leuk om verbasterde Sinterklaasliedjes te zingen.
Oud 12-11-2005, 14:22
Verwijderd
Dáááár wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt,
deur kapot.

Dáááár wordt aan de deur geklopt,
wie zou dat zijn?

Is het de buurman weer,
ik pak mijn jachtgeweer,
éééén als 'ie dan binnenkomt,
schiet ik 'm neer.

Zie de maan schijnt door de tralies
Zwarte Piet is illegaal
Hij is verraden door de nazi's
Hitler kent ze allemaal
Vol verwachting klopt z'n hart
Piet moet dood want hij is zwart
Vol verwachting klopt z'n hart
Piet moet dood want hij is zwart

Oud 12-11-2005, 14:29
melkpakje
melkpakje is offline
ik ging eerder altijd wel zwarte piet spelen, dat was tof
maar ik haat suprises en gedichten
Oud 12-11-2005, 14:30
melkpakje
melkpakje is offline
ohja ik ging wel stiekem de intocht kijken op tv vandaag en ik ben verliefd op het kleine paardje <3
Oud 12-11-2005, 14:30
Verwijderd
Ik haat Sinterklaas. Ik haat de muziek die in ELKE winkel wordt gedraaid. Ik haat de sfeer op straat. Ik haat de mandarijnen, taaitaai poppen en pepernoten. Maar als mijn vader weer sinterklaas speelt sta ik uiteraard trots vooraan te kijken.
Oud 12-11-2005, 14:39
Verwijderd
Ik vind het heel erg leuk, behalve dan het 'sinterklaas op straat' aspect. Ik vier het 2/3 keer, met mijn vader & familie, moeder & familie en met vrienden soms. We doen dan niet aan lootjes oid, maar gewoon voor iedereen een cadeau plus gedicht. Dat betekent dit jaar; 14 gedichten en cadeaus. Voor mijn siblings 2 gedichten en cadeaus, één voor bij mijn moeder en één voor bij mijn vader. Het kost wat geld, maar het is wel altijd heel erg leuk. We geven geen belachelijk dure dingen. Met vrienden doe ik soms dobbelen, dus iedereen neemt een paar cadeautjes mee en dan dobbelen. Onze familie is heel goed in dichten en ik zelf begin zo rond eind november mijn draai te vinden en dan schrijf ik ze achter elkaar door.
Oud 12-11-2005, 14:50
Snuitermans
Snuitermans is offline
Marsepein, !
Oud 12-11-2005, 14:55
Verwijderd
Sinterklaas is de enige periode in het jaar dat ik het leuk vind om gedichten te schrijven en mijn gedichten zijn dan ook altijd heel lang enzo. Mijn vader geeft iedereen elk jaar een boek en een gedicht waarin je flink voor lul wordt gezet maar dat maakt dan even niet uit. Ik vind cadeautjes kopen stom want ik weet nooit wat ik voor wie moet kopen en ik heb nooit genoeg geld in de decembermaand. Vorig jaar heb ik sommige cadeautjes van een 2e hands winkel gehaald en die waren heel tof. Oja, wij doen aan lootjes en ik heb echt al heel vaak mijn zus en dit jaar wil ik wel es iemand anders.

En kadootjes onder de kerstboom vind ik maar stom en veramerikanisering of hoe je het ook mag schrijven, .
Oud 12-11-2005, 14:57
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
kerst en cadeautjes, dat hoort niet. (vind ik)

ja wij doen ook lootjes en surprises, met 2 ooms&tantes+hun gezin, en dat is altijd heel leuk, en iedereen wordt tot de grond afgezeken in de gedichten . en mn neefje van 2 snapt het sinterklaas-idee nu wat beter, dus dat wordt leuk oja, we doen geen dure dingen, 20euro max geloof ik, want verwend zijn we al
Oud 12-11-2005, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Mijns. schreef op 12-11-2005 @ 15:55 :
En kadootjes onder de kerstboom vind ik maar stom en veramerikanisering of hoe je het ook mag schrijven, .
Veramerikanisering? Kerst is anders afgeleid van een feestdag van de Germanen, die gewoon op Neerlandsche gronden leefden. (Wat de Rooms-Katholieke kerk niet tof vond, want Germanen waren vét heidens, vandaar dat ze maar zeiden dat Jezus toen geboren was. Eigenlijk is Jezus ergens in januari jarig.)
Oud 12-11-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 12-11-2005 @ 16:00 :
Veramerikanisering? Kerst is anders afgeleid van een feestdag van de Germanen, die gewoon op Neerlandsche gronden leefden. (Wat de Rooms-Katholieke kerk niet tof vond, want Germanen waren vét heidens, vandaar dat ze maar zeiden dat Jezus toen geboren was. Eigenlijk is Jezus ergens in januari jarig.)
Ik dacht ergens in de zomer, want hij werd geboren toen z'n ouders op weg waren naar een bevolkingstelling (toch?) en je laat al die mensen natuurlijk niet midden in de winter al die kilometers lopen

Ik vind sinterklaas wel leuk, cadeautjes, surprises en lekker snoep, alleen die gedichten vind ik altijd zo'n verschrikking. Die maak ik dan ook gewoon niet
Oud 12-11-2005, 15:32
grandmommy
grandmommy is offline
ik ga altijd alleen maar kijken voor het paard. en vandaag was ik toevallig in Breda en toen heb ik even gekeken en het paard was mooi en ik zag een oude docent van me en die speelde met zijn band ' born to be wild' en dat snapte ik niet want wat heeft dat met sinterklaas te maken?
Oud 12-11-2005, 15:36
Louel
Louel is offline
Ik kijk welleens de club van sinterklaas. Maar wij vieren dit jaar geen sinterklaas omdat m'n pa dan 3 weken weg is. Dus ik moet wachten tot kerst dit jaar.
Oud 12-11-2005, 15:43
pipimädchen
pipimädchen is offline
Ik houd wel van witte chocoladeletters Misschien vind ik er wel een in mijn schoen Misschien ook niet Smelt in je mond, niet in je laars. Haha
Oud 12-11-2005, 16:06
Broeder
Broeder is offline
Ik heb een overgewaardeerde paardenfobie en er zijn wel meer redenen waarom ik het vervelend vind maar die ben ik vergeten .
Oud 12-11-2005, 16:06
Broeder
Broeder is offline
Iets met het nooit meer krijgen van cadeaus, waarschijnlijk.
Oud 12-11-2005, 16:09
Roos
Roos is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 12-11-2005 @ 15:55 :
Mijn halve familie is Brits en wij vieren dus kerst.

Heeft echt geen hol met Amerika te maken verder
Oud 12-11-2005, 16:15
one.
one. is offline
Ik haat het omdat je dan altijd van die vervelende sinterklaasliedjes hoort in winkels etc..
Oud 12-11-2005, 16:59
kuik
kuik is offline
ik speelde een paar jaar geleden zwarte piet en we moesten langs huizen en het was stom want kinderen zijn stom.

maar surprises maken is wel leuk. alleen ik krijg altijd vieze met natte onbijtkoek en andere ranzigheden.
Oud 12-11-2005, 17:01
pipimädchen
pipimädchen is offline
Ik vind kerst een stuk leuker, maar ik zeg niet waarom. Dan hoor je lekker vaak dat leuke kerstnummer van Mariah Carey om je heen. Oeps
Oud 12-11-2005, 17:05
Verwijderd
aangezien mijn engelse/duitse roots doen wij meer aan de kerstman maar met sinterklaas kopen we voor elkaar een klein cadeautje en maken we een super lang gedicht.

en wie een paupergedicht maakt zoals 'denken-schenken, zwarte piet- rookt wiet' wordt uit de familie gekickt dus aangetrouwde amoebes zijn gewaarschuwd
Oud 12-11-2005, 17:07
Glory
Glory is offline
of die goeieouwe van wham; LAAAAAAAst chrismAAAAAAAS I gAAAAve you my heartt, but THEEEEE very nEEEExt day you gave it AAAwaayyy.
Oud 12-11-2005, 17:10
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
met kerst mag je veel vreten.
met sinterklaas krijg je meestal maar 1 chocoladeletter
Oud 12-11-2005, 17:16
merels
merels is offline
Citaat:
Snuitermans schreef op 12-11-2005 @ 15:50 :
Marsepein, !
Oh echt heerlijk gewoon. Ook zo´n muis vind ik er lekker evenals een klein stukje borstplaat. Hmm en pepernoten lust ik graag.
IK vind sinterklaas leuk maar we doen er de laatste jaren niet heel veel meer aan, maar de sfeer en de kinderen die van niets weten, allemaal leuk. Ohja verwende kinderen vind ik vervelend maar wie vindt dat niet.
Oud 12-11-2005, 17:17
Haligh
Haligh is offline
de hele stad en omgeving was afgezet door onze goed heiligman .
Oud 12-11-2005, 17:18
pipimädchen
pipimädchen is offline
Citaat:
Glorybox schreef op 12-11-2005 @ 18:07 :
of die goeieouwe van wham; LAAAAAAAst chrismAAAAAAAS I gAAAAve you my heartt, but THEEEEE very nEEEExt day you gave it AAAwaayyy.

Heerlijk. Hoewel ik de Asmodi Bizarr cover meer waardeer, maar dat is dan voor de rest van het jaar
Oud 12-11-2005, 17:21
Verwijderd
oh en dat nare lied van
driving home for christmasss
oh i can't wait to see those facesss

egotripper
Oud 12-11-2005, 17:24
pipimädchen
pipimädchen is offline
Ik vind dat nummer van Slade ook leuk om te horen rond kerst, het doet me geen goed die donkere dagen
Oud 12-11-2005, 17:24
Maharani
Maharani is offline
Vroeger vond ik het leuk en ik geloofde er ook echt in. Maar ik was altijd bang voor pieterbaas.
Oud 12-11-2005, 17:45
Broeder
Broeder is offline
Ik vond die ene met Felis Navidad (??????????????????) altijd zo dol Nu nog steeds wel maar dat verklap ik liever niet
Oud 12-11-2005, 17:48
Eresh'kigĺl
Eresh'kigĺl is offline
Sinterklaas is me homie yo
Oud 12-11-2005, 17:48
Verwijderd
Oh kut, straks moet ik al die liedjes weer gaan aanhoren op mijn werk, neeeee
Oud 12-11-2005, 18:10
Metal
Metal is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 12-11-2005 @ 16:29 :
Ik dacht ergens in de zomer, want hij werd geboren toen z'n ouders op weg waren naar een bevolkingstelling (toch?) en je laat al die mensen natuurlijk niet midden in de winter al die kilometers lopen
Zie je wel, het verhaal rammelt aan alle kanten!
Oud 12-11-2005, 22:01
AngelLena
AngelLena is offline
is een heel apart forum voor.

Regels voor berichten