Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2005, 13:52
Euryalo
Euryalo is offline

Ok, op vakantie in Franrkijk heb ik geprobeerd wat foto's te nemen.. Ik heb al eerder wat gepost, en heb de kritiek geprobeerd te gebruiken. Dus, graag je mening, en dan ook graag uitleggen...? merci
Oud 15-10-2005, 13:55
Euryalo
Euryalo is offline
Oud 15-10-2005, 17:33
Verwijderd
Ik vind het leuke vakantiefoto's die na de vakantie lekker in het plakboek verdwijnen. Waar wil je de foto's voor gebruiken? Zijn ze ergens specifiek voor bedoeld of zijn het gewoon herrinneringsfoto's?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 19:18
Euryalo
Euryalo is offline
Citaat:
Jive. schreef op 15-10-2005 @ 18:33 :
Ik vind het leuke vakantiefoto's die na de vakantie lekker in het plakboek verdwijnen. Waar wil je de foto's voor gebruiken? Zijn ze ergens specifiek voor bedoeld of zijn het gewoon herrinneringsfoto's?

hmm..het was niet echt artistiek bedoelt..maar meer als oefenobjecten om zo betere foto's te gaan maken. Er werd de vroige keer gezegd dat ik beter op kleur moest gaan letten en niet recht van voren foto's moest gaan nemen. Dus daarom heb ik dit keer de weg bvb schuin laten lopen...

de foto's zijn dus bedoeld om te oefenen...en daarom vraag ik hier kritiek
Oud 15-10-2005, 19:24
Briseïs
Briseïs is offline
De foto van de kat is van te dichtbij genomen, waardoor ie een beetje onscherp is. Volgende keer dus van iets verder weg nemen en dan eventueel een beetje inzoomen.
Oud 15-10-2005, 20:26
Verwijderd
Oké dat is duidelijk. Wanneer je een foto maakt van een bepaald object of gebouw, moet je goed rekening houden met de omgeving. Als voorbeeld neem ik even de kerktoren. De kertoren is iets ouderwets, een object dat er al tientallen jaren staat. Vandaar dat het jammer is dat je op een voorgrond (lelijke) caravans ziet staan. Ook de verschillende paden en wegen die elkaar kruisen zorgen ervoor dat de foto er erg rommelig uit komt te zien. Perfectie nastreven is erg lastig, maar je kan het altijd proberen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 22:13
Lunatik
Lunatik is offline
Die kat krijgt inderdaad nogal een raar hoofd. Wat voor camera heb je gebruikt. verder tegenlicht das een beetje jammer. De weg is het best maar toch saai ( sorry mijn mening, ben niet zo van de landwegfotootjes) was leuker geweest als er iets met de lucht was geweest maarja die is saai en grijs en had je dus niet veel aan. Die foto's met dat uitzicht. naja wat iemand hierboven al zei en verder heb je de horizon en je onderwerp in het midden. Jammer maakt een foto al snel saai. Probeer dit in de gaten te houden! Succes!
-x-
Oud 19-10-2005, 21:03
devilcat
devilcat is offline
ik vind het prachtige foto´s
mooie diepgang en emotie.
ja.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 22:24
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Ok, ik vind de foto met het kruis aan de rechterkant erg goed. 1 ding wat me wat minder bevalt is de lucht, de foto was beter gelukt (mits voor werkstuk of vergelijkbaar) met een blauwe lucht, of paar kleine wolkjes.

de foto met dat weggetje is erg goed gelukt vind ik zelf. De compositie is goed en ik denk dat je deze zelfs in zwart wit had kunnen posten.

De foto met het kruis in het midden had beter gekunt. Door bijvoorbeeld het kruis 'groot' te laten lijken door van onder een foto te maken heeft het al een veel grotere artistieke waarde. Als je hem nu bekijkt is het nogal een tja... Vakantie foto.

De andere twee foto's tja... Dat vind ik dus meer foto album foto's die je eens in de 3 jaar terug ziet...
Oud 20-10-2005, 03:51
Verwijderd
kat : lelijke lens flare - niets scherp genoeg - niet boeiend qua compositie

de rest is al niet beter.....lees eerst eens een fucking tutorial fotografie ofzo mensen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 04:44
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 20-10-2005 @ 04:51 :
kat : lelijke lens flare - niets scherp genoeg - niet boeiend qua compositie

de rest is al niet beter.....lees eerst eens een fucking tutorial fotografie ofzo mensen
Mja. Kwa compositie is het opzich niet slecht... minder fucking zuipen en beter kijken hond
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 11:04
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 20-10-2005 @ 05:44 :
Mja. Kwa compositie is het opzich niet slecht... minder fucking zuipen en beter kijken hond
ok het hoekje bladeren is wel grappig, als de kat nog een stukje naar achter had gestaan had je 3 lagen diepte en was het misschien wat interessanter
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 17:17
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
deadlock schreef op 20-10-2005 @ 05:44 :
Kan slechter, maar het licht valt duidelijk niet mooi en de afstanden zijn niet goed.
Oud 24-10-2005, 12:26
Vanilia
Vanilia is offline
Compositie kan beter, en let ook beter op je licht. Probeer op meerdere momenten op een dag foto's te nemen en kijk wat het licht dat doet met een foto. Ze zijn allemaal in de middag gemaakt waardoor ze heel saai overkomen. De foto's zijn niet speels of uitdagend. Maar gewoon door blijven oefenen
Oud 24-10-2005, 12:44
Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 20-10-2005 @ 18:17 :
de afstanden zijn niet goed.

Euryalo, aan tips op s.com heb je vrij weinig. Er valt niet veel nuttigs over te zeggen, je moet gewoon veel oefenen en veel afkijken.
Oud 24-10-2005, 14:07
Euryalo
Euryalo is offline
ok bedankt voor de tips..ik ga kijken wat ik er mee kan doen, en nogmaals: het was niet bedoeld als artistiek. Meer verbetering in het nemen van 'normale' foto's.
Reageren

Regels voor berichten