Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik begrijp persoonlijk nooit zo alle vijandelijkheden tussen atheïsten en gelovigen of tussen de verschillende geloven zelf. Of ja, aan de andere kant begrijp ik het ook wel denk ik. Ik denk dat als je echt je eigen opvattingen en geloofsideeën hebt en hier echt gelukkig mee bent dat je dan al heel snel hier anderen van wilt overtuigen. En soms heb ik het idee dat andere religies ook worden veroordeeld om zelf het eigen geloof als het ware sterk te houden. En heel vaak wordt het geloof zelf eigenlijk ook gewoon misbruikt om bepaalde conflicten uit te vechten. Maar het belangrijkste in mijn ogen is dat een bepaald geloof iemand helpt en iemand gelukkiger maakt en dat iemand hier zingeving en steun uit kan putten, dan doet het er verder toch niet toe wat voor soort geloof iemand heeft. Ik denk overigens dat als mensen zich ook zouden durven openstellen voor andere religies dat ze dan zouden zien dat dit geen bedreiging vormt, maar dat alle religies ondanks alle verschillen juist heel veel overeenkomsten hebben. En de verschillen tussen de religies zijn juist heel mooi, omdat het aansluit bij de verschillende opvattingen en denkbeelden die mensen hebben.
||
Citaat:
Dat zie je ook terug in het mechanisme waarbij naarmate iemand fundamentalistischer wordt deze steeds minder kritiek op zijn geloof toe laat. Dan is er nog een goed aantal ietsjisten en atheisten die vroeger een geloof hadden maar daar door negatieve ervaringen uit zijn gestapt en daardoor gemotiveerd zijn om (hun voormalig) geloof de grond in te boren.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en ben jij wie ik denk dat je bent?
||
Citaat:
Je zegt toch ook niet DE geloof? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Regels die je wil instellen Uice | 290 | 10-02-2012 14:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[stelling] Etnische/religieuze geweldadige conflicten bestaan niet Verwijderd | 213 | 15-11-2008 15:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Heeft god ons gemaakt of wij hem? Blues | 100 | 01-01-2005 04:49 | |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |